[lanparty] Mobiel Internet ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 13:42

Tiny

Wat eten we?

Topicstarter
2 keer in het jaar houden wij een lanparty weekend met zo'n 25 man.
Dit is op een locatie zonder internet.

Nu ben ik op zoek naar (betaalbare) oplossingen hier voor, en kwam op de volgende site

http://www.xs4all.nl/allediensten/mobiel/deabonnementen.php

Het gaat dan om de Mobiel Internet Basic. (max 1.8 Mb/s)

Waarvoor het internet gebruikt wordt is eigenlijk alleen MSN Messenger, mail checken en eventuele laatste patches te downloaden.

Heeft er iemand ervaring met deze XS4all abbo's of zijn er betere/goedkopere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Op http://www.rabomobiel.nl/ is er een prepaid kaart waarmee je voor een 10tje onbeperkt internet hebt. Ik kan hem alleen niet vinden, maar ik weet wel dat hij er is. Ik weet ook zo even niet wat de haken en ogen eraan zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

haha, zover is het bij ons altidj gelukt om met een als ontvanger ingestelde acespoint een draadloos netwerk op te pikken en mee te surfen, maar als eht echt een shcuur in 'the middle of nowhere' is dan is een abo per mobiele kaart als ie onbeperkt is en een beetje redelijk qua snelheid (dus geen datalimiet en sneller dan 56k) best een goed plan ja :)

-------
die van rabo mobiel valt af:
Onbeperkt Mobiel Internet
Zowel bij Bel & Bank als bij Prepaid kunt u Onbeperkt Mobiel Internet nemen. Voor € 10 per maand kunt u onbeperkt bankieren, chatten, e-mailen en surfen.
Rabo Mobiel hanteert een fair use policy voor deze dienst. Op basis van steekproeven wordt het dataverbruik bekeken. Verbruikt u extreem veel dataverkeer (meer dan 750 MB), dan nemen we contact met u op.
gemiddeld.........maximale snelheid van 50 tot 70 Kb/s.
ook erg handig:
Rabo Mobiel geeft geen garantie op het dekkingsgebied van haar internetdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

nog ff een post ertegenaan, de t-mobile web en walk heeft een *gratis* proefdemo van hun onbeperktbreedband internet.. :D gewoon iedere keer een ander ervoor laten inschrijjven en op tijd afzeggen (anders is het ineens wel best duur) dan kun ej nog 12.5 jaar lanparties organiseren ;)
http://lieveronline.t-mob...dbandinternet/default.asp
384 kb/s download
128 kb/s upload
(maximaal piek dus ;))
normaal iets van 45 euro de maand, maar 2 weken proefabbo.
je kan ook de proefabbo van totaal plus nemen, die is 1 mb down, 384 kb/s uplaod, en kost normaal 58.40 per maand, maar ook 2 weken op proef volgens mij.. (kan wel maar 1 keer per persoon, je moet jezelf bekendmaken met kopie van je paspoort..)

en volgens mij zijn er meerdere telefoonaanbieders met hetzelfde geintje, zolang je op tijd afzegt, ben je er ook zo weer vanaf van ej abo ;) en kost het je niets om 2 weken lang overal in nederland 1 mb internet te hebben ;) :D

[edit:]
Hoe snel is de verbinding?
Met het Internet Totaal abonnement en HSDPA-bereik is de downloadsnelheid rond de 40 kb/s. Met het Internet Totaal Plus abonnement en HSDPA-bereik is de downloadsnelheid tussen de 40 en 130 kb/s U kunt downloadsnelheden altijd direct meten op www.speedtest.nl.

voor meer details meot je dus ff formulier invullen om een vraag te stellen of om dat ding aan te vragen ( een paar dagen voor je lan..)
je hebt wel een laptoppie nodig of iemand die een pcie slot vrij heeft (??) of een pcmcia converter pci kaartje in je pc douwen bij iemand..

[ Voor 23% gewijzigd door AlexanderB op 18-06-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Het algemene "Data Abonnement Discussie" Topic
algemeen topic over mobiel internet.. + snelheden enzo..