Ik zoek een laptop voor dagelijks gebruik en mijn opleiding Grafimedia Technologie.
Ik zal deze gebruiken om:
De laptop is dus ook voor mijn komende opleiding.
Op de pagina van de opleiding (link) (Op de Hogeschool Rotterdam site)
staat dat het volgende wel/niet in de laptop moet zitten:
Ik heb geen lijst met hardware die erin moet zitten, maar ik heb wel een lijstje van wat de laptop minstens moet hebben, wat en waarom:
• Processor
Core (2) Duo
Dit is nodig voor de opleiding. Zie ook het stukje hierboven. Géén Celeron processor dus. AMD mag, maar heb ik verder geen ervaring mee/weet niet wat goed is. Processor moet dus redelijk krachtig zijn (zie gebruikslijst)
• Geheugen
1024 MB geheugen.
Dit is ook wel het minste wat ik erin wil hebben, ook voor m'n opleiding.
• Videokaart
Nvidia (of ATI) videokaart. Geen shared GPU ding. Ook moet er een VGA aansluiting op zitten. DVI ook het liefst, in verband met het aansluiten op LCD TV (zie ook Laptop <-> TV Kaart <-> TV)
Ook is een redelijke videokaart ook wel handig voor de grafische toepassingen. Dus gewoon één met eigen geheugen. Extra shared geheugen mag.
2 schermen optie moet erop/erbij zitten!
• 17" beeldscherm
Dit moet erbij zitten omdat dat gewoon het lekkerst/fijnst is.
Lekker groot.
• Wireless LAN adapter (802.11b/g)
Zie Schools Specificaties
• Netwerkaansluiting Ethernet 100Mb -1000Mb
• Harde Schijf
120 GB
De laptop zal ook gebruikt worden voor films en muziek, niet heel veel muziek, maar reken toch op 50 GB ongeveer, misschien 70. En veel/grote toepassingen erop. Aantal RPM maakt me niet zoveel uit.
• Aansluitingen
Minstens twee keer USB 2.0 en een cardreader. Voor andere aansluitingen zie ook Videokaart.
• DVD/CD
DVD brander (Double Layer evt)
Omdat dat handig is.
Het Eventueel Lijstje
• TV-Kaart
Als het niet mogelijk is om op een LCD TV TV-Analoog EN één laptop aan te sluiten, of voor 2 schermen optie op laptop, maar dat gaat via videokaart, toch?!
• Kleur
Zwart
Budget, wat en waarom
Het bugdet is dus ongeveer 1000 euro.
Ik krijg de laptop van m'n ouders, zover hij nodig is qua specs voor de opleiding. Dat bedrag ligt op de 600/700 euro. Als cadeau van mijn verjaardag krijg ik d'r nog wat extra bovenop qua specs, voor een nog onbekend bedrag, maar ik gok op 200. Dan kom je uit op 800/900.
Zelf ben ik bereid nog 200/300 bij te leggen, waardoor je ongeveer op de 1000/1100 uitkomt. Mocht er nou echt een heel mooi systeem zijn, kan ik 1200 ook 'waarderen'.
De vraag is nou, weten jullie wat voor systeem ik het beste kan kiezen, het liefst kant en klaar (er is weinig anders voor laptops), het liefst met een link, het product zelf (Merk+type).
(Ja ik heb zelf al gezocht naar laptops, ben al informatie aan het verzamelen (geweest), maar kom er niet echt uit, daarom deze roep om hulp)
edit: Suggesties over wat ik beter wel of niet kan nemen zijn ook welkom.
Ik zal deze gebruiken om:
- Mee te werken op school, veel grafische (zware) toepassingen
- Gamen (niet de beste spellen noodzakelijk. Beetje America's Army/BF 1942 achtig)
- Media (M'n muziekcollectie, films/programma's kijken. Ook downloaden)
- Internet/Office etc.
- En dus dagelijks gebruik.
De laptop is dus ook voor mijn komende opleiding.
Op de pagina van de opleiding (link) (Op de Hogeschool Rotterdam site)
staat dat het volgende wel/niet in de laptop moet zitten:
Needs:Opmerkingen over de hardware
De meeste nu verkrijgbare laptops zijn geschikt om de studie te volgen. De laptop moet voorzien zijn van een:
* wireless LAN adapter (802.11b/g)
* netwerkaansluiting Ethernet 100Mb -1000Mb
* aansluiting voor externe monitor/beamer (VGA)
* toereikende processor. Let op: een Intel Celeron processor is minder geschikt voor de vaak zware toepassingen
Ik heb geen lijst met hardware die erin moet zitten, maar ik heb wel een lijstje van wat de laptop minstens moet hebben, wat en waarom:
• Processor
Core (2) Duo
Dit is nodig voor de opleiding. Zie ook het stukje hierboven. Géén Celeron processor dus. AMD mag, maar heb ik verder geen ervaring mee/weet niet wat goed is. Processor moet dus redelijk krachtig zijn (zie gebruikslijst)
• Geheugen
1024 MB geheugen.
Dit is ook wel het minste wat ik erin wil hebben, ook voor m'n opleiding.
• Videokaart
Nvidia (of ATI) videokaart. Geen shared GPU ding. Ook moet er een VGA aansluiting op zitten. DVI ook het liefst, in verband met het aansluiten op LCD TV (zie ook Laptop <-> TV Kaart <-> TV)
Ook is een redelijke videokaart ook wel handig voor de grafische toepassingen. Dus gewoon één met eigen geheugen. Extra shared geheugen mag.
2 schermen optie moet erop/erbij zitten!
• 17" beeldscherm
Dit moet erbij zitten omdat dat gewoon het lekkerst/fijnst is.
Lekker groot.
• Wireless LAN adapter (802.11b/g)
• Netwerkaansluiting Ethernet 100Mb -1000Mb
• Harde Schijf
120 GB
De laptop zal ook gebruikt worden voor films en muziek, niet heel veel muziek, maar reken toch op 50 GB ongeveer, misschien 70. En veel/grote toepassingen erop. Aantal RPM maakt me niet zoveel uit.
• Aansluitingen
Minstens twee keer USB 2.0 en een cardreader. Voor andere aansluitingen zie ook Videokaart.
• DVD/CD
DVD brander (Double Layer evt)
Omdat dat handig is.
Het Eventueel Lijstje
• TV-Kaart
Als het niet mogelijk is om op een LCD TV TV-Analoog EN één laptop aan te sluiten, of voor 2 schermen optie op laptop, maar dat gaat via videokaart, toch?!
• Kleur
Zwart
Budget, wat en waarom
Het bugdet is dus ongeveer 1000 euro.
Ik krijg de laptop van m'n ouders, zover hij nodig is qua specs voor de opleiding. Dat bedrag ligt op de 600/700 euro. Als cadeau van mijn verjaardag krijg ik d'r nog wat extra bovenop qua specs, voor een nog onbekend bedrag, maar ik gok op 200. Dan kom je uit op 800/900.
Zelf ben ik bereid nog 200/300 bij te leggen, waardoor je ongeveer op de 1000/1100 uitkomt. Mocht er nou echt een heel mooi systeem zijn, kan ik 1200 ook 'waarderen'.
De vraag is nou, weten jullie wat voor systeem ik het beste kan kiezen, het liefst kant en klaar (er is weinig anders voor laptops), het liefst met een link, het product zelf (Merk+type).
(Ja ik heb zelf al gezocht naar laptops, ben al informatie aan het verzamelen (geweest), maar kom er niet echt uit, daarom deze roep om hulp)
edit: Suggesties over wat ik beter wel of niet kan nemen zijn ook welkom.