Beste mede-tweakers,
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen. Mijn budget ligt rond de 1500 euro. Ik was van plan hem deze maand te kopen, aangezien ik hem wil gebruiken op Campzone (Lanparty) 20 t/m 30 Juli.
Ik kan dus niet wachten op Intel's prijsverlaging
Ook kan ik niet gaan wachten tot mijn case uitkomt daarom haal ik bij de kringloop winkel een tijdelijke goedekope case
Wat heb ik al:
Toetsenbord
Muis
Monitor
Muismat
Boxen
In het begin zal ik misschien eerst nog XP Prof erop zetten, maar het is de bedoeling dat ik overstap naar Vista Home Premium
Lijstje van wat ik ongeveer in gedachte had :
- Welke?
Intel Core 2 Duo E6700
Intel Core 2 Duo E6600
- Waarom?
Het is een goede processor voor een redelijke prijs.
Ik lees over dit hele forum dat de E6600 een processor is voor een goede prijs en dat je hem met gemak harder kan laten lopen dan de E6700, mits je een goede CPU koeler hebt.
- Prijs?
€ 274,90 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
€ 191,00 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
- Welke?
Scythe Infinity
- Waarom
Uit deze test blijkt dat hij heel goed koelt.
- Prijs?
€ 37,75 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
- Welke?
Kingston HyperX KHX8500D2K2/2GN [2GB, 2x, 1GB, PC2-8500, CL5]
Kingston KHX6400D2K2/2G [2GB, 2x, 1GB, PC2-6400, CL5]
- Waarom
Het is het snelste DDR2 geheugen [ik dacht hoe sneller hoe beter. nooit van 1:1 gehoord.]
Dit is genoeg geheugen om mijn processor te OC'en tot rond de 3.4Ghz~3.6Ghz
- Prijs?
€ 114,88 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
- Welke?
GeForce 8800 GTX 768 MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) GV-NX88X768H-RH
- Waarom
Ik blijf bij Nvidia, en Gigabyte is een goed merk. De ultra is veelste duur, puur marketing
- Prijs?
€ 508,64 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
- Welke?
Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Wat
- Waarom
Ik heb op dit forum gelezen dat het een goede voeding is als je je E6600 wilt overklokken.
- Prijs?
€ 86,27 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
- Welke?
Thermaltake SopranoRS100/VG6000BNS (Klik hier)
- Waarom
Vind het gewoon een super mooie case, hij is nog niet te koop. Maar het is wel een heel nieuw model met veel extra's
- Prijs?
- Nog niet te koop.
- Welke?
[Hitachi Deskstar T7K500, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
- Waarom
Lijkt me een goede harddisk
De Seagate Barracuda is iets sneller als de Hitachi Deskstar
Omdat de Samsung nog sneller is als de Seagate Barracuda EN een paar euro goedkoper is (lol).
- Prijs?
€ 97,95 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
€ 100,35 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
€ 93,95 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
- Welke?
Samsung SH-S183A 18x (Dual-layer, SATA, Zwart)
- Waarom
Geen echte reden, lijkt me gewoon een dvd brander die werkt.
- Prijs?
€ 25,36 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
- Welke?
Gigabyte GA-P35-DS3R
- Waarom
Uitbreid mogenlijkheden voor Quad core, verder een zeer goed moederbordje volgens mij.
- Prijs?
€ 120,10 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
Totaal kosten : 1177,95 Euro
Mijn vragen :
1. Ik heb deze overclocking guide gelezen, maar snap er nog niet veel van heeft iemand misschien een andere voor me?. Ik heb namelijk weinig verstand van overklokken en wil dit graag bij mijn processor doen.
2. Ik ben niet van plan om in de toekomst SLI te gaan draaien, aangezien er tegen de tijd dat mijn 8800 verouderd is, eral weer betere op de markt zijn. Is het dan beter om over te stappen naar een ander moederbordje, of kan ik gewoon bij de Gigabyte GA-P35-DS3R blijven?
3. Ik ben door een filmpje en een lap tekst heel wat wijzer geworden over overklokken. Maar hoe weet ik nou of ik met mijn Gigabyte GA-P35-DS3R goed kan overklokken? heeft iemand hier ervaring mee?
Deze vraag is beantwoord door dit artikel
Volgens mij was het dat wel een beetje, graag jullie aan en/of opmerkingen over mijn huidige configuratie. Ik hoop dat ik deze post iets duidelijker voor jullie is aangezien mijn oude een slotje op kwam.
m.v.g.
Kristan
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen. Mijn budget ligt rond de 1500 euro. Ik was van plan hem deze maand te kopen, aangezien ik hem wil gebruiken op Campzone (Lanparty) 20 t/m 30 Juli.
Ik kan dus niet wachten op Intel's prijsverlaging
Ook kan ik niet gaan wachten tot mijn case uitkomt daarom haal ik bij de kringloop winkel een tijdelijke goedekope case
Wat heb ik al:
Toetsenbord
Muis
Monitor
Muismat
Boxen
In het begin zal ik misschien eerst nog XP Prof erop zetten, maar het is de bedoeling dat ik overstap naar Vista Home Premium
Lijstje van wat ik ongeveer in gedachte had :
| CPU |
- Welke?
Intel Core 2 Duo E6700
Intel Core 2 Duo E6600
- Waarom?
Het is een goede processor voor een redelijke prijs.
Ik lees over dit hele forum dat de E6600 een processor is voor een goede prijs en dat je hem met gemak harder kan laten lopen dan de E6700, mits je een goede CPU koeler hebt.
- Prijs?
€ 274,90 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
€ 191,00 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
| CPU Koeler |
- Welke?
Scythe Infinity
- Waarom
Uit deze test blijkt dat hij heel goed koelt.
- Prijs?
€ 37,75 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
| Geheugen |
- Welke?
Kingston HyperX KHX8500D2K2/2GN [2GB, 2x, 1GB, PC2-8500, CL5]
Kingston KHX6400D2K2/2G [2GB, 2x, 1GB, PC2-6400, CL5]
- Waarom
Het is het snelste DDR2 geheugen [ik dacht hoe sneller hoe beter. nooit van 1:1 gehoord.]
Dit is genoeg geheugen om mijn processor te OC'en tot rond de 3.4Ghz~3.6Ghz
- Prijs?
€ 114,88 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
| VGA |
- Welke?
GeForce 8800 GTX 768 MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) GV-NX88X768H-RH
- Waarom
Ik blijf bij Nvidia, en Gigabyte is een goed merk. De ultra is veelste duur, puur marketing
- Prijs?
€ 508,64 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
| Voeding |
- Welke?
Corsair CMPSU-520HXEU, 520 Wat
- Waarom
Ik heb op dit forum gelezen dat het een goede voeding is als je je E6600 wilt overklokken.
- Prijs?
€ 86,27 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
| Behuizing |
- Welke?
Thermaltake SopranoRS100/VG6000BNS (Klik hier)
- Waarom
Vind het gewoon een super mooie case, hij is nog niet te koop. Maar het is wel een heel nieuw model met veel extra's
- Prijs?
- Nog niet te koop.
| Harddisk |
- Welke?
[Hitachi Deskstar T7K500, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Seagate Barracuda 7200.10, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
- Waarom
Lijkt me een goede harddisk
De Seagate Barracuda is iets sneller als de Hitachi Deskstar
Omdat de Samsung nog sneller is als de Seagate Barracuda EN een paar euro goedkoper is (lol).
- Prijs?
€ 97,95 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
€ 100,35 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
€ 93,95 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
| Dvd brander |
- Welke?
Samsung SH-S183A 18x (Dual-layer, SATA, Zwart)
- Waarom
Geen echte reden, lijkt me gewoon een dvd brander die werkt.
- Prijs?
€ 25,36 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
| Moederbord |
- Welke?
Gigabyte GA-P35-DS3R
- Waarom
Uitbreid mogenlijkheden voor Quad core, verder een zeer goed moederbordje volgens mij.
- Prijs?
€ 120,10 (Bron Tweakers Pricewatch klik hier)
Totaal kosten : 1177,95 Euro
Mijn vragen :
1. Ik heb deze overclocking guide gelezen, maar snap er nog niet veel van heeft iemand misschien een andere voor me?. Ik heb namelijk weinig verstand van overklokken en wil dit graag bij mijn processor doen.
2. Ik ben niet van plan om in de toekomst SLI te gaan draaien, aangezien er tegen de tijd dat mijn 8800 verouderd is, eral weer betere op de markt zijn. Is het dan beter om over te stappen naar een ander moederbordje, of kan ik gewoon bij de Gigabyte GA-P35-DS3R blijven?
3. Ik ben door een filmpje en een lap tekst heel wat wijzer geworden over overklokken. Maar hoe weet ik nou of ik met mijn Gigabyte GA-P35-DS3R goed kan overklokken? heeft iemand hier ervaring mee?
Deze vraag is beantwoord door dit artikel
Volgens mij was het dat wel een beetje, graag jullie aan en/of opmerkingen over mijn huidige configuratie. Ik hoop dat ik deze post iets duidelijker voor jullie is aangezien mijn oude een slotje op kwam.
m.v.g.
Kristan
[ Voor 5% gewijzigd door Kriseh op 15-06-2007 06:57 ]