Toon posts:

[Ext netwerk HDD] hoe te beveiligen binnen thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn huidige USB ext HDD het aan het begeven is overweeg ik een schijf die ik op mijn thuisnetwerk kan aansluiten (in dit geval hoef ik geen kabeltjes te switchen tussen windows desktop en apple laptop).

Echter loop ik hier tegen een probleem aan, ik zit namelijk samen met mijn huisgenoot op dezelfde router aangesloten. Mijn plan is om de schijf ook op de router aan te sluiten zodat ik in ieder geval vanaf mijn mac en mijn windows PC tegelijk de schijf kan gebruiken.
Het probleem wat hierbij optreed is het volgende: hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen mijn computers toegang hebben tot de schijf? Ik wil niet dat mijn huisgenoot bij mijn bestanden kan (muv bepaalde mappen op momenten dat ik hiervoor toestemming geef). Ik heb tot dusver nog niet kunnen vinden wat de mogelijkheden zijn mbt voorwaarden, beperkingen en eigenschappen van de netwerkbeveiliging. Is dit realiseerbaar?

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Als je in de router zelf geen rechten op mappen kunt zetten, lijkt het me moeilijk. Wat je natuurlijk kan doen is de USB schijf aan je eigen PC hangen en NTFS rechten op de mappen zetten.

Xbox360 gamerprofile

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pak de manual van het product dat je wil kopen erbij en kijk of het kan :? Hopelijk is de manual een beetje behulpzaam anders moet je weer mensen proberen te vinden die er een hebben ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Veel van die NAS dingen hebben een apart prog dat je moet gebruiken om die disk te kunnen benaderen, daar kun je vaak ook de beveiling settings inzetten (althans, dat kon met zo'n leuk ding dat we op het werk hadden liggen, alleen was dat zo'n naamloos geval, dus kan je niet precies vertellen wat voor iets het was).

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik weet niet hoe handig je er mee bent, maar op veel routers kan je ook een linux distro draaien en dan kan je vast wat meer instellen.