Livebox en forwarden

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fraekje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb een livebox, en forwarden lijkt onmogelijk.
Bij mijn vorige router was het allemaal geen probleem.

De situatie:

Livebox - Kabel direct naar pc beneden
|
Switch
| |_____PC1
|_______PC2

Het probleem is lijkt mij niet eens zozeer het forwarden want wat ik al heb is:
Internet - Ja - TCP - 80 - 80 - 192.168.1.10 -mer0
Hierbij is PC1 mijn eigen pc met 192.168.1.10, en PC2 die van mijn zus 192.168.1.11
Port 80 zou geforward moeten staan naar mijn pc dus. Via Localhost ben ik te bereiken maar als ik in mijn browser mijn netwerk IP intyp (volgens IP Config ook 192.168.1.10) krijg ik een fout dat de pagina niet te vinden is. Als ik mijn IP zelf intyp wordt ik doorverwezen naar de config van mijn router.

Ik ben zelf al 2 a 3 dagen bezig geweest en ook vollop naar dingen gezocht maar ben nu toch echt moe van die livebox. Het zal wel aan mij liggen en iets super simpel zijn, Op internet geeft de site portforward.com een heel andere versie van de lifebox dan ik heb.

Ik wacht geduldig op antwoord,
Alvast bedankt.

EDIT: Ik zie dat ik in verkeerd topic heb gepost, excuses hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraekje op 19-06-2007 13:10 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Sowieso test surfen naar het IP van je eigen PC niet de forwardconfig van je livebox, daarvoor zul je iemand van buiten je netwerk moeten vragen even naar je site te surfen. Het feit dat surfen naar je externe IP adres de configpagina van je router oproept is ook niet zo vreemd: je surft immers naar je router (die krijgt het externe IP) op poort 80, de standaard webserverpoort. En als zoiets van binnenaf komt laat die router een configpagina zien, van buitenaf op 80 stuurt hij het meestal door.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Fraekje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Mensen van buitenaf zien niets, een 'niet te vinden' pagina.
Ikzelf mijn router.
Op mijn eigen netwerk IP zie ik ook een 'niet te vinden' pagina.

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Kheb hetzelfde probleem hier. Ik heb verschillende poorten proberen te forwarden, maar krijg bij verschillende geforwarde poorten geen access tot de webroot van mijn server. (vanaf een extern ip adres)

• Arcane Apex
Zijn er eigenlijk mensen die een werkende server hebben draaien achter een livebox welke toegankelijk is vanaf het internet?
Zo ja, hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Het lijkt me handig dit topic even door te lezen, daar staat ook een stukje over portforwards in :)

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Arcane Apex
Ik denk dat met mij velen al geprobeerd hebben door een simpele port forward het hele zaakje aan de praat te krijgen. Maar ik kom heel veel topics tegen in de search die hetzelfde probleem bespreken. Namelijk het werkt gewoonweg niet. Er is geen resultaat. (Ook niet door via een proxy te testen)

[ Voor 10% gewijzigd door Arcane Apex op 21-10-2007 22:35 ]

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Arcane Apex schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:21:
Zijn er eigenlijk mensen die een werkende server hebben draaien achter een livebox welke toegankelijk is vanaf het internet?
Zo ja, hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Ja ik heb het aan de praat gekregen.
Je moet bij firewall de poorten forwarden. Vervolgens moet je als admin inloggen. Dan kijk je bij firewall->NAT. Klik op tabblad "Op policies gebaseerde NAT" en zoek daar de "ID-actie" van je forward op.
Vervolgens ga je naar firewall->policies en zet de verzend en ontvang interface op mer0. Klik dan op toevoegen. Voer daar nogmaals de gegevens in en kies de zojuist gevonden "ID-actie".
Ik heb geen idee wat je bij sequentie moet invullen, ik geloof dat ik iets van 100 gebruikt heb en het werkte ;)
Pagina: 1