8600GTS raar flash probleem

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 11:45
Misschien dat sommige me wel herkennen van de andere post, waar ik een probleem had met de pci-e bus snelheid probleem:
8600GTS erg traag sinds upgrade

maar nu dacht ik hem te gaan overklokken. heb riva tuner erbij gepakt, en lopen test wanneer hij stabiel loopt, en geen arteffects vertoon. Ik kwam op een core snelheid van 775 Mhz en het geheugen op 1150.

Hele nette 3Dmark05 score van 13800

Dus met Nibitor de firmware eruit gehaald, puur alleen de Mhz aangepast, en terug geflasht.
En dan loopt windows vast, en krijg ik...als ik lang genoeg wacht... een BSOD van de NV_disp.

Iemand een verklaring hiervoor?

edit:
temperatuur is rond de 47 idle, en 62 stressed, en gebruik de zalman vf-900 koeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.soefkenijn.com/oscommerce/images/VF900-Cu-LED.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door CarJunkyXL op 15-06-2007 14:17 ]

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Eigenlijk geen idee maar je 3dmark score van 138 DUIZEND is wel vet. 8)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een verklaring heb ik niet maar ik zou je aanraden om softwarematig te overklokken. Als je in je BIOS waarden invult waarop je computer toch niet 100% stabiel is dan kan je problemen krijgen.

Heb je al eens geprobeerd in veilige modus op te starten om je BIOS terug te flashen?

• CarJunkyXL
heb uiteraard de orginele bios ook bewaard O-)
als ik deze terug zet, doet de kaart + pc weer prima. Maar ik voelde me weer even terug in mijn 6800LE tijdperk :)

maar zou toch graag willen dat de kaart met de aangepaste bios wel stabiel werkt. Vind het apart, dat als ik hem overclock met rivatuner, dat het allemaal stabiel draait, en als ik hem flash met exact dezelfde snelheden, dan gaat het mis.

• CarJunkyXL
Dinictus208 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:46:
Eigenlijk geen idee maar je 3dmark score van 138 DUIZEND is wel vet. 8)
nulletje teveel, scherp opgemerkt ;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
m.lammers schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:17:
heb uiteraard de orginele bios ook bewaard O-)
als ik deze terug zet, doet de kaart + pc weer prima. Maar ik voelde me weer even terug in mijn 6800LE tijdperk :)

maar zou toch graag willen dat de kaart met de aangepaste bios wel stabiel werkt. Vind het apart, dat als ik hem overclock met rivatuner, dat het allemaal stabiel draait, en als ik hem flash met exact dezelfde snelheden, dan gaat het mis.
Je weet zeker dat je in het BIOS dezelfde waarden moet invoeren als in Rivatuner? Misschien moet je in het BIOS flash programma de reële kloksnelheid van DDR invullen in plaats van de effectieve (dus bijvoorbeeld 800MHz (reël) in plaats van 1600MHz (effectief).

• CarJunkyXL
Daar heb ik goed opgelet. Ook is dat duidelijk te zien, als je je orginele *.rom in rivatuner laad

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Wat als je, bij wijze van test, die waarden eens 10-20 MHz lager zet. Heb je het probleem dan nog?

Yes, but no.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tsja, als je OC niet werkt, kun je er weinig aan doen. Ook al kun je softwarematig hoger clocken. Zet het inderdaad met stapjes omlaag, ondanks het vele flashen dat je dan zal moeten doen, en kijk waarop het stabiel is.

Verwijderd

je hebt toch niet de 2D speed aangepast in bios ipv de 3D?
als je dit doet vraagt je kaart minder stroom en resulteert da in een crash

Verwijderd

Met ^^
In 2D-modus krijgt je core een lager voltage, waarop de originele 3D snelheden waarschijnlijk niet eens werken. Laat die 2D-snelheden onaangepast, maar verander de 3D snelheden. Heb je daar op gelet?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een 8600GTS heeft volgens mij dezelfde kloksnelheden in 2D als in 3D. Voor een 8600GT gaat dit in ieder geval wel op.

Verwijderd

betwijfel ik. praktisch elke hedendaagse kaart heeft 2D en 3D speeds

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:47
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:16:
Mijn 7600 GT doet dat anders niet, die werkt zowel in 2D als 3D op 570/725 MHz op 1.30V

AMD Ryzen 7 5800X, MSI X570 Gaming Edge Wifi, MSI GeForce RTX 3070 Gaming X TRIO, 2x 16GB G.Skill DDR4-3600, Samsung 970

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 13:16:
Mijn 8600GT dus niet. Die blijft continu op 540/1188/700. Je kan het via Rivatuner wel veranderen maar het haalt niet veel uit want je verandert de core spanning niet.

In het VGA BIOS staat dus maar één performance level:
Performance level 0       : 540MHz/1188MHz/700MHz

Verwijderd

Zowel mijn (Sparkle) 7600GT als mijn (Gigabyte) 8600GT hadden (uitgelezen met NiBiTor) 3 levels: 2D, low perf. 3D en perf. 3D (waarbij de twee laatste gelijk waren). Ik meen me te herinneren dat het (core) voltage ook lager was bij 2D.

• CarJunkyXL
ik kan geen 2d MHz instellen. Dus denk ik dat de kaart altijd met dezelfde snelheid draait, maar ik denk dat het helaas ophoud dan, en maar met stapjes terug moet flashen.

Verwijderd

Waarom laat je niet het originele bios er in zitten? Je kunt dan bij het opstarten (dmv bijv atitool) automagisch de kloksnelheden aanpassen. Krijg je, als de kaart kapot gaat, ook geen gezeik dat er een verkeerd bios in zit.

• CarJunkyXL
Dan moet ik weer extra software draaien, doe ik liever niet elke keer na een herinstall. en ik heb als een van de weinige gewoon garantie, ook al flash ik hem kapot, en/of er zit een andere bios in. (best handig sommige connecties ;))
Maar snap je punt wel.
Gister geen tijd gehad om er verder mee aan de slag te gaan. Dus doen we vanavond maar

[ Voor 14% gewijzigd door CarJunkyXL op 19-06-2007 15:07 ]

Pagina: 1