Een hele goeiedag!
Binnen nu en ongeveer 6 weken wil ik een nieuwe pc aanschaffen.
Het belangrijkste is dat ik ermee kan gamen en films kan kijken.
Mijn systeem ga ik samenstellen bij http://www.pcmegastore.nl , omdat ik hier goede recensies over heb gelezen en ze zeer snel reactie geven op gestelde vragen.
Het volgende heb ik zelf in gedachte:
Behuizing: Antec Sonata III 500Watt €110,00
Vind ik een mooie kast met een goede voeding.
Moederboard: Asus P5K €137,95
Asus zie ik als een betrouwbaar en stabiel bordje en daarnaast is dit board voorzien van een FSB van 1333MHz wat ik prettig vind i.v.m. de toekomstige processors.
Processor: Intel Core 2 Duo Conroe E6600 2,40GHz 4Mb €199,50
Behoeft geen uitleg lijkt mij, maar ik twijfel of ik niet nog even moet wachten op de nieuwe serie van Intel die 22 juli uitkomt.
Processorkoeler: Arctic Freezer 7 Pro S775 €20,95
Overclocken ga ik niet, dus voor mij is deze koeler goed genoeg.
Geheugen: Kingston 2048Mb DDR2 Matched Pair PC5300 €67,50
Hier ben ik niet zeker van, ik dacht gelezen te hebben in andere topics dat PC5300 voldoende is als je niet gaat overclocken. Past dit geheugen wel goed bij mijn moederboard of raden jullie toch wat anders aan?
Harde schijf: Seagate 320GB SataII 16MB ST3320620AS €67,95
Daarnaast haal ik mijn Maxtor 250GB SataII schijf nog uit mijn huidige pc, dus ruimte voldoende. Seagate werd mij aangeraden, omdat deze betrouwbaarder zou zijn dan Maxtor, waar ik overigens zelf nooit problemen mee heb gehad.
Videokaart: Asus 640Mb 8800GTS PCI-E €364,95
Deze kaart is goed genoeg voor de komende tijd, daarnaast meen ik dat de GTX niet in de Antec Sonata III zou passen? Is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen?
Geluid: Creative I-Trigue 3220 €59,95
Een geluidskaart neem ik niet, mijn onboard geluid is goed genoeg. Ik kies bewust voor 2.1 set, omdat ik geen plaats heb voor 5.1/6.1, op dit moment heb ik op mijn huidige pc ook maar 2 boxen van de 6 aangesloten
DVD-speler/brander: Nec DV5800D Black Bulk €25,00
Prima brander naar mijn mening, heb hier nu een langzamere versie van en die doet het goed.
Monitor: Samsung 22" 226BW €324,95
Mooi scherm, past ook goed bij de rest van het systeem aangezien ik alles zwart neem. Breedbeeld is prettig bij het bekijken van DVD's en ook voor de meeste games wordt dit ondersteund volgens mij.
Toetsenboard/Muis: Logitech Classic Keyboard Zwart €13,95
Logitech vind ik fijne toetsenboarden, een muis heb ik niet nieuw nodig, want ik heb nog een Logitech MX510.
Headset: Sennheiser PC150 Microphone Stereo €58,50
Voor het online gamen. Heb nu een Logitech, maar dat bevalt helemaal niet. Sennheiser is een goed merk, maar heb er zelf geen gebruikerservaring mee.
Bewust XP, omdat ik overal lees en hoor dat de ondersteuning van Vista nog niet optimaal is.
Tot slot: assemblage hardware+software €75,00
Heb geen zin om zelf te gaan tobben, met het risico dat ik iets sloop
Totaalprijs: €1617,35
Zoals jullie kunnen zien heb ik eventueel nog wat budget over. Wellicht hebben jullie nog suggesties en/of opmerkingen over mijn configuratie. Daarnaast hoop ik dat jullie een antwoord hebben op de vragen/hersenspinsels die ik tussendoor heb neergezet
Alvast bedankt voor het nemen van de moeite voor het bekijken van bovenstaande
Binnen nu en ongeveer 6 weken wil ik een nieuwe pc aanschaffen.
Het belangrijkste is dat ik ermee kan gamen en films kan kijken.
Mijn systeem ga ik samenstellen bij http://www.pcmegastore.nl , omdat ik hier goede recensies over heb gelezen en ze zeer snel reactie geven op gestelde vragen.
Het volgende heb ik zelf in gedachte:
Behuizing: Antec Sonata III 500Watt €110,00
Vind ik een mooie kast met een goede voeding.
Moederboard: Asus P5K €137,95
Asus zie ik als een betrouwbaar en stabiel bordje en daarnaast is dit board voorzien van een FSB van 1333MHz wat ik prettig vind i.v.m. de toekomstige processors.
Processor: Intel Core 2 Duo Conroe E6600 2,40GHz 4Mb €199,50
Behoeft geen uitleg lijkt mij, maar ik twijfel of ik niet nog even moet wachten op de nieuwe serie van Intel die 22 juli uitkomt.
Processorkoeler: Arctic Freezer 7 Pro S775 €20,95
Overclocken ga ik niet, dus voor mij is deze koeler goed genoeg.
Geheugen: Kingston 2048Mb DDR2 Matched Pair PC5300 €67,50
Hier ben ik niet zeker van, ik dacht gelezen te hebben in andere topics dat PC5300 voldoende is als je niet gaat overclocken. Past dit geheugen wel goed bij mijn moederboard of raden jullie toch wat anders aan?
Harde schijf: Seagate 320GB SataII 16MB ST3320620AS €67,95
Daarnaast haal ik mijn Maxtor 250GB SataII schijf nog uit mijn huidige pc, dus ruimte voldoende. Seagate werd mij aangeraden, omdat deze betrouwbaarder zou zijn dan Maxtor, waar ik overigens zelf nooit problemen mee heb gehad.
Videokaart: Asus 640Mb 8800GTS PCI-E €364,95
Deze kaart is goed genoeg voor de komende tijd, daarnaast meen ik dat de GTX niet in de Antec Sonata III zou passen? Is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen?
Geluid: Creative I-Trigue 3220 €59,95
Een geluidskaart neem ik niet, mijn onboard geluid is goed genoeg. Ik kies bewust voor 2.1 set, omdat ik geen plaats heb voor 5.1/6.1, op dit moment heb ik op mijn huidige pc ook maar 2 boxen van de 6 aangesloten
DVD-speler/brander: Nec DV5800D Black Bulk €25,00
Prima brander naar mijn mening, heb hier nu een langzamere versie van en die doet het goed.
Monitor: Samsung 22" 226BW €324,95
Mooi scherm, past ook goed bij de rest van het systeem aangezien ik alles zwart neem. Breedbeeld is prettig bij het bekijken van DVD's en ook voor de meeste games wordt dit ondersteund volgens mij.
Toetsenboard/Muis: Logitech Classic Keyboard Zwart €13,95
Logitech vind ik fijne toetsenboarden, een muis heb ik niet nieuw nodig, want ik heb nog een Logitech MX510.
Headset: Sennheiser PC150 Microphone Stereo €58,50
Voor het online gamen. Heb nu een Logitech, maar dat bevalt helemaal niet. Sennheiser is een goed merk, maar heb er zelf geen gebruikerservaring mee.
Bewust XP, omdat ik overal lees en hoor dat de ondersteuning van Vista nog niet optimaal is.
Tot slot: assemblage hardware+software €75,00
Heb geen zin om zelf te gaan tobben, met het risico dat ik iets sloop
Totaalprijs: €1617,35
Zoals jullie kunnen zien heb ik eventueel nog wat budget over. Wellicht hebben jullie nog suggesties en/of opmerkingen over mijn configuratie. Daarnaast hoop ik dat jullie een antwoord hebben op de vragen/hersenspinsels die ik tussendoor heb neergezet
Alvast bedankt voor het nemen van de moeite voor het bekijken van bovenstaande