Toon posts:

Xp installeren op nieuwe vista laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 7.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste leden,

Ik heb een erg serieus en irritant probleem. Heb 3-4 dagen terug een splinternieuwe laptop gekocht voor 850 euro. Alleen zit hier vista op en in deze paar dagen heb ik al ontelbaar keren problemen gehad met vista.
Ik wil hier nu graag XP Pro sp2 overheen installeren, alleen is dit makelijker gezegd dan gedaan omdat de xp cd bij het opstarten mijn SATA hardeschijf niet herkent!
Ik heb al talloze forums doorgelezen dat je je drivers moet toevoegen in je xp cd etc.. heb ik allemaal al gedaan, al 4 mislukte dvd's verder en nog steeds geen resultaat.
Daarom vraag ik hierbij als laatste redmiddel jullie hulp, want eerlijk na 2 dagen fulltime naar oplossingen zoeken en zonder resultaat gaat toch een beetje irriteren.

Graag hoor ik stap voor stap reacties, het zekere voor het onzekere ! want ik wil echt van vista af. Tevens heb ik nog een verzoek, de drivers die op de xp cd gezet moeten worden, of jullie daar ook een link van kunnen geven, omdat ik steeds verkeerde drivers te pakken heb. hierbij mijn laptop gegevens:

Fujitsu Siemens PI Amilo 1536
Intel Core 2 Duo T5500 1,66 GHz

Ik dank jullie alvast zeer voor de hulp.

mvg

ps ik denk dat dit voor veel andere mensen met het zelfde probleem ook een handig topic zal worden!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
ik zou het eens met een usb floppy drive proberen.
sata drivers op een flop,.. bij booten vanaf cd op f6 drukken en,......

hier de link naar je downloads.

http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html

http://support.fujitsu-si...om/support/downloads.html

waar google al niet goed voor is,....

[ Voor 20% gewijzigd door Mushjkin op 15-06-2007 00:32 ]

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik ken die site al. zijn erg veel drivers voor mijn laptop, waarvan ik niet weet welke ik moet gebruiken en bij eentje kon ik de exe ook niet uitpakken om het .inf bestand ervan te kunnen gebruiken. Heb echt graag hulp nodig, want wat je op google kunt vinden heb ik al gelezen. Kom er echt niet meer uit.
floppy drive manier, is dat beter? maar ik heb geen F6 menu als ik met xp cd opstart waardoor ik andere drivers kan installeren, of zit ik fout?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

:w Welkom op GoT.

Je hebt recht op support dus waarom niet je leverancier of de fabrikant eens benaderen?

Stap voor stap jouw probleem oplossen is hier zeker niet de bedoeling.

Toch maar een tip, XP na Vista is vrijwel onmogelijk. Verwijder alle partities, maak een of meerdere nieuwe aan en XP installeert prima.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:37:

Je hebt recht op support dus waarom niet je leverancier of de fabrikant eens benaderen?

Toch maar een tip, XP na Vista is vrijwel onmogelijk. Verwijder alle partities, maak een of meerdere nieuwe aan en XP installeert prima.
bedankt, maar krijg ik dan niet weer het zelfde probleem dat die me harde schijf niet herkent.

Heb wel het recht op support maar het is een winkeltje in driebergen, ik woon zelf in zaanstad. Dus best ver om heen en weer te rijden en dan nog de gok erop wagen of ze mij gaan helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 00:43 ]

• Mushjkin
Guardian Angel schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:37:

true it is,...

en misschien doet je er beter aan je vista troubles op te lossen in plaats van een chaos te creeren door win xp te willen,... (afgezien van het feit dat ik twee licenties al veel geld vind voor 1 laptop) O-)

(\__/)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:41:
[...]
bedankt, maar krijg ik dan niet weer het zelfde probleem dat die me harde schijf niet herkent.
Dat kan, maar dat weet ik niet en meten is weten. Kijk anders een rond naar drivers.

ARME AOW’er

• Mushjkin
[...]

Heb wel het recht op support maar het is een winkeltje in driebergen, ik woon zelf in zaanstad. Dus best ver om heen en weer te rijden en dan nog de gok erop wagen of ze mij gaan helpen.
gebruik de recover dvd.

(\__/)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[...]

Als je eerst uitzoekt welke drivers je nou echt nodig hebt daarvoor, en vervolgens in de Windows Clients - FAQ bij XP setup ziet m'n harde schijven niet kijkt, moet je al een heel eind verder kunnen komen.

Je zou eventueel met nLite ook nog de drivers kunnen integreren in je CD (rw) zodat je helemaal niet meer op F6 hoeft te rekenen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier inderdaad een recover dvd van vista, maar daarmee kan ik hem jammer genoeg niet formateren. Ik heb alleen maar de keuze om hem opnieuw op me pc te zetten..
Ik heb trouwens ook een driver cd liggen hier voor mijn laptop. kan ik daar niet iets mee doen zodat de xp cd mijn harde schijf herkent?

en allebei bedankt voor de snelle reacties

• Mushjkin
Ga der maar van uit voor het gemak dat een recover dvd de boel eeehmm weer eeehmm recoverd,...
en een driver cd is feitenlijk allleen bedoeld voor vista,.. althans dat lijkt mij logisch...

meten is weten, niet geschoten is altijd mis,... wie de schoen past,... flikkert hem op het dak.

(\__/)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:48:
Ik heb trouwens ook een driver cd liggen hier voor mijn laptop. kan ik daar niet iets mee doen zodat de xp cd mijn harde schijf herkent?
Nee.
Dat zal je echt in je Windows XP installatieCD moeten regelen, of via een Floppydrive.
Helaas is de USB floppydrive nogal lastig, omdat niet elk moederbord een goede floppy emulatie kan bieden.

XP Textmode setup ondersteunt geen USB namelijk...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:47:
[...]

Als je eerst uitzoekt welke drivers je nou echt nodig hebt daarvoor, en vervolgens in de Windows Clients - FAQ bij XP setup ziet m'n harde schijven niet kijkt, moet je al een heel eind verder kunnen komen.

Je zou eventueel met nLite ook nog de drivers kunnen integreren in je CD (rw) zodat je helemaal niet meer op F6 hoeft te rekenen.
Perfecte site.
Alleen weet je toevallig meer over het onderwerp: als je moederbord het ondersteunt: USB floppy drive of stick die een floppy kan emuleren in de BIOS.

Want dit is iets heel nieuws voor mij

Verwijderd

Topicstarter
ik lees nu pas je vorige reactie.. ik zal dan het floppy manier achterwege laten en de drivers eer in de xp cd zetten.

Verwijderd

Uit nieuwsgierigheid, wat zijn die ontelbare problemen die je hebt met Vista ? Lijkt me dat als het een pre install is die laptop out of the box gewoon goed moet werken met Vista :) Of is het een kwestie van niet Vista progamma's draaien die problemen geven ?

• Mushjkin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:52:
[...]

Perfecte site.
Alleen weet je toevallig meer over het onderwerp: als je moederbord het ondersteunt: USB floppy drive of stick die een floppy kan emuleren in de BIOS.

Want dit is iets heel nieuws voor mij
Probeer maar es ff wat,...
Je gaat niet raden wat de kans is dat jouw moederbord een stick of drive gaat herkennen.
Ik wil het je wel verklappen,.... het is 50 %
waarom? of je moederbord vind hem wel,.... of je moederbord vind hem niet,...

(\__/)

• Mushjkin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:54:
ik lees nu pas je vorige reactie.. ik zal dan het floppy manier achterwege laten en de drivers eer in de xp cd zetten.
ok zonder gekheid,... je kunt de drivers al niet eens vinden,...
laat staan op een cd krijgen. weet waar je aan begint.

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
welke drivers heb ik precies nodig? Alleen van SATA of ook Chipset of dergelijke?
De sata driver die op de siemens site staat is namelijk een .exe bestand .. en bij dubbelklikken installeert die het gelijk, wat ik niet moet heben. En winrar kan het.exe bestand ook niet uitpakken....

• Mushjkin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:58:
welke drivers heb ik precies nodig? Alleen van SATA of ook Chipset of dergelijke?
De sata driver die op de siemens site staat is namelijk een .exe bestand .. en bij dubbelklikken installeert die het gelijk, wat ik niet moet heben. En winrar kan het.exe bestand ook niet uitpakken....
wat ga je doen?

WinXp of Vista?

(\__/)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dit is de topictitel: Xp installeren op nieuwe vista laptop, dus wat zal die doen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Mushjkin schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:58:
[...]

ok zonder gekheid,... je kunt de drivers al niet eens vinden,...
laat staan op een cd krijgen. weet waar je aan begint.
Ik dank je voor je reacties maar als je me niet wilt helpen graag niet reageren, ik weet heus de drivers te vinden, maar ik weet niet welke ik moet hebben.

• Mushjkin
CLB schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:00:
Dit is de topictitel: Xp installeren op nieuwe vista laptop, dus wat zal die doen?
vraag is nog steeds of dat slim is,...

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
ter aanvulling: Ik heb gisteren paar cd's gemaakt met Nlite en geen van allen werkten, ik vermoed door verkeerde drivers.

• Mushjkin

er staan hier geen sata drivers bij voor winxp. alleen voor de chipset.
je zou nog ff bij intel kunnen kijken naar drivers. maar ik vind het redelijk apart nu dat je bij een boot met winxp je sata schijf niet ziet.

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
ik maak het ook voor het eerst mee, maar blijkt een vaak voorkomend probleem te zijn bij nieuwe laptops als ik al die forums lees.

• Mushjkin
http://www.fujitsu-siemens.nl/support/contact/index_new.html

ik zou ze ff bellen, morgen.
misschien schiet je daar wat mee op.
meer waarschijnlijk dan met mij nu,....right?

[ Voor 33% gewijzigd door Mushjkin op 15-06-2007 01:14 ]

(\__/)

• Mushjkin
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:11:
ik maak het ook voor het eerst mee, maar blijkt een vaak voorkomend probleem te zijn bij nieuwe laptops als ik al die forums lees.
http://www.fujitsu-siemens.nl/support/contact/index_new.html

ik zou ze ff bellen, morgen.
misschien schiet je daar wat mee op.
meer waarschijnlijk dan met mij nu,....right?

(\__/)

• mad-dog
  • Laatst online: 09:21
Forget it dat ze hier support op leveren(en terecht).

• Hero of Time
  • Laatst online: 02-03 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

He, die laptop heb ik ook!! Maar dan de eerdere revisie met de T2300 en 100GB schijf (bummer). De Chip die je zoekt is de Intel Storage Manager ICH7(R). Deze is hier te vinden. Neem de floppy versie, pak deze uit dmv Winrar oid en zet die bestanden op een lege usb stick. Laat de USB stick zitten, herstart de laptop en boot met van je XP cd. Hij zou nu je USB stick moeten zien als floppy. Gebruik de driver die hij op de stick vind en je hdd is te zien. Is je hdd niet te zien, download dan de oudere versie van de driver en probeer het opnieuw. Wil het echt niet werken, dan kan ik je een werkende versie sturen. Dit is de versie die ik heb gebruikt om te installeren en werkt zonder problemen. Heb er laatst nog eens een 'herstel' me proberen uit te voeren, hdd werd gezien, herstel wilde alleen niet 8)7.
Succes.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
denk niet dat ze veel support bieden aan software matige dingen, want dat is niet hun verantwoordelijkheid.
Ik probeer het alsnog zelf, verdere acties overweeg ik later wel.
Ik heb op de intel site gezocht naa ijn processor, en ik kreeg dit: http://downloadcenter.int...ng&strOSs=44&submit=Go%21

ik zie geen drvers voor sata of valt die onder een categorie wat ik niet kan zien.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoi Vizual08, kijk eens wat hoger voor je oplossing ;).

Edit:
Mushjkin: USB Stick == Floppy in de Pi 1536 BIOS. Tevens werkt 'mijn' driver ook met integratie met nLite.

[ Voor 51% gewijzigd door Hero of Time op 15-06-2007 01:22 ]

Commandline FTW

• Mushjkin
mad-dog schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:17:
Forget it dat ze hier support op leveren(en terecht).
hmm nu je het zegt,...

Ik ga er wel van uit dat de nieuwere sytemen een floppydrive ondersteunen vanaf het moederbord.
en anders wordt het kutten met .inf bestanden in nlite zover als ik weet. :'(

(\__/)

• Mushjkin
Hero Of Time schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:19:
Hoi Vizual08, kijk eens wat hoger voor je oplossing ;).
Ik lees er ook overheen.

Goede bijdrage!

(\__/)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Woei, ben lekker bezig. Meer problemen met dit apparaat? Vraag mij! :D. Owja, voor je het vergeet, download gelijk even de laatste HD Audio van de Realtek site, dan werkt zowel je audio als je volume regelaar aan de zijkant.

Edit:
Hier je wifi drivers:
http://downloadcenter.int...ng&strOSs=44&submit=Go%21

En Audio:
http://www.realtek.com.tw...peID=3&GetDown=false#High Definition Audio Codecs

[ Voor 43% gewijzigd door Hero of Time op 15-06-2007 01:25 ]

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:18:
He, die laptop heb ik ook!! Maar dan de eerdere revisie met de T2300 en 100GB schijf (bummer). De Chip die je zoekt is de Intel Storage Manager ICH7(R). Deze is hier te vinden. Neem de floppy versie, pak deze uit dmv Winrar oid en zet die bestanden op een lege usb stick. Laat de USB stick zitten, herstart de laptop en boot met van je XP cd. Hij zou nu je USB stick moeten zien als floppy. Gebruik de driver die hij op de stick vind en je hdd is te zien. Is je hdd niet te zien, download dan de oudere versie van de driver en probeer het opnieuw. Wil het echt niet werken, dan kan ik je een werkende versie sturen. Dit is de versie die ik heb gebruikt om te installeren en werkt zonder problemen. Heb er laatst nog eens een 'herstel' me proberen uit te voeren, hdd werd gezien, herstel wilde alleen niet 8)7.
Succes.
(K) dat is nou wat ik wilde horen.. ik ga het gelijk proberen.
ik had dus gister die RAID/AHCI Software - Intel® Matrix Storage Manager en die wou dus niet lukken. ik zal dan nu de 32-bit Floppy Configuration Utility for Intel® Matrix Storage Manager (289KB) versie proberen, als je die bedoeld dan.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, die floppy werkt. Indien 7.5 niet wil, neem dan 7.0. Je kan ook nog oudere versies vinden op de site. Iets van 6.x werkt iig prima, die heb ik ook (of de 7.0).

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
ok dan .. en die audio drivers kan ik altijd nog na het installeren van xp erop zetten toch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die exe uitgepakt met winrar.. en ik krijg mar 1 bestandje eruit.. namelijk .IMA file .. Is good?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat klopt. Die .ima kan je weer uitpakken met bijvoorbeeld UltraISO. Audio drivers en wlan kan je installeren wanneer je wilt, het heeft tenslotte weinig met je boot proces te maken.

Die .ima kan je ook branden als image. Neem bijvoorbeeld de Image recorder van Nero, mount dan de image die je hebt verkregen in deamon tools en je hebt de driver ook.

Ik ga nu slapen, over een uur of 10 ben ik er weer.

[ Voor 38% gewijzigd door Hero of Time op 15-06-2007 01:43 ]

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
ok dan.. wel beter dat je zelfde laptop hebt. Snapt eindelijk iemand mijn problemen.
en nog een vraag.. als die strks me harde schijf herkent, zal ik dan eerst vista en alle partities die er standaard op staan formateren en verwijderen en dan vervolgens XP op zetten? herkent die dan wel nog steeds mijn harde schijf of...?

Welterusten en nogmaals bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 01:44 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Partities hebben niets te maken met het wel of niet herkennen van de harde schijf. Als ik het mij goed herinner heb je 3 partities, 1 OS, 1 data en 1 recovery. Kan zijn dat je geen data partitie hebt, maar die andere twee heb je wel. Als je het wilt, kan je gewoon alles weggooien van de partities. Als de recovery partitie niet te verwijderen is probeer dan Partition Magic DOS versie of Paragon Partition Manager. Voor deze tools heb je geen driver nodig, die lezen de harde schijf op een andere manier. Als je meer dan 1 primaire partitie wilt hebben, maak dan maar 1 partitie aan in de XP setup, laat de rest van de ruimte voor wat het is en maak de extra partities pas aan als je in Xp zit. Doe je het namelijk via de Xp setup, dan heb je als tweede partitie een extended.

Commandline FTW

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:44:
ok dan.. wel beter dat je zelfde laptop hebt. Snapt eindelijk iemand mijn problemen.
en nog een vraag.. als die strks me harde schijf herkent, zal ik dan eerst vista en alle partities die er standaard op staan formateren en verwijderen en dan vervolgens XP op zetten? herkent die dan wel nog steeds mijn harde schijf of...?
Lees mijn eerdere reactie eens wat je moet doen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Alweer bedankt voor de reacties. Ik ga zoveel mogelijk formateren en verwijderen zodat ik geen sporen van vista meer hoef te zien.
alleen welke driver zal ik selecteren in het boot menu van me usb floppy, nadat ik op de f6 heb gedrukt/.. hier een afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/9897/15062007001ks9.jpg

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met een HP-laptop.
Ik heb gewoon de klantenservice toen gebeld en deze hebben me netjes door de BIOS-modificaties geholpen en tevens aangegeven waar ik mijn drivers kon downloaden.

Het lijkt me dan ook niet onverstandig om gewoon kontakt met hen op te nemen alvorens zelf te gaan lopen "prutsen".

En anders kun je sowieso je Vista problematiek ook daar kwijt.

just my 2 cents.

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu niet meer nodig .. is al bijna opgelost alleen deze laatste ding nog.. onze vriend heeft zelfde laptop als mij en is ook bij hem gelukt dus ik verwacht ook dat het bij mij ook wel goed komt

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:14:
Alweer bedankt voor de reacties. Ik ga zoveel mogelijk formateren en verwijderen zodat ik geen sporen van vista meer hoef te zien.
alleen welke driver zal ik selecteren in het boot menu van me usb floppy, nadat ik op de f6 heb gedrukt/.. hier een afbeelding:

[afbeelding]
Ohoh, je hebt niet de goede versie van de driver. Je moet een versie ouder hebben, liever de 6.x dus. Je controller is namelijk de ICH7, en je hebt nu de drivers voor alleen de ICH8 en ICH9. Ff nieuwe versie op je stick rammen, opnieuw opstarten en het moet werken. Dat zou dan deze wezen: http://downloadcenter.int...5&ProductID=2101&lang=eng

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga het gelijk downloaden .. en hoe weet je eigenlijk dat ik die ich7 moet hebben?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hehehe, als er iets is dat ze niet hebben aangepast, dan is het het moederbord in de laptop. Als je nog in Vista kan, kan je in het apparaatbeheer zien welke controller je hebt.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
je hebt weer is gelijk.. staat hier intel 8280 ich7 family bij apparaatbeheer

Verwijderd

Topicstarter
nope .. was alleen 2 drivers met ich 8 en 2 drivers voor server station ofzoiets. Dus geen ICH7.. kan je misschien die driver die jij hebt naar mij sturen, ik neem aan dat dat wel een ICH7 is?
Hierbij mijn mail/toevoegen op msn gaat niet omdat mijn live messenger ook al niet werkt.
al3n_aga@hotmail.com

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mail verstuurd, het bleek dat ik versie 5.5 had van de driver. Driver uitpakken op je stick en klaar.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
kusje van mij (K)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Was die op de fujitsu site niet gewoon de correcte?
Lijkt me vreemd als daar gewoon een verkeerde opstaat.

Dan Amilo PI1536 kiezen -> Sata -> Alle OS (oid) ->
Intel 82801GMU SATA AHCI Controller - AMILO Pi 1536
(version 6.2.0.2002)

@hieronder: Daarom denk ik ook dat hij gewoon van de fujitsu site af te halen is. Dan heb je geen gedonder met versies.

Edit: OEPS sorry, zie nu pas dat die voor Vista only zijn 8)7
Edit2: Om m'n reactie nog nuttig te maken:
fuijtsu siemens PI 1536
2 quotes:
Hoor net ook dat ze op de Drivers&Utility CD :)
en
idd, ze staan gewoon in drivers\sata :P

[ Voor 56% gewijzigd door Kixtart op 15-06-2007 13:15 ]

☻/
/▌
/ \

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

***Hoewel ik het best leuk vind om te zien dat het nu wel allemaal lukt bekruipt me toch een beetje het gevoel dat dit topic een beetje een handje-vasthouden gevalletje dreigt te worden.***

Ik hoop dat mijn gevoel niet bewaarheid wordt, dus graag wat eigen inzet met betrekking tot het uitzoekwerk.
De juiste driverversie was niet eens zo moeilijk te achterhalen als je de specificaties van je laptop goed naleest.....

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 15-06-2007 13:09 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

alt-92 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:08:
De juiste driverversie was niet eens zo moeilijk te achterhalen als je de specificaties van je laptop goed naleest.....
Dat is nou net het probleem met Intel. Ze zeggen dat de driver werkt met die controller, maar ondertussen is je hdd nergens te vinden.

@Kixtart,
De drivers staan idd op de cd, en het leuke is, dat Intel de driver voor Xp en Vista in 1 heeft. Dus het maakt niet uit of je nou de Vista versie hebt of niet. Blijft er wel bij dat Vista de driver zelf al heeft en een grote kans dat versie 6 het toch net niet wil doen in textmode setup zoals ik ondervond.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
al die drivers die opgenoemd zijn kende ik al .. behalve die Hero of time opnoemde .. omdat deze speciaal voor op een USB drive zijn.

Als het lukt om de xp te installeren, komt er hier een uitgebreide uitleg van mijn kant met hoe en wat, in stapjes ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hero Of Time schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Dat is nou net het probleem met Intel. Ze zeggen dat de driver werkt met die controller, maar ondertussen is je hdd nergens te vinden.
Klopt, maar dan kan je altijd een "previous version" pakken :)

Het ging er ook meer om dat je niet de ICH8 neemt als je een ICH7 controller gebruikt.
De Inf bevat de pnpIDs van al die Intel ICH dingen vanaf versie 6, aan de eindgebruiker om de goede eruit te vissen...
Niet echt optimaal, maar het werkt wel.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik doelde meer op een versie driver waarin staat, hij is voor deze chips te gebruiken, om vervolgens geen hdd te vinden als je deze laadt terwijl je zeker weet dat je die chip hebt.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het is nu allemaal weer in orde dankzij Hero Of Time en natuurlijk de rest van de nuttige reacties hier (y)
De goede drivers van mijn sata geintegreerd in mijn xp cd m.b.v. Nlite. vervolgens werkte het allemaal soepeltjes. Usb floppy drive werkte op 1 of andere manier niet als die xp wou installeren.
Vervolgens allemaal drivers gekregen van Here Of Time voor onder andere me WIFI, Audio, Ethernet, Video etc.
Nu werkt alles erg lekker snel, blijkt makkelijker te zijn dan gedacht alleen is het erg belangrijk dat je de JUISTE drivers integreerd in de XP-cd.

Bedankt voor al jullie hulp en vooral Hero Of Time voor verdere steun via msn !

mvg,

Alen

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 21:38
Sorry voor de bump maar ik zou graag met Hero in Time in contact willen komen aangezien ik dus ook de zelfde laptop heb en nog een paar vraagjes heb betreffende de xp install.
*knip* hopelijk lees je dit en kunnen we effe babbelen.

sorry nogmaals

Wat is er mis met het gebruiken van de beschikbare DM mogelijkheden of zelf contact opnemen?
Bovendien: het vragen naar prive-ondersteuning is niet echt de bedoeling op dit forum.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 12-09-2007 18:43 ]

Pagina: 1