System Info PC's op lan-party

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-02 12:26

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Hallo,

Ik organiseer een lan-party met 20 deelnemers. We spelen nog BF1942 en willen de overstap maken naar BF2. Niet iedereen voldoet aan de systeemeisen en wil graag kijken welke systeem eigenschappen iedereen heeft.

Ik weet dat ik met diverse programma's iets kan installeren en een uitgebreidde log kan krijgen en dat ik via DXDiag een lijstje met eigenschappen kan krijgen, maar ik zoek iets anders.
Ik heb in de GOT-search, Google-search en de download.com-serarch gezocht, maar niet gevonden wat ik wil hebben.

Dit is wat voor programma ik zoek:
Een programma die ik op usb-stick kan zetten en door op elke pc dat programma te draaien een totaal overzicht krijg van alle specificaties van alle computers.

Bestaan dergelijke programma's wel? Heb er nog nooit van gehoord, maar lijkt me in deze wel heel handig.

PS: Ik heb dit topic hier geplaatst omdat het een hardware-info vraag is, ookal ishet software ik denk toch dat het meer met hardware te maken heeft.

It's me Mario

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Everest ;) Moet je even in de FAQ zoeken naar de nog freeware versie ;)

PMG FAQ

Daar ;)

Er staat welke CPU maar everest laat alles zien ;) En kan het ook exporteren in htm/txt enzovoort.

[ Voor 65% gewijzigd door luccie op 21-06-2007 15:19 ]

• Vaporized
  • Laatst online: 14-02-2025
Maak een overzichtje door met everest een HTML bestandje te exporteren met alle systeem eigenschappen...

Die leg je naast elkaar en dan zie je heel snel wie er niet aan de eisen voldoet...

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Kan je testen of je systeem het aan kan.

Staan meerdere Battlefields in het lijstje.

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
everest moet je dus installeren, heb ik niet echt behoefte aan, ben je eerst een uur bezig met overal installeren, dan nog eens exportere. schiet niet echt op.

frankiepankie geeft een goeie tip, maar helaas hebben we geen internet op de lan-party, als die applicatie offline beschikbaar is, zou het wel kunnen.

It's me Mario

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Deze kun je ook proberen. Kun je meteen alle passwords bekijken >:)

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik dacht dat je ook een editie van Everest had die op netwerken was gericht. Dan kan je dus vanaf 1 systeem alle andere systemen zien. En hoef je dus niet eerst alles te exporteren naar HTML en te verzamelen op je eigen pc.

Daarnaast zeggen specs niet altijd alles. Wanneer iemand zijn systeem / drivers brak heeft geinstalleerd kan het systeem nog steeds zeer slecht presteren.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b zou er zelf naar neigen gewoon visueel te werken, kast open en erin kijken :P

Serieus: spreadsheetje opmaken en verder in Device Manager kijken. Dat is waar apps als Everest enzo info vandaan halen, enige wat je dan mist zijn CPU en RAM, die zie je in POST scherm.

Oslik blyat! Oslik!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
ricardo, kan je me meer vertellen over die everest versie? ben ik wel in geinteresseerd

It's me Mario

• rigermortis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-01 14:00
everest hoe je niet overal te installeren.

Ik heb gewoon mijn program files map gecopieerd en op een USB stick gezet.
dan laat ik everest.exe draaien en op zijn buurt een HTLM bestand aan maken waar alle gegevens van de desbetreffende PC instaan incl. Benchmarks. werkt perfect en ik weet precies wat iedereen kan draaien..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ricardo87 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:34:
Daarnaast zeggen specs niet altijd alles. Wanneer iemand zijn systeem / drivers brak heeft geinstalleerd kan het systeem nog steeds zeer slecht presteren.
Precies, en wat acht je speelbaar. Ik kan prima gamen met iets van 40fps ofzo, maar er zijn mensen die zitten te zeuren als ze minder dan 150fps halen. Het beste lijkt me gewoon uit proberen, system requirements zijn er imho om te trotseren en zover mogelijk eronder te gaan zitten ;)

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Eens, op een LAN-party kregen we een keer UT2004 niet aan de praat op een wat betere PIVbak, enorme lag en lage fps, kortom, niet te doen, daarna probeerden we het op een oud PIII-tje van een paar honderd MHz en tot onze grote verbazing was het daarop gewoon speelbaar...

En kun je niet al voor de party even inventariseren wat iedereen heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door Velvet op 21-06-2007 16:08 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
dan ga ik everest proberen, ik besef dat specs niet alles zeggen, maar wel iets, als het spel dan niet goed loopt is het niet mijn probleem als organisator :)

It's me Mario

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mmniet schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:10:
dan ga ik everest proberen, ik besef dat specs niet alles zeggen, maar wel iets, als het spel dan niet goed loopt is het niet mijn probleem als organisator :)
Mwoeah, als iemand een C2D E6750 heeft met 4GB RAM en een 8800GTX, maar z'n OS- en driverinstall verneukt heeft en bovendien de boel vol heeft zitten met spyware en andere crap en dus barslechte performance heeft is het ook niet echt jouw probleem als organisator.

IMHO zou ik gewoon jezelf verantwoordelijk voelen voor gevallen waarin in safe mode pings hoog zijn - en in twijfelgevallen een bootCD erin gooien (Knoppix vind ik altijd een goede, maar evt BartPE als je totaal geen benul hebt van Linux) en dan ping testen. Als het dan hoog is, is het jouw probleem. Zo niet, niet :z

Oslik blyat! Oslik!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

google --> everest home edition download
home edition is gratis, en zo kom je dus gewoon bij hun download pagina uit. het is een uittermate handig tooltje, en het vertelt je echt ieder detailtje over je systeem dus ja :) (zoals eerder genoemd)
er zijn ook wel andere oplossingen, en voor de mensen die bang zijn voor spyware die kunnen de lijst dus met de hand gaan samenstellen.. maargoed :P

en ja.. als mensen hun eigen systeem vern*ken is het hun probleem,
ik had met de bf2 lan (10 mensen) eigenlijk weinig problemen,
behalve met degenen die:
-vista draaiden (die konden niet bij de rest van de (xp) computers op de netwerk drives kijken voor patch verspreiding (moest toen per usb stick), gamen ging verder wel goed, is een fix voor, maar toen geen tijd voor om dat uit te zoeken)
-met computers die te lage specs hadden.......

we hadden een niet-dedicated server (voor 10 man meer dan snel genoeg, mss voor 20 niet?),
en een oude 24 poorts 100 mbts hub.
Ergens op de weg naar het internet stond een router die de ip's verdeelde,
is uittermate soepel verlopen, we hebben ook wel eens anders gehad
(probeer eens 3 of meer routers in 1 netwerk, dan gaan ze vechten over wie welk ip krijgt enzo :P)niet leuk)
Pagina: 1