[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 - deel 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 20.353 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
JPS schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:35:
[...]

Mijn gezonde verstand zegt me dat 'count' het aantal keer is dat de tv is aangezet.
Stom dat ik daar zelf ook niet aan had gedacht 8)7
Dan klopt dat wel en het voordeel dat dus bijna de eerste 200 uur er al op zit dus.
Dat zou dan ook inhouden dan de tv ongeveer 1 maand op de plank had gestaan en niet dus 2 weken wat de winkel zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:48:
[...]

Dit komt uit de handleiding van de TH42PV70:
.....Als u de TV met het scherm omhoog of
omlaag vervoert, kunnen de interne circuits
beschadigd raken......
De interne circuits ? Ik dacht dat het puur met de spanning op de glasplaat te maken had. Oh well, heb hem zoals eerder gezegd zelf ook (over 40km) plat vervoerd en z´n 1e 200 uur zit er inmiddels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Mabili schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:49:Stom dat ik daar zelf ook niet aan had gedacht 8)7 Dan klopt dat wel en het voordeel dat dus bijna de eerste 200 uur er al op zit dus.
Daar zou ik dan juist niet erg blij mee zijn. In die eerste 200 uur is het de bedoeling om de tv rustig in te spelen met teruggeschroefde contrast -en brightness settings. Bij een tv die demo heeft gedraaid zal denk ik juist het tegenovergestelde gebeurt zijn, alles vol om een beeld te krijgen dat klanten aantrekkelijk vinden, en veel meer kans dat 't ding bijvoorbeeld een poos op een statisch beeld heeft gestaan, bv het menu van een dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Nielson schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 23:16:
[...]
Daar zou ik dan juist niet erg blij mee zijn. In die eerste 200 uur is het de bedoeling om de tv rustig in te spelen met teruggeschroefde contrast -en brightness settings. Bij een tv die demo heeft gedraaid zal denk ik juist het tegenovergestelde gebeurt zijn, alles vol om een beeld te krijgen dat klanten aantrekkelijk vinden, en veel meer kans dat 't ding bijvoorbeeld een poos op een statisch beeld heeft gestaan, bv het menu van een dvd-speler.
Morgen ga ik toch terug naar de winkel en hier eens over te hebben, ook over het feit dat het gezegd was dat de tv pas 2 weken op de plank stond. Daarnaast is het wel gelukkig een kleine winkel waar alle andere plasma schermen op lagere contrast stonden en dit bij het bekijken van deze schermen verteld word. Maar ik wil toch meer duidelijkheid over hebben.
Laat morgen wel even weten wat ik van de winkel te horen heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
WTF, waarom betalen ze in Duitsland nog maar 998 euro voor de 42pv70 en hier in NL nog 1139.

En dan nog wel allebei bij Redcoon. Binnenkort dan toch maar eens in Duitsland gaan kijken of ik hem niet ergens kan bestellen/halen, want dat is toch wel lekker verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Tomasi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 21:33
Heeft iemand al de optical out op de pv700 uitgeprobeerd? Wat zijn de ervaringen hiermee (ik neem aan dat het alleen werkt op geluid via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier vaak DVI-HDMI ter sprake komen om tv met pc aan te sluiten. Is dit een kabel met dvi uit - en hdmi ingang? Of is het meer dan dat? Maw. een convertor ding ertussen en zo?
Heb daarnet eens gezocht naar beeldkaartjes die hdmi uitgang hebben maar die zijn zo te zien nog niet echt ingeburgerd..
Aangezien ik binnenkort ook een plasma heb, zou ik m'n pc toch ook wel eens willen aansluiten. Heb wel nog 1 probleem en dat is dat m'n pc toch een 10 tal meters verder staat. Ofwel moet ik één of andere lange kabel aanschaffen (prijs? :? ) oftwel moet ik pc afkoppelen en dan tijdelijk aansluiten iets dichter bij de plasma. Hoe los ik dit nu terug op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:34:
Ik zie hier vaak DVI-HDMI ter sprake komen om tv met pc aan te sluiten. Is dit een kabel met dvi uit - en hdmi ingang? Of is het meer dan dat? Maw. een convertor ding ertussen en zo?
Heb daarnet eens gezocht naar beeldkaartjes die hdmi uitgang hebben maar die zijn zo te zien nog niet echt ingeburgerd..
Aangezien ik binnenkort ook een plasma heb, zou ik m'n pc toch ook wel eens willen aansluiten. Heb wel nog 1 probleem en dat is dat m'n pc toch een 10 tal meters verder staat. Ofwel moet ik één of andere lange kabel aanschaffen (prijs? :? ) oftwel moet ik pc afkoppelen en dan tijdelijk aansluiten iets dichter bij de plasma. Hoe los ik dit nu terug op 8)7
Is gewoon een standaard kabel (geen apparte convertor-kastje ofzo ertussen) met aan de ene kant een hdmi plug en andere kant dvi. Is tevens alleen voor beeld overdracht, dus geluid moet je appart aansluiten vanaf je pc naar een home cinema set/of tulip ingang op tv.

een afstand van 10m is in principe geen probleem, maar dan moet je wel een lekkere dikke kabel kopen. bij allekabels.nl heb je er eentje voor 42 euro. (betreft de hq serie)

de dunne standaard kabels zou ik vermijden bij zo'n lengte en verder dan 10m zou ik ook niet gaan. hooguit 15m maar daarna houd het ook echt op wil je zonder zienbaar verlies kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door mk2k op 26-07-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mk2k: ok thx voor de info! Dan zorg ik er gewoon voor dat ik m'n pc eenvoudig naast m'n tv kan aansluiten. Zo kan ik hem eenvoudig verhuizen van bureau naar tvkast en zijn die kabeltjes een minder groot probleem.
Ik koop me ergens in november een high-end pc (budget: ~3500€) en opteer ik dan voor een beeldkaart met hdmi uitgang. Wat betreft het geluid, stel ik werk via de dvi-hdmi kabel, via welke uitgang/kabel vd. pc werkt dit meestal dan? Dit is me niet echt duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ben paarse slangen tegengekomen op mijn 37PV70 :(

Probeerde mn DVD speler via component aan te sluiten ipv scart, omdat dit iets beter beeld zou geven. Maar op een of andere manier heb ik dit niet goed genoeg gedaan, want het beeld was niet ok, af en toe maar, dus denk dat ik de kabel er niet goed in heb zitten... Zal vanaaf ff verder proberen, had gister niet echt veel tijd om nog verder te kijken....

Maar nu komt het, op de momenten dat ik geen beeld had, kreeg ik af en toe in een fractie van een seconde de zogenaamde paarse slangen te zien. Iets waar ik nogal van schrok, ben ze namelijk verder helemaal niet tegen gekomen. Mss heeft het te maken dat ik het gewoon niet goed aangesloten heb, maar misschien is er ook gewoon iets mis met deze tv... Iemand anders die dit al tegen gekomen is? Ben verder namelijk zeer tevreden met deze tv, en heb al veel dingen bekeken en nog nooit paarse slangen tegen gekomen verder, ook niet als ik mijn pc erop aansluit, en daar heb ik ook een zwarte achtergrond, dus zou het wel op moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:17:
Ik koop me ergens in november een high-end pc (budget: ~3500€) en opteer ik dan voor een beeldkaart met hdmi uitgang.
offtopic:
daar koop je bijna 2 high-end pc's van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zoiets ja. Had alleen een (bijna) zwart beeld, door verkeerd aansluiten wrs. En dan twee of drie 'slangen' over het beeld in een soort van golf (sinus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:55:
offtopic:
daar koop je bijna 2 high-end pc's van
offtopic:
ik ben niet echt een kenner om zelf pc in elkaar te zwieren dus koop ik altijd dell. Heb nu de Dimension XPS 710 op het oog, na tunen (Quad Core QX6600, 24" scrn, GF 8800 gtx, 4gig ram) kost me dan toch helaas snel 3500€ hoor :X

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:17:
Wat betreft het geluid, stel ik werk via de dvi-hdmi kabel, via welke uitgang/kabel vd. pc werkt dit meestal dan? Dit is me niet echt duidelijk..
Hangt af van je geluidskaart. Je kan voor de standaard stereo uitgang kiezen. (de groene mini jack aansluiting waar ook de pc speakers aanhangen.) Moet je een mini jack naar tulip kabel aanschaffen. Of de wat betere geluidskaarten hebben een optische/coaxiale digitale uitgang (SPDIF). Deze hang je met een kabeltje aan een home cinema set en je kunt dan 5.1 dolby/dts uitsturen.

Ik denk trouwens dat de nieuwe hdmi videokaarten ook alleen beeld uitsturen. dus moet je alsnog geluid via 1 van bovenstaande opties verkrijgen, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door mk2k op 26-07-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De nieuwe videokaarten met HDMI die sturen ook geluid mee.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://nl.gizmodo.com/x1600.jpg
<paste>
De Sapphire Radeon X1600Pro is de eerste videokaart met een HDMI aansluiting in plaats van de gebruikelijke DVI-aansluiting. Wat je daar mee kunt? Hem eenvoudig zonder verloopje aansluiten op een HD-televisie. Handig is dat de audio ook over de HDMI poort gaat, zodat je geen aparte audiokabel naar je TV hoeft te trekken. Omdat de videokaart de digitale kopieerbeveiliging HDCP ondersteunt, is hij geschikt om beveiligde HD-DVD’s en Blu-ray films weer te geven. Ideaal voor media centers dus, zeker omdat de kaart een zogenaamde low profile uitvoering is, waardoor hij ook in kleine behuizingen past.
</paste>
Goed nieuws! Meer info zal wel op het forum te vinden zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k

mk2k

n00b

OK weet ik dat ook weer.

Was niet anders te verwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Mijn Asus GeForce 8800 GTX , heeft geen HDMI aansluiting, ondersteunt het wel.

Ik heb zelf al een paar jaartjes een glasvezel kabel (5 meter), van geluidskaart naar versterker.

Toppie geluid ;)

[ Voor 26% gewijzigd door pvr op 26-07-2007 11:50 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om mijn TH42PV70 op te hangen met de Vogel's efw6345.
Heeft iemand hier al ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:01:
Je kan selecteren door met 1 en 2 te bladeren, met 3 en 4 door de subwaarden te bladeren, en met de volume knop een waarde hoger en lager te zetten. Just take care :)

Overigens: aangezien je hier in het servicemenu de aanpassingen kan doen voor o.a. de verschillende kleurwaarden (Red/Green/Blue) en contrast en brightness, ben ik ook heel benieuwd wat voor waarden anderen hier hebben, en natuurlijk nog het meest naar de waarden van een ISF gecalibreert toestel >:)

Ik heb zelf
R-Cut 80 (Red Cutoff)
G-Cut 80 (Green Cutoff)
B-Cut 80 (Blue Cutoff)
R-Drv F0 (Red Drive)
G-Drv FC (Green Drive)
B-Drv EB (Blue Drive)
All-Cut 80 (All Cutoff)
All-Drv FC (All Drive)

Contrast 239
Color 2B
Tint 00
Sub Brt 810

Overigens zijn deze waarden gelijk in Cinema, Normal en Dynamische modus.(Vreemd aangezien de felheid toch duidelijk verschilt, en ik hier in dit menu geen verschil in kan vinden)

Ik draai zelf de "cool" kleurtint, en bovenstaande waarden zullen dus zeker anders zijn bij normaal of warm.
Hieronder zijn mijn waarden welke na ISF calibratie zijn toegepast, het gaat hier om de 37PV70 in de stand Cinema/Warm. Daarnaast Cool en dan de waarden Normal. Let wel allemaal in de Cinema stand!

Cinema/ Warm / Cool / Normal

R Cut 80 / 80 / 80
G Cut 82 / 80 / 80
B Cut 7D / 80 / 80
R Drv FF / F5 / F2
G Drv F4 / FC / FC
B Drv B8 / EB / CA
All Cut 82 / 80 / 80
All Drv FF / FC / FC

Dat mannetje heeft dus de calibratie op de stand cinema/warm uitgevoerd en daar dus ook de aanpassingen gedaan. Verder heeft hij niks veranderd dus ga ik er vanuit dat de standen cool en normal de fabrieksinstellingen zijn. Nu is mijn vraag aan alle bezitters van de 37 inch versie vergelijk dit rijtje eens met die van jullie en geef, als je wil, ook jullie waarden door. Dat vraag ik omdat ik nou niet echt kan gillen over de calibratie. Ik heb het idee naar een LCD te kijken en dat is nou iets wat ik niet wil. Overbodig om te vermelden dat als je die waarden wil veranderen naar wat ik heb je je eigen waarden eerst opschrijft zodat je weer terug kunt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 14:29 . Reden: spelfoutjes verbetert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ben zowiezo geen fan van de Cinema stand. Ik vind Normal beter contrast geven en echtere kleuren. (42PV70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:21:
Ik ben zowiezo geen fan van de Cinema stand. Ik vind Normal beter contrast geven en echtere kleuren. (42PV70)
Smaken verschillen nu eenmaal. Waarom wij de cinema/warm stand aangehouden hebben vóór de calibratie is omdat deze stand het dichts in de buurt kwam van de gacalibreerde Loewe die we hiervoor hadden. Die was na calibratie gewoon perfect. Wil jij jouw waarden eventueel doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
Na veel getwijfel uiteindelijk ook de knoop doorgehakt en voor de 42PV70 gegaan. Dit omdat de levertijd voor de 42PV700 ons te lang was, en je voor de 42" modellen die daarna komen zo het dubbele betaald, en dat verschil zie ik er met de niet HD-bronnen die ik gebruik niet vanaf.

Over het algemeen heel tevreden over het scherm. Ik heb eigenlijk maar 2 echte minpuntjes:

De kwaliteit van het auto-adjusten van het display om het beeld schermvullend te krijgen valt me behoorlijk tegen. We hadden hiervoor een 8 jaar oude Philips breedbeeld en die kon je gewoon in de stand auto laten staan. Het paste zichzelf goed aan het aangeboden beeldmateriaal aan en nooit vielen er ondertitels of zo gedeeltelijk weg. De auto display aanpassling van de Panasonic valt daarbij vergeleken gewoon volkomen in het niet.

Aangezien we een Logitech Harmony universele afstandsbediening gebruiken heb ik graag discrete infrarood codes voor de inputsignalen. Ik wist dat Panasonic die niet had, maar andere forumgebruikers hadden me verteld dat daar via het service menu wel een mouw aan te passen was. Als je Panasonic in hotel mode zou zetten, kon je hem altijd met een bepaalde input laten opstarten en ook voorkomen dat de via SCART verbonden apparaten de TV op eigen initiatief op een andere input zouden zetten. Bijna ideaal dus. Behalve dat ik via het service menu dus helemaal geen hotel mode kan vinden. Gelukkig heeft Logitech ook meer oog gekregen voor de problemen van via SCART aangesloten apparaten en kan ik er bij de programmering van mijn afstandsbediening nu omheen werken.

Ook viel het me op dat noch de winkel waar ik mijn Plasma gekocht heb, noch de handleiding van Panasonic, reppen over het verlagen van het contrast voor de eerste 100 tot 200 branduren. Iets wat hier toch wel aangeraden wordt.

Maar al met al tot nu toe toch een heel tevreden Panasonic eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

schekker schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:20:
De kwaliteit van het auto-adjusten van het display om het beeld schermvullend te krijgen valt me behoorlijk tegen. We hadden hiervoor een 8 jaar oude Philips breedbeeld en die kon je gewoon in de stand auto laten staan.
Zet hem in de stand 'Juist'. Die doet volgens mij precies wat jij wilt.
Ook viel het me op dat noch de winkel waar ik mijn Plasma gekocht heb, noch de handleiding van Panasonic, reppen over het verlagen van het contrast voor de eerste 100 tot 200 branduren. Iets wat hier toch wel aangeraden wordt.
Is ook een fabeltje volgens mij. Dit verhaal stamt uit de tijd dat er nog Panasonics waren die konden inbranden. (modellen uit 2005 en daarvoor)

Voor Pioneers is dit echter wel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili

Maar al met al tot nu toe toch een heel tevreden Panasonic eigenaar.
Dit vind ik zelf inderdaad ook een beetje vreemd.
In de handleiding is inderdaad niets terug te vinden maar als je contact opneemt met panasonic dan word het inderdaad aangeraden om de eerste 200 uur wat rustig aan te doen.

Dit hadden ze natuurlijk ook in de handleiding kunnen aangeven zo voorkom je natuurlijk veel vragen.
Voor de rest ben ik zelf ook zeer tevreden over deze plasma en binnenkort eens kijken wat de beste instellingen zijn.
HDTV van UPC geeft zeer mooi beeld maar ben ik nog aan het twijfelen of ik nou componentkabel ga halen voor de DVD speler of toch ga besluiten om gewoon een HDMI DVD speler erbij te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Panasonics zijn in hoge mate ongevoelig voor inbranden, dus wordt er ook niets over geschreven in de handleiding. Er zit trouwens wel een beveiliging ingebakken als de tv langdurig op hetzelfde beeld blijft staan, dan stelt de plasma nl. automatisch een lager contrast in. Dat staat overigens wel ergens in de handleiding beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catjam
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-08 11:04
....over inbranden gesproken

Het viel me op toen ik gisteren voor het eerst een aantal plasma's aan het bekijken was dat vooral stilstaande objecten nogal trilden. Volgens de verkoper zat dit in de demo dvd die draaide om het inbranden van demo plasma's te voorkomen. Is dat zo? (klink opzich wel logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:10
Mabili schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:41:
[...]

Dit vind ik zelf inderdaad ook een beetje vreemd.
In de handleiding is inderdaad niets terug te vinden maar als je contact opneemt met panasonic dan word het inderdaad aangeraden om de eerste 200 uur wat rustig aan te doen.

Dit hadden ze natuurlijk ook in de handleiding kunnen aangeven zo voorkom je natuurlijk veel vragen.
Voor de rest ben ik zelf ook zeer tevreden over deze plasma en binnenkort eens kijken wat de beste instellingen zijn.
HDTV van UPC geeft zeer mooi beeld maar ben ik nog aan het twijfelen of ik nou componentkabel ga halen voor de DVD speler of toch ga besluiten om gewoon een HDMI DVD speler erbij te gaan kopen.
Dit stond in mijn handleiding wel, ik zoek het even op voor je.

Dit stond ook in een "studie" op de panasonic website, "voor plasma eigenaars".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 21:52
weet iemand ook hoe je alleen de rode kleur kan veranderen? (42PV70)
deze 'knalt' er nogal uit, snap niet helemaal hoe het servicemenu werkt.
ga er vanuit dat het via het servicemenu moet, of kan het ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag langs geweest in MM Koekelberg (België). Voor de liefhebbers, de 42PV700 staat er tentoon en is onmiddellijk leverbaar. Ik geloof iets van een 1600 euro. Ook de 42PV70 en de 42P7F1 zijn er beschikbaar. De 42PY700, waar ik voor ging, spijtig genoeg niet. Vind hem enkel in de MM Oostakker. Staat daar 2699 euro geprijsd. Ik maakte er de verkoper attent op dat ie op internet voor 2000 euro te koop was, en in MM Amsterdam voor 2400 euro (zelfs 2200 euro na afbieden, kwam ik te weten via deze site). Uiteindelijk wilden ze hem dan verkopen voor 2475 euro, wat me nog steeds te veel was en is. Nog even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Wat ik wel merk qua inbranden, is dat als ik een film kijk met zwarte balken enondertitels, dan zie ik die nog wel even als ik even verder zap of bijvoorbeeld naar de menu van de ps3 ga met zwarte achtergrond, dan zie ik nog wel even die balken. Ze verdwijnen wel weer vrij snel, maar het is er wel ff.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

TimmieVelthuis schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:57:
weet iemand ook hoe je alleen de rode kleur kan veranderen? (42PV70)
deze 'knalt' er nogal uit, snap niet helemaal hoe het servicemenu werkt.
ga er vanuit dat het via het servicemenu moet, of kan het ook anders?
quote:
BaseX schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:17:
Al iemand in het service menu geweest?

Ik vind dat er net teveel rood aanwezig is (bij de voor mij "beste setup"), dus ik wil deze waarde aan gaan passen.
Ik weet alleen niet wat het verschil is tussen de Red Drive en de Red Cutoff.
Weet iemand dit?

MIsschien heb je hier iets aan. Uit dezelfde thread als ik hierboven aanhaalde :
Just an update, here are the settings which I further refined a few months back but didn't bother to keep posting updates on. One of the major factors in improving image quality even further involved me getting into the service menu and dialing down the R-DRIVE value (the oversaturated reds) as no amount of color adjustment in the main settings was helping until I did this

Original Values:

R-DRIVE 252
G-DRIVE 239
B-DRIVE 216

The only change was to lower R-DRIVE to 239

ff snel opgezocht in dit topic.

Als het je is gelukt, wil je dan even hier vermelden hoe je het hebt gedaan? ik wil dit namelijk ook doen. Af en toe toch iets te rode gezichten. De menu van samsung was makkelijk, maar van deze snapte ik ff niets.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat noemen ze geen inbranden,inbranden is als het permanent erin staat.Wat je beschrijft noemen ze retention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Heb ook de 42pv70 sinds enkele dagen in mijn bezit. Na het aansluiten van het scherm was ik er niet onmiddelijk kapot van. SD beeld was nogal grof en grauw. Ik heb ondertussen geleerd
dat je het beeld van zo'n grote plasma moet leren apprecieren? Mijn vorig scherm was een 32" LCD en hier was het beeld per default scherper. Bij zo'n plasma is het dus jammer van je centen als je dichter als 3m op het scherm zit omdat dan gewoon alle ruis en artifacten die in een SD signaal zitten gewoon worden opgeblazen. Heb dus gewoon mijn zetel wat acheruit gezet nu lijkt het beeld een stuk beter.
Heb verder het scherm op de pc aangesloten via HDMI en hier blijkt dat een plasma duidelijk hiervoor niet gemaakt is. Het ergste is niet de overscan want dit kan gedeeltelijk worden opgelost in het service menu maar wel het onscherp beeld waardoor bv surfen op het internet niet zo gemakkelijk is. Igg was dit een stuk scherper op mijn LCD. Bij het afspelen van een film lijk je hier op het eerste gezicht niet veel van te merken, hoewel HD materiaal op mijn LCD toch weer scherper en mooier werd weergegeven. Wat wel in het voordeel van de plasma speelt zijn de zwartwaardes.
Eén van mijn grootste teleurstellingen bij dit scherm is dat blijkbaar het 'tearing' probleem
nog altijd niet opgelost is.Dit probleem had ik ook bij mijn LCD en had hiervan graag
verlost geweest maar helaas dus.
Ook heb gemerkt dat het scherm 'zoemt' wanneer je het volume wat lager zet is dit duidelijk
hoorbaar :| , heeft nog iemand dit ?

Verde heb ik navraag gedaan over het verhaal dat je de eerste 200uren op een lager conrast moet kijken. De verkoper in de winkel had hier nog niet van gehoord en wist helemaal niet waarom dit 200 uren moeten zijn. Waar komt dit getal vandaan. Hij heeft wel gezegd dat het
geen kwaad kan van de eerste paar weken de TV dagelijks een half uurtje op sneeuwbeeld te zetten.
Al bij al bij ik redelijk tevreden maar ben alleen wat teleurgesteld in de pc-connectiviteit en de
soms nadrukkelijke zoem die het beeld produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jos707 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:28:
SD beeld was nogal grof en grauw. Ik heb ondertussen geleerd dat je het beeld van zo'n grote plasma moet leren apprecieren? Mijn vorig scherm was een 32" LCD en hier was het beeld per default scherper. Bij zo'n plasma is het dus jammer van je centen als je dichter als 3m op het scherm zit omdat dan gewoon alle ruis en artifacten die in een SD signaal zitten gewoon worden opgeblazen.
Klinkt niet best. Ik ging van een 32inch LCD naar een 42PV70 en ben er sprongen op vooruit gegaan. Ik zit op 2,40 meter. Ik kijk wel UPC digitaal.

Leren apprecieren? klinkt als onzin voor mij, je beeld is mooi of niet mooi.

Qua PC beeld heb ik dezelfde mening als jij. Superscherp is het niet. Dat deed mijn Sasmung plasma beter. Ook de Philips LCD was scherper.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 26-07-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
ik zal er vanavond naar kijken en de resultaten posten. het servicemenu is idd niet makkelijk toegangbaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de 42pv70 sinds enkele dagen in mijn bezit. Na het aansluiten van het scherm was ik er niet onmiddelijk kapot van. SD beeld was nogal grof en grauw. Ik heb ondertussen geleerd
dat je het beeld van zo'n grote plasma moet leren apprecieren? Mijn vorig scherm was een 32" LCD en hier was het beeld per default scherper. Bij zo'n plasma is het dus jammer van je centen als je dichter als 3m op het scherm zit omdat dan gewoon alle ruis en artifacten die in een SD signaal zitten gewoon worden opgeblazen. Heb dus gewoon mijn zetel wat acheruit gezet nu lijkt het beeld een stuk beter.
Heb verder het scherm op de pc aangesloten via HDMI en hier blijkt dat een plasma duidelijk hiervoor niet gemaakt is. Het ergste is niet de overscan want dit kan gedeeltelijk worden opgelost in het service menu maar wel het onscherp beeld waardoor bv surfen op het internet niet zo gemakkelijk is. Igg was dit een stuk scherper op mijn LCD. Bij het afspelen van een film lijk je hier op het eerste gezicht niet veel van te merken, hoewel HD materiaal op mijn LCD toch weer scherper en mooier werd weergegeven. Wat wel in het voordeel van de plasma speelt zijn de zwartwaardes.
Eén van mijn grootste teleurstellingen bij dit scherm is dat blijkbaar het 'tearing' probleem
nog altijd niet opgelost is.Dit probleem had ik ook bij mijn LCD en had hiervan graag
Ook heb gemerkt dat het scherm 'zoemt' wanneer je het volume wat lager zet is dit duidelijk

Verde heb ik navraag gedaan over het verhaal dat je de eerste 200uren op een lager conrast moet kijken. De verkoper in de winkel had hier nog niet van gehoord en wist helemaal niet waarom dit 200 uren moeten zijn. Waar komt dit getal vandaan. Hij heeft wel gezegd dat het
geen kwaad kan van de eerste paar weken de TV dagelijks een half uurtje op sneeuwbeeld te zetten.
Al bij al bij ik redelijk tevreden maar ben alleen wat teleurgesteld in de pc-connectiviteit en de
Dit vond ik dus ook al,toen ik dit scherm in de winkel zag staan.Maar ik vraag me af,gebruik je digitale tv?
Ik heb hier een lcd scherm die nogal soft ,onscherp word met de standaard kabel verbinding,echter met,de digitale tv word het wel een heel stuk scherper.

En wat Phillow ook zegd,het beeld is mooi of niet mooi!Wennen doet het nooit,als je het vanaf het begin niet mooi vind.

Waar je wel veel mee kan verbeteren is de isntellingen van je scherm,contrast ,Brightness ect..
Dat kan een scherm maken of breken!

Ik zou daar eerst eens mee aan de slag gaan.Misschien kan Phillow je wel vertellenwelke instellingen hij gebruikt :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:51:
vandaag langs geweest in MM Koekelberg (België). Voor de liefhebbers, de 42PV700 staat er tentoon en is onmiddellijk leverbaar. Ik geloof iets van een 1600 euro. Ook de 42PV70 en de 42P7F1 zijn er beschikbaar. De 42PY700, waar ik voor ging, spijtig genoeg niet. Vind hem enkel in de MM Oostakker. Staat daar 2699 euro geprijsd. Ik maakte er de verkoper attent op dat ie op internet voor 2000 euro te koop was, en in MM Amsterdam voor 2400 euro (zelfs 2200 euro na afbieden, kwam ik te weten via deze site). Uiteindelijk wilden ze hem dan verkopen voor 2475 euro, wat me nog steeds te veel was en is. Nog even afwachten dus...
En wat vond je van het beeld van de PY700?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Wat is beter voor films kijken als ik mn PC op de 37PV70 TV aansluit.

Resolutie 1024*768 -> Wat de resolutie van t scherm is, echter kloppen de verhoudingen dan voor geen meter en moet ik die scalen in bijvoorbeeld VLC

of

Resolutie 1280*768 -> Breedbeeld resolutie, die de tv dan weer scaled naar zijn eigen 1024*768 breedbeeld resolutie. Er hoeft dan niet gescaled te worden, maar de menu's van bv VLC zijn dan niet echt goed te lezen...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekanier
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09-2023

Boekanier

Boekanier des konings

Arggggg vandaag mijn 42pv70 binnen gekregen zit er een barst in het scherm
en dat zag ik natuurlijk pas nadat alles aangesloten was en ik hem probeerde aan te zetten.

Het zit me weer niet mee.
Morgen maar de winkel opbellen waar ik hem bestelt heb wat er aan gedaan gaat worden.

Had verdorie zo'n zin in kijken dvd kijken op dit scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat ik via het service menu dus helemaal geen hotel mode kan vinden.
.... Maar al met al tot nu toe toch een heel tevreden Panasonic eigenaar.
In het service menu vind je de hotel mode niet. Deze is als volgt te benaderen:

De -/V knop van de TV zelf ingedrukt houden. En dan 3 maal op de AV knop van de afstandsbediening drukken.

Zelf laat ik hem ook via de hotelmode opstarten naar scart (digitale ontvanger). Het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09

Zoals al gezegd, het beeld moet mooi zijn. Wennen gaat niet op.

Het is natuurlijk wèl zo dat 42 inch n stuk groter is dan 32 inch en je dus nog meer dingen ziet in t beeld die niet kloppen, onscherpte enz.
Digitale tv is echt een must denk ik, bij dit soort grote tv's.

Onscherp bij aansluiting op je pc? Let op: pc via dvi-hdmi wordt niet ondersteund.
Ook ik heb t beeld niet goed gekregen en denk ook dat ik de hdmi-kabel terug ga brengen.
Overscan en onduidelijke letters en ik krijg t met geen mogelijkheid goed, ook niet met powerstrip enzo, al heb ik ook geen ervaring met die programma's. De tv pakt die resoluties gewoon niet.

Echter bij vga heb ik geen enkel probleem, duidelijke letters en een passend bureaublad.
Het enige jammere bij mij is, is dat mn 50 inch n resolutie heeft van 1366x768, maar dat vga niet verder gaat dan 1024x768. Maar nogmaals: het ziet er prima uit!

Ik heb absoluut geen last van tearing en ik gebruik dit toestel voornamelijk voor gaming! Dan zou ik het meteen moeten zien met die snelle beelden.

En het zoemen van de tv hoort ook niet. Ik heb het geluid van mn tv nooit (!) aanstaan en ik hoor helemaal niks. Tijdens gamen en internetradio luisteren gebruik ik altijd mn surround, maar nu ik dit aan t typen ben heb ik geen geluid aanstaan en ik hoor de tv niet hoor.

Raar dat je lcd n mooier beeld gaf, want dat hoort niet hoor. Ik heb op deze n hd-dvd speler aangesloten en je weet echt niet wat je ziet! Daar kan geen lcd tegen op, 100% zeker weten!
En let wel:: mijn kijkafstand is maar 1.8 meter en t is loepzuiver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Hmzz
SirQ schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:55:
[...]

Dit stond ook in een "studie" op de panasonic website, "voor plasma eigenaars".
Als je voor mij de link over bovenstaande zou hebben ben ik je heel dankbaar :)

Dat met die 200 uur wist ik eerst echt niet echter had ik me eerst in deze topic verdiept en op het moment dat ik in de winkel was om de plasma te zien en te kopen vroeg ik aan de winkelier hoe het zit met die 200 uur. Dan krijg je inderdaad te horen dat het beter is voor de plasma om in het begin wat rustig aan te doen. Vooral met statische beelden is het belangrijk om de eerste 200 uur wat minder contrast te gebruiken. Vandaag ook maar eens gebeld naar panasonic en daar kreeg ik inderdaad het zelfde te horen.

Maar goed nog even en dan zitten de eerste 200 uur er weer op alleen zit ik even met het volgende. Hiervoor had ik een Toshiba 32WL68 LCD en die was eigenlijk wel makkelijk in het instellen van het beeld. Het aanpassen van het contrast wat al meer dan voldoende. Dat is met deze plasma wel iets anders merk ik. En vraagt meer uitzoek werk wat de beste instellingen zijn.

Alleen wat is beter als beeld instelling? dynamisch, normaal of Cinema?
Ik snap dat het moeilijk is aangezien ieder zijn eigen smaak en voorkeur heeft.
Zelf merk ik dat bij Cinema het SD beeld er wel mooier uit ziet en minder ruis etc doorgeeft dan bijvoorbeeld normaal. Alleen het nadeel van cinema is dat het beeld dan een stuk donkerder en waziger is.

Wat me inderdaad ook opvalt met deze tv is dat wat anderen ook al zeggen dat bij witte achtergronden het beeld soms aardig kan flikkeren en dat terwijl 100hz ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Ferry34 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:04:
[...]

Echter bij vga heb ik geen enkel probleem, duidelijke letters en een passend bureaublad.
Het enige jammere bij mij is, is dat mn 50 inch n resolutie heeft van 1366x768, maar dat vga niet verder gaat dan 1024x768. Maar nogmaals: het ziet er prima uit!
Dat met vga is onzin, want ik keek op mijn full hd plasma met vga 1920 bij 180 zonder problemen. Dus vga kan dat zonder problemen aan. Anders is je kabel niet goed.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Mabili schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:16:
Hmzz

[...]

Als je voor mij de link over bovenstaande zou hebben ben ik je heel dankbaar :)
De eerste link van panasonic spreekt over 100uur, zie volgende link:
http://www2.panasonic.com...angId=-1&catGroupId=24973
4. What is the "break-in" period and what should I do during the break-in period to minimize any risk of image retention?
When your plasma TV is initially installed, the first 100 hours of use is known as the "break-in period." During this time, to minimize any risk of image retention, you should:

1. Make sure the plasma TV is in a viewing mode (aspect ratio) that completely fills the screen. The panel is shipped in this condition, in what is called the "Just" mode.
2. Turn down the Picture setting (in the Picture menu) to +0.
3. Briefly engage the 4:3 mode and confirm the side bars are set to "Mid", or "Bright". This can be adjusted in the Set Up menu.
4. Always return the display mode that fills the screen (such as Just, Zoom, Full, or H-FILL).
5. Try not to view channels with stationary backgrounds or logos for extended periods of time.
6. Avoid extended display of static images (video games, computer images, DVD title screens, etc.).
Ik zoek nu even hun uitgebreider pdfje waar ze het zelfs hebben over de tijd na deze break in. (En ik moet persoonlijk zeggen, ik heb het contrast op +- 40 staan en ik vind het beeld gewoonweg zalig :p Het lijkt gewoon natuurlijk, vooral gelet op beelden van personen, maar dat is persoonlijke smaak gok ik. Op fabriek instellingen vind ik het allemaal veel te verlicht :p)

En hier een tweede linkje, die veel lijkt op de pdf die ik voorheen had gelezen, is iig al commisioned door Panasonic ;)
http://www.dynamicdigital...20Facts%20and%20Myths.pdf
Plasma Break-In
Like a fine new automobile, the performance of a plasma TV can be
optimized by allowing a break-in period. By properly following these simple
break-in instructions, you should be rewarded with long-term enjoyment of
your plasma TV.
Plasma phosphors are most susceptible to image retention in the first
hundred hours of use. The panel becomes considerably less sensitive to
burn-in after this period.
Very often, televisions, including plasma, are shipped from the factory with
the contrast control at a high setting to provide a bright picture under typical
dealer showroom lighting conditions. In your home, the room light levels are
usually one half or less than that in retail showrooms. The contrast control
may need to be lowered in your home for comfortable contrast levels that do
not induce eye strain.
When the plasma is initially installed, videophiles say it is best to do the
following:
y Make sure the display is in a viewing mode (aspect ratio) that completely
fills the screen (there are often three or more settings from which to
choose). The panel is shipped in this condition, in what is called the
“Just” mode.
y Turn down the picture control (contrast) to 50% or less.
© 2004 Panasonic 3
y Briefly engage the 4:3 mode to confirm the side bars are set to mid-gray
(there is usually an adjustment in the Set Up menu that takes the
sidebars from black to gray) to minimize the chance of burn-in.
y Return the set to a “full screen” (Just, Zoom, Full) position during the
first hundred hours of use.
y During the first hundred hours of use it is best not to view the same
channel for extended periods. This should prevent channel logos and
other fixed images found on some channels from being retained.
y Avoid any static images (video games, computer images, DVD title
screens, etc.) during the hundred-hour break-in.
After the hundred-hour break-in period, during the next nine-hundred hours:
y Continue to retain the picture setting at 50% or less.
y Limit the use of 4:3 aspect ratio mode (traditional picture size that does
not fill the entire screen) to 15% of viewing time.
y Limit the use of static images (computer, video games, etc.) to less than
10% of viewing time.
After one-thousand viewing hours, panels are much less likely to experience
image burn-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
yah schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:07:
[...]

Dat met vga is onzin, want ik keek op mijn full hd plasma met vga 1920 bij 180 zonder problemen. Dus vga kan dat zonder problemen aan. Anders is je kabel niet goed.
Nee, het klopt wat hij zegt, als je over de vga ingang van bv de 42 PY700 een signaal stuurt van 1920x1080 dan geeft de TV een zwart beeld en dat is het dan.

1024 detecteert hij wel een signaal en geeft hij beeld, en dat is wat er officieel in de handleiding staat geloof ik. Als ik me goed herinner heb ik nog een stapje hoger kunnen gaan, maar dan kreeg ik opeens groene artifacts onderaan het beeld, dus maar snel teruggezet. (Ik vind het nu eerlijk gezegd geen ramp, kijk toch maar 720p materiaal van de PC, kan hij nog easy decoden :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Mabili schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:16:
Hmzz

[...]

Dat met die 200 uur wist ik eerst echt niet echter had ik me eerst in deze topic verdiept en op het moment dat ik in de winkel was om de plasma te zien en te kopen vroeg ik aan de winkelier hoe het zit met die 200 uur. Dan krijg je inderdaad te horen dat het beter is voor de plasma om in het begin wat rustig aan te doen. Vooral met statische beelden is het belangrijk om de eerste 200 uur wat minder contrast te gebruiken. Vandaag ook maar eens gebeld naar panasonic en daar kreeg ik inderdaad het zelfde te horen.
Wat kan helpen voor andere die na jou komen, en die er tegen op zien om 200 uur niets met zwarte boorden te zien, of het beeld te moeten zoomen zodat het beeldvullend is, dit vond ik een nuttige post (/dvd) om snel de eerste 200 uur door te racen op 40%contrast:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089
'Download Break In DVD And SVCD'

Komt erop neer dat het gewoon een dvdtje is (NTSC) die om de 10 seconden een ander kleurtje op je scherm zet, volledig scherm, in gradaties (niet vloeiend, gewoon om de 10 seconden een donkerder/lichtere versie ervan)

Zo gemaakt dat hij 16uur lang kan loopen, zonder dat je DVD iets speciaal moet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
yah schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:07:
[...]

Lijkt me geen onzin, staat namelijk ook in de handleiding. Deze Panasonic ondersteunt tot 1024x768 op vga. Zet ik m op 1366x768, dan wordt t heel onscherp. Heeft niks met mn kabel te maken of dat vga t niet zou kunnen, maar deze tv kan dat dus niet (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ferry34 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 10:48:
[...]

Lijkt me geen onzin, staat namelijk ook in de handleiding. Deze Panasonic ondersteunt tot 1024x768 op vga. Zet ik m op 1366x768, dan wordt t heel onscherp. Heeft niks met mn kabel te maken of dat vga t niet zou kunnen, maar deze tv kan dat dus niet (helaas).
IDD, het gaat niet over het feit dat "VGA (de kabel, of de standaard) dat niet aankan" maar dat de VGA-ingang op deze TV een max resolutie van 1024x768 aankan. Heeft dat ook niet iets te maken met al dan niet "square pixels"?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
ik heb net gekeken of ik de roodwaarde van mn PV70 kon aanpassen.
de R-drive moet ik veranderen van 252 naar 239 (thanks yah)

het probleem is dat ik wel een R-drive kan vinden, alleen die staat op FC :?

Weet iemand hoe je bij de juiste R-drive komt? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

FC = 252 (HEX / RGB)

239 is EF in HEX

info: http://ascii.cl/conversion.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

TimmieVelthuis schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:39:
ik heb net gekeken of ik de roodwaarde van mn PV70 kon aanpassen.
de R-drive moet ik veranderen van 252 naar 239 (thanks yah)

het probleem is dat ik wel een R-drive kan vinden, alleen die staat op FC :?

Weet iemand hoe je bij de juiste R-drive komt? Alvast bedankt!
He, hoe verander je het nou? met welke knoppen van de afstandsbediening?en hoe kom je weer netjes uit die menu?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
SirQ schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 01:13:
[...]

Nee, het klopt wat hij zegt, als je over de vga ingang van bv de 42 PY700 een signaal stuurt van 1920x1080 dan geeft de TV een zwart beeld en dat is het dan.

1024 detecteert hij wel een signaal en geeft hij beeld, en dat is wat er officieel in de handleiding staat geloof ik. Als ik me goed herinner heb ik nog een stapje hoger kunnen gaan, maar dan kreeg ik opeens groene artifacts onderaan het beeld, dus maar snel teruggezet. (Ik vind het nu eerlijk gezegd geen ramp, kijk toch maar 720p materiaal van de PC, kan hij nog easy decoden :p)
Volgens mij is iets niet goed gegaan met de quote of is deze aangepast? ;)

Bedankt voor beide tips en dvd ook even binnen gehaald :)
Die ruim 10 uur die ik nog te gaan heb is gewoon even tv kijken en aanvullen met deze DVD dan is de tv ruim boven de 200 uur. en kan ik rustig de instellingen gaan aanpassen.
Cinema went ook als je er langer naar kijkt alleen wel even de helderheid iets naar beneden want anders word het zo wazig. Maar het vreemde is wel dat de kleuren dan juist mooi en rustig overkomen.
Terwijl als je dynamisch of normaal gebruikt de kleuren best hard over kunnen overkomen.
Maar ben wel met je eens dat het stukke beter kijkt met de contrast een stuk naar beneden.

Vandaag ook even een componenten kabel gekocht en deze tussen de DVD / SACD speler "Sony QS DVP-NS900V" en de tv aangesloten maar wat een mooi beeld zeg.
Alleen klopt het dat het dan 576i is? Dit word namelijk door de pana aangegeven.
Even de pioneer 530H HD recorder er op aangesloten en deze kan wel 576P aan dus blijkt dat mijn sony dvd speler alleen 576i aankan en geen 576P. Dat is best jammer.
Misschien toch ooit nog eens een knappe DVD speler met hdmi aansluiting erbij kopen al had ik deze even (Pioneer 696) alleen beviel deze me niet zo en terug gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Mabili op 27-07-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Ferry34 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:04:
[...]

..
Ik heb absoluut geen last van tearing en ik gebruik dit toestel voornamelijk voor gaming! Dan zou ik het meteen moeten zien met die snelle beelden.

En het zoemen van de tv hoort ook niet. Ik heb het geluid van mn tv nooit (!) aanstaan en ik hoor helemaal niks. Tijdens gamen en internetradio luisteren gebruik ik altijd mn surround, maar nu ik dit aan t typen ben heb ik geen geluid aanstaan en ik hoor de tv niet hoor.
..
Ja tearing heb ik ook blijkbaar alleen als ik plasma aansluit via DVI-HDMI op de pc. Via vga is er ook tearing maar wel een stuk minder.

Maar wil je nu zeggen dat je dus het geluid gewoon mute van ja tv en dat je dan bij doodse stilte geen gezoem hoort komen uit de achterkant van de plasma ? Zelfs niet op 1.8m afstand ?
Vreemd want ik kan het toch wel duidelijk horen, wanneer ik op 3m ga zitten met het volume op normaal niveau kan ik het niet horen maar soms wil ik gewoon het geluid kunnen uitzetten terwijl ik bv wat rondsurf op het internet ofzo en dan is het soms wel wat storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ jos ik heb nog nooit iemand gelezen die last had van tearing op z'n PV70 plasma.

Ook dat zoemen heb ik niet kunnen waarnemen.

Bovendien zei je dat het beeld er grauw uitzag... was dat met analoge kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:33:
@ jos ik heb nog nooit iemand gelezen die last had van tearing op z'n PV70 plasma.

Ook dat zoemen heb ik niet kunnen waarnemen.

Bovendien zei je dat het beeld er grauw uitzag... was dat met analoge kabel?
Idd is met analoge kabel, zit hier in Belgie en soms is het kabelsignaal niet al te best.
Het zag er nogal grauw uit omdat ik een helder en kleurrijk beeldje gewend was van mij LCD. Heb toen wat met de instellingen zitten spelen, contrast en helderheid op 50% gezet en het beeldtype op normaal gezet, het beeld ziet er nu iig een stuk beter uit.

Betr. het zoemen, tja misschien heb ik gewoon een wat gevoelig gehoor. Je kan eens de test doen door het geluid te muten en dan gewoon naast de tv te gaan staan. Als je dan nog niets hoort dan: 1) is er veel omgevingslawaai 2)is er iets met je oren 3) is er iets met mijn plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
Ik heb ook de kleuren op Warm gezet (kan even niet op de exacte menu setting komen), vond ik ook veel aangenamer (er was Koud/Normaal/Warm ter beschikking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

jos707 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 13:56:
[...]

Idd is met analoge kabel, zit hier in Belgie en soms is het kabelsignaal niet al te best.
Het zag er nogal grauw uit omdat ik een helder en kleurrijk beeldje gewend was van mij LCD. Heb toen wat met de instellingen zitten spelen, contrast en helderheid op 50% gezet en het beeldtype op normaal gezet, het beeld ziet er nu iig een stuk beter uit.

Betr. het zoemen, tja misschien heb ik gewoon een wat gevoelig gehoor. Je kan eens de test doen door het geluid te muten en dan gewoon naast de tv te gaan staan. Als je dan nog niets hoort dan: 1) is er veel omgevingslawaai 2)is er iets met je oren 3) is er iets met mijn plasma :)
Als ik mn oor naast mn tv houd hoor ik ook iets zoemen. Maar zit je er 50 cm vanaf, dan hoor ik t al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Je kan eens de test doen door het geluid te muten en dan gewoon naast de tv te gaan staan.
Net even getest. 42PV70 aan, volume op 0. 0,0 zoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

jos707

komt dit kabelsignaal( analoge kabel) , van je antenne op dak :+
[...]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:08:
[...]

Net even getest. 42PV70 aan, volume op 0. 0,0 zoem.
Ok misschien dat ik toch eens ga navragen in de winkel, aangezien ik het toch niet echt normaal vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekanier schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:39:
Arggggg vandaag mijn 42pv70 binnen gekregen zit er een barst in het scherm
en dat zag ik natuurlijk pas nadat alles aangesloten was en ik hem probeerde aan te zetten.

Het zit me weer niet mee.
Morgen maar de winkel opbellen waar ik hem bestelt heb wat er aan gedaan gaat worden.

Had verdorie zo'n zin in kijken dvd kijken op dit scherm
Jeetje dat is echt balen!! Je zou toch denken dat ze wel wat voorzichtiger zijn met die dingen.

Heb vanochtend de 42PV70 besteld bij Goedkoopste.nu. Werd even later door hen gebeld dat ze hem op voorraad hadden en dat ze hem vanmiddag nog konden afleveren.
Ik dus helemaal blij :) . Komen ze aanrijden, zie ik dat ze hem gewoon liggend vervoerden.......vond ik toch minder :'(
Nu dus hopen dat de interne circuits niet beschadigd zijn. Heeft iemand ervaring met dit defect? Hoe uit zich dat?

Het voordeel is wel dat het wel een nederlands model betreft (heb het serienummer gechecked bij Pana), dus dat ik wel recht heb op home-service en de portable dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Het voordeel is wel dat het wel een nederlands model betreft (heb het serienummer gechecked bij Pana), dus dat ik wel recht heb op home-service en de portable dvd-speler.
Hoe doe je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic opbellen en ze het serienummer doorgeven. Aan de hand hiervan kunnen ze controleren of de tv bij hun bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de gebruiksaanwijzing ondersteunt het apparaat 1366x768!!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:23:
je zou eens kunnen kijken op www.avforums.com wellicht dat ze daar een oplossing hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 18-07 16:16
Hier is een enthousiaste Duitse test van de TH-50PZ700 (= TH-50PY700 in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

over zoemen, als ik met mijn oor acht tegen de tv aan zit hoor ik ze ook hoor. (ik heb er 2 en allebei hetzelfde) Dus lijkt me normaal. Maar stil vanaf normale afstand hoor ik niks.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
yah schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 12:06:
[...]

He, hoe verander je het nou? met welke knoppen van de afstandsbediening?en hoe kom je weer netjes uit die menu?
je weet hoe je in het menu moet komen he? dan kan je met de toets 1 of 2 in de menu's komen en dan met 3 en 4 in de submenu's. wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan..
dit staat trouwens ook ergens in het forum hier, net zoals jij mij op de R-DRIVE wees ;)

ik heb het trouwens veranderd van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood :)

oh ja, uit het menu kom je gewoon met de exit-knop

[ Voor 11% gewijzigd door TimmieVelthuis op 27-07-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
je weet hoe je in het menu moet komen he? dan kan je met de toets 1 of 2 in de menu's komen en dan met 3 en 4 in de submenu's. wanneer je een keer op 1 hebt gedrukt, komt er een ander balkje waar de cijfers voor staan..
dit staat trouwens ook ergens in het forum hier, net zoals jij mij op de R-DRIVE wees ;)

ik heb het trouwens veranderd van FC naar EF en rood in nu wel mooier, 'echt' rood :)

oh ja, uit het menu kom je gewoon met de exit-knop[quote]

Bij welke tint ( koel normaal warm) heb je dit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claude1973
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-02-2022
Vanmiddag de knoop doorgehakt en ook een 42PV70 gekocht. Wel nog even vergeleken met de 42PV700 en de 42PY700 maar op 2.5m zag ik eigenlijk geen verschil (Panasonic demo, aangesloten via component) . Persoonlijk blijf ik erbij dat de matte coating op de 700 modellen geen verbetering is...dan maar de zonwering wat vaker naar beneden ;o)
Hij stond voor 1299 bij de MM in Groningen. Maar via dit topic wist ik dat ie 2 weken geleden nog 1199 kostte. Even een verkoper aan z'n jasje getrokken en hem dit voorgelegd. Geen probleem ik kon hem meekrijgen voor 1199 ;o)
Daarnaast wordt ie gratis thuisbezorgd en aangesloten, heb ik 2 weken omruil garantie, 1 jaar pixel garantie (ook als het 1 pixel ergens in een hoek betreft) en krijg ik zo'n geinig portable DVD-spelertje.
Denk dat ik maandag maar even een uurtje eerder van m'n werk kom ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

claude1973 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:45:
Geen probleem ik kon hem meekrijgen voor 1199 ;o) Daarnaast wordt ie gratis thuisbezorgd en aangesloten, heb ik 2 weken omruil garantie, 1 jaar pixel garantie (ook als het 1 pixel ergens in een hoek betreft) en krijg ik zo'n geinig portable DVD-spelertje. Denk dat ik maandag maar even een uurtje eerder van m'n werk kom ;o)
Super deal zeg! gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:26:

Bij welke tint ( koel normaal warm) heb je dit gedaan.
Bij koel, maar weet nog niet of ik dat verander. Heb het contrast laag staan en helderheid hoog tegen inbranden. Na 200 uur ff mee gaan spelen 8)

Je zult ook zelf moeten kijken wat je mooi vindt, smaken verschillen. Sommigen hier vinden cinema mooi, anderen 'kotsen' over het beeld bij die instelling ;) Kijk wat JIJ mooi vindt en het prettigst vindt kijken. Succes!
claude1973 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:45:
Hij stond voor 1299 bij de MM in Groningen. Maar via dit topic wist ik dat ie 2 weken geleden nog 1199 kostte. Even een verkoper aan z'n jasje getrokken en hem dit voorgelegd. Geen probleem ik kon hem meekrijgen voor 1199 ;o)
Daarnaast wordt ie gratis thuisbezorgd en aangesloten, heb ik 2 weken omruil garantie, 1 jaar pixel garantie (ook als het 1 pixel ergens in een hoek betreft) en krijg ik zo'n geinig portable DVD-spelertje.
Denk dat ik maandag maar even een uurtje eerder van m'n werk kom ;o)
Mooie deal, hebben mijn reacties hier op het forum toch iemand geholpen ;) (geen idee of je die van mij had gezien hoor, heb het wel gepost)

[ Voor 41% gewijzigd door TimmieVelthuis op 27-07-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik wil het liefst een 37" plasma en niet groter.
Volgens de site van Panasonic zijn er dan 3 keuzes, de 37PV45, de 37PV7 en de 37PV70.
Ik heb de verschillen hiertussen eens op een rijtje gezet:

Klik hier!

Als ik het zo bekijk, is het verschil:

-37PV45 heeft als enige een G9 panel en de andere twee een G10
-37PV70 heeft iets hogere resolutie dan de andere twee
-37PV45 heeft als enige V-Real, terwijl de andere twee V-Real 2 hebben
-37PV45 heeft minder scanformaten (geen idee wat dat betekent!)
-37PV45 en 37PV70 hebben beide hoger contrastratio en gradaties dan de 37PV7
-37PV7 heeft geen sub pixel control en geen C.A.T.S.
-37PV7 heeft 1x HDMI en de andere twee hebben 2x HDMI

De rest vind ik niet zo belangrijk.
Als ik dit zo zie, dan valt de 37PV7 af, want die heeft volgens bovenstaand overzicht 'minder beeldkwaliteit' (voor zover je daarvan kan spreken) en maar 1x HDMI. Dan is de keuze tussen de 37PV45 en de 37PV70. Deze verschillen zo'n 200 euro in prijs volgens mij. Het verschil is dan als ik de PV45 neem dat ik een G9 panel heb i.p.v. een G10 en V-Real i.p.v. V-Real 2. Voor de rest zie ik geen belangrijke verschillen. Ga ik dit verschil erg merken denken jullie? Is een G10 veel beter/mooier en is V-Real 2 beter/mooier dan V-Real?

Overigens is er ook nog de 37PA60 (staat niet op de site van Panasonic) en die kost maar € 695 (bij Polectro). Deze heeft volgens mij echter een lagere resolutie en minder contrast. Is dit nog een serieuze optie of is deze echt minder dan de overige genoemde modellen?

Een hoop vragen, maar hopelijk kan ik zo mijn keuze beter bepalen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mooi overzichtje.
Syntagma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:03:
Als ik dit zo zie, dan valt de 37PV7 af, want die heeft volgens bovenstaand overzicht 'minder beeldkwaliteit' (voor zover je daarvan kan spreken)
Je baseert je op fabrieksopgaves. Dat werkt in de praktijk niet zo.
Ga in de praktijk eens kijken of je écht verschil kunt zien tussen een 37PV70 en een 37PV7.

Ik vermoed namelijk van niet (heb het zelf nog niet kunnen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:23:
Mooi overzichtje.

[...]

Je baseert je op fabrieksopgaves. Dat werkt in de praktijk niet zo.
Ga in de praktijk eens kijken of je écht verschil kunt zien tussen een 37PV70 en een 37PV7.

Ik vermoed namelijk van niet (heb het zelf nog niet kunnen doen).
Je hebt gelijk. Ik ben overigens meer benieuwd naar het verschil tussen een P45 en een P70 (en wellicht zelfs een P60 omdat die erg goedkoop is bij een bepaalde winkel). Ik vermoed eigenlijk dat voor mijn doeleinden een P45 al prima genoeg zal zijn, maar vandaar dat ik nog even vroeg of een G10 en V-Real 2 nou veel beter zijn dan G9 en V-Real :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claude1973
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-02-2022
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:32:
[...]

Mooie deal, hebben mijn reacties hier op het forum toch iemand geholpen ;) (geen idee of je die van mij had gezien hoor, heb het wel gepost)
dank, dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Syntagma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:27:
[...]
Ik vermoed eigenlijk dat voor mijn doeleinden een P45 al prima genoeg zal zijn,
Ik denk dat je gelijk hebt, en in de praktijk geen kwaliteits verschil zult zien tussen de G9 en G10.

Grote nadeel van de PV45 vind ik het design.

PS. Hou er rekening mee dat de 37PA60 niet HD-ready is, door de beperkte resolutie van 852 x 480

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 27-07-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Je kan eventueel de Reviews nalezen op kieskeurig:

Panasonic TH-37PV70:

http://www.kieskeurig.nl/...F3449C125729F004B8878.htm

Panasonic TH-37PV45:

http://www.kieskeurig.nl/...EBC46C1257261005094E3.htm

Ik vind persoonlijk de Panasonic TH-37PV45, er goedkoop uitzien.
Ik heb ze zien staan bij de MM, en qua scherpte en uiterlijk, zou ik voor de Panasonic TH-37PV70 kiezen(maar dat is persoonlijk)
Syntagma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:27:
[...]

Je hebt gelijk. Ik ben overigens meer benieuwd naar het verschil tussen een P45 en een P70 (en wellicht zelfs een P60 omdat die erg goedkoop is bij een bepaalde winkel). Ik vermoed eigenlijk dat voor mijn doeleinden een P45 al prima genoeg zal zijn, maar vandaar dat ik nog even vroeg of een G10 en V-Real 2 nou veel beter zijn dan G9 en V-Real :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:49:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, en in de praktijk geen kwaliteits verschil zult zien tussen de G9 en G10.

Grote nadeel van de PV45 vind ik het design.

PS. Hou er rekening mee dat de 37PA60 niet HD-ready is, door de beperkte resolutie van 852 x 480
Goede tip, die laatste. Had ik nog niet aan gedacht.

Wel grappig dat Philflow denkt geen verschil te zullen zien tussen G9 enG10, en dat pvr juist wel vond dat de PV70 'scherper' was.
Ik heb ze zien staan bij de MM, en qua scherpte en uiterlijk, zou ik voor de Panasonic TH-37PV70 kiezen(maar dat is persoonlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door Syntagma op 28-07-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 19:23:

Dat lijkt zo ja, maar er staat ook in de handleiding (die ik op mn schoot heb liggen):

"pc signalen met meer dan 1024 lijnen worden misschien niet juist weergegeven"
en dat klopt want bij mij is t dan niet mooi en 1024x768 is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Syntagma schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 00:30:
[...]
Wel grappig dat Philflow denkt geen verschil te zullen zien tussen G9 enG10, en dat pvr juist wel vond dat de PV70 'scherper' was.
Om gefundeerde uitspraken te doen zul je moeten testen met dezelfde bron, op dezelfde manier aangesloten en 2 gelijkwaardig afgestelde (!) toestellen. De Mediamarkt komt hier meestal niet voor in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb vanmiddag samen met een verkoper en een andere klant uitgebreid de 42PV70, 42PV700 en 42PY700 naast elkaar vergeleken met eenzelfde HD demodisc. De toestellen stonden ideaal opgesteld in een halfduistere ruimte, vergelijkbaar met een woonkamer. Wanneer ik het scherm bekijk vanop ca 1.5 meter, zie ik duidelijk pixels op de 42PV modellen, en geen bij de 42PY700. De andere klant zag het niet (ik heb arendsogen ;) ). Van op 2.5 à 3 meter zie ik geen enkel verschil, niet in algemene scherpte, niet in details,... En dan gaat het om een demo met hoofdzakelijk traag bewegende beelden (vergezicht op een meer, zonsondergang, een straat met traag verkeer, een brug,...). Met meer meer actie in het beeld zie ik zelfs geen verschil vanop ca 1.5 meter. Voor het prijsverschil van 800 euro koop je een PS3 met afstandsbediening én een paar blu ray schijfjes. Ik twijfelde, maar ben nu overtuigd om voor de 42PV700 te gaan, die met het zilveren randje onderaan ook nog mooier oogt bij mijn zilveren Canton surroundboxen. De schermen van de PV700 en PY700 zijn duidelijk matter dan dat van de PV70. Dit zie je best als alle toestellen uit staan. Slecht is het niet, maar ook de verkoper was er geen overtuigd voorstander van. Nochtans denk ik dat met de verlichting in onze woonkamer de matte versie toch een pluspunt is. Besluit: alea iacta est, het wordt een 42PV700. Bovendien wordt het in feite de 42PX700, want door een probleem met productie-aantallen levert Panasonic in Vlaanderen momenteel de 42PX700 (met extra digitale tuner) voor de prijs van de 42PV700.

[ Voor 6% gewijzigd door Dvamber op 28-07-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
Misschien onnozele vraag: maar kan de TV gedraaid worden op de voet? Bij de MM lukte mij dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvamber schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:12:
Ik heb vanmiddag samen met een verkoper en een andere klant uitgebreid de 42PV70, 42PV700 en 42PY700 naast elkaar vergeleken met eenzelfde HD demodisc. De toestellen stonden ideaal opgesteld in een halfduistere ruimte, vergelijkbaar met een woonkamer. Wanneer ik het scherm bekijk vanop ca 1.5 meter, zie ik duidelijk pixels op de 42PV modellen, en geen bij de 42PY700. De andere klant zag het niet (ik heb arendsogen ;) ). Van op 2.5 à 3 meter zie ik geen enkel verschil, niet in algemene scherpte, niet in details,... En dan gaat het om een demo met hoofdzakelijk traag bewegende beelden (vergezicht op een meer, zonsondergang, een straat met traag verkeer, een brug,...). Met meer meer actie in het beeld zie ik zelfs geen verschil vanop ca 1.5 meter. Voor het prijsverschil van 800 euro koop je een PS3 met afstandsbediening én een paar blu ray schijfjes. Ik twijfelde, maar ben nu overtuigd om voor de 42PV700 te gaan, die met het zilveren randje onderaan ook nog mooier oogt bij mijn zilveren Canton surroundboxen. De schermen van de PV700 en PY700 zijn duidelijk matter dan dat van de PV70. Dit zie je best als alle toestellen uit staan. Slecht is het niet, maar ook de verkoper was er geen overtuigd voorstander van. Nochtans denk ik dat met de verlichting in onze woonkamer de matte versie toch een pluspunt is. Besluit: alea iacta est, het wordt een 42PV700. Bovendien wordt het in feite de 42PX700, want door een probleem met productie-aantallen levert Panasonic in Vlaanderen momenteel de 42PX700 (met extra digitale tuner) voor de prijs van de 42PV700.
Maar ik zie naast dee 42PV700 ook nog de PX700E en een PX730E staan op kieskeurig.nl
http://www.kieskeurig.nl/...62EBC438C12572F7004CB286#
Waarbij de PX700E het duurst is met 1450 euro. Ik vind het alleen jammer dat het ZILVER-zwart is. Het had van mij all-black gemogen. Voor de rest zijn de opties die je erbij krijgt zeer interessant t.o.v. de PV70.

Verschillen tussen de PX730E en de PV71
Digital Optimizer: Ja
C.A.T.S. Automatische Kontrastregelung: Ja
Ausgangsleistung: 31 Watt
SD-Wiedergabe
HD-JPEG
SD-Diashow
mit Intervallwahl: Ja
Multi Window mit 1Tuner: (PIP / PAT / PAP)
Videotext Level 2.5: mit 2.000 Seitenspeicher
Now & Next EPG für DVB-T: Ja
Profile für DVB-T4: Ja
Signalstärkeanzeige für DVB-T: Ja
Scart-Anschluss: 3x
Front-HDMI-Eingang
mit HDCP
SD-Karten Einschub: Ja
S-Video Eingang (Hosiden): Ja
Video (Cinch): Ja
Audio-Eingang (L+R) für Front-HDMI: Ja

En het is 5cm breder en een paar kilo's zwaarder: 107,7 x 73,6 x 33.0 & 31kg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Heb gisteren de 42PV700 en 42PY700 naast elkaar vergeleken bij de mediamarkt. Hoewel er eigenlijk op 2,5 meter afstand weinig verschil te zien was heb ik de 42PY700 maar het voordeel van de twijfel gegeven.

Panasonic heeft ze op voorraad dus volgende week zou ik 'm moeten ontvangen. User review volgt. 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:52

The Legend

*Plop*

dekeizer schreef op zondag 29 juli 2007 @ 07:23:
Misschien onnozele vraag: maar kan de TV gedraaid worden op de voet? Bij de MM lukte mij dit niet.
Nee de TV wordt vastgeschroefd in de voet dus is niet draaibaar.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 09:03:
[...]
Waarbij de PX700E het duurst is met 1450 euro. Ik vind het alleen jammer dat het ZILVER-zwart is. Het had van mij all-black gemogen. Voor de rest zijn de opties die je erbij krijgt zeer interessant t.o.v. de PV70.
Vreemd genoeg kwam de PX730 net wat minder goed uit de test dan de 42PV71, in het duitse blad Video. (72 vs. 75 punten) Het waarom is mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Syntagma schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:03:Volgens de site van Panasonic zijn er dan 3 keuzes, de 37PV45, de 37PV7 en de 37PV70.
Ik heb de verschillen hiertussen eens op een rijtje gezet: [...mooi lijstje...]
offtopic:
@syntagma: ik ben zo vrij geweest om je inspanning te gebruiken voor de OP en daar je lijstje bijgezet (met dank en bronvermelding ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 18-07 16:16
Philflow schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:11:
[...]

Vreemd genoeg kwam de PX730 net wat minder goed uit de test dan de 42PV71, in het duitse blad Video. (72 vs. 75 punten) Het waarom is mij onbekend.
De TH-42PX730 (= TH-42PV700) scoorde t.o.v. de TH-42PV71 (= TH-42PV70) vreemd genoeg minder op de onderdelen "Musikwiedergabe / Klang" ("befriedigend" vs. "gut"), "Relative Auflösing" ("mangelhaft" vs. "sehr gut") en "Fernbedienung" ("befriedigend" vs. "sehr gut"). Bij de "Bildtest" scoorden beide modellen even goed.
Met name bij de muziekweergave zou je het omgekeerde verwachten. Bovendien hebben beide modellen hetzelfde panel (1024x768) dus het oplossend vermogen zou gelijk moeten zijn en ze hebben dezelfde afstandsbediening. Hier blijkt maar eens te meer dat je zulke tests met een korreltje zout moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mh1956 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:53:
[...]
Met name bij de muziekweergave zou je het omgekeerde verwachten.
Inderdaad vreemd.
Bovendien hebben beide modellen hetzelfde panel (1024x768) dus het oplossend vermogen zou gelijk moeten zijn en ze hebben dezelfde afstandsbediening.
Misschien dat de digitale tuner van de PX730 er niet best afkwam t.o.v. de analoge tuner van de 71F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:56:
[...]

offtopic:
@syntagma: ik ben zo vrij geweest om je inspanning te gebruiken voor de OP en daar je lijstje bijgezet (met dank en bronvermelding ;) ).
Cool, no problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
..en ook heb ik de tips van Raymond66, Joep Jansen, SirQ en koestuiv40 opgenomen in de OP. Met vermelding uiteraard ;)

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hey,

Vlug een vraagje tussendoor. Ik veronderstel dat deze plasma modellen van Panasonic (vb de TH42PV70) ) aangezien ze HDMI hebben, ook HDCP ondersteunen. Zodat je er HD disks kunt op afspelen. Is dit zo ? Misschien een idiote vraag :-)

Maar ik vond die HDCP ondersteuning niet in de specs terug. Vandaar... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gent32m schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:10:
Hey,

Vlug een vraagje tussendoor. Ik veronderstel dat deze plasma modellen van Panasonic (vb de TH42PV70) ) aangezien ze HDMI hebben, ook HDCP ondersteunen. Zodat je er HD disks kunt op afspelen. Is dit zo ? Misschien een idiote vraag :-)

Op Panasonic.de staat het dat zij HDCP ondersteunen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gent32m schreef op maandag 30 juli 2007 @ 11:10:
Hey,

Staat gewoon in de handleiding bij HDMI-functies op pagina 29. ;) De handleiding kun je bekijken/downladen van www.panasonic.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja leuk die nieuwe modellen van Panasonic. :(

2 juli de 37PV70 bij bobshop.nl besteld... Eerst zou ie na 2 weken komen.. toen eind juli.. toen begin augustus en vanochtend te horen gekregen dat het nog minstens 2 weken gaat duren!!

Denk niet dat het zin heeft om em ergens anders te bestellen aangezien de eerste nieuwe levering bij Panasonic in NL pas over 2 weken is..

pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Okido, thanks :)

P.S. Ik ben van plan om me de TH42PV70 van Panasonic aan te schaffen.
Lijkt me een heel degelijke tv (binnen mijn budget; FULL HD is nog niet betaalbaar).

In Belgie noemt deze wss anders. TH42PV70F (met dus een F achter).
Klopt dit ? Of is dit een ander/nieuw model ? (en zo ja, wat zijn de verschillen)

TH42PV70F

Als jullie anders nog tips voor me hebben (ivm mijn aankoop), graag...

Groetjes,
Bart.

[ Voor 6% gewijzigd door Gent32m op 30-07-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We tikken de 1000ste post alweer aan, en deel 4 mag dus open (...gaat best wel een soort van vlotjes imo :) ), en is hier te vinden : [Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.