Data weg na mergen partities

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb meerdere partities op mijn harde schijf. C tot en met I werden tot gisteravond gebruikt. Ik heb besloten om enkele partities samen te nemen. Tot op zekere hoogte is dit gelukt met PartitionMagic. Het was de bedoeling om partitie F (foto's) te mergen met partitie D (documents) en alle bestanden van partitie F als nieuwe folder op te nemen op partitie D. Welnu, het mergen is volgens mij wel gelukt (als in: de partitie D is groter geworden), maar het mapje foto's is helemaal leeg. Blijkbaar is deze data niet gekopieerd en ik heb ook geen idee waar ik dit moet vinden.
Eerder dacht ik dit probleem ook te hebben met mijn documents, maar deze had blijkbaar geen driveletter. Dit is dus nu niet het geval. Ik heb al een datarecoverytool gedraaid, maar deze ziet op geen van de overige partities al mijn foto's staan.
Iemand enig idee wat het handigst is om te doen? Ik probeer zo weinig mogelijk aan de andere partities te komen wat betreft het overschrijven van data en dergelijke.

Alvast bedankt en ik ben hopelijk niet mijn foto's kwijt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke recovery tool heb je gebruikt?
Daarnaast is het zo dat Partition Magic een ongelooflijk buggy prog is. Dus ik hoop dat je backups hebt, dan kun je het misschien nog wat makkelijker terugkrijgen, want heb het vaker gezien dat PM gewoon alle data vernaggelde op een disk.

In elk geval moet je zo min mogelijk meer veranderen aan je disk, iedere wijziging maakt de kans op een succesvolle recovery kleiner.

• Denker
Ik heb Restoration gebruikt en geen backups van m'n foto's.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Denker schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:02:
Ik heb Restoration gebruikt en geen backups van m'n foto's.
Probeer het eens met easy recovery pro. Die heeft een optie om evt de data bit voor bit uit te lezen, waardoor hij niet gebonden is aan partitie tabellen. Dit kan lang duren, maar ik heb er vaker vrijwel alle data mee teruggehaald.

• Denker
Dank, ik ben nu aan het downloaden (ca. 12 kB/s...) en ik laat daarna weten hoe het verliep.

• Denker
Ik heb Easy Recovery Pro geinstalleerd, maar hij ziet nergens al mijn foto's (en dat zijn heel veel foto's in heel veel mappen). Iemand een idee hoe ik het uberhaupt voor elkaar kan krijgen zodat ik deze foto's weer kan zien?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Denker schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:17:
Ik heb Easy Recovery Pro geinstalleerd, maar hij ziet nergens al mijn foto's (en dat zijn heel veel foto's in heel veel mappen). Iemand een idee hoe ik het uberhaupt voor elkaar kan krijgen zodat ik deze foto's weer kan zien?
Voor welke recovery optie heb je gekozen in dat prog?

• Denker
Ik heb verschilende opties geprobeerd, maar de partitie waar de foto's op stonden, is verwijderd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Denker schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:11:
Ik heb verschilende opties geprobeerd, maar de partitie waar de foto's op stonden, is verwijderd.
Maar je hebt ook de mogelijkheid om rawdata uit te lezen. Dan maakt het niet uit als je die partitie niet meer hebt, hij krijgt het toch wel terug. Al weet ik zo niet of dat met de freeware versie ook lukt. De full version kan het iig wel.

• Denker
Ik ga het proberen, zou het ook lukken met dat MBR gedoe in Windows XP?

• Denker
Denker schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:17:
Zou het ook lukken met dat MBR gedoe in Windows XP?

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het is je kennelijk nog steeds niet gelukt, maar ik hoop dat je dan iig de betreffende schijf nog niet hebt gebruikt, als in nieuwe data erop zetten, want anders kunnen er nu iig al foto's overgeschreven zijn. Of MBR gedoe iets uit kan halen weet ik niet (al denk ik van niet).

Heb je al geprobeerd de rawdata uit te laten lezen zoals Terw_Dan je adviseerde?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Denker schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:17:
Ik ga het proberen, zou het ook lukken met dat MBR gedoe in Windows XP?
Waarschijnlijk niet, gezien de MBR niet hetzelfde is als de partitiontable
Pagina: 1