Toon posts:

Wat stop ik in een del optiplex gx260? voor videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een crapy pc. nouja p4 2.3 ghz met een gig geheugen. Een del optiplex gx260. Nu heb ik daar een gforce fx 5500 in zitten die gewoon crap is. Counter strike fps ligt soms op 10 frames bij volle servers wat ik super irritant vind.

Ik zoek een goede videokaart ( goed genoeg ) om in deze optiplex te stoppen. Let op zijn geen pci2 sloten etc. Moet gewoon een wat hogere fps hebben.

Wil deze kaart nieuw in de winkel of in omgeving enschede graag kopen. Wat adviseren jullie mij?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En over welk budget praten we? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hou er rekening mee dat de voeding niks voorstelt, als je een (te) zware kaart gebruikt zit je misschien niet gelijk, maar bijvoorbeeld na een jaar met een opgeblazen voeding en/of pc.

Verwijderd

Topicstarter
hij hoeft niet super zwaar te zijn, Ik wil gewoon een betere dan de gforce fx 5500 want die is gewoon echt niet goed genoeg. Zit ook maar 128 mb geheugen op. Ik moet dus een videokaart hebben die gewoon op een ouder moederbord past. Al die nieuwe gforce kaarten zijn allemaal pci 2 sloten en die heb ik dus niet. kaart mag max 150 kosten goedkoper zou beter zijn. Weet niet of dit haalbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 16:45 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nvidia GeForce 7600 GS 256MB DDR2 Videokaart.

€ 124,99

AGP en in Enschede :)

[ Voor 89% gewijzigd door Han op 21-06-2007 16:47 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:44:
hij hoeft niet super zwaar te zijn, Ik wil gewoon een betere dan de gforce fx 5500 want die is gewoon echt niet goed genoeg. Zit ook maar 128 mb geheugen op. Ik moet dus een videokaart hebben die gewoon op een ouder moederbord past. Al die nieuwe gforce kaarten zijn allemaal pci 2 sloten en die heb ik dus niet. kaart mag max 150 kosten goedkoper zou beter zijn. Weet niet of dit haalbaar is.
"zit ook maar 128 mb"

Het aantal MB's videogeheugen is niet altijd bepalend voor de performance hoor. Heb genoeg 128MB kaartjes gezien die gehakt maakten van 256MB kaartjes. Puur omdat die 256MB kaartjes traag geheugen hadden.
73 euro, zelfde kaart, ander merk ;)

pricewatch: Sparkle GeForce 7600 GS 256MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/256

Of de GDDR3 versie voor 109 euro:

pricewatch: Gainward GeForce 7600 GS 256MB DDR3 (AGP, DVI) BA7600GS-256-GS-TV-DVI

[ Voor 27% gewijzigd door Spixo op 21-06-2007 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
en die kaarten passen ook in deze computer? Dat moet ik eerst zeker weten voordat ik zon kaart ga kopen. Tot zover bedankt. die van 73 euries spreekt mij wel aan :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:28:
Ik zoek een goede videokaart ( goed genoeg ) om in deze optiplex te stoppen. Let op zijn geen pci2 sloten etc. Moet gewoon een wat hogere fps hebben.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat je geen PCI2 sloten hebt. Waarschijnlijk heb je al PCI2.2 of PCI2.3 sloten erin zitten. PCI1.0 komt uit 1991 en in '95 werd PCI2.0 al geintroduceerd. Het lijkt me dus zeer sterk dat je die niet hebt. Weet je zeker dat je geen PCI-Express (PCI-E) bedoelt?

Je vermeldt echter niet wat je wel in je systeem hebt zitten, heb je AGP of zit je huidige kaart zelfs nog op PCI?

Verwijderd

Topicstarter
ah ik bedoel pci express inderdaad. Die sloten heb ik niet. Mijn gforce fx5500 zit nu in een bruin slot die je vast klikt. Agp is dat? Ik zou het zelf wel even willen opzoeken wat voor slot een gforce fx5500 ingaat heb alleen geen open internet op mijn werk :(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat is AGP ;)

• [micro]
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 14:20
Is het een desktop of een tower case? Ik denk dat je in een Optiplex desktopcase alleen low profile agp kaarten steken.

Verwijderd

Topicstarter
Zon kast die je dichtvouwt en daar je beeldscherm weeer op zet. Die force die er nu inzit werkt opzich ook wel goed. kan gewoon world of warcraft spelen enzo. Betekend dit dat ik dan toch maar niet die video kaart kan kopen?

73 euro, zelfde kaart, ander merk

pricewatch: Sparkle GeForce 7600 GS 256MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/256

??

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dan heb je een low-profile AGP-kaart nodig volgens mij. De 7600GS die jij noemt is dat zeker niet. Ik denk dat je eerder aan low-budget kaarten, zoals een nVidia Geforce 6200 of 6600, moet denken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 21-06-2007 18:51 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20
Ik heb een 6600 256MB (AGP) van AOpen. Hij koste 70 euro anderhalf jaar geleden. Hij werkt erg fijn, ik kan zelf C&C3 Tiberium Wars op lowest spelen!! :S :S

Nee even zonder dollen, dat is best een goede kaart. Hij is aanbevolen met een 300 wat voeding. Ik weet dus niet of hij geschikt is voor een ''low-profile''. Maar een beetje Googelen doet wonderen ;) .

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Maak anders eens een foto van de binnenkant van je PC, kunnen wij beoordelen of het gaat passen of niet.

Verwijderd

Topicstarter
ben rond kwart over 10 thuis dan maak ik effe een foto dan post ik die hier.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor Dell systemen...

Daarnaast is het vrij kinderachtig om ipv "Dell" iets als "del" te schrijven :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.