That's the way the cookie crumbles.
Heeft iemand al geprobeerd n 3d spelletje te spelen?
De mijne komt deze week als het goed is.
Heeft er iemand een printscreen van presatie index windows vista? Ben hier toch wel benieuwd naar. Tevens iemand die de laptop heeft zou iemand een soort revieuw / foto's kunnen plaatsen?
Heeft iemand al de DVB antenne geprobeerd om nederland 1,2,3 te ontvangen?
Zo ja hoe werkt het?
of moet je ervoor een pakketje erbij bestellen?
Wel lekker dat deze laptop redelijk out of the box werkt met Kubuntu
Het is eenvoudig te testen met een recente debian/fedora machine (kvm moet je bij de kernel hebben zitten). Dus bijvoorbeeld ubuntu feisty ondersteund het uit de box, maar heeft de machine het ook:
grep -E ‘^flags.*(vmx|svm)’ /proc/cpuinfo
Volgens mij is het in Nederland niet meer mogelijk om via een anthene(ether) TV te ontvangen.lasermen schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 22:23:
Hallo,
Heeft iemand al de DVB antenne geprobeerd om nederland 1,2,3 te ontvangen?
Zo ja hoe werkt het?
of moet je ervoor een pakketje erbij bestellen?
Wel lekker dat deze laptop redelijk out of the box werkt met Kubuntu
http://www.copypaste.nl/3...per-vandaag-uit-de-ether/
Deze laptop heeft mogelijken om DVB-T te ontvangen. Laat Ned 1,2,3 unencrypted worden uitgezonden op DVB-T. Dus ik vraag mezelf af of het bevalt en goed werkt.pim_rs schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:37:
[...]
Volgens mij is het in Nederland niet meer mogelijk om via een anthene(ether) TV te ontvangen.
http://www.copypaste.nl/3...per-vandaag-uit-de-ether/
Zit in 1 van de 2 soms wél bluetooth onboard?
Zelfde geldt voor dat robson 1gb turbo memory?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 22:34 ]
De prijsverlaging is idd mooi. Heb MSI inmiddels een mailtje gestuurd met vragen hoe dat nou met die 012 en 013 zit. Wil namelijk wel persé bluetooth onboard hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:34:
Het lijkt er wel op, ondanks dat het moeilijk te vinden is aangezien meererdere winkels het niet eens hebben aangepast. De prijsverlaging is wel mooi
Dat turbomem maakt me niet zo veel uit. Begreep dat je ook een SD-kaartje daarvoor in de plaats kunt gebruiken?
Verwijderd
post je het antwoord ? Bespaard mij een e-mailtje sturenjuultje schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:51:
[...]
De prijsverlaging is idd mooi. Heb MSI inmiddels een mailtje gestuurd met vragen hoe dat nou met die 012 en 013 zit. Wil namelijk wel persé bluetooth onboard hebben.
Dat turbomem maakt me niet zo veel uit. Begreep dat je ook een SD-kaartje daarvoor in de plaats kunt gebruiken?
Computerpirates heeft hem al: http://www.computerpirates.com/itempr200-013nl.htmlsavale schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:47:
Zou het hier ook wel willen weten. Die 013 gaat 12 oktober leverbaar worden. Ook is deze versie volgens mij in het zwart. Dit gaat mijn nieuwe laptop worden!
Met een foto in het zwart! ik ben wel benieuwd want nergens anders kom ik een PR200 in het zwart tegen!
Heb je de 012 al niet besteld dan? Op 8 augustus verwachte je de laptop al ?savale schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:47:
Zou het hier ook wel willen weten. Die 013 gaat 12 oktober leverbaar worden. Ook is deze versie volgens mij in het zwart. Dit gaat mijn nieuwe laptop worden! Bluetooth zou wel leuk zijn, maar niet noodzakelijk.
scherp!pim_rs schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:59:
[...]
Heb je de 012 al niet besteld dan? Op 8 augustus verwachte je de laptop al ?
Maar ik heb dat ding nooit gehad... grrr ik zal me hier verder niet uitlaten over icomputers...

Verwijderd
Verwijderd
- prijs (die 013 is wel weer netjes geprijst!)
- geen bluetooth
- slecht leverbaar
http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=197
en hier goedkoop te krijgen (je kunt je eigen config samenstellen):
http://frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1866
Wat ik begrijp is de PR200 sneller als mijn S262 die prima zelfs 1080p eruit knalt via VGA .Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:14:
Iemand ervaring met het afspelen van H.264 HD (720p/1080i) content via HDMI? Lukt dat zonder schokken en al te veel fan-herrie?
de intel g35 chip doet het decodeerwerk, dus geen geschok als t goed is.GeeMoney schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:02:
[...]
Wat ik begrijp is de PR200 sneller als mijn S262 die prima zelfs 1080p eruit knalt via VGA .
juultje schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:51:
[...]
De prijsverlaging is idd mooi. Heb MSI inmiddels een mailtje gestuurd met vragen hoe dat nou met die 012 en 013 zit. Wil namelijk wel persé bluetooth onboard hebben.
Is er inmiddels al een reactie van MSI? Ben nu ook wel benieuwd!Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 07:28:
Zou er binnenkort nog een versie komen met Bluetooth. Is eigenlijk het enige wat mij nu belemmert om er een aan te schaffen. Ik heb deze vraag uitstaan bij MSI en zal reactie delen zodra die binnekomt.
De 012NL die de markt inkomen hebben WEL bluetooth.
Verwijderd
pricewatch: MSI Megabook PR200-012NL
Ik zat eerst te kijken naar de s serie van msi maar die kunnen toch echt niet op naar de specs die je bij deze laptop krijgt.
Wat hebben die een vette nieuwe (SNELLE) site btw!
XPENG G9 Performance 2024
Verwijderd
Laat even weten wat ze antwoorden wan ik ben erg geïnteresseerd.
Komt voor elkaar. Zal wel een dag oid duren, want ze hebben contact opgenomen met de leverancier. Er zit daar ook een tas en muis bij btwVerwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:07:
Die site is idd een echte vooruitgang.
Laat even weten wat ze antwoorden wan ik ben erg geïnteresseerd.
Even voor de duidelijkheid, het gaat om dit artikel nr: 031382.
[ Voor 18% gewijzigd door kramon op 12-10-2007 14:32 ]
Verwijderd
Zal wel weer een fout zijnVerwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:59:
De pr200 is ineens behoorlijk in prijs gedaald of zie ik het verkeerd.
pricewatch: MSI Megabook PR200-012NL
Ik zat eerst te kijken naar de s serie van msi maar die kunnen toch echt niet op naar de specs die je bij deze laptop krijgt.
Sjezus. Ik denk dat je gelijk hebt, bij 4launch staat ie ineens 300 euro duurder. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen, want het is niet iets met btw.Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:33:
[...]
Zal wel weer een fout zijnHet is echt triest hoe vaak de prijzen de laatste maanden fout zijn geweest. Misschien iets met de btw en de importeur of zo. Erg onprofessioneel.
Als iemand het verschil weet tussen die 2 dan hoor ik het graag. Er gaat namelijk linux op draaien en daarvoor moest het de 012NL zijn en niet de 013NL...
Besteld trouwens via Azerty...
Verwijderd
Volgens iemand hierboven is de PR200-013NL de oude 012 maar dan zonder bluetooth. De nieuwe 012NL is met bluetooth ingebouwd. Op beide zou in ieder geval linux moeten draaien, volgens mij zelfs met bluetoothThe CarNagE Man schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:54:
Hier vandaag de PR200-013NL binnengekregen. Nu moest het de PR200-012NL zijn want dat wil mijn klant graag...
Als iemand het verschil weet tussen die 2 dan hoor ik het graag. Er gaat namelijk linux op draaien en daarvoor moest het de 012NL zijn en niet de 013NL...
Besteld trouwens via Azerty...
Als dat het is dan maakt het niks uit... moest die zijn door het wirelesskaartje welke erin zit...Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:10:
[...]
Volgens iemand hierboven is de PR200-013NL de oude 012 maar dan zonder bluetooth. De nieuwe 012NL is met bluetooth ingebouwd. Op beide zou in ieder geval linux moeten draaien, volgens mij zelfs met bluetooth
Als die hetzelfde is dan is het gewoon goed...
Straks komt me klant langs en maken we hem open en gaan we hopen dat het de goede is
// uitleg van de prijsverhoging
"Er is momenteel 1 leverancier die 1x per week levert" - oke...
"Als de standaard leveranciers dit product ook weer op voorraad krijgen - daalt de prijs fors" - dus...
Nou, dat wordt dus geen MSI
[ Voor 61% gewijzigd door kramon op 12-10-2007 15:49 ]
Verwijderd
Dus die prijs van 800 euro wordt het uiteindelijk wel?kramon schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:29:
Ik heb net nog wel een snelle reactie gehad dat er een 8cells accu in zit.
"Als de standaard leveranciers dit product ook weer op voorraad krijgen - daalt de prijs fors" - dus...
Alleen als hij op voorraad komt bij meerdere leveranciers. Maar ik ga daar niet meer op wachten (zul je net zien dat het volgende week zover isVerwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:19:
[...]
Dus die prijs van 800 euro wordt het uiteindelijk wel?
Verwijderd
Je bedoelt dat iedaar voor 900 op de site staat. Reken er maar niet op dat je'm voor die prijs gaat krijgen. Tis niet de eerste keer dat de prijzen van deze laptop niet kloppen (zie elders in dit topic)....Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:33:
Bij andere zaken is hij nog wel voor tegen de 900 te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou zeggen lees het topic. Het is niet de eerste keer dat dit voorkomt. D'r zit 250 a 300 euro verschil tussen de prijzen en dat is toch vrij fors, niet? Dit was ook de vorige keer zo, en meer dan wat korting op de echte (dus hoge) prijs is er toen niet gegeven. Daarnaast is er altijd nog een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.... Het trieste is dat dit gekloot met de prijzen niet de eerste keer is met deze laptop. Maar als je gaat proberen om 'm te krijgen voor die 850 euro (of zo) hoor ik graag wat er uit komt!Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:22:
Er is toch gewoon een regel dat als ze hem voor die prijs aan bieden en het een redelijk bedrag is, dus niet 100 euro ofzo, ze hem gewoon moeten leveren. Kan wel even duren maar het valt toch te proberen.
Verwijderd
Is het volgens jullie dezelfde?
http://www.alb-computer.d..._id=24393&cPath=1_186_203
Verwijderd
Verwijderd
De PR200-012NL heeft bluetooth. Hier zul je op moeten letten bij de aanschaf, omdat er verschillende uitvoeringen bestaan. Wanneer het serienummer begint met PR200-012NLxxxxxx, dan heeft het notebook bluetooth.
Met vriendelijke groet,
Support Team
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692GA Son
De andere notebook heb ik maar in de doos laten zitten en ga ik van de hand doen op marktplaats of aan een andere geinteresseerde. Doe er je voordeel mee en PM me als je geinteresseerd bent
Verwijderd
Heb je die h/x264 ook via HDMI ergens op afgespeeld? Ben benieuwd naar de kwaliteit!MrBB schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:23:
Ik heb deze notebook (PR200-012NL, dus incl. bluetooth) besteld toen hij tijdelijk zo ongelooflijk goedkoop werd aangeboden (zie boven). Voor de zekerheid maar bij twee webshops besteld, want nam aan dat levering tegen die prijs wel probleem zou worden, ook al gezien wat er hier op dit forum eerder over is gezegd. Inmiddels heb ik er twee(!) thuis staan. Eentje in gebruik genomen en bevalt me heel erg goed: handzaam formaat, snel, speelt b.v. x264 probleemloos af. Strak beeld! Draadloos netwerkje opgezet met thuis-PC en straks ook via HDMI naar flatscreen linken. Kortom leuk speelgoed.
De andere notebook heb ik maar in de doos laten zitten en ga ik van de hand doen op marktplaats of aan een andere geinteresseerde. Doe er je voordeel mee en PM me als je geinteresseerd bent!
Ik probeer je te mailen, maar zie geen mailadres oid. Heb misschien wel interesse.
Ik heb gisteren x264 720 p film (Hitchhikers guide to the Galaxy; erg grappigVerwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:20:
[...]
Heb je die h/x264 ook via HDMI ergens op afgespeeld? Ben benieuwd naar de kwaliteit!
Ik probeer je te mailen, maar zie geen mailadres oid. Heb misschien wel interesse.
Na insteken van de HDMI kabel kan je kiezen tussen output naar notebook, TV of beide. Alle opties werken probleemloos.
Als je geinteresseerd bent, is een kleine demonstratie (in Amsterdam) zeker mogelijk.
Ik heb m'n mailadres zichtbaar gemaakt of als alternatief kan je me toevoegen als buddie (onder myreact) en dan via myreact->buddies een berichtje sturen. Notebook staat inmiddels ook op marktplaats (eerste Nigeriaanse scam-mails ook al binnen
Verwijderd
alleen heb ik af en toe wat bluescreens...
Toevallig meer mensen die hier last van hebben?
mrxsmb.sys
rdr_file_system
Staan er in de bsod, iemand die weet hoe of wat?
Of kan ik beter contact opnemen met msi voor garantie
Verwijderd
chips, heb er net 1 besteld.... Hou ons op de hoogte.juultje schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:40:
Hiero inmiddels ook een pr200![]()
mrxsmb.sys
rdr_file_system
XP geinstalleerd toevallig?juultje schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:40:
mrxsmb.sys
rdr_file_system
op google is een hele lading te vinden over die melding, maar dat gaat vooral over xp...
wordt er verder ook niet bepaald wijzer van.
heeft hij moeite mee bij mij (af en toe een kleine hapering/beeld niet vloeiend). ik gebruik nu standaard 1280*720 om HD af te spelen: prachtig! de meeste HD films die zijn te downloaden zijn ook maar 720p, dus je verliest dan volgens mij geen kwaliteit en TV 'schaalt up' naar 1080 lijnen. geloof dat verschil tussen 720p (HD ready) en 1080p (Full HD) nauwelijks is waar te nemen en dat daarom HD content vaak 720p is. (ben geen expert, dus doe zeker een double-checkVerwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:40:
Werkt het ook als je de resolutie op 1920×1080 instelt? Of kan dat niet op die laptop? Lagere res betekent dat je geen full-hd te zien krijgt lijkt me...
ik heb nog geen enkel blauw scherm gehad; alles werkt bij mij probleemloos onder (meegeleverde) Vista Business (ik heb Engelse versie geinstalleerd, maar kan me niet voorstellen dat dat verschil uitmaakt). verder geen suggesties helaas van mijn kantjuultje schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:40:
mrxsmb.sys
rdr_file_system
Verwijderd
OK, thanks. Ik heb een wasabi groene (walgelijk, maar goedkoper...) besteld. Met een T5250 (1.5Ghz). Hopelijk trekt'ie het. Maar ben eerst wel even druk om uit te zoeken hoe ik het het beste kan afspelen.MrBB schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:16:
[...]
heeft hij moeite mee bij mij (af en toe een kleine hapering/beeld niet vloeiend). ik gebruik nu standaard 1280*720 om HD af te spelen: prachtig! de meeste HD films die zijn te downloaden zijn ook maar 720p, dus je verliest dan volgens mij geen kwaliteit en TV 'schaalt up' naar 1080 lijnen. geloof dat verschil tussen 720p (HD ready) en 1080p (Full HD) nauwelijks is waar te nemen en dat daarom HD content vaak 720p is. (ben geen expert, dus doe zeker een double-check)
Verwijderd
En gebruik iemand een programma om de CPU terug te klokken? Of is dat in Vista (Home Premium) niet nodig?
En hoe zie ik of íe turbomemory heeft?
/edit: mijn andere touchpads (asus & dell) hebben een 'scroll-area' waarmee horizontaal en verticaal kan scrollen. Is deze touchpad te klein, of kan 'ie het toch ook? Zie ook nergens apare drivers voor het touchpad.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 10:42 ]
Kan je misschien foto's maken van deze laptop? Ik ben ook aan het twijfelen om deze laptop aan te schaffen of de xxodd xni 720r, want de prijs van 900 euro is aantrekkelijkVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:01:
Heb deze MSI Megabook PR200G 003NL YA Edition - Core 2 Duo T5250 / 1.5 GHz - Centrino Duo - RAM 2 GB - vaste schijf 160 GB - DVD±RW / DVD-RAM - GMA X3100 - Gigabit Ethernet - WLAN : Bluetooth, 802.11 a/b/g/n (draft) - vingerafdruklezer - Vista Home Premium - 12" breedbeeld TFT 1280 x 800 ( WXGA ) binnen. 900 euri. Kleur van de klep is niet echt mooi, evenals het witte keyboard, en de draagtas is foeilelijk.... maar goed, erg fraaie laptop! Mooi beeld inderdaad op TV via HDMI. Zit zelfs bluetooth in, en 2Gb ram en de vingerafdruklezer (al wil die nog niet meewerken, alles is 'slechte kwaliteit'....). Maar goed al een stukje shrek 3 720p gezien, en ziet zoals gezegd top uit. Moet alleen nog uitzoeken hoe ik het geluid op m'n home cinema krijg (digitaal liefst).
En gebruik iemand een programma om de CPU terug te klokken? Of is dat in Vista (Home Premium) niet nodig?
En hoe zie ik of íe turbomemory heeft?
/edit: mijn andere touchpads (asus & dell) hebben een 'scroll-area' waarmee horizontaal en verticaal kan scrollen. Is deze touchpad te klein, of kan 'ie het toch ook? Zie ook nergens apare drivers voor het touchpad.
- Wat voor een batterij zit erbij?
- Heb je de batterijduur al getest? Zo ja, hoelang hou je vol?
Bedankt alvast voor het beantwoorden van mn vragen.
Greetz
motabeatz.com
Verwijderd
http://miloman.nl/pr200/pr200-2.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-3.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-4.jpg
Vies groene tasje stelt niet veel voor

Keyboard is anders dan anders, maar vind ik erg prettig. Zit een lekkere klik in.
Accu weet ik nog niet precies. Steekt wat naar achter en onder uit (zitten rubbertjes onder waar de laptop op steunt).
/edit: accu er even uit gehad, en is 14,4v en 4800mAh.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 10:19 ]
Dankje voor de foto's miloman, toppieVerwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:17:
http://miloman.nl/pr200/pr200-1.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-2.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-3.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-4.jpg
Vies groene tasje stelt niet veel voorZoek wel wat anders (hou me aanbevolen voor tips!). Muisje is erg klein en is nog wennen. Leuk voor onderweg misschien. Op de touchpad mis de scroll gebieden, da's wel lastig.
Keyboard is anders dan anders, maar vind ik erg prettig. Zit een lekkere klik in.
Accu weet ik nog niet precies. Steekt wat naar achter en onder uit (zitten rubbertjes onder waar de laptop op steunt).
/edit: accu er even uit gehad, en is 14,4v en 4800mAh.
Die groene sleeve is inderdaad niet de mooiste
motabeatz.com
Verwijderd
Ik heb zelf de een oude S270, heb hem al 2 jaar en bevalt me eigenlijk heel goed... Maar nu twijfel ik over een geheugen upgrade wat nog al duur is vanwegen DDR.. of een nieuwe laptop kopen, nu zijn de prijzen van kleine laptops al relatief lager doordat er veel meer aanbod is...
Volgensmij is het verschil in afmeting met zijn 13.3 inch broertje ook niet zo groot...
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Ow bedankt voor de websiteVerwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:13:
Heb bij www.shops.nl afgehaald. Ging keurig, ma-avond besteld, vr afgehaald. Afhalen kan in Nootdorp, Almere en Putten. Succes met je beslissing!
Ik weet niet of het teveel gevraagd is, maar kan je misschien nog foto's maken bij daglicht misschien?

motabeatz.com
Verwijderd
Dat kan wel maar dat wordt op z'n vroegst zaterdag.... Met donker van huis, en met donker weer thuis. Dat is de blues van een 'harde' werkert...NickySantoro schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:01:
[...]
Ow bedankt voor de websiteAlmere is dus niet zover van mij vandaan met de trein, dus dat is mooi.
Ik weet niet of het teveel gevraagd is, maar kan je misschien nog foto's maken bij daglicht misschien?
Ok dat is prima! Ben benieuwd.Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:41:
[...]
Dat kan wel maar dat wordt op z'n vroegst zaterdag.... Met donker van huis, en met donker weer thuis. Dat is de blues van een 'harde' werkert...
Cool dat je dit allemaal doet trouwens.
Is de laptop ook echt 1.8 kg incl batterij?
motabeatz.com
Verwijderd
http://miloman.nl/pr200/pr200-8.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-9.jpg
De mijne (m'n laptop) weegt 2083 gram, incl batterij. Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan hebt...
Wil je ook nog foto's van de pr200 bij nacht
Succes bij je keuze!
Verwijderd
Bedankt voor de foto's!Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:40:
http://miloman.nl/pr200/pr200-7.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-8.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-9.jpg
De mijne (m'n laptop) weegt 2083 gram, incl batterij. Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan hebt...
Wil je ook nog foto's van de pr200 bij nacht![]()
Succes bij je keuze!
Ja, ik ben nog steeds aan het twijfelen. Ik denk toch dat ik voor deze laptop ga aangezien er een OS bij zit en ook een sleeve (die ik dan niet apart hoef te kopen). En de prijs is ook goed te doen.
motabeatz.com
Verwijderd
Daar gaan we weer..... geheid een fout.Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:00:
Oh ja, volgens de pricewatch kost hij 820 euro nu bij netlin en 880 euro bij Informatique voor de zwart-zilvere versie
Verwijderd
Ja er is een paar dagen geleden een dipje in de prijs geweest, alle grote computer winkels (informatique, 4launch, azerty) hadden voorraad en allemaal voor een prijs rond de 830 euro... Dit gebeurde een tijdje geleden ook (en er zijn ook mensen die hem toen echt voor die prijs gekocht hebben) en de conclusie was toen:Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:00:
Oh ja, volgens de pricewatch kost hij 820 euro nu bij netlin en 880 euro bij Informatique voor de zwart-zilvere versie
Maar inmiddels zijn overal de voorraden op, dus ik vermoed dat het weer lang wachten wordt... Ik heb hem ook gemist dus ik denk dat ik voor de S271-rebrand bij de Aldi ga as woensdag.kramon schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:29:
Ik heb net nog wel een snelle reactie gehad dat er een 8cells accu in zit.
Verwijderd
Dit is mogelijk, hiervoor gebruik je de connectors aan de voorkant. De meeste rechtste connector is voor SPDIF, als je daar een kabel insteekt en hem daarna eruit haalt zie je een rood lampje branden. Dat is SPDIF, optical volgens mij.
Heb nu deze besteld (verloop naar toslink), en ga ik zaterdag uitproberen:
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=208
Verwijderd
Ik ben van plan om de PR200 te gaan bestellen waar jij hem ook hebt besteld. Maar nu zie ik ook dat deze ertussen staat:
http://www.shops.nl/produ...abook%20PR210%20043NL.htm
Nou zit ik te twijfelen of ik deze zou nemen of toch de YA Edition.
Batterijduur is belangrijk voor mij btw. Welke zou jij hebben genomen als jij nog niet die YA Edtion had gekocht?
motabeatz.com
Verwijderd
Ik weet niet welke van deze 2 procs voor jou beter geschikt is, sorry.... Ik heb zelf een voorkeur voor intel op dit moment. Ik had zelf bijna de 'normale' pr200 gekocht, dus met de t7300. Ik gokte dat het voor weergave van HD niet veel zou uitmaken tov die T5250, maar ik denk dat ik het mis heb. Moet er nog goed induiken, maar op dit moment gaat 1080p niet goed: beeld hapert...NickySantoro schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:10:
He miloman,
Ik ben van plan om de PR200 te gaan bestellen waar jij hem ook hebt besteld. Maar nu zie ik ook dat deze ertussen staat:
http://www.shops.nl/produ...abook%20PR210%20043NL.htm
Nou zit ik te twijfelen of ik deze zou nemen of toch de YA Edition.
Batterijduur is belangrijk voor mij btw. Welke zou jij hebben genomen als jij nog niet die YA Edtion had gekocht?
Verwijderd
http://miloman.nl/pr200/pr200-ins1.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-ins2.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-ins3.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-ins4.jpg
http://miloman.nl/pr200/pr200-ins5.jpg
Heatsink and cpu seem not too hard to remove, held by a few (4) screws. Big screw above the socket is the one to release the cpu I guess.
Bottom right is the DVD, bottom left is the 2nd mini pci slot. This is the slot that could hold the intel turbo memory. I think I’ll give it a go as it is not to expensive here in Holland.
The grey wire is the antenna lead for an optional DVB-receiver as far as I can tell. The agere modem is covered with a white ‘made in China’ sticker.
Battery is the blue thing, wrapped in plastic hanging loose.
Take care!
Geen zin om m'n post op notebookreview te vertalen. Misschien toch wel aardig om te zien. Makkelijke laptop om aan te werken!
Ik ben toch voor de Dell XPS M1330 gegaanVerwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:39:
[...]
Ik weet niet welke van deze 2 procs voor jou beter geschikt is, sorry.... Ik heb zelf een voorkeur voor intel op dit moment. Ik had zelf bijna de 'normale' pr200 gekocht, dus met de t7300. Ik gokte dat het voor weergave van HD niet veel zou uitmaken tov die T5250, maar ik denk dat ik het mis heb. Moet er nog goed induiken, maar op dit moment gaat 1080p niet goed: beeld hapert...
Bedankt voor de tips en de foto's iig
motabeatz.com
Verwijderd
Uitstekende deal idd. Heb ik ook naar gekeken, maar er waren toen leveringsproblemen...NickySantoro schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 01:21:
[...]
Ik ben toch voor de Dell XPS M1330 gegaankzag in een ander thread dat ik met kortingen ook op dezelfde prijs kwam net zoals de PR200, dus heb ik dat maar gedaan.
Bedankt voor de tips en de foto's iig
Verwijderd
Verwijderd
Wat ik ervan vind? Best aardig, alhoewel zoiets als een webcam en een fingerprint reader in de praktijk gewoon weinig gebruikt zal worden.De eerste bottleneck is de grafische kaart, dit is een geintegreerde chip en scoort in de Vista prestatie index een 3,4. De rest van de componenten zit rond de 4,5.
Helaas zit er ook op deze laptop Windows Vista, mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar XP. Vista is minder gebruiksvriendelijk, trager en zeurt me iets teveel aan de kop. Daartegenover staat dat het wel DirectX 10 ondersteunt en dat de interface mooier is. Echter met een dergelijke grafische kaart zal het gebruik van DirectX10 nutteloos zijn waardoor de enige toegevoegde waarde de mooie grafische weergave is.
Al met al mag ik niet zeuren dat ik deze laptop voor 850 euro (incl. verzendkosten onder rembours) aan de deur bezorgd heb gekregen. 1200 Euro zal ik er echter niet voor over hebben. Voor die prijs heb je een zeer nette 12" Xxodd met een stuk betere specificaties!
EDIT: Wat misschien ook niet onbelangrijk is, is de duurzaamheid van het apparaat. Ik kan na één dag niet zeggen hoe lang het apparaat meegaat maar het voelt in ieder geval zeer solide aan. Het scherm klapt fijn dicht (met een magneet-systeem ofzo, niet met klipjes) en het scherm zit ook goed vast aan de rest van de laptop (als je hem omhoog duwt zal hij niet gaan bibberen zoals een snaar van een gitaar.
Ik heb de laptop ook even met 1 hand opgepakt en er een beetje mee gedraaid. Ik voelde de laptop niet werken en hoorde ook geen enkel kraakje. Het is dus ook een erg solide apparaat!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 17:11 . Reden: typo ]
Volgens de verkoper is het mogelijk en is de Intel X3100 krachtiger dan de ATi X1400, maar notebookcheck spreekt dat weer tegen. Verdere informatie op het web bestaat slechts uit aannames en geroep dat je voor games geen laptop moet gebruiken maar ik heb tot nog toe nog geen review gevonden van iemand die het ook daadwerkelijk geprobeerd heeft. Al met al behoorlijk verwarrend, en ik ben bang dat er moeilijk achter te komen is zonder het te proberen.
Ook maar dat ik dat weet!
Verwijderd
http://miloman.nl/pr200/pr200-ins6.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 21:57 ]
Ik had gelezen dat 2gb maximaal was in een pr200?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 21:56:
Net m'n pr200 YA-edition (t5250, 2GB) geupgrade met een T7700 (2.4GHZ, 4MB) en 4GB ram. Van dat laatste ziet vista 32bits er 'maar' 3063MB, maar 't was zo goedkoop kon het niet laten, en hij was toch open. Ook de 5400 tpm WD vervangen door een 7200tpm 16MB hitachi 7K200. Ook niet te versmaden. Eea kan weer een poosje mee....
http://miloman.nl/pr200/pr200-ins6.jpg
Maar jij bewijst dus het tegendeel..?
Hebt gewoon 2 reepjes van 2gig geplaatst?
Verwijderd
Was al een tijd bezig in dit topic http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=127191 waar een winkelier post die deze dingen als barebone assembleerd en verkoopt.juultje schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:15:
[...]
Ik had gelezen dat 2gb maximaal was in een pr200?
Maar jij bewijst dus het tegendeel..?
Hebt gewoon 2 reepjes van 2gig geplaatst?
En idd, zit nu 2 x pricewatch: 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 (Kingston, KVR667D2S5/2G) in (waren toen 31 euro per reepje)...
Verwijderd
Ik heb ook de PR200 YA groen (zoals miloman deze ook heeft)
Moet zeggen, mooi toestelletje en lekker vlot, alleen mijn fan slaat nogal vaak aan (ook hard blazen).
Zelfs met een beetje internet, zonder dat ik verder veeleisende programma's open heb staan, gaat hij toch hard blazen, weet iemand hoe dit kan?
Groet,
Jaron
Verwijderd
Hmmm, dat hoeft idd niet. Heb je wel het juiste ernergieschema ingesteld? Ik moet zeggen dat ik nog niet zeker weet of het throttling in vista wel goed gaat. Dit weekeinde nog eens monitoren nu SP1 er op staat. Maar die van mij maakt nauwelijks lawaai als ik'm op (ik dacht) balanced heb staan (en dan heb ik nog een T7700 er in).Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:20:
Hallo,
Ik heb ook de PR200 YA groen (zoals miloman deze ook heeft)
Moet zeggen, mooi toestelletje en lekker vlot, alleen mijn fan slaat nogal vaak aan (ook hard blazen).
Zelfs met een beetje internet, zonder dat ik verder veeleisende programma's open heb staan, gaat hij toch hard blazen, weet iemand hoe dit kan?
Groet,
Jaron
Verwijderd
Ik heb die van mij ook op gebalanceerd staan, toch raarVerwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:11:
[...]
Hmmm, dat hoeft idd niet. Heb je wel het juiste ernergieschema ingesteld? Ik moet zeggen dat ik nog niet zeker weet of het throttling in vista wel goed gaat. Dit weekeinde nog eens monitoren nu SP1 er op staat. Maar die van mij maakt nauwelijks lawaai als ik'm op (ik dacht) balanced heb staan (en dan heb ik nog een T7700 er in).
Miss nog een oorzaak/oplossing?
Owja, ik heb nog een vraag.... de linker shift-toets zit vanaf ik um heb redelijk los.
Kan ik deze los halen en opnieuw bevestigen of is dat niet verstandig.
Alvast bedankt
Groet, Jaron
Verwijderd
Zie net dat ik'm op powersaver heb staan. Wellicht dat dat nog scheelt....Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:25:
[...]
Ik heb die van mij ook op gebalanceerd staan, toch raar
Owja, ik heb nog een vraag.... de linker shift-toets zit vanaf ik um heb redelijk los.
Kan ik deze los halen en opnieuw bevestigen of is dat niet verstandig.
Alvast bedankt
Groet, Jaron
Van die toetsen: zou ik idd eerst zelf even proberen vast te zetten. Hij kan altijd nog terug (dus wel netjes/voorzichtig doen).
Verwijderd
Fan te vaak aan? simpele oplossing: undervolten met Rmclock.Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:25:
[...]
Ik heb die van mij ook op gebalanceerd staan, toch raar
Volledig veilig, minder hitte, geen prestatie verlies, extra batterij duur.
Voor uitgebreide info check forum.notebookreview.com search undervolt
Verwijderd
Gelukkig heb ik m'n T5250 nog liggen, voor't geval deze echt de geest geeft.
Voor de rest ben ik super tevreden met het apparaat, en vind het formaat heerlijk. Door het formaat is 'ie ook erg stevig.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824
Verwijderd
Thanx, had al eens gekeken maar vond het toen te ingewikkeld. Maar zal nu na deze gebeurtenis hier maar eens induiken. Zie dat het ook voor Vista64 werkt.Philflow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
@ Miloman misschien is de post boven je over het undervolten ook interessant voor jou.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824
Valt in principe erg mee. Ik doe het onder Win XP met Rmclock. Je kunt gewoon handmatig het voltage verlagen en dan checken of je systeem stabiel blijft. Ik kon van 1,3 volt naar 1,0 volt gaan zonder enige problemen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Thanx, had al eens gekeken maar vond het toen te ingewikkeld. Maar zal nu na deze gebeurtenis hier maar eens induiken. Zie dat het ook voor Vista64 werkt.
Op energiebesparing kan ik rustig een uurtje of 4 werken..O_Tiby schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:01:
Ben misschien van plan deze laptop ook te bestellen, echter hoeveel uur kun je op de batterij werken?