Toon posts:

BSOD's met bestbuyguide pc, incl. foto's, onbekende oorzaak

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen van deze fora,

Ik weet absoluut niet waar dit probleem aan te wijten valt, het kan dan ook voorkomen dat het in de foute sectie is gepost. Ik heb overigens gezocht en heb nergens een herkenbaar probleem kunnen vinden. Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar na 3 uur alles doorspitten denk ik dat het tijd is om een topic te starten.

Het zal misschien erg irrelevant zijn maar ik probeer alle informatie te geven, in het geval ik iets niet belangrijk acht terwijl het dat misschien is.

Ik heb de bestbuyguide van februari gebruikt om een eigen pc samen te stellen. Daarbij was het geheugen in de bestbuyguide niet meer voorradig, en heb ik in plaats daarvan Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched 2x1024 Mb DDR II SDRAM CL4 PC2-6400 geheugen gekocht.

Dit geheugen heb ik in de blauwe slots geplaatst, zogenaamd DIMM_A1 en DIMM_B1. Ik dacht dat de kleurcombinatie bedoeld was om aan te geven welke bij elkaar hoorden, ipv blauw + wit, aka A1+A2.

(Het lijkt me ook niet dat het daar aan ligt, want ik had eerst het geheugen in B1 en B2 gezet, en na gehoord te hebben dat dit misschien niet goed is voor je pc, heb ik het maar in a1 en b1 gezet)

De errors die ik krijg heb ik gefotografeerd omdat ik niet kon achterhalen hoe ik ze op kon slaan in een bestand.

De foutmeldingen krijg ik voornamelijk bij het afsluiten van games, zoals The elder scrolls: Oblivion, en tijdens Raids in WoW.

Mocht er nog verdere informatie zijn vereist, ik wil heel graag dat dit probleem de wereld uit wordt geholpen. Ik zit er nu namelijk al ruim 2 maanden mee, en het is zeer vervelend als je 3x per dag moet rebooten op momenten dat je dat juist niet wilt, en dat het anderen ook stoort.

Foto's:
http://img339.imageshack.us/img339/3756/dsc00242dq6.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/3990/dsc00243yk5.jpg
http://img111.imageshack.us/img111/4296/dsc00246od0.jpg

Het staat moderators natuurlijk vrij mijn bericht te verplaatsen, wanneer u een betere plaats kunt vinden voor mijn vragen.

Bij voorbaat dank bij eventuele hulp.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Memtest? SMART? Deze meldingen zie je vooral vaak bij geheugen/hd problemen.

[ Voor 85% gewijzigd door |sWORDs| op 21-06-2007 02:57 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 02:53:

[...]

Mocht er nog verdere informatie zijn vereist, ik wil heel graag dat dit probleem de wereld uit wordt geholpen.
Begin eens met een vermelding van je volledige systeemspecs conform het PMG Beleid.
Neem zoals ook daar wordt aangegeven de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter rustig door.

Je krijgt meermaals een 0x7E STOP-code en een 0x3B SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION.
Gooi deze bijvoorbeeld door Google, of gebruik de Windows XP en 2000 BSOD guide.

Verder zou je het geheugen op fouten kunnen controleren met behulp van Memtest, etc. Succes.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Ja, zonder overige specs kunnen we weinig eerlijk gezegd.

Wat me wel opviel en wat ik vanavond nog meegemaakt heb, is met het starten van games dat mijn pc in een complete Bsod-jungle verandert.... De oorzaak lag aan de vanavond nog geinstalleerde Omega drivers van Ati. Zoals ik al zei weet ik niet wat voor een hardware je erbij hebt en dat maakt het ook moeilijk.

Zoals r00n al zei, memtesten, de Hangen en opstartproblemen troubleshooter doornemen, etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ik binnenkort doen, moet nu net weg, maar kan nog wel even snel kwijt dat ik vista 64 bit draai, op dus de bestbuyguide van februari. Zal later een lijst geven van de exacte hardware en genoemde tests draaien.

Alvast bedankt.

Verwijderd

• Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerst opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is er mogelijk onvoldoende ruimte beschikbaar op de schijf voor het uitvoeren van Windows.
• Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerste opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is het computer-BIOS mogelijk incompatibel met Windows.
• Incompatibele videoadapterstuurprogramma's.
• Beschadigd RAM.
• Een beschadigd stuurprogramma of een beschadigde systeemservice.
• Als het probleem te maken heeft met het bestand Win32k.sys, kan de oorzaak een programma voor extern beheer van een andere leverancier zijn.

Check ook welk voltage je geheugen nodig heeft

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 03:49 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 03:10:
Ok, zal ik binnenkort doen, moet nu net weg, maar kan nog wel even snel kwijt dat ik vista 64 bit draai, op dus de bestbuyguide van februari. Zal later een lijst geven van de exacte hardware en genoemde tests draaien.

Alvast bedankt.
al die mensen met vista problemen... pfff

ik heb ook aardig wat blauwe schermen moeten trotseren aleer ik mijn winxp draaiend kreeg, laat staan vista.

als je de tijd hebt, en de inspanning wil doen, gewoon je data backuppen, oude stoffige winxp cd uit de kast trekken, je pc formatteren (dus helemaal plat, en niet de snelle variant), alle insteekkaarten usb dingen (behalve muis), printers, scanners etcetera enz... uit de pc trekken.

pc helemaal kaal? alleen mobo, videokaart, geheugen processor en voeding over?

dan windows xp installeeren, moederbord bios flashen (google!), chipset drivers er op, opnieuw opstarten, videokaart drivers, opnieuw opstarten, andere drivers er op (mag in een keer).

ESIV oblivion d'r op, ff testen, WOW d'r op, ook ff testen. Doettie het?

vista dvd pakken, vista als dual boot installeeren (gaat heel gemakkelijk)

zelfde riedeltje als bij de winxp installatie.

daarna weer testen met je games. Blijft het stabiel, dan één voor één de insteekkaarten er in (geluidskaart etc.)

telkens na het installeeren van de laatste drivers je pc opnieuw opstarten, na alle insteekkaarten je games weer testen (liefst in xp en vista)

dan je usb-dingen er één voor één instoppen, drivers er op voor zover dat mogelijk is, weer opnieuw opstarten en je games testen (xp en vista)

daarna de rest, printers op paralelle poort, seriele dingen enz enz

als ze dan nog steeds geen problemen geven, ff een restorepunt maken.

mocht het nu ergens mis gaan terwijl na je insteekkaarten, of je usb devices, dan weet je zeker dat het probleem niet ligt aan je basis hardware. In de meeste gevallen zijn de problemen op deze manier van werken opgelost. Het kost je wel een zaterdag, maar blijven prutsen is in de meeste gevallen... verpilde tijd (sorry)

succes, - Maarten

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het staat moderators natuurlijk vrij mijn bericht te verplaatsen, wanneer u een betere plaats kunt vinden voor mijn vragen.
Ahum...

Het staat moderatoren *altijd* vrji om dit te doen. Het staat moderatoren ook vrij om topics te sluiten die niet voldoen aan het PMG Beleid

Om even te citeren:
Help, mijn PC doet het niet!
De laatste tijd begint PMG steeds meer een verzamelbak van algemene PC problemen te worden met als koploper "Help, mijn PC doet het niet!". Om je probleem zo snel mogelijk te verhelpen hier een paar regels:

Neem de PMG FAQ door om de antwoorden op de meestgestelde vragen te bekijken en eventueel om jezelf enige basics te verwerven waar nodig.

Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.
Zo te zien heb je dat niet gedaan. Ik lees nergens dat je hardware hebt uitgesloten, onderdelen uit de kast gebouwd hebt of met andere onderdelen hebt uitgewisseld :o
Gebruik de Search. Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.
Ook dit blijkt niet uit je topicstart.
Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

Geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet.
Je meldt niet exact welke BSODs je krijgt - ja, een paar gare foto's, maar niet kort en bondig de errormelding in platte text :o
Geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?).

Geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugenchips indien geheugengerelateerd, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.), noem wel de officiële merknamen en type-aanduidingen en geef beslist géén ellenlange uitdraai van een of ander diagnoseprogramma. Verwijzingen naar signatures of specificaties elders op het Internet zijn ook not-done, aangezien ze aan veranderingen onderhevig zijn.
Muv merknaam en model geheugen geef je geheel geen specs. Ook als het een T.net best buy guide betreft dien je volledige specs te geven - en je meldt sowieso niet de opschrift van de geheugenchips, iets wat niet in de Best Buy Guide vermeld staat :o
Geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt.
Pas in een latere post meld je je OS, je geeft nergens driverversies :o
Geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is).
Hier rep je ook met geen woord over :o
Vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot met de Hangen en opstartproblemen troubleshooter en wat de resultaten ervan zijn.

En niet onbelangrijk: vat het probleem samen in een zo duidelijk mogelijk topictitel. Dus niet "pc probleem", maar bijvoorbeeld "Asus P4P800 Deluxe crasht met BAD_POOL_CALLER".

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
Bij deze...

Begin gewoon eens te doen wat je zelf kunt doen, voor een volgende topic kan ik je het advies geven om grondig te zijn, te kijken in het beleid wat vereist is en wat minder tijd te steken in onnodige foto's gemaakt, gehost en gelinkted te krijgen en potsierlijke teksten over wat wij moderatoren wel en niet zouden kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.