USB+FireWire+Print Server

Pagina: 1
Acties:

• Dennisderoo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02-2021
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Maxtor 1,5 TB RAID schijf.

Deze wil ik graag in het netwerk hangen zodat alle pc's in het netwerk makkelijk kunnen backuppen. Hiervoor hebben we een server nodig.

Echter wil ik graag dat deze server FireWire 800 (of 400) ondersteund en een USB-printer-poort heeft.

Tot nu toe ben ik alleen USB-servers tegen gekomen:
1. www.mobile-harddisk.nl/sy...inter-p-197.html?cPath=57
2. www.centralpoint.nl/p/Lin..._USB_2.0_Disk_Drives.html

Deze kunnen dus alleen USB aan. Op de eerste kan wel een printer maar niet in combinatie met een hdd. Op de tweede kan helemaal geen printer.

Zit ik nou echt aan het USB vast? Of hebben jullie andere ideeen zonder duizenden euro's uit te geven voor een "echte" netwerkserver?

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
Er zullen vast wel FW servertjes zijn, echter niet zoveel.

Een echte server kost trouwens geen duizenden euro's, voor 300-400 euro heb je al een server, kijk bijv. eens in dit topic, daar gaat de hele discussie over zulk soort servers. Deze servers zijn veel sneller dan zo'n klein servertje.
Ook hebben deze servers veel betere uitbreidingsmogelijkheden en kan je zelf bepalen welke protocollen ze ondersteunen.
Als je wilt dat het nog een beetje snelheid heeft moet je geen usb of FW disks nemen, intern is veel sneller én goedkoper.
Tegenwoordig zit de snelheidslimiet meestal ook in de disks.
Intern bied ook meer voordelen voor raid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is een NAS en een printserver niet goedkoper? Heb je wel 2 losse devices, maar heb je niet meer het probleem dat je per se firewire moet hebben (dat zie je immers vrij weinig).

• Dennisderoo
@laurxp: Ik wordt niet veel wijs van die topic. Het gaat meer over zelf samengestelde servers... daar heb ik helemaal geen tijd voor :P Ik wil gewoon een kastje... tussen duwen en klaar ;)

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
indien je er een aparte firmware op wil zetten kan je het best de 2e nemen, de NSLU2 dus, daar kan je namelijk Unslung op zetten.
Hiermee kan je bijna elke server opzetten, dus gewoon een HDD + print server, eventueel met mogelijkheden zoals het benaderen via internet.
Het is gewoon de HowTo's volgen, kan haast niet mis gaan.

Indien het echt Plug&Play moet zijn kan je het beste doen wat Terw_Dan zegt.

• Dennisderoo
Oke ik ga toch liever voor plug&play. Aangezien het ook in relatief korte tijd gerealiseerd moet worden. Hebben jullie ervaring met die NAS-servers? Welke zijn goed?
Pagina: 1