Toon posts:

512MB videokaart goed om te gamen, of toch de 320MB?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop hiermee de goede afdeling van dit forum te hebben, zo nee, aan alle mods alvast mijn excuses voor dit topic (aangezien mijn vorrige ook is gesloten :( )

Bij mijn vorige topic heb ik helaas wat regels gebroken, hiervoor mijn excuses, ik heb deze keer de topic: "**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?" Gelezen en hoop dus aan de eisen te voldoen:

Ik vroeg mijzelf af (aangezien men mij een 320MB videokaart aansmeerde om het zo te zeggen) Wat voor een soort video kaart beter/goed is om mee te gamen (denkende aan de next gen. games) ik dacht zelf namelijk aan eentje van 512MB aangezien deze gewoon meer MB heeft :) waarmee ik naar mijn mening sneller/beter kan gamen, en gelijk denk aan de next generation games.

Natuurlijk draai ik deze videokaarten op de mij aangegeven moederbord namelijk de:
Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed

Nogmaals: als ik met dit topic weer enkele regels heb gebroken, was dit niet mijn bedoeling, nogmaals alvast mijn excuses aan de moderators die hun best doen om dit forum schoon te houden _/-\o_

Verwijderd

Zie hier: http://www.digit-life.com/articles2/video/guide-03.html

"Video memory size

GPUs use built-in memory to store necessary data: textures, vertices, buffers, etc. It seems the higher, the better. But it's not that simple. Judging video card performance by memory size is the most popular error! Inexperienced users often overestimate value of memory size, and use it to compare different solutions. That's understandable - they think if a value (one of the first to be specified in all sources) is twice as high, performance should be twice as high as well. The reality differs from this myth - when you increase memory size, performance is given a certain boost. But then additional memory fails to yield any gains.

Each game requires a certain video memory size sufficient for all data. If you install, say, 4 gigabytes, for no reasons this video card will render the game faster. Its performance will be limited by GPU units. Given everything else is equal, a 320 MB video card will operate at the same speed as a 640 MB card almost in all situations. There are cases, when large memory size results in noticeable performance gains. This happens in demanding games in high resolutions with maximum settings. But this happens rarely, so while you take memory size into account, don't forget that its performance boost is limited. There are more important parameters, such as memory bus width and frequency. Read about video memory sizes in the further article sections
"
Zoals je hier leest, slaat het perse willen van die 512MB nergens op. Hier heb je pas wat aan als je op erg hoge resolutie speeld.

BTW, dit topic gaat ook dicht want deze voldoet ook niet aan de regels. Dit kan je namelijk allemaal zelf op zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 20:49 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:07
Om welke graka's gaat het? Alleen MB's zeggen niets!
Natuurlijk draai ik deze videokaarten op de mij aangegeven moederbord namelijk de:
Dat is geen mobo maar een processor 8)7

Specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
512 is beter ja, met de info die wij nu hebben.

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:49:
512 is beter ja, met de info die wij nu hebben.
Mooi, dankjewel

vraag beandwoord, sluiten die hap

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 20:53 ]

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
maar om welke kaart gaat het want is het een 8600 dan is de 8800 320 vele malen beter de 8800 is er ook in een 640 MB versie

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:44:
Ik hoop hiermee de goede afdeling van dit forum te hebben, zo nee, aan alle mods alvast mijn excuses voor dit topic (aangezien mijn vorrige ook is gesloten :( )

Bij mijn vorige topic heb ik helaas wat regels gebroken, hiervoor mijn excuses, ik heb deze keer de topic: "**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?" Gelezen en hoop dus aan de eisen te voldoen:

Ik vroeg mijzelf af (aangezien men mij een 320MB videokaart aansmeerde om het zo te zeggen) Wat voor een soort video kaart beter/goed is om mee te gamen (denkende aan de next gen. games) ik dacht zelf namelijk aan eentje van 512MB aangezien deze gewoon meer MB heeft :) waarmee ik naar mijn mening sneller/beter kan gamen, en gelijk denk aan de next generation games.

Nogmaals: als ik met dit topic weer enkele regels heb gebroken, was dit niet mijn bedoeling, nogmaals alvast mijn excuses aan de moderators die hun best doen om dit forum schoon te houden _/-\o_
Je zou op zijn minst kunnen zeggen om welke videokaarten het gaat. De grootte van het geheugen zegt namelijk erg weinig over de prestaties van de kaart in het algemeen. Te oordelen naar de grootte van het geheugen van de ene kaart (320 MB) is dit een Geforce 8800GTS, maar het is toch wel belangrijk te weten wat die andere is.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• j.nolles
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 15:12
Uuuuhm .... Everias, ik denk dat The_Zeroorez dat sarcastisch bedoelde!

Verwijderd

boaty schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:55:
[...]

Je zou op zijn minst kunnen zeggen om welke videokaarten het gaat. De grootte van het geheugen zegt namelijk erg weinig over de prestaties van de kaart in het algemeen. Te oordelen naar de grootte van het geheugen van de ene kaart (320 MB) is dit een Geforce 8800GTS, maar het is toch wel belangrijk te weten wat die andere is.
Volgens zijn vorige topic een x1650 512mb.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:52:
[...]

Mooi, dankjewel

vraag beandwoord, sluiten die hap
Nee man. Dat is niet het antwoord op je vraag.
Als er twee opties zijn 320 of 512 MB is de 512 MB beter (dat bedoelt the_zeroorez)
Maar een Ati Rage3D met 512 MB is nog steeds een paar duizend keer slechter dan een nVidia 8800GTS. Snap je? Wat je doet is appels met peren vergelijken, je kan wel zeggen dat de een groter is, maar of dat betekend dat ie ook lekkerder is?

Meer info dus. En als je niet weet of je topic aan de eisen voldoet, in de verschillende 'wat moet ik nemen' FAQ's staat zeer duidelijk hoe je topic eruit moet zien.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2007 20:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Als ik naar de enige andere post kijk die deze user gemaakt heeft vergelijkt hij momenteel:

een Sapphire 512MB Radeon X1650 AGP

met een 8800GTS 320MB

En dan danst die 8800GTS toch echt rondjes rond die X1650.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor ik probeer gewoon een vraag te stellen voordat iemand mn toppic sluit, al die regels gaan me ff te ver :S ik wil gewoon een antwoord op mijn vraag zonder al die verdraaide regels

• the squaler1
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:02:
Ja sorry hoor ik probeer gewoon een vraag te stellen voordat iemand mn toppic sluit, al die regels gaan me ff te ver :S ik wil gewoon een antwoord op mijn vraag zonder al die verdraaide regels
ja maar dat gaat niet als jij te weinig info geeft en als je dat niet doet gaan de topics gewoon op slot hoe vervelend het ook is.
Dus eerst meer info dan kennen we je helpen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Verwijderd in "512MB videokaart goed om te gamen, of to..."

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon op hoge resulutie games spelen en eigenlijk ben ik zo eigenwijs dat ik gewoon de 512MB neem :S want hier schiet ik namelijk niet veel mee op

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
Hahaha nee joh! Die X1650 AGP(!) heeft veel meer geheugen dus is ie automatisch beter logisch toch! Ik zou als ik jouw was gewoon die X1650 nemen en hem goed stevig in je E6600 moederbord stoppen en past het niet omdat het AGP is dan zaag je er gewoon een stukje af totdat het wel past ;)

Ik vind het wel mooi dat je zegt dat je vorige topic ook is gesloten dan zou je toch gaan denken he waar kan dat nou aan liggen?

M3P - M3LR - 6320Wp

• the squaler1
omdat jij niet zegt welke de 512 MB is welke videokaart is dat dan?
Hoe kenne we je dan helpen?
want de 320MB kan die 512 MB misschien wel met gemak aan dus geef eens info

@hierboven ben het volledig met je eens

[ Voor 11% gewijzigd door the squaler1 op 18-06-2007 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
the squaler1 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:05:
omdat jij niet zegt welke de 512 MB is welke videokaart is dat dan?
Hoe kenne we je dan helpen?
want de 320MB kan die 512 MB misschien wel met gemak aan dus geef eens info

@hierboven ben het volledig met je eens
jij bent iig bereid om me te helpen, wil je dat misschien persoonlijk met me doen, via msn ofzo of via e-mail, aangezien dit forum me even gek maakt?

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zal voor de 1GB videokaart gaan!

Verwijderd

MB zegt niet zoveel! Je kan een langzame kaart met 512 mb hebben of een snelle kaart met 320 MB, in dit geval is de 320MB sneller (8800gts) dan de 512MB (x1650pro) daar hebben we ook benchmarks voor, aan de hand daarvan kan je bepalen welke kaart je neemt.

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Tim2005 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:07:
Ik zal voor de 1GB videokaart gaan!
Ja, samen met een pentium 2 processor

XBL: Warheadheadshot

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor zulk soort spul hebben ze hier LA.

Maargoed, zoals je misschien al gezien hebt kunnen we zonder die info gewoon geen antwoord op je vraag geven. Daarbij is het een vraag die je met een paar minuutjes speurwerk op het internet beantwoord hebt. Wat nu verdraaide regels?

Als je gewoon een vraagdump-hoek wilt zou ik eens gaan kijken naar ComputerIdee-forum oid.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 18-06-2007 21:10 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Weer een typisch geval van niet eerst lezen en maar raak vragen.
Zoals hierboven al word gezegd, je vraagt er dan zelf om.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• the squaler1
Let overigens zie zo ook op of jou mobo pci-x16 of agp gebruikt en de videokaart hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
laat maar ik ga wel naar een ander forum, voor iedereen die op zn minst PROBEERDE te helpen, bedankt

Verwijderd

FFS lees dit nu es helemaal.

http://www.digit-life.com/articles2/video/guide-03.html

Veel succes nog met verder zoeken. :w

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 11:23

DaOverclocker

Overclocker for life...

Kijk maar naar deze grafiek:
http://www23.tomshardware...=735&model2=707&chart=297
Dan snap je wel waarom ze jou een 320mb kaart door je strot willen duwen. een x1650 512mb (in de grafiek een 256mb, maar 512mb is NIETS sneller.)

[ Voor 12% gewijzigd door DaOverclocker op 18-06-2007 21:15 ]

systeem specs

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:12:
laat maar ik ga wel naar een ander forum, voor iedereen die op zn minst PROBEERDE te helpen, bedankt
Geef nou eens aan welke kaart je met welke kaart je wilt vergelijken!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Ziek asociaal. De eerste reactie van Reinman beantwoorde perfect zijn vraag. Kan hij geen Engels lezen ofzo of is hij gewoon dom :X

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Gast, doe nou niet zo geïrriteerd. Hoe denk je dat wij jou kunnen vertellen welke videokaart sneller is als we niet eens de merken en typenummers van de videokaarten te horen krijgen van je?

Als je twee precies dezelfde kaarten hebt, maar op de ene kaart 320MB geheugen en op de andere kaart 512MB geheugen, dan is de kaart met 512MB beter, oke?

Maar het draait niet alleen om het aantal MB's geheugen, het draait ook om de andere techniek in de kaart. Bijvoorbeeld de 8800GTS 320MB uit de nieuwe serie van nVidia is sneller dan een oudere kaart, ook al heeft die kaart 512MB.

Kortom: het is allemaal niet zo simpel als jij verwacht. Er spelen meer dingen mee dan de grootte van het geheugen. Zoek dus gewoon tests (benchmarks) op van de beide kaarten op internet, en je kunt zelf vergelijken welke kaart sneller is.

Succes.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ja precies....je zeikt wel tegen iedereen hier terwijl je, je zelf niet aan de regels houd en niet voldoende informatie geeft!

Hierdoor heeft nog niemand je kunnen helpen en dat zal zo ook nooit gebeuren.

[ Voor 33% gewijzigd door Da_maniaC op 18-06-2007 21:21 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

:w

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je inlezen is toch echt de bedoeling - hoeveelheid geheugen is een van de minder relevante kriteria bij aanschaf, maar sowieso hoef je niet eens met de achterliggende theorie bezig te gaan, zoek gewoon benchmarks van de kaarten die je overweegt icm de spellen die jij speelt op de resoluties waar jij graag op speelt en je kunt precies zien wat het uitmaakt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.