[Ervaringen] MSI Megabook PR200

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ook de PR200 YA groen (zoals miloman deze ook heeft)

Moet zeggen, mooi toestelletje en lekker vlot, alleen mijn fan slaat nogal vaak aan (ook hard blazen).
Zelfs met een beetje internet, zonder dat ik verder veeleisende programma's open heb staan, gaat hij toch hard blazen, weet iemand hoe dit kan?

Groet,
Jaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:20:
Hallo,

Ik heb ook de PR200 YA groen (zoals miloman deze ook heeft)

Moet zeggen, mooi toestelletje en lekker vlot, alleen mijn fan slaat nogal vaak aan (ook hard blazen).
Zelfs met een beetje internet, zonder dat ik verder veeleisende programma's open heb staan, gaat hij toch hard blazen, weet iemand hoe dit kan?

Groet,
Jaron
Hmmm, dat hoeft idd niet. Heb je wel het juiste ernergieschema ingesteld? Ik moet zeggen dat ik nog niet zeker weet of het throttling in vista wel goed gaat. Dit weekeinde nog eens monitoren nu SP1 er op staat. Maar die van mij maakt nauwelijks lawaai als ik'm op (ik dacht) balanced heb staan (en dan heb ik nog een T7700 er in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:11:
[...]

Hmmm, dat hoeft idd niet. Heb je wel het juiste ernergieschema ingesteld? Ik moet zeggen dat ik nog niet zeker weet of het throttling in vista wel goed gaat. Dit weekeinde nog eens monitoren nu SP1 er op staat. Maar die van mij maakt nauwelijks lawaai als ik'm op (ik dacht) balanced heb staan (en dan heb ik nog een T7700 er in).
Ik heb die van mij ook op gebalanceerd staan, toch raar :S
Miss nog een oorzaak/oplossing?

Owja, ik heb nog een vraag.... de linker shift-toets zit vanaf ik um heb redelijk los.
Kan ik deze los halen en opnieuw bevestigen of is dat niet verstandig.

Alvast bedankt
Groet, Jaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:25:
[...]

Owja, ik heb nog een vraag.... de linker shift-toets zit vanaf ik um heb redelijk los.
Kan ik deze los halen en opnieuw bevestigen of is dat niet verstandig.

Alvast bedankt
Groet, Jaron
Zie net dat ik'm op powersaver heb staan. Wellicht dat dat nog scheelt....
Van die toetsen: zou ik idd eerst zelf even proberen vast te zetten. Hij kan altijd nog terug (dus wel netjes/voorzichtig doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu mensen deze notebook al een langere periode hebben, hoe bevalt deze? En dan voornamelijk de kwaliteit van de laptop. Is het een stevig exemplaar of valt het toch tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:25:
[...]
Fan te vaak aan? simpele oplossing: undervolten met Rmclock.

Volledig veilig, minder hitte, geen prestatie verlies, extra batterij duur.

Voor uitgebreide info check forum.notebookreview.com search undervolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond even een angstig momentje: laptop sloeg uit bij't draaien van Sandra's Performance Index. Proc werd bloedheet, en blies errug warme lucht, en laptop sloeg toen helemaal uit.... Na't indrukken van de power-button even een kort teken van leven, en verder niks meer. Toen even laten afkoelen, en nu loopt 'ie weer (vooralsnog). Kennelijk wordt m'n T7700 (zelf geinstalleerd, met Arctic silver) veeeeel te warm.
Gelukkig heb ik m'n T5250 nog liggen, voor't geval deze echt de geest geeft.

Voor de rest ben ik super tevreden met het apparaat, en vind het formaat heerlijk. Door het formaat is 'ie ook erg stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Miloman misschien is de post boven je over het undervolten ook interessant voor jou.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:42:
@ Miloman misschien is de post boven je over het undervolten ook interessant voor jou.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824
Thanx, had al eens gekeken maar vond het toen te ingewikkeld. Maar zal nu na deze gebeurtenis hier maar eens induiken. Zie dat het ook voor Vista64 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:52:
[...]
Thanx, had al eens gekeken maar vond het toen te ingewikkeld. Maar zal nu na deze gebeurtenis hier maar eens induiken. Zie dat het ook voor Vista64 werkt.
Valt in principe erg mee. Ik doe het onder Win XP met Rmclock. Je kunt gewoon handmatig het voltage verlagen en dan checken of je systeem stabiel blijft. Ik kon van 1,3 volt naar 1,0 volt gaan zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Ben misschien van plan deze laptop ook te bestellen, echter hoeveel uur kun je op de batterij werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juultje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28
O_Tiby schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:01:
Ben misschien van plan deze laptop ook te bestellen, echter hoeveel uur kun je op de batterij werken?
Op energiebesparing kan ik rustig een uurtje of 4 werken..
Pagina: 1 2 3 Laatste