[advies] welke kamera+lens

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo iedereen,
Omdat de vakantie eraan komt leek het mij een leuk een oude hobbie weer op te pakken, fotografie. Hiervoor wil ik natuurlijk een mooie DSLR aanschaffen :*)

Ik heb de topics:
- Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3
- Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?
- [STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?
allemaal zoon beetje doorgelezen maar ik ben nog een beetje onzeker of de kamera waar ik aan denk (Canon EOS 400D) bij mij(n) (behoeftes) past.

1. Wat is je beschikbare budget?
tot 750 euro
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Ik heb nu een 'standaart digi', een huis, tuin en keuken dingetje, maar de kwaliteit van de foto's die genomen zijn met een DSLR is veel beter en de mogelijkheden (instellingen, het beeld naar jou wens aanpassen) groter. Ook wil ik wat meer de proffesionele kant op, cursussen gaan volgen ect.
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Vooral voor objecten, mensen en dieren van een afstand van 15 cm tot laten we zeggen zoon 10m max.
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Ja, ik zat te denken aan een Canon EOS 400D, de revieuws hiervan waren goed en de prijs is binnen mijn budget. Ook zag ik de kamera op verschillende sites aangeprezen als goede kamera om mee te beginnen.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Als dat nodig is voor de dingen die ik wil gaan fotograferen wel, maar het mag niet meer dan 200euro kosten. Alles bij elkaar wil ik zowieso niet boven de 850 euro uitkomen. Het liefst houd ik mijn streven max. 750 euro.
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Advies vooral, waar kan je als beginner het beste mee starten met mijn eisen?
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Ik denk toch wel zoon 5 uur per week, vooral in de vakanties. Ik ben ook van plan fotografie cursussen te gaan volgen.
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja, andere lensen/objectieven misschien, flitser en een statestief als blijkt dat ik daar behoefte aan heb.
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Een sony cybershot 4megapixel, de beperkingen zijn vooral:
- Kleine foto's (4mp max)
- Snel vage/bewegende foto's
- Weinig detail
- Veel ruis (vooral bij hogere iso waarden)
- Weinig instellingen om een foto zo te maken zoals jij het wilt (belichting, focus dat soort dingen)
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Kan opzich, maar ik heb liever een nieuwe kamera.

Als alternatief voor de Canon EOS 400D heb ik naar de Nikon D80 gekeken, deze is alleen net iets te duur.

Ik zit vooral met de vraag wat moet ik kopen? De body natuurlijk maar ook een lens/objectief. Is een kit zoals:
Canon EOS 400D + 18/55
Link:http://www.rebelio.nl/app..._400D___18_55_/index.html
of
Canon EOS 400D 18-55 KIT
Link: http://camera4all.nl/canon-400d-1855-p-359.html

genoeg om mee te beginnen? Of moet ik er nog iets bij aanschaffen, om te kunnen beginnen met fotograferen? (geheugenkaartje buiten beschouwing gelaten).

Als jullie extra informatie nodig hebben, vraag het gerust. Ik heb zoveel mogelijk proberen te vermelden.

Bijvoorbaat dank :)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik bedoel dit niet stom hoor, maar waarom kan van iedereen anders deze vraag in het topic "[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?" (je noemt hem zelf ook al hierboven), maar moet deze vraag van jou in een apart topic. Lijkt mij wat overdreven, maar misschien mis ik iets.
edit: je kijkt ook naar non-dslr's, misschien dat je daarom maar een apart topic aangemaakt hebt, maar de mogelijkheden die je zelf noemt zijn al Dslr's, dus volgens mij ben je er al wel uit dat je zo 1 wilt.

[ Voor 28% gewijzigd door Nomad op 15-06-2007 20:22 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie Nomad hierboven - zoals ik je TS lees is een apart topic niet nodig en zal je met je bericht prima je weg kunnen vinden in [STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu? , wat juist voor dit soort zaken bedoeld is :) Post het daar nog eens, dan komt het helemaal goed.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.