Toon posts:

hulp gevraagd: probleem met herinstallatie windows xp

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen. Ik pobeer de afgelopen 2 dagen xp opnieuw te instaleren op een pentium 4. Alleen heb ik een probleem met mijn maxtor schijf. Als deze eraan hangt op het moment dat ik xp wil gaan instaleren (dus zeg maar: wil gaan booten vanaf de cdrom) komt de pc niet verder dan het eerste scherm (waar alle harde waren worden gedetecteerd zeg maar. Met een andere schijf boot deze wel netjes vanaf de cd. Is deze harde schijf defect? Kan het liggen aan de partities die er nog op staan? Heb ze wel geformateerd!

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

D.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je al niet eens door je POST heenkomt dan heeft het niks met Windows van doen maar alles met de config van je hardware.
Kijk dus je boekjes en de hardewaren FAQs na en sluit je HDD's correct aan.
Let daarbij ook op jumpers.

Omdat je topic verder op de verkeerde plaats staat, er geen eigen research is gedaan (een FAQ lezen als Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is toch wel het minste, en die staat ook in de Windows Clients - FAQ genoemd ) ga ik dit topic niet verplaatsen maar sluiten.

Wil je toch nog even de algemene Korte Forum FAQ nalopen zodat je weet waar je op moet letten in het vervolg?
Dat voorkomt dat je topic gesloten wordt om bovengenoemde redenen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.