Toon posts:

benchmarks.

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik geinstreseerd in de prestaties van mijn PC.

Ik zou graag willen weten wat voor Benchmark software ik moet hebben voor me CPU/Geheugen/videokaart.

Ik ben op google wezen zoeken maar er zijn zoveel dingen. Voor me videokaart had ik iets gevonde (naam kwijt) en daarmee draaide de aarde de heletijd en kwam die dichterbij en ging weer weg enzo. Dit een nacht lang laten doen maar er kwam geen resultaat uit.

Wat is dus goed software om je hardware mee te testen?

Idd je zal wel denken, wat een newb... Tsja, ben nieuw op dit gebied maar wel geintresseerd hier in. Ik zou graag dus thuis mijn pc wille testen.

Iemand die mij kan helpen een beetje hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 15:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

3D mark is een van de bekendste voor je videokaart.
Voor je cpu kun je dingen als SuperPi gebruiken. Kijk anders in de OCdatabases waarmee het getest is, want er zijn nog bergen andere progsels.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je videokaart kan je eenvoudig testen met 3Dmark, voor je CPU is er PiFast, SuperPi of natuurlijk Fi-Bench en voor je geheugen kun je de memory tests van SiSoft Sandra gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Snelle reactie, dankje wel. Duurt het trouwens echt zo lang dat ik een nacht lang me pc aan moet laten om een test te doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:19:
Snelle reactie, dankje wel. Duurt het trouwens echt zo lang dat ik een nacht lang me pc aan moet laten om een test te doen?
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de snelheid van je cpu. Als ik in superPi 1M laat rekenen door mijn C2D is dat binnen ettelijke seconden klaar. Mijn oude 486 is daar wel wat langer zoet mee.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:20:
[...]

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de snelheid van je cpu. Als ik in superPi 1M laat rekenen door mijn C2D is dat binnen ettelijke seconden klaar. Mijn oude 486 is daar wel wat langer zoet mee.
CPU: AMD Athlon 64 3800+
Video: 7800GS 256MB

Verwijderd

Topicstarter
okee dank je wel, Dubbel post sorry.

Ik ben weer wat wijzer :P,, Morgen post ik hier de resultaten denk ik =]

Greetz, Jack

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Hier staan links in naar manieren om verschillende zaken te testen, o.a. geheugen en chipsets - en links naar sites (THG, Anandtech) waar veel voorbeelden van benchmarks staan. Neem die even door :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.