Main, Core, Pro, Life, leuk maar is het toch niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:22

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hi de nieuwe lay-out is leuk maar is het in mijn ogen toch niet helemaal imho

beter zou zijn denk ik als je zelf kan kiezen welke onderwerpen je wild zien, en misschien ook nog eens een niveau kan instellen,
Hoe belangrijker bepaald de hoger cijfer mee de redactie mee kan geven, hier door kan je net zo iets krijgt als je nu met reacties hebt als ze onder een bepaald niveau zijn. ingeklapt weergeven in "nieuws van *****dag" en niet zichtbaar als je dat wild op de FP

Ik geef maar een voorbeeld over zakelijk nieuws

Google koopt youtube voor 1.6 miljard dollar [4] interessant nieuws voor iedereen
Google en eBay ruziën over Checkout-betalingen [4] kan gevolgen hebben voor alle Ebay gebruikers
Google koopt Feedburner voor 100 miljoen dollar [3] leuk nieuws
Google koopt klein software bedrijfje [2] niet echt interessant tenzij je van de software gebruik maakt
Google en Salesforce willen alliantie vormen [1] niks is nog zeker "how care's"

In mijn geval geef ik niet veel om zakelijk nieuws dus ik zou het op 4 hebben staan

Hetzelfde geld voor software maar misschien moet het daar meer opgesplitst worden zodat je bijvoorbeeld weinig triviale linux nieuws ziet als je een ms gebruiker bent en visa verse

Mijn 2 centjes

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Verwijderd

De opdeling in Main, Core, Pro en Life maakt de site onoverzichtelijk en is ronduit storend.

Modbreak:Ik wil dit topic een kans geven naast het centrale Next Gen!-topic, maar dan kunnen replies als deze achterwege gelaten worden. Hou het onderbouwd en ga in op de topicstart!

[ Voor 57% gewijzigd door Yoeri op 19-06-2007 14:14 ]

Verwijderd

player-x schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:06:
Hi de nieuwe lay-out is leuk maar is het in mijn ogen toch niet helemaal imho

beter zou zijn denk ik als je zelf kan kiezen welke onderwerpen je wild zien, en misschien ook nog eens een niveau kan instellen,
Hoe belangrijker bepaald de hoger cijfer mee de redactie mee kan geven, hier door kan je net zo iets krijgt als je nu met reacties hebt als ze onder een bepaald niveau zijn. ingeklapt weergeven in "nieuws van *****dag" en niet zichtbaar als je dat wild op de FP

Ik geef maar een voorbeeld over zakelijk nieuws

Google koopt youtube voor 1.6 miljard dollar [4] interessant nieuws voor iedereen
Google en eBay ruziën over Checkout-betalingen [4] kan gevolgen hebben voor alle Ebay gebruikers
Google koopt Feedburner voor 100 miljoen dollar [3] leuk nieuws
Google koopt klein software bedrijfje [2] niet echt interessant tenzij je van de software gebruik maakt
Google en Salesforce willen alliantie vormen [1] niks is nog zeker "how care's"

In mijn geval geef ik niet veel om zakelijk nieuws dus ik zou het op 4 hebben staan

Hetzelfde geld voor software maar misschien moet het daar meer opgesplitst worden zodat je bijvoorbeeld weinig triviale linux nieuws ziet als je een ms gebruiker bent en visa verse

Mijn 2 centjes
Ik zie een aantal nadelen:
moet 1 persoon verantwoordelijk zijn voor het bepalen van het niveau? Dit kost zowel een hoop tijd alsmede dat de schrijvers dan weinig zin hebben om nog een artikel te plaatsen.. Als ze er al vanuit gaan dat ze een 2 zullen krijgen en maar weinig mensen het zullen lezen, dan werkt dat niet echt motiverend. Daarbij is het lastig om aan te geven hoe belangrijk iets is. Dat Microsoft nu een klein bedrijfje overkoopt.. tja, miss niet belangrijk.
Maar stel dat er volgende week een wereldprimeur is wat indirect werd veroorzaakt door deze verkoop mis je op dat moment belangrijke informatie. Het lijkt mij dan ook logischer dat er geen puntensysteem komt.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:15

momania

iPhone 30! Bam!

Is een nieuws-item rating systeem dan misschien een idee? Dat de community zelf bepaald welke nieuws items hot & not zijn. Net als eigenlijk al gebeurt met de reacties op een item.

Dan kan je iedereen de mogelijkheid geven om op basis van een in te stellen rating level bepaalde items wel of niet te laten zien (of met een bepaalde highlighting). :)

[edit]
Wat wel en niet hot nieuws is is per lezer natuurlijk wel weer verschillend, dus misschien zou een rating toch ook weer niet het gewenste resultaat opleveren.

Persoonlijk vind ik de opdeling zoals hij nu is helemaal niet storend, aangezien ik zelf helemaal niet volgens die opdeling kijk. Ik kijk gewoon weer naar de main-lijst van nieuws zoals hij in de oude site ook gepresenteerd werd :)

[ Voor 36% gewijzigd door momania op 19-06-2007 14:24 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:45
Wat belangrijk is, zal alleen van persoon tot persoon verschillen, dus dan hebben we nog niks waar iedereen in te vinden is.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zie de voordelen van een ratingsysteem niet helemaal. Als iemand de titel van een nieuwsitem ziet kan hij/zij toch meteen bepalen of het stuk interessant is om te lezen? Daar dient de titel gewoon voor.

Het is ook niet zo dat er 80 nieuwe items per dag zijn en dat het ondoenlijk is om even door de titeltjes te scannen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:18:
[...]

Ik zie een aantal nadelen:
moet 1 persoon verantwoordelijk zijn voor het bepalen van het niveau? Dit kost zowel een hoop tijd alsmede dat de schrijvers dan weinig zin hebben om nog een artikel te plaatsen.. Als ze er al vanuit gaan dat ze een 2 zullen krijgen en maar weinig mensen het zullen lezen, dan werkt dat niet echt motiverend. Daarbij is het lastig om aan te geven hoe belangrijk iets is. Dat Microsoft nu een klein bedrijfje overkoopt.. tja, miss niet belangrijk.
Nee de verantwoordelijke van een bericht kan zelf ook wel bepalen of een bericht een hoge nieuws waarde heeft,
En weet dat bijvoorbeeld de kwartaal cijfers van IBM maar voor een klein groepje erg interessant is.

Iemand die inkopers is voor een IT afdeling is ge interesseert in zakelijk nieuws maar heeft totaal geen interesse voor games, een jonge tweaker geld precies het omgekeerde.
Maar stel dat er volgende week een wereldprimeur is wat indirect werd veroorzaakt door deze verkoop mis je op dat moment belangrijke informatie. Het lijkt mij dan ook logischer dat er geen puntensysteem komt.
Dan kan er nog steeds in het bericht over die "wereld primeur" gelinkt worden naar het artikel over de aankoop van het bedrijf

Microsoft brengt xxxxx uit nadat het technologie van yyyy had gekocht

Zou voor mij perfect zijn maar he daar voor zijn we hier om het er over te hebben :D

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Breepee schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:27:
Wat belangrijk is, zal alleen van persoon tot persoon verschillen, dus dan hebben we nog niks waar iedereen in te vinden is.
Ik zeg niet dat het perfect zal werken maar een ieder kan toch wel dezelfde afweging malen als ik deed met mijn Google voorbeeld
Gizz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:31:
Ik zie de voordelen van een ratingsysteem niet helemaal. Als iemand de titel van een nieuwsitem ziet kan hij/zij toch meteen bepalen of het stuk interessant is om te lezen? Daar dient de titel gewoon voor.

Het is ook niet zo dat er 80 nieuwe items per dag zijn en dat het ondoenlijk is om even door de titeltjes te scannen.
Nee maar met een rating systeem kan iedereen zelf bepalen wat ze willen lezen en kan Tweakers meer berichten plaatsen zonder dat er een afwegingen gemaakt moeten worden is dit niet een beet trivaal.

En waarom is er een Main, Core, Pro, Life dan is dat ook niet nodig vind die veel te algemeen

Bij koment voordeel de redactie kan ook meteen zien wat tweakers interessant vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door player-x op 19-06-2007 14:57 ]

Verwijderd

player-x schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:45:
[...]

Nee de verantwoordelijke van een bericht kan zelf ook wel bepalen of een bericht een hoge nieuws waarde heeft,
En weet dat bijvoorbeeld de kwartaal cijfers van IBM maar voor een klein groepje erg interessant is.

Iemand die inkopers is voor een IT afdeling is ge interesseert in zakelijk nieuws maar heeft totaal geen interesse voor games, een jonge tweaker geld precies het omgekeerde.

Zou voor mij perfect zijn maar he daar voor zijn we hier om het er over te hebben :D
Waarom zou je een bericht maken waarvan je weet dat het een 1 krijgt en dat er maar weinig mensen het zullen lezen en nog minder mensen op zullen reageren? Is het niet een behoorlijke tijdverspilling om de vaak engelse bron te vertalen naar het Nederlands en vervolgens 3 replys op het nieuwsbericht te krijgen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:40

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

player-x schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:53:
[...]

Nee maar met een rating systeem kan iedereen zelf bepalen wat ze willen lezen
Kan nu dus ook al. Als jij een krant voor je neus krijgt hoef je toch ook niet alles te lezen? Je bekijkt vluchtig de koppen en kiest wat voor jou interessant is.

Een rating systeem laat niet opeens mensen beter kiezen wat ze willen lezen. Stel dat er 1x per week een artikel is met een lage nieuwswaarde, maar wat voor mij toch interessant is. Dan heb ik dus altijd de filtering op z'n laagst staan, anders mis ik dat ene artikel. Krijg ik alsnog de rest van de week items te zien die maar voor een kleine groep interessant zijn.
en kan Tweakers meer berichten plaatsen zonder dat er een afwegingen gemaakt moeten worden
Willen ze dat dan, en worden ze nu alleen tegengehouden door eventuele onoverzichtelijkheid? Misschien is er gewoon geen capaciteit voor of zijn andere dingen niet interessant genoeg voor de doelgroep.
En waarom is er een Main, Core, Pro, Life
Dat zijn soorten nieuws, verschillende categorieën. Iemand die alleen in Core geinteresseerd is heeft niks met games. Schaf je het Core/Life systeem af en gebruik je alleen een rating, dan krijgt een Core-liefhebber alsnog hoog gewaardeerd game-nieuws voor z'n snufferd.
Bij koment voordeel de redactie kan ook meteen zien wat tweakers interessant vinden.
Dat kunnen ze nu ook al. Op bepaald nieuws wordt meer gereageerd dan op ander nieuws, het aantal views per nieuwsitems is beschikbaar en ik neem aan dat T.net zelf ook nog wat andere statistiek dingetjes achter de schermen gebruikt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:57:
[...]

Waarom zou je een bericht maken waarvan je weet dat het een 1 krijgt en dat er maar weinig mensen het zullen lezen en nog minder mensen op zullen reageren? Is het niet een behoorlijke tijdverspilling om de vaak engelse bron te vertalen naar het Nederlands en vervolgens 3 replys op het nieuwsbericht te krijgen?
Denk je nou echt dat er minder mensen gaan reageren als er artikelen verborgen zijn.

Ik heb bij mijn weten nog nooit op een financieel bericht gereageerd dus zal er voor mij ook niets veranderen, ik denk dat dit voor 90% van de mensen geld.

En tweakers nieuws posters zijn geen wel willende amateurs meer maar pro's nu.

Het is net als bij een groothandel handel denk je dat die geld verdienen aan zeldzame spareparts?
Nee maar ze moeten het wel hebben om hun klanten tevreden te houden
hetzelfde geld voor sommige biz of game news, niet alle nieuws is niet voor iedereen belangrijk maar de interesses overlappen elkaar wel veel.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Gizz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:03:
[...]

Kan nu dus ook al. Als jij een krant voor je neus krijgt hoef je toch ook niet alles te lezen? Je bekijkt vluchtig de koppen en kiest wat voor jou interessant is.

Een rating systeem laat niet opeens mensen beter kiezen wat ze willen lezen. Stel dat er 1x per week een artikel is met een lage nieuwswaarde, maar wat voor mij toch interessant is. Dan heb ik dus altijd de filtering op z'n laagst staan, anders mis ik dat ene artikel. Krijg ik alsnog de rest van de week items te zien die maar voor een kleine groep interessant zijn.
Het AD gebruikt tegenwoordig ongeveer een zelfde systeem als ik voorstel
moet zeggen dat het mij prima bevalt

En er zou ook nog een [0] waarde aan een groep gegeven kunnen worden zo dat er bv helemaal geen game nieuws meer op jouw FP pagina komt.

En ik zie de nadelen niet mensen hoeven het niet te gebruiken maar het is een interessante optie om nieuws precies op maat te krijgen, en wat is daar nu op tegen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

player-x schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:23:
[...]
En ik zie de nadelen niet mensen hoeven het niet te gebruiken maar het is een interessante optie om nieuws precies op maat te krijgen, en wat is daar nu op tegen?
Het punt is dat je geen nieuws op jouw maat krijgt maar enkel nieuws op de gemiddelde maat. Het hele idee van de channels is juist om voor geinteresseerden specifiek nieuws aan te bieden en samen te bundelen, niet om die berichten standaard te gaan verbergen (of helemaal niet aan te bieden wat praktisch gezien nagenoeg hetzelfde is).

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 19-06-2007 15:29 ]

Intentionally left blank

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:28:
[...]

Het punt is dat je geen nieuws op jouw maat krijgt maar enkel nieuws op de gemiddelde maat. Het hele idee van de channels is juist om voor geinteresseerden specifiek nieuws aan te bieden en samen te bundelen, niet om die berichten standaard te gaan verbergen (of helemaal niet aan te bieden wat praktisch gezien nagenoeg hetzelfde is).
* player-x is confused :?
Wie kan er nou beter beslissen wat ik interessant vind? ik of de redactie? of zie ik dat nou verkeerd?

Nu maakt de redactie hap klare brokken "Main, Core, Pro, Life," maar weet zeker dat ik een mix veel interessanter vind

Technologie 1
hardware 1
software: algemeen 2 windows 1 linux 3
game: PC 1 PS 3 xbox3 Wii 1
biz. 4
Internet 2

word mijn voorkeuren van wat ik interessant vind in een van de categorie helemaal ondersteund?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

player-x schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:01:
[...]

* player-x is confused :?
Wie kan er nou beter beslissen wat ik interessant vind? ik of de redactie? of zie ik dat nou verkeerd?

Nu maakt de redactie hap klare brokken "Main, Core, Pro, Life," maar weet zeker dat ik een mix veel interessanter vind

Technologie 1
hardware 1
software: algemeen 2 windows 1 linux 3
game: PC 1 PS 3 xbox3 Wii 1
biz. 4
Internet 2

word mijn voorkeuren van wat ik interessant vind in een van de categorie helemaal ondersteund?
Ja, de main frontpage; raten mag je verder voor jezelf doen aan de hand van de titels :P

Serieus: hoe kan de redactie met een rating aangeven wat ik nieuwswaardig vind? Een artikel over de vooruitgang van de W3C HTML5 specificatie zal 99% van de bezoekers misschien dodelijk saai vinden en de redactie zou daar dan een 'who cares'-rating aan hangen met als gevolg dat ik, met mijn bovenmatige interesse daarvoor, dat nieuwsje helemaal mis omdat ik mijn technologie-rating op 3 (leuk nieuws) heb staan...

Intentionally left blank

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:08:
[...]

Ja, de main frontpage; raten mag je verder voor jezelf doen aan de hand van de titels :P

Serieus: hoe kan de redactie met een rating aangeven wat ik nieuwswaardig vind? Een artikel over de vooruitgang van de W3C HTML5 specificatie zal 99% van de bezoekers misschien dodelijk saai vinden en de redactie zou daar dan een 'who cares'-rating aan hangen met als gevolg dat ik, met mijn bovenmatige interesse daarvoor, dat nieuwsje helemaal mis omdat ik mijn technologie-rating op 3 (leuk nieuws) heb staan...
Nou simpel
Hoe belangrijker, bepaald de hoogte van het cijfer die de redactie mee kan geven, hier door kan je net zo iets krijgt als je nu met reacties hebt als ze onder een bepaald niveau zijn. ingeklapt weergeven in "nieuws van *****dag" en niet zichtbaar als je dat wild op de FP
dus je kan nog steeds de headers lezen en toch die ene prosent die je interessant vind lezen

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

player-x schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:06:
[...]

Nou simpel

[...]

dus je kan nog steeds de headers lezen en toch die ene prosent die je interessant vind lezen
de 'Nieuws van de dag'-pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit en met een dergelijke feature denk ik dat 99% van de gebruikers hun ratings op 1 zetten omdat ze bang zijn anders iets te missen...

Dat was overigens ook het meest gehoorde argument voor het aanpassen van de main index naar een aggregate van alle channels.

Daarbij denk ik dat gezien het gemiddelde aantal headlines op dagbasis zo'n feature ook puur overkill zou zijn. Als het nu om honderden headlines zou gaan dan was het misschien wat anders, maar uit twintig headlines kan ik in een paar seconden die headlines uitpikken die mij interessant lijken.

[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 19-06-2007 17:11 ]

Intentionally left blank

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het ook niet de bedoeling om het aantal headlines per dag uit te breiden om zo de aparte channels wat nuttiger te maken als filter? Die indruk heb ik gekregen door het aannemen van nieuwe redacteuren en de drie channels. Processornieuws kan mij niet zoveel boeien, webdevelopment nieuws daarentegen weer wel en als er genoeg nieuws is op een dag over datgene wat mij boeit dan hebben de channels wel degelijk nut. Met het huidige aantal headlines kan ik beter alles te laten zien en handmatig filteren.

Als er filters mogelijk zijn gebaseerd op het nieuwe tagsysteem zou dat ook wel handig kunnen zijn. Enig digg-achtig systeem waarbij de users het belang van een item bepalen heb ik niet zoveel trek in, daar is digg wel voor. Juist de redactie met haar expertise hoort een selectie te maken van al het nieuws wat dagelijks binnenkomt. Een enquete waarin iedereen aangeeft waar de zwaartepunten in die selectie moeten liggen zou wel kunnen helpen.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:09:
de 'Nieuws van de dag'-pagina gebruik ik eerlijk gezegd nooit en met een dergelijke feature denk ik dat 99% van de gebruikers hun ratings op 1 zetten omdat ze bang zijn anders iets te missen...
Jij gebruikt het misschien niet maar denk dat er met mij een helehoop mensen zijn die het wel gebruiken.
Als ik s'avonds thuis kom wil ik niet artikel naar artikel klikken maar in een keer de hele meuk lezen en de artikelen die ik zeer interessant vind klik ik aan en lees wat andere er van vinden of geef een reactie als ik denk dat het nodig is of als ik mijn kijk er op wil ventieleren.
Dat was overigens ook het meest gehoorde argument voor het aanpassen van de main index naar een aggregate van alle channels.
Ik ben nog steeds van mening dat zelf selectie beter werkt dan de huidige opzet omdat geen van de 3 nieuwe kanalen precies heeft wat ik zoek.
Daarbij denk ik dat gezien het gemiddelde aantal headlines op dagbasis zo'n feature ook puur overkill zou zijn. Als het nu om honderden headlines zou gaan dan was het misschien wat anders, maar uit twintig headlines kan ik in een paar seconden die headlines uitpikken die mij interessant lijken.
Wat ik voor stel is ook totaal niet bedoeld voor de FP maar voor nieuws van de dag.

Zo dat ik en met mij (vele?) andere alleen het nieuws hoeven te lezen wat we interessant vinden, en als er toch nog iets is dan kan dat gewoon uitgeklapt worden (net zo als dat nu kan met met reacties die onder het maaiveld zijn gekomen. (leuke feature trouwens))

Pagina: 1