Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Composiet video / Svideo naar vga

Pagina: 1
Acties:
  • 4.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Hoe doe ik dat? En gaat dat wel?

Ik vind wel foto's van kabels maar die dingen kosten geld :9 zelf maken moet toch ook niet moeilijk zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.pccables.com/images/70717.jpg

Hoe werkt deze kabel dus welke pins gaan naar welke pins.

Ik hoop dat iemand iets weet

Verwijderd

Je kunt geen 1:1 converter maken, daar moet iets van een adapter/controller achtig iets tussen om het een naar het ander te converteren.

Dat zij dat in zo'n net klein kabeltje weten te proppen zal de prijs inderdaad geen goed doen ;)

Goedkope oplossing: Een el-cheapo TV kaart in je PC gooien en daar de video in van gebruiken.

• Thimp
Kabeltje van hierboven kost 13 dollar ... lijkt me niet dat daar veel techniek in zit.

Het is de bedoeling dat me gamecube op een van mijn 19" tft's kan aangesloten worden.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Daat niet werken met een kabel. Die kabl die je daar ziet is een kabel specifeik voor een videokaart die het ondersteund.

composiet/svideo is 720x576 op 50hz, no way dat je 19" tft dat slikt tenzij hij zelf een een composiet ingang heeft, maar dan heb je de kabel niet nodig.

Verwijderd

Voor 13euro ga je moeilijk doen? ;)

• Thimp
Omdat zie wat SA007 zegt :p

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Die kabel is voor een matrox videokaart en is enkel video output!

Het omzetten van een S-video en zeker een composiet signaal naar VGA is een stuk lastiger dan je denk en vereist een hoop kennis en ervaring met elektronica. Bovendien zal de resolatie die je gamecube uitspuugd echt heel lelijk en korrelig staan op je TFT, omdat die resolutie nergens in de buurt komt van de optimale resolutie van je TFT (edit: zoals SA007 al schreef)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Met zulk soort kabeltjes kan je alleen maar van VGA > Svideo / Composiet.
Andersom gaat niet werken omdat je daar een extra converter voor nodig hebt.

• Thimp
Denk dat ik voor een goedkoop tv kaartje ga, is de makkelijkste oplossing.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Gieltjev, je kan simpelweg geen pal signaal op een standaard pc tft monitor weergeven, en daar gaat dit hele topic over.

En ook via scart gaat dat niet werken, ja je kan van een pc videokaart naar scart, maar niet van scart naar een pc monitor.

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:38

T1psY

Dumo-Technics

bedoel je dus dat vga -> scart wel werkt, dus dat je tv wel een vga signaal kan weergeven, maar je monitor niet een pal signaal?? en hoe zit het dan met tft televisies ?? is d8 ik toch hetzelfde als een tft pc scherm ??

Ik las ergens dit:

Vga to scart: niet mogelijk zonder extra component. Andersom is een stuk eenvoudiger. Maar dat heeft te maken met de opbouw van het sync signaal, bij vga zijn dat twee signalen (1 voor de kleuren en 1 voor de grijswaarden??) en bij scart is dat er maar 1. Samenvoegen is makkelijk dan scheiden.

Nogtans als je de afb bekijkt:

Afbeeldingslocatie: http://xedox.de/scart.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.theavguide.co.uk/AdvHTML_Upload/vgaplug3.jpg
Check bijda afb: VGA = 3 signalen, RGB :P

vga --> 3 signalen, Rood, Groen en Blauw kan je makkelijk vastmaken aan een SCART, waarom dan niet van scart naar vga sturen ?? als je nauw de kabel van je scherm zou afknippen, er een scart connector zou opzetten en hem op je dvd-speler aan de output steken ?? volgens mij moet dit werken...

[ Voor 65% gewijzigd door T1psY op 15-06-2007 19:51 ]

http://www.dumo-technics.com

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over VGA naar RGB Scart is behoorlijk wat te vinden op GoT in het VB subforum :)
Werkt het beste met Ati kaarten. Dus ja, het kan. Alleen zou ik die kabel niet zomaar gebruiken. Risico: je videokaart of je TV (of beide) naar de gort. Daar zijn in mijn geval beiden me net even iets te duur voor ;)

Maar voor degenen die geinteresseerd zijn: http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart
en RGB-scart met een HTPC :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
De reden dat vga -> scart wel werkt:
Meeste vga kaarten hebben een ramdac die random resoluties en syncs kan uitgooien, als die die op 720x576 op 50hz interlaced zet komt er gewoon een scart signaal uit.

Een tft monitor zal dan 'out fo sync' zeggen, meeste crt's zullen dat ook doen, of verschikkelijk gaan knipperen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik heb hiervoor een simpel tvboxje gescoord.

Svideo/composite in, VGA out.
DVD recorder kan ik als tuner gebruiken, dus er hoeft toch geen tv tuner in te zitten.

Ik heb dat ding voor 29,95 gekocht bij Pollin ( www.pollin.de ). Hoop m vd week binnen te krijgen

edit: zie dat pollin ze niet meer heeft.

Op ebay dld zie je ze iig ook genoeg staan,
http://cgi.ebay.de/2382-T...77163QQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 30% gewijzigd door DJSmiley op 15-06-2007 23:42 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

Al zou je een RGB signaal hebben op 1024x768, dan nog zou je TFT het niet snel slikken, omdat je sync frequentie te laag is. Ik meen dat het NEC was die vroeger, in het beeldbuis tijdperk, zogenaamde "multisync" monitoren fabriceerde. Die waren wel geschikt om signalen met een lage sync frequentie weer te geven.

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

SA007 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:06:
Gieltjev, je kan simpelweg geen pal signaal op een standaard pc tft monitor weergeven, en daar gaat dit hele topic over.

En ook via scart gaat dat niet werken, ja je kan van een pc videokaart naar scart, maar niet van scart naar een pc monitor.
Hmm, ik zie daar toch echt een male vga stekker liggen, dus ik denk, die jongen wil zijn pc op een tv hangen en heeft geen composiet uit.

en is het een female: mijn monitor wordt al een dagje ouder

[ Voor 6% gewijzigd door StapelPanda op 16-06-2007 17:08 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Als je (TS) gewoon leest wat er bij dat verloopje (bij pccables.com) staat, vind je je antwoord ook al:
VGA to SVIDEO + RCA Video Output. Used on some DELL Laptops and some other Laptops.
Clone of Dell Part P/N 080GWV
The Laptop must have NTSC Output Capability
Most Customers Need our Part 85502
En rara wat is Part 85502 ?
Juist ja, een converter....... :P

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Gieltjev schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:08:
[...]

Hmm, ik zie daar toch echt een male vga stekker liggen, dus ik denk, die jongen wil zijn pc op een tv hangen en heeft geen composiet uit.

en is het een female: mijn monitor wordt al een dagje ouder
TFT's hebben afaik altijd een female plug op de achterkant zitten voor de vga input. (als er een plug zit, en geen vaste kabel)

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59
pcfreaky1991 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:37:
[...]
Check bijda afb: VGA = 3 signalen, RGB :P

vga --> 3 signalen, Rood, Groen en Blauw kan je makkelijk vastmaken aan een SCART, waarom dan niet van scart naar vga sturen ?? als je nauw de kabel van je scherm zou afknippen, er een scart connector zou opzetten en hem op je dvd-speler aan de output steken ?? volgens mij moet dit werken...
VGA = 5 signalen, RGB, Hsync en Vsync.
Pagina: 1