Toon posts:

Pop geluid uit speakers en line out sinds update 10.4.10

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik de update 10.4.10 geïnstalleerd geeft mijn macbook "pop" geluiden (om de zoveel minuten, niet erg hard maar wel hinderlijk!).
Gebeurd via de ingebouwde speakers en via line out.
Iemand een idee hoe dit kan? Nog beter iemand een idee hoe ik het oplos?

Verwijderd

Komt dit altijd voor, ook als er geen applicaties openstaan? Of b.v. alleen in iTunes / tijdens het spelen van muziek?

Verwijderd

Ik heb sinds 10.4.10 ook problemen met m'n geluid. Ik heb mijn Macbookpro optisch aangesloten op een receiver en elke keer dat ik ongeveer 30 seconden geen geluid stuur naar de receiver gaat het hele geluid uit en brand ook het rode lampje niet meer van de optische uitgang. Als ik nu weer iets met geluid start gaat hij weer aan, maar vaak net te laat waardoor ik dus voortdurend MSN/systeem geluiden mis.

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens een gewone macbook (2ghz, 2gb) geen pro.

@Beathoven

Yep, ook als er geen applicaties open staan. Het geluid doet me denken aan het aan of uitzetten van mijn gitaarversterker (misschien een betere beschrijving dan pop) maar dan met minder volume.

@Sappel

Ik sluit ook wel eens een MD speler aan op de optische uitgang. Weet niet of hij dan ook plop zegt. Nog niet geprobeerd.

Zou het te maken hebben dat de geluidskaart uit word geschakeld als het een tijd niet gebruikt word? En zo ja hoe kun je ervoor zorgen dat de geluidskaart "aanblijft" staan? Ben geen hardware expert.

Het irriteert me mateloos, zit vaak te werken met een hoofdtelefoon?!?!?

Verwijderd

Er is een nieuwe security-update in Software-update. Wellicht dat die de boel verhelpt...?

Verwijderd

Hoe bizar, er zijn altijd zoveel mensen die klagen na een update dat er iets niet werkt.. maar ik heb nog NOOIT een of ander probleem gehad.. ben ik dan de enige die echt met osx kan werken ofzo?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:07:
Hoe bizar, er zijn altijd zoveel mensen die klagen na een update dat er iets niet werkt.. maar ik heb nog NOOIT een of ander probleem gehad.. ben ik dan de enige die echt met osx kan werken ofzo?
De dingen die jij doet zijn niet heftig genoeg :) Dan kom je die problemen inderdaad niet tegen ;)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
ben ik dan de enige die echt met osx kan werken ofzo?
Dat jij met Mac OS X kunt werken, wil niet zeggen dat jij automatisch geen probleem ondervind..
En nee, ik heb ook bijna nooit problemen.

Verwijderd

Topicstarter
@Playboy Mansion

Heb ik al geprobeerd niet geholpen.

@_EclipsX

Als je al zo'n grote expert bent op Osx gebied kun je dan zeggen hoe ik de geluidskaart continue aan kan laten staan?
Het probleem is waarschijnlijk dat het ding zich nu om de zoveel tijd uitzet en weer aanzet als er een geluid gegeven moet worden. Tenminste dat heb ik kunnen vinden in fora maar die gaan over eerdere updates.

Zit er een verschil tussen de delta update die ik gebruikt heb (via software update) en de combo update? En zou het uitvoeren van de Combo update misschien helpen? Ik word echt helemaal horendol van dat geplop.

(vraag dit even omdat ik op een erg trage internet verbinding zit. De combo update is 237mb, dus als het downloaden geen zin heeft doe ik het liever niet. Moet nog een paar dingen doen via de verbinding.)

Voor de rest ben ik een zeer tevreden osx gebruiker!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 14:23 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 01:14:
Sinds ik de update 10.4.10 geïnstalleerd geeft mijn macbook "pop" geluiden (om de zoveel minuten, niet erg hard maar wel hinderlijk!).
Gebeurd via de ingebouwde speakers en via line out.
Iemand een idee hoe dit kan? Nog beter iemand een idee hoe ik het oplos?
Mijn intel mac mini doet dat nu ook :(.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:36:
[...]

Mijn intel mac mini doet dat nu ook :(.
Ook al heb je hem digitaal aangesloten?

• SeatRider
  • Laatst online: 11-02 13:11

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:43:
[...]

Ook al heb je hem digitaal aangesloten?
Jah, 't interne speakertje plopt :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Dit probleem komt sinds de 10.4.10 update bij veel mensen voor (zie ook de reacties op bijv macrumors). Ik heb reeds een bug report ingediend bij Apple maar nog niets van gehoord. Ik las op macrumors dat deze plopjes ontstaan doordat de soundcard na ongeveer 30 sec in powersave mode gaat (gebeurt dus ook enkel als je minimaal 30 sec geen geluid hebt afgespeeld). Als je vervolgens weer geluid speelt hoor je opnieuw de plopjes omdat de kaart weer aangaat. Deze mogelijke verklaring lijkt te kloppen met mijn ervaringen. Hoop dat ze het snel oplossen.

ps: ik gebruik externe speakers en merk het probleem enkel als ik die heb aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
@Erikdevries

Dus een combo update uitvoeren heeft geen zin? Scheelt behoorlijk wat bandbreedte!

• Erikdevries
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:55:
@Erikdevries

Dus een combo update uitvoeren heeft geen zin? Scheelt behoorlijk wat bandbreedte!
Wat ik uit de reacties op macrumors begrijp heeft dit geen nut. Er zijn zelfs mensen die heel OSX opnieuw geinstalleerd hebben en het probleem nog steeds hebben. Je kan het altijd proberen maar ik verwacht dat dit probleem pas opgelost zal worden met een bugfix van Apple.

ps: Ik doelde in mijn beide posts op dit topic: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=317126 (zie vooral de pagina's aan het eind van het topic)

[ Voor 13% gewijzigd door Erikdevries op 23-06-2007 15:01 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Zie de macfixit.com site voor meer audio problemen (en een workaround?)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken (plop, plop, plop wordt er nog steeds gestoord van).

Heb inmiddels ook een bug rapport aan apple gestuurd.

Ga zelf deze workaround even testen http://discussions.apple....threadID=1008163&tstart=0
Klinkt logisch en simpel, en je hoeft geen rare dingen met je kernel te doen. En die 2% cpu die je verliest kan ik meer verdragen dan die plop, plop, plop, plop.

• Erikdevries
Moet zeggen dat beide "oplossingen" mij iets te ver gaan. Ik wacht wel op een fix van Apple zelf en speel tot die tijd gewoon veel muziek zodat er geen 30 sec pauze tussen zit ;)

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

ghehe. nu weet ik waar die plopjes vandaan komen. Blij te lezen dat anderen er ook last van hebben, dan komt er vast snel een update.

Verwijderd

Topicstarter
@Erikdevries

Ook altijd nog een oplossing! Maar ik heb alleen een cd van Nana Mouskouri liggen. :X

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:30:
@Erikdevries

Ook altijd nog een oplossing! Maar ik heb alleen een cd van Nana Mouskouri liggen. :X
http://www.kinkfm.com/streams/kinkfm.m3u

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:03:

Ga zelf deze workaround even testen http://discussions.apple....threadID=1008163&tstart=0
Klinkt logisch en simpel, en je hoeft geen rare dingen met je kernel te doen. En die 2% cpu die je verliest kan ik meer verdragen dan die plop, plop, plop, plop.
Workaround werkt! Is geen elegante oplossing! Maar beter dan plop, plop, plop, plop. Heb sowieso al een @#%%@# hekel aan die !#!@$#!@# kabouters uit Belgie!!!!

@Zpottr

Da's een stuk beter!!!!

Verwijderd

hm bah, waarom ben ik soms te snel met updaten.. nu heb ik de plops ook. Workaround is leuk, maar ik wacht liever op een echte oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
@Beathoven

En je was nog wel gewaarschuwd (tenminste was mijn bedoeling door dit euvel hier op tweakers neer te plempen).

Dat is een van de weinige dingen die me storen aan osx, je kunt niet even snel een update doen en als je irritante bugs vind (tja iemand moet toch als proefkonijn dienen) weer makkelijk terug gaan naar de vorige versie.

Denk dat de nieuwe time machine in Leopard daarvoor waarschijnlijk echt een uitkomst is.

Ach en ik ben de bug al "liefkozend" de kabouter plop bug gaan noemen. Hoop wel dat er snel iets aan gedaan word!!!!!

En Beathoven vergeet niet een bug report naar Apple te sturen!!!

www.apple.com/macosx/feedback/

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mooi dat jij het probleem niet hebt, maar er loopt een thread op de fora van Apple met enorm veel mensen die dit probleem hebben. Niet zo snel van die domme conclusies trekken aub. Kan ik er wat aan doen dat mijn speakers nu poppen sinds 10.4.10. Heb niet eens haxies of ander spul draaien.

Ik heb geprobeerd, SMC resetten, PRAM zappen en de combo update er nog eens overheen gooien, maar het zit hem helaas toch echt in 10.4.10 in combinatie met een bepaalde geluidschip misschien? Ik weet dat sommige Macs een Realtek hebben, mijne heeft een Sigmatel in ieder geval. Moet er wel bijzeggen dat hij wel ineens het volume weer onthoudt na een reboot, eerder werd deze altijd terug gezet naar de standaardwaarde.

[ Voor 26% gewijzigd door Frietsaus op 24-06-2007 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Frietsaus

En hoelang ben jij er mee bezig geweest. Ik bijna de halve nacht, kon er gewoon niet van slapen dat mijn Mac nu als een zeg maar een Windows bak functioneert met een manke geluidskaart.

Hoe kun je bekijken welke chip je hebt? Bij systeem info zie ik het niet staan, of moet ik de computer daarvoor losschroeven?

p.s Ik ben geen hardware man.

En ik heb ook het gevoel dat de kwaliteit van het geluid anders (minder goed?) is! Heeft iemand anders dat ook? Meer een gevoel dan dat ik er echt de vinger achter kan leggen. Misschien dat ik door de teleurstelling een beetje gekleurd ben gaan luisteren, maar op macfixit hadden ze er meen ik ook een topic over.

Dus mensen wacht nog even met de update is mijn advies!!!!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 11:30 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb het maar laten zitten voor wat het is. Het geluid is vervelend, maar ik wacht wel op een fix van Apple.

En ik weet helaas niet hoe je in OS X kan zien welke geluidskaart je hebt, ik heb dat namelijk eens gezien toen ik er Windows op had staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op een gegeven moment zijn de mogelijkheden ook op inderdaad. Maar blijft vervelend!

Ahhh via Windows dus, zal ik het zo ook even bekijken. Elk beetje info helpt om Apple tot snelle actie te bewegen!

update:

Ik heb een Realtek chipje dus verschillende chips zelfde resultaat. Toch echt een software probleem denk ik dan maar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 11:30 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Ik ben op dit moment heel blij dat ik achter mijn bureau een externe geluidskaart gebruik. Geen plopjes, maar merk wel net als Sappel dat er na een tijdje een klik aan het begin van een nieuw geluid komt omdat de audiostream opnieuw gestart wordt. Is een OS probleem. In de Windows driver van Sigmatel kun je kiezen met een vinkje of je wel of niet wilt dat de versterker (die de speakers en koptelefoon aanstuurt) uitgezet mag worden na X aantal seconden. Ik vermoed dat Apple nu met die mogelijkheid heeft zitten spelen, zonder de mogelijkheid te geven om het uit te zetten :S

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
@digistorm

Een externe geluidskaart :9~ !!!!! Moet ik ook nog een keer hebben.

Ik vind het trouwens raar, en eigenlijk niet uit te leggen dat Apple zo weinig heeft verteld over dat ze veel hebben gedaan met het geluid in deze update. Had ik waarschijnlijk even gewacht met updaten. (ik lees altijd keurig alles als ik een update doe).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 12:18 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Ik keek net even rond op het Apple forum, en daar vond ik een workaround. Unzip dit programma en draai het. Het draait in de achtergrond een heel klein (niet hoorbaar) geluidje waardoor het audiosysteem niet meer in standby gaat.

Niet echt een nette oplossing, maar voor de mensen die er echt last van hebben misschien voldoende tot een fix van Apple. En het is wat minder drastisch dan kext's etc. aanpassen en vervangen.

Ik moet er overigens nog even bijzeggen dat je deze geluiden niet hoort op de interne speakers, althans niet op die van m'n iMac. Misschien dat Apple er daarom niets van heeft gemerkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Frietsaus op 24-06-2007 18:58 ]

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 10:41
Ik heb het ook, zeer irritant. Test Apple die updates niet ofzo, vraag ik me dan af.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:03:

Hebben ze waarschijnlijk die workaround in een progje gegoten. Is inderdaad een goede work around. Maar je moet wel steeds die unix shell uitvoeren. Is wel irritant. Progje is dan handiger!

Verwijderd

waarschijnlijk heb je gewoon een standaard systeem..... en ja, daar hebben ze de updates op gemaakt ja... als het maar even anders is kun je al problemen ondervinden..

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:26

4POX

Everybody is wired

Ik ben net bezig in Final Cut pro in wat stillere stukjes. Het valt mij ook op. Als ik ergens in de tijdlijn klik of ik speel een stukje video dan hoor ik via de koptelefoon in de verte een tickje. Vanaf nu ga ik ook hopen voor een fix.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
@4pox

Heeft het tik geluid ook invloed op het editen van video (dat je het geluid terughoort in de video die je ge-edit hebt)? Dan zou het probleem nog groter zijn dan ik dacht. Ik gebruik zelf geen Final Cut Pro.

Ben zelf veel met audio bezig. Als ik klaar ben met een stukje editen schrijf ik het meestal via de optische uitgang naar een MiniDisc zwaar irritant want het plop geluid zorgt ervoor dat de MD weer begint op te nemen na klaar te zijn met het afspelen van geluid. (heb het ding ingesteld dat het moet gaan opnemen bij het begin van geluid wat met de optische uitgang normaal perfect werkt!). Krijg nu dus steeds heel vele kleine stukjes met plop op de MD.

Hoop echt op een zeeeeeeeer spoedige fix.

Verwijderd

Lol, ik was dus duidelijk verkeerd, maar heb 10.4.10 al een paar dagen staan, en nu beginnen de problemen te komen:

heb om de 30seconden een pop-geluid, niet via de interne speakers, maar wel als ik hem aansluit op een stereo

Ingebouwde microfoon is dood: geen skype

Bluetooth icon in de menubar, verspringt soms van plaats, en is soms weg

Man, ik heb toch soms echt wel zin om gewoon die f**king macbook te verkopen en een windows laptop te kopen.. Laatste tijd niks anders dan problemen met Apple-software.. grrrr

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Bij stil gestaan dat je formatten en er windows opzetten? Scheelt je weer een verkoop met alle geldelijke verlies van dien :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:07:
Man, ik heb toch soms echt wel zin om gewoon die f**king macbook te verkopen en een windows laptop te kopen.. Laatste tijd niks anders dan problemen met Apple-software.. grrrr
Tsk tsk tsk...

Verwijderd

i know... :$ :$

• Schalkie
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Schalkie

mac enzo.

Googlen op plop geluid mac is nog resultaat opleverend ook! naja maar even geduld hebben dus, zat al in mn adium te zoeken e.d.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En vandaag is Audio Update 2007-001 verschenen, welke het "plop" probleem zou moeten verhelpen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Erikdevries
Heb de patch net geinstalleerd en het probleem lijkt inderdaad verholpen.

Verwijderd

Net de update gedaan en m'n fijne systeem klinkt weer... fijn. Ik snap niet dat mensen blijkbaar echt gelijk opnieuw OS X gaan installeren, zonder eerst even af te wachten. Is niet alsof Apple ons met plopjes laat zitten, gezien het audio-fetish-gehalte onder appelaars. :z

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
waarom moet ik opnieuw opstarten na zo'n futiele update? ik dacht dat dat alleen met windows was.. :N

WAZUUUUUUUP!!!!!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
Ik geloof niet dat ie zomaar kexts al running kan herladen..

|>

• fZeroNewbie
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

nilski schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:34:
waarom moet ik opnieuw opstarten na zo'n futiele update? ik dacht dat dat alleen met windows was.. :N
Ben anders al zeer blij dat ik mijn Macbook alleen hoef te rebooten na een update. Dat kan ik van mijn Windows machines niet echt zeggen. Mijn MCE reboot nu iedere nacht automatisch omdat hij het anders geen dag soepel vol houd.

• 4POX
  • Laatst online: 21:26

4POX

Everybody is wired

Plop update zit ook in de nieuwe update 10.4.10 versie 1.1 -> http://www.apple.com/supp...x10410updatev11intel.html

AKA Rinkel weblog

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 13:52
Alle info kunt u vinden onder het Appletje.
Kies, Over deze mac.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Verwijderd

ik mis de plopgeluiden, nu klinken m'n cd's niet meer alsof ze worden afgespeeld op een ouwe LP speler. :{

:P

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik kan de update niet installeren, hij vind dat m'n harde schijf niet voldoet aan de vereisten voor de update :/ Of was de update meteen al verwerkt in de 10.4.10 update van software update? ik had gewacht met installeren tot er een fix was. :)

Ik heb maar gewoon de update van website gehaald (totale 10.4.10 v1.1) dus. Het zal nu wel goed zitten :)

[ Voor 55% gewijzigd door Satch op 03-07-2007 23:29 ]

• Erikdevries
Satch schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:01:
Ik kan de update niet installeren, hij vind dat m'n harde schijf niet voldoet aan de vereisten voor de update :/ Of was de update meteen al verwerkt in de 10.4.10 update van software update? ik had gewacht met installeren tot er een fix was. :)
De laatste 10.4.10 update bevat deze fix al, de "oude" 10.4.10 update niet. Ik neem aan als je gewoon de ingebouwde update functie van OSX gebruikt enkel de patches die voor jouw mac van toepassing zijn getoond en geinstalleerd worden (dus als je de nieuwe 10.4.10 hebt geinstalleerd lijkt me dat die losse audio fix niet meer in je update lijst moet staan).

edit: Is dus al opgelost.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Daedalus schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:35:
En vandaag is Audio Update 2007-001 verschenen, welke het "plop" probleem zou moeten verhelpen :)
Dat lost 1 probleem op, namelijk de ingebouwde audio. Voor mensen met een firewire audio 'kaart' (zoals ondergetekende) heb ik een oplossing gevonden op macrumours, en dat even uitgewerkt online gezet:

http://www.nutz.nl/date/2...d-fca-202-workaround.html

Dat werkt in ieder geval met een FCA202, maar waarschijnlijk met alle externe audio adapters die sinds 10.4.10 niet meer werken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1