Toon posts:

Hoelang gaat de 2900XT nog mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag luid als volgt:
Ik ben misschien van plan om een Ati 2900Xt te gaan kopen, maar hoe lang deze nog mee met de nieuwe Directx 10 games die eraan komen, en heeft PCI-e 2 dan nog een grote invloed op de prestaties verwachten jullie?

Ik heb nu nog een 6800GT die heb ik ongeveer anderhalf jaar geleden gekocht, en kom ik dus nu op het punt dat ik games gewoon niet meer vloeiend kan spelen zelfs niet meer op gemiddeld of laag.
Nu kom ik gelijk bij mijn eisen ik wil er games toch nog wel anderhalf a 2 jaar mee kunnen spelen desnoods op gemiddeld maar het moet vloeiend blijven.
Hoop dat dit een beetje een riëele eis is anders wil ik er iig nog wel een dik jaar mee kunnen doen.

Mijn verdere systeem is nu:
AMD Athlon X2 4600+
2 Gb
A8N-SLI

Aan het eind van eht jaar wil ik overstappen op de quadcores van intel of amd.

Kan ik dan nu beter w8ten tot het eind van het jaar tot PCI-e 2 of kan ik nu al voor een 2900Xt gaan?

Verwijderd

ik zou sowieso wachten met die 2900XT te steken. Je hebt nu een 4600x2, die is veel te zwak om alles uit die kaart te krijgen. Je gaat nu dus een videokaart kopen waarbij je er qua prestaties wel wat op vooruit gaat gaan, maar waarbij je zeker een half jaar het volle potentieel van je kaart niet meer gaat kunnen benutten. Tegen dan staat die kaart veel lager qua prijs, dus vind ik het best wel zonde van je geld.

Verder moet je met een 6800GT op een goed geconfigureerd systeem best nog wel ergens raken. Ik heb zelf nog een x800GT (30% overklokt), en ik kan alle spellen die ik geprobeerd heb (waaronder ook Stalker en FSX) nog probleemloos draaien op 1280x1024 met de kwaliteitsinstellingen ongeveer halverwege (en AA uit). Je zou het dus in principe minstens die settings moeten kunnen draaien aangezien een x800GT = 6600GT (ongeveer toch)

edit; pci-e 2 zal geen invloed hebben, een 2900XT trekt nooit die helemaal vol. Dus meer is niet nodig

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 08:41 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Een HD2900XT heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding en op het gebied van drivers kan de performance nog wel ietsje hoger worden. De HD2900XT heeft al techniek aan boord die je later met DX10 goed kunt gebruiken (snelle geometry shaders, tesselation unit, 512bits bus).

En een PCI-E kaart kan prima in een PCI-E 2.0 slot. Laatstgenoemde kan 2x zoveel bandbreedte en meer stroom leveren, maar is verder compatible.

Ik heb zelf ook een HD2900XT en ik ben er heel tevreden over. Alleen de drivers zijn nog niet helemaal geweldig, soms krijg ik een vastloper. Maar die problemen heb je altijd met een nieuwe videokaart.

8800GTS640 MB is ook geen slechte keus hoor, maar HD2900XT is ietsje sneller en ik ben pro ATi. :P

Edit:
Een X2 4600+ is inderdaad iets te traag voor een highend kaart als de 8800GTS en de 2900XT, maar niet zo erg als 3Dmark06 je doet geloven. Tomshardware heeft laatst eens getest met allemaal verschillende CPU's en een higend videokaart. Daaruit bleek dat je met een (boven)gemiddelde CPU als de jouwe je maar een paar frames hoeft in te leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 18-06-2007 08:48 ]

Goud is geen geld

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 10:46

rg-mohwa

Phoe Hé

Aan het eind van eht jaar wil ik overstappen op de quadcores van intel of amd.
Zoals gewoonlijk zijn er op dat moment weer nieuwere en betere videokaarten verkrijgbaar en zijn die 8800 en 2900 weer in prijs gezakt. Dus als ik jou was zou ik nog even wachten met het aanschaffen.
maar het is maar net wat je er voor over hebt. Als jij alles games of full detail wil spelen en nu erger je eraan dat het niet kan ...dan zou je em wel kunnen kopen. maar ikzelf denk dat je geld verspild en met je nieuwe systeem weer een andere videokaart wil hebben

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 21:28
Met een vette Intel processor achter dat kaartje en flink wat mem op het mobo moet je volgens mij wel de komende 2 jaar goed zitten .

Als je 3dmark 2006 vloeiend over het scherm ziet gaan dan ben je volgens mij gewoon goed bezig :)

[ Voor 27% gewijzigd door mmxmmx op 18-06-2007 08:52 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Icm je CPU zou ik nú voor een mindere VGA kaart gaan als een x19**, en bij vervanging van je CPU gelijk een andere VGA kaart halen.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor jullie reacties :) , dus over het algemeen zeggen jullie w8 nog nog even tot het eind van het jaar, en koop dan een VGA, Mobo, geheugen en een CPU?
Wat raden jullie mij dan nu aan om als vid te nemen, me budget is dan nu ongeveer 200-250 euro?

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:42
frankknopers schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:44:

Edit:
Een X2 4600+ is inderdaad iets te traag voor een highend kaart als de 8800GTS en de 2900XT, maar niet zo erg als 3Dmark06 je doet geloven. Tomshardware heeft laatst eens getest met allemaal verschillende CPU's en een higend videokaart. Daaruit bleek dat je met een (boven)gemiddelde CPU als de jouwe je maar een paar frames hoeft in te leveren.
Heb je hier een linkje naar? Ben best benieuwd naar de bevindingen in dat artikel gezien mijn huidige CPU :p

M3P - M3LR - 6320Wp

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, dit is marketingbullshit :/

Je mag blij zijn dat je een AMD X2 4600 hebt, er zijn weinig games die zulk een koekblik aan CPU-kracht nodig hebben dat ze de jouwe op de knieën krijgen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:04:
Wat raden jullie mij dan nu aan om als vid te nemen, me budget is dan nu ongeveer 200-250 euro?
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder is dit natuurlijk koffiedik kijken, hoe de markt er over 2 jaar uit ziet is uiteraard niet nauwkeurig te voorspellen. Maar over het algemeen gaan highend kaarten wel zo'n 2 jaar mee.
Ook die GeForce 6800GT van jouw. Want die kan wel pas anderhalf jaar oud zijn, je moet niet kijken naar de verkoopdatum. Als ik nu nog zo'n ding koop en zeg dat ie spiksplinternieuw is. In wezen heb ik dan dus een nieuwe kaart waar ook niet alle games op draaien.
De GeForce 6800 serie is van 2004-2005. Je speelt dus met technologie van 2-3 jaar oud, niet minder dan dat ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.