Toon posts:

Verkeerde core snelheid in cpu-z?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een E6600 processor, waarvan cpu-z een verschillende core speeds weergeeft, het ene moment staat er 1800 MHz met een multiplier van 6, het volgende moment 2700 MHz met een multiplier van 9. Dit 'probleem' treedt ook op wanneer ik de processor niet overklok.

Ik kan me voorstellen dat het iets met ontlasting van de processor te maken heeft, wanneer de hoogste snelheid niet nodig is, maar ik kon niets op het tweakers forum vinden, vandaar dat ik even navraag of het in orde is.

Verwijderd

google -> eist ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 10:27
Dan heb je niet goed gezocht, want daar is meer dan genoeg over te vinden. Dat heet Speedstep en zorgt ervoor dat je CPU minder stroom verbruikt door onder te clocken wanneer de processorkracht niet nodig is.

The devil is in the details.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50
Dat is nou EIST, oftewel Enhanced Intel Speedstep Technology. Je processor past zich voortdurend aan in snelheid aan de hand van de hoeveelheid rekenkracht die is benodigd. Had je ook kunnen vinden in de FAQ van dit subforum trouwens: PMG FAQ ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle en heldere antwoorden.

Excuus voor het niet goed genoeg zoeken, verkeerde keywords gebruikt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een goede keyword kan zijn "manual" - ipv lukraak te googlen zou je op www.intel.com kunnen kijken wat die CPU normaal hoort te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.