Toon posts:

[FTP] Goede FTP client nog niet gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb diverse FTP-clients geprobeerd, betaald en gratis. Geen ervan voldoet echter aan de eisen die ik, en waarschijnlijk vele anderen, stellen. Wanneer ik op Google zoek adviseert iedereen wat anders, dat zal hier niet anders zijn maar hier kunnen de eisen in ieder geval meegenomen worden.

Het gaat bij alle programma's om de laatste versies. Van WSFTP heb ik een gekochte licentie. SmartFTP zit nog in zijn trial en

WSFTP Pro:
Werkt het beste van allemaal. Het nadeel is dat deze soms bestanden niet wilt overschrijven. Hij geeft aan dat het bestand overschreven is, maar heeft dat soms niet en blijft het oude bestand onaangepast staan. Zelfs wanneer je het verwijderd en dan het nieuwe bestand met dezelfde naam upload staat het oude bestand er weer. Na het restarten van WSFTP werkt het weer. Daarnaast is WSFTP soms ontzettend traag in vergelijking met andere FTP-software.

SmartFTP
Smart FTP is het handigste van allemaal. Het opent eigenlijk al je favourieten in een keer waardoor je alles in tabbladen naast elkaar hebt staan. Scheelt veel moeite wanneer je diverse sites hebt. Daarnaast is het snel en werkt eigenlijk alles perfect op één onderdeel na. Het nadeel van Smart FTP is dat wanneer je grote paketten upload met map in map in map etc dit altijd faalt. Na een aantal mappen stopt hij er dan mee. Het gevolg is dat het einde nooit aankomt. Erg lastig bij bijvoorbeeld opensource systemen die vaak tientallen mappen hebben.

Coffeecup FTP
Gratis en dat is te merken. Drag en drop functie werkt maar half. Mappenstructuur wordt niet altijd goed overgenomen zoals bij SmartFTP, hij disconnect ongeveer elke minuut waardoor je telkens weer opnieuw moet connecten, naar de goede folder moet gaan etc. Geen filebrowser voor het FTP gedeelte. Overschrijft bestanden zonder toestemming te vragen waardoor een fout zo gemaakt is. Etc.

Mijn vraag is dus of iemand toevallig een FTP tool kent met minder gebreken? Een opbouw zoals Smart zou erg fijn zijn.

Ik heb natuurlijk gekeken op download.com, maar er zijn duizenden clients. Ik kan ze moeilijk allemaal proberen. Sorteren op rating heeft meestal niet zo heel veel zin omdat iedereen op zijn of haar product gaat stemmen en laat stemmen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 14:40 ]

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik weet niet of ie aan jouw eisen voldoet, maar ik zweer bij het gratis Filezilla:

http://filezilla.sourceforge.net/

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Hetgene wat ik altijd gebruik is CuteFTP. Werkt naar mijn idee prima, heb er nog niet echt problemen mee ondervonden

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 17:04
FlashFXP gebruik ik, geen klachen tot nu toe :)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:02

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

speedy090 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:41:
FlashFXP gebruik ik, geen klachen tot nu toe :)
idem. heel lang smartftp gebruikt, maar flashfxp doet het gewoon allemaal flink efficienter voor mijn gevoel. en de connecties zijn vaker veel stabieler als bij smartftp. een nadeel is dat je per site een losse client moet openen, maar dit kan vrij snel met F12

een dingetje wbt overschrijven van bestanden: volgens de standaardregels doet ie dit niet en moet je eerst de oude versie van het bestand weggooien. maar, met die regels kun je per site wel weer aangeven hoe het moet (append, replace, rename)

[ Voor 34% gewijzigd door powerflux op 15-06-2007 14:47 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen > Bedankt voor de suggesties. Ik ga ze stuk voor stuk proberen. Je moet er iets voor over hebben 8) Het beste resultaat zal ik hier uiteraard posten.

Powerflux > Had jij dat mappen probleem bij SmartFTP ook? Op een aantal niveau's wil hij zelfs geen bestanden meer aanmaken zelfs niet als je het handmatig probeert.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:46:
Iedereen > Bedankt voor de suggesties. Ik ga ze stuk voor stuk proberen. Je moet er iets voor over hebben 8) Het beste resultaat zal ik hier uiteraard posten.

Powerflux > Had jij dat mappen probleem bij SmartFTP ook? Op een aantal niveau's wil hij zelfs geen bestanden meer aanmaken zelfs niet als je het handmatig probeert.
ik dacht eerst van niet - t is alweer lang geleden - maar inderdaad.. dat was ook een behoorlijke irritatiefactor omdat het al vrij snel niet meer wou. plus de onmogelijkheid van de queue (destijds).

in FlasFXP kun je lekker door je ftp structuur browsen en dingen in de queue slepen als je op de goede plek bent. en dan aan het einde op start drukken en alles komt goed (natuurlijk kun je ook directe transfers doen door van je pc naar de ftp-dir te slepen en niet in de queue lijst)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi :)

Klinkt allemaal erg goed, dan ga ik eens een weekje monkey-proof testen met FlashFXP.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Total Commander is mijn ideale ftp-held, gewoon 1 kant ftp-server zetten browsen en aan de andere kant gewoon browsen door je lokale bestanden.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:16:
Mooi :)

Klinkt allemaal erg goed, dan ga ik eens een weekje monkey-proof testen met FlashFXP.
ik ben benieuwd.. beviel FlashFXP?

Verwijderd

FlashFXP is heel goed, maar het kan een paar dingen niet:

- Geen multithreaded transfers (aka erg traag bij veel kleine bestanden)
- Geen SFTP (wat iets anders is als SSL of TLS bij de FTP want dat kan ie wel)

Daarnaast hebben ze in versie 3.4.0 en daarvoor een vervelende bug zitten onder Vista waardoor ie steeds blijft vragen om je key. Dit ligt niet aan cracks ed, gewoon met de legale versie heb je het probleem ook (hoewel je dan gerust een crack kunt installeren om van het probleem af te komen).

Het kost maar 25 dollar dus er is niet echt een reden om het niet te kopen.

Overigens is een andere bugje waar ik wel eens last van heb dat wanneer je veel bestanden overzet en tussendoor de verbinding wordt verbroken hij de actieve directory wijzigd in die directory. Dit zorgt ervoor dat je na het transferren terug in die directory wordt gezet.
Wanneer je een mappenstructuur van 5 of 6 lagen diep hebt kan dat wel eens irritant zijn, in het ergste geval moet je 24x klikken om terug te komen waar je was (of even 2x het pad intypen, afhankelijk wat sneller is).

Op zich iets waar mee te leven is imho.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2007 10:53 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
MadDog11 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:00:
Total Commander is mijn ideale ftp-held, gewoon 1 kant ftp-server zetten browsen en aan de andere kant gewoon browsen door je lokale bestanden.
Inderdaad, hier hetzelfde. Als je al die functionaliteiten zoals Projects enzo niet gebruikt, dan voldoet TC perfect! Ikzelf heb nog geen last van vastlopers/bestanden niet overschreven enzo gehad. Het enige wat me opvalt is dat FTP'en in active mode beter geregeld is. Heel soms, echt heeeel soms wil het op z'n passives niet heleaal goed gaan en krijg ik een 'transfer-error'. Dit gebeurt echter alleen bij grote (lees: > 1gb) bestanden naar een intern adres.

Maar wat zijn precies je eisen van een ftp-client?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Tsja, en ik heb weer geen enkel probleem met WSFTP Pro....

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 16:43

EnnaN

Toys in the attic

MadDog11 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:00:
sftp onder TC is echter weer een heel gedoe, inclusief niet-meer-ondersteunde plugins enzo. Hier baal ik ernstig van. Ik heb het wel aan de praat thuis, maar makkelijk isntalleren ergens anders is niet zo triviaal....moet je daar weer winscp voor bij installeren...

sig

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-07 20:07
Ik gebruik FileZilla, gewenste ftp server selecteren en gaan :)
Lekker simpel, net als Leech_FTP wat ik daarvoor altijd gebruikt heb.
Nadeel is dan alleen wel dat je geen lijst van je ftp-servers kunt maken.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Verwijderd

EnnaN schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:29:
[...]

sftp onder TC is echter weer een heel gedoe, inclusief niet-meer-ondersteunde plugins enzo. Hier baal ik ernstig van. Ik heb het wel aan de praat thuis, maar makkelijk isntalleren ergens anders is niet zo triviaal....moet je daar weer winscp voor bij installeren...
Gewoon verder zoeken op totalcmd.net en installeren. Np hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 15:35 ]

Verwijderd

vroeger leechftp, maar jammergenoeg is dit project stopgezet. Next best thing is inderdaad filezilla:
heerlijk no-nonsense programma. Gratis, dus geen registratie-onzin, zeer eenvoudige interface, opzetten van vaste sites + quick connect. Meer is er niet nodig :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

*O* Total Commander inderdaad : http://www.ghisler.com O+

Verkenner ... was da ?? :P

Ik ben een verslaafde sinds versie 3.nogwat en nooit, maar dan ook nooit iets anders gebruikt. Daarnaast heb je ook allerlei andere handige dingetjes die erin zitten zoals een Search waar Windows alleen van kan dromen en een Rename Tool waar je heel erg happy van wordt !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb FileZilla en FlashFXP geprobeerd. Zal kort mijn bevindingen neer zetten mocht iemand daar ook maar enige waarde aan hechten :*) TC ga ik ook niet testen.

FileZilla is gratis maar heeft imho wel een aantal nadelen:

- Slechte servers disconnecten de client weleens als je in een keer tientallen of zelfs honderden bestanden upload. FileZilla is hier niet echt op berekend. Het pauzeert wel maar upload sommige bestanden dan maar voor de helft. Het gevolg is dat een deel van het gene dat geupload is niet werkt (erg irritant als je denkt dat de fout in het script zit). Voor dergelijke servers heb je dus niets aan FileZilla want zelfs als alles goed lijkt te gaan gaat het fout. De meeste andere clients hebben dit probleem niet.
- Het is irritant dat je geen files kunt slepen uit de client naar een locatie op je harddisk. Het moet telkens via de verkenner.
- Bij het instellen van de rechten is er geen optie om alle onderliggende mappen ook mee te nemen.
- Bij het opnieuw opstarten begin je weer in de root, niet waar je gebleven bent.

FlashFXP lijkt tot dusver prima te werken. Ik moet hem nog wel wat uitgebreider testen. Ik mis alleen wel de schermpjes uit Smartftp. Maar goed, je kunt niet alles hebben. :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ff inhaken op een paar punten
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:41:

- Het is irritant dat je geen files kunt slepen uit de client naar een locatie op je harddisk. Het moet telkens via de verkenner.
Hoe bedoel je dit? Volgens mij kun je met de shell extension gewoon bestanden overal heenslepen.
- Bij het opnieuw opstarten begin je weer in de root, niet waar je gebleven bent.
Bij het aanmaken van je serverlist kun je aangeven in welke map de locale en de remote view moeten staan. Hier wordt dan automatisch heen gesprongen zodra er verbinding gemaakt is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:32
Flashfxp owned the scene:)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:51:
Hoe bedoel je dit? Volgens mij kun je met de shell extension gewoon bestanden overal heenslepen.
Vreemd, ik krijg zo'n zwart verbodsbord.
Bij het aanmaken van je serverlist kun je aangeven in welke map de locale en de remote view moeten staan. Hier wordt dan automatisch heen gesprongen zodra er verbinding gemaakt is.
Klopt. Maar andere clients 'onthouden' vaak waar je gebleven bent. Persoonlijk vind ik dat gemakkelijk maar dat is ook puur persoonlijk.

Verwijderd

Bulletproof ftp, ik gebruik een vrij oude versie maar werkt erg goed. :)
Lekker simpel en krachtig programma, hoop dingen goed en makkelijk in te stellen, werkt gewoon prima.

Verwijderd

Ik ben zeer goed te spreken over WinSCP Werkt echt super!

ook sftp ondersteuning. Moet je echt ff geprobeerd hebben.

GJ

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 19:53
kijk eens naar ultrafxp deze is freeware of naar ftprush deze is gebaseerd op de source van ultrafxp maar vernieuwd, deze is alleen geen freeware

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 20:31

Toolskyn

€ 500,-

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:05:
Ik ben zeer goed te spreken over WinSCP Werkt echt super!

ook sftp ondersteuning. Moet je echt ff geprobeerd hebben.

GJ
I second that. Het maakt voor de FTP gebruik van een Filezilla library, maar ik vind de UI van WinSCP veel handiger en wat moderner eruit zien dan die van Filezilla. Je kan trouwens kiezen voor een Norton Explorer achtige interface of een Windows Explorer interface. En voor de veiligheidsfreak, hij ondersteund ook SCP en SFTP (dat is eigenlijk het doel van het programma)!

gewooniets.nl

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 09:19
Ik gebruik ook al jaren FlashFXP, heerlijk progje!

Verwijderd

FlashFXP doet inderdaad echt alles wat je wil, enig groot nadeel is dat ie geen multithreaded upload/download heeft, als ie dat zou hebben was het het perfecte FTP progsel.

Verwijderd

Gebruikte vroeger altijd ultrafxp, was hier erg over te spreken, maar project is al even gestopt. Wil graag een programma wat up-to-date blijft.

Zoek eigenlijk een programma die ook meteen een crc-ckeck/sfv-ckeck doet en dit laat zien in een aangemaakte map (dus de naam van die map, CRC Check Oke).

Zie dit niet tussen de functies van FlashFXP staan, waar mijn voorkeur toch wel naartoe gaat. Wie iemand of dit ondersteund wordt? Zo nee, welk programma kan ik dan het beste gebruiken?

Verwijderd

Heb op het forum van FlashFXP gekeken, maar zo te zien zat het er niet in. Er zijn wel manieren om er omheen te werken, dat hij na het downloaden een SFV-checker opent, maar dit zoek ik eigenlijk niet.

Ben nu FTPRush aan het downloaden. Deze bezit wel deze functie. Kijken of het in de smaak valt :)
Pagina: 1