Gaming PC - Budget +/- 900~1000euro - Keuze moederbord ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.988 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mijn computer is nodig aan vervanging toe de meeste spellen kan ik niet (meer) spelen, en het opstarten is traag etc.. etc..
Mijn Budget is +/- 1000euro, ik heb zelf al een samenstelling gemaakt maar ik heb geen flauw idee welk moederbord ik hierbij moet nemen. Ik heb weinig eisen voor het moederbord, belangrijkste voor mijn pc is Gameprestaties en Snelheid.

Videokaart: Geforce 8800 GTS 320MB
+/- €270,-
Deze videokaart heb ik gekozen omdat de prestaties hiervan vrij redelijk zijn en ook DX10 ondersteuning heeft. De GTX vind ik wat aan de dure kant vandaar mijn keuze dus voor de GTS
Ook al zit ik nu nog onder mijn budget, ik ga geen 600euro voor een videokaart neerleggen die je waarschijnlijk toch na een paar jaar weer kan weggooien.

Proccesor: AMD Athlon 64 X2 5200+
+/- €140,-
Deze Proccesor heb ik gekozen omdat ik zelf een "fan" ben van AMD, en voor zover ik heb gezien is deze AMD niet slecht, de meeste kiezen voor Intel omdat het "beter" is maar wat is nu goed en slecht ik heb nog nooit problemen gehad met AMD dus waarom opeens overstappen ?

Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
+/- €15,-
De prijs/kwaliteit verhouding is goed van deze koeler dus vandaar ook deze keuze.

Moederbord: Onbekend
Aan mijn moederbord stel ik verders weinig eisen, de enige eis die ik stel is USB 2.0 maar dat zit tegenwoordig overal standaart op, verder zie ik ook weinig nut voor een SLI moederbord 1 videokaart is voor mij genoeg (voor nu dan haha) dus moederbord liefst zo goedkoop mogelijk !
Maar ik heb totaal geen idee welk moederbord bij deze proccesor + videokaart past dus vandaar dat ik jullie deze vraag stel...

Geheugen: Kingston 1gb x 2
+/- €160,- +/- €100
Kingston zegt genoeg neem ik aan, en 2gb ook 8)

Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
+/- €70,-
Deze heb ik van de best buy guide Mei, de prijs/kwaliteit is volgens tweakers goed van deze HD dus vandaar deze keuze ...
Op dit moment heb ik maar 200GB in me pc zitten en daar heb ik eigenlijk wel voldoende aan, ik houd het liever overzichtelijk dan dat ik alles bewaar, dus daarom de keuze voor 320gb...

Behuizing: Onbekend
De behuizing moet "apart" zijn, ik houd wel van frutseltjes en lichtjes enzo maar hiervoor ga ik liever een keer naar de beurs om een kast uit te zoeken mits jullie natuurlijk geen super idee hebben en waar ik meteen verkocht van ben :*)

Toetsenbord + muis: Logitech Cordless Desktop® MX™ 5000 Laser
+/- €120,-
Nu heb ik een Logitech MX700 en een 1 of ander kut draadloos toetsenbord wat niet goed overweg kan in combinatie met de muis, het werkt nu wel maar met haperingen af en toe vooral als de accu's beide helemaal vol zijn ! Opzich is er nu weinig mis mee, behalve dan dat ze beetje versleten zijn. Mijn voorkeur gaat daarom dus uit naar een compleet setje van Logitech o.a omdat de muis die ik nu heb lekker in de hand ligt, en met het toetsenbord regel ik de muziek ( en ook de Calculator, www back/forward knoppen etc.. zijn handig ) opzich vind ik het wel duur voor een muis + toetsenbord maar logitech heeft geen goedkopere variant ... ( eventueel als jullie zeggen van dit en dat merk is ook goed en ligt lekker in de hand etc.. dan is het ook goed ! )
------------+
Totaal
€ 715,-
(exclusief moederbord,behuizing,kabels,voeding...)

mocht ik nog iets vergeten zijn, meld het aub 8)
en natuurlijk als de pc goedkoper kan hoor ik het ook graag, heb het natuurlijk liever goedkoper dan duurder !

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Verwijderd

Voor de 5200+ zit je volgens mij met elk willekeurig nForce 5 series moederbord goed. Aanraders wat het merk betreft zijn nog steeds Asus en MSI.
Toch zou ik je met het oog op de toekomst willen wijzen op een Intel processor en moederbord. Met de E6420 heb je een qua prijs gelijkwaardige, maar qua prestaties zwaar superieure processor. Bovendien kun je tegenwoordig voor een zacht prijsje een moederbord krijgen met de Intel P35 chipset. Met een dergelijk moederbord kun je nog heel lang vooruit, aangezien zelfs de toekomstige 45nm processors worden ondersteund. Bovendien kun je als het eenmaal interessant is simpel overstappen op DDR3 RAM. Met een AM2 moederbord zit je gewoon vrij snel tegen het plafond. Zeker als AMD in de loop van het jaar eindelijk met de Phenom processors komt.

Overigens ben je een voeding vergeten. Lijkt me toch wel een vrij belangrijk onderdeel.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:18
Artic Freezer 7 Pro is voor Socket 775

je moet dus een andere koeler nemen

HD4Life @ Full-HD

• freestyler2
  • Niet online
@timaniac_NL Heb je mischien iets van tests of iets van AMD vs Intel ...
Zoals ik net al vertelde mijn voorkeur gaat namelijk meer uit naar AMD dan intel...
Of vertel me anders wat is er dan beter aan Intel ? of wat is er slecht aan amd ?
En inderdaad voeding vergeten, maar dat is niet zo probleem ;)

@Davidshadow13 hmm ja nu je het zegt, heb je mischien een goed alternatief ?

[ Voor 12% gewijzigd door freestyler2 op 14-06-2007 19:28 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Je betaalde wel erg veel voor dat geheugen, is het niet 4 GB? Alternatief voor de Arcitc is de Arctic Freezer 64 Pro.

Ik denk dat dit wel een mooi moederbordje is: http://azerty.nl/producte...9/14427/k9n4-ultra-f.html
Behuizing: http://azerty.nl/producte...1/2748/aeroengine-jr.html
Veel frutsels ;)

[ Voor 81% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 14-06-2007 19:56 ]

Verwijderd

Waarom overstappen naar Intel?

Simpel, omdat het sneller is voor dezelfde prijs (met dit budget)

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
http://www.tomshardware.c...ahertz_battle/page14.html

Gevraagde review, zoals je ziet is Intel gewoon beter op 't moment.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Verwijderd

@ Freestyler2:
Pak elke willekeurige review van de Core 2 Duo series en je zal het opmerkelijke verschil in prestaties zien. Tik in Google bijvoorbeeld 'E6420 review' en je vind er genoeg.
Daarnaast heeft het een voordeel om een P35 moederbord te nemen, zoals ik al schreef. Dat is namelijk een chipset waarmee je zeker de komende drie jaar volledige compatibiliteit met alle nieuwe processors en DDR3 RAM hebt. Je hebt ondersteuning voor quad-cores en 45nm processors, hetgeen met het oog op de toekomst een absolute pre is - dit geeft je immers de mogelijkheid om over bijvoorbeeld 2 jaar even je processor te upgraden, in plaats van dat je een compleet nieuw systeem moet kopen. AM2 (de AMD sockets van nu) is gewoon een aflopende zaak. Nog dit jaar komt de nieuwe series AMD processors, met een nieuwe socket.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 21:33 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zie geen enkele vraag in de startpost dan welk MB er gekocht zou moeten worden. Alle verdere reacties zijn daarom niet relevant, de TS heeft zo zijn eigen voorkeur en zijn keuze al bepaald.

De tip, welk MB heb je nu en ben je er tevreden mee? Ga naar de website van de fabrikant en kijk welk MB er bij jou past en je bent klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 14-06-2007 23:47 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Wel meneer of mevrouw de Guardian Angel, volgens mij vraagt de TS toch expliciet waarom hij van AMD af zou moeten stappen. Zelfs als het een retorische vraag betreft hoeven wij ons toch niet geremd te voelen om de TS van wat nuttig advies te voorzien. Als jij enigszins thuis bent in de materie zou je mijn advies slechts kunnen be-amen. Het lijkt daarom nogal vreemd om een poging om iemand van een in potentie ongelukkige aankoop te weerhouden als irrelevant te betitelen. Een verwijzing naar je eigen nickname kan in dit kader natuurlijk ook niet uitblijven.

De tip die je vervolgens geeft is ook nog eens volkomen nutteloos. Je lijkt namelijk volkomen te missen waar het bij het uitzoeken van een moederbord primair om gaat, namelijk de chipset. Dat is waar de TS advies over wil.

Aan de TS: als je echt bij AMD wil blijven ga je voor een moederbord met een nForce 5-series chipset (van Asus, MSI, Asrock). Deze zijn er in verschillende uitvoeringen wat betreft het aantal pci-e lanes (voor als je van plan bent ooit SLI te gebruiken) en al dan niet onboard geluid. Je kan zelf het beste bepalen welke van die features jij wel of niet nodig hebt. Mocht je je laten overtuigen door de feiten (reviews) en voor Intel kiezen, neem dan een moederbord met een Intel P35 chipset (vooral de MSI P35 Neo is een aanrader). Ook daar geldt dan dat je zelf het beste kunt bepalen welke features je op het bord wil.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 00:59 ]

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
oeps, AMD |:(

Tsja als je benchmarks bekijkt is intel nu eenmaal sneller voor hetzelfde geld. Simpele keus lijkt mij.
kijk maar naar de E6400 is 7 euro duurder maar je krijgt zeker waar voor je geld.

[ Voor 119% gewijzigd door Dekar op 15-06-2007 01:10 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Proccesor: AMD Athlon 64 X2 5200+
+/- €140,-
Deze Proccesor heb ik gekozen omdat ik zelf een "fan" ben van AMD, en voor zover ik heb gezien is deze AMD niet slecht, de meeste kiezen voor Intel omdat het "beter" is maar wat is nu goed en slecht ik heb nog nooit problemen gehad met AMD dus waarom opeens overstappen ?
De 5200+ is zelfs beter voor gamen dan een c2d van de zelfde prijs als je niet aan oc doet. Dus een prima keuzen om voor amd te gaan. ;)

http://www.firingsquad.co...hlon_64_x2_5600/page8.asp

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 01:15 ]

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
mad_max234 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:07:
[...]

De 5200+ is zelfs beter dan een c2d van de zelfde prijs als je niet aan oc doet. Dus een prima keuzen om voor amd te gaan. ;)
uhh, neen. Anders zou iedereen op dit forum voor de X2 gaan i.p.v. C2D... Zoek aub even op google voor benchmarks en je zal zien dat elke C2D beter is dan de X2 serie.

[ Voor 40% gewijzigd door Dekar op 15-06-2007 01:13 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dekar1 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 01:10:
[...]

uhh, neen. Anders zou iedereen op dit forum voor de X2 gaan i.p.v. C2D... Zoek aub even op google voor benchmarks en je zal zien dat elke C2D beter is dan de X2 serie.
uhh, wellus. :P

Niet iedereen is even slim hierzo, ik loop al maanden te roepen dat je voor dit soort bedragen niet bij intel moet zijn als je niet oc. Maar de meesten denken dat elke c2d beste prijs/prestatie heeft. 8)7 Dikke onzin dus!!

Zoek het maar eens op dan zul je zien dat de athlon altijd sneller in games dan de C2Din de zelfde prijs klasse. behalve de x2 6000+. ;)

Zeg het nog maar eens, als je niet veel geld heb om een cpu te kopen (onder de 180 euro) en je oc niet dan moet je bij AMD zijn en niet bij Intel.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 03:05 ]

Verwijderd

Zelfs als de 5200+ iets sneller is dan de gelijk geprijsde Core 2 is het verstandig om voor Intel te gaan. Met een Intel P35 moederbord koop je namelijk een bord waarmee je alle next-gen onderdelen aan kunt. Dit, in tegenstelling tot een AMD nForce 5 AM2 moederbord. Dat is gewoon verouderde technologie.
Een vriend van me kocht vlak voor de launch van AM2 nog een nieuw systeem met een 939 moederbord. Daar plukt hij nu dus de rotte vruchten van, omdat hij niets zinvols meer kan upgraden.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Op alle AM2 mobo kunnen straks gewoon een K10 quadcore aan na een bios update, in tegenstelling tot de meeste S775 mobo die kunnen niet allemaal de nieuwe 45nm cpu aan. Op mijn M2N-E kan straks na een bios update gewoon een k10 geprikt worden. :*)

Het is dus weer AMD die hier voordeel heeft tegen intel, het tegen over gestelden van wat jij dus beweerd. :+

En daar komt nog een voordeel bij AMD mobo zijn goedkoper als je de zelfde functies wilt, kan je weer bij iets anders leggen. Misschien een nog iets sneller cpu. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 04:03 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:48:
Wel meneer of mevrouw de Guardian Angel
  • GoT is géén forum waar lukraak adviezen kunnen worden gevraagd.
  • GoT is géén helpdesk.
  • GoT is géén plek waar je simpele opzoekvragen kunt stellen.
Zie ook het al eerder gesloten topic van de TS; Computer Samenstellen

En Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

Als je begrijpt dat dit een forum is voor ICT-professionals én gevorderde PC-gebruikers, dan begrijp je ook dat eigen inzet van groot belang is en daar ontbreekt het hier aan.

offtopic:
Je kunt heel eenvoudig zien of iemand man of vrouw is door even op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/myreact.gif te klikken. Je aanhef komt nu wat dom over.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 15-06-2007 08:05 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

@ mad_max234
Je mist de feiten volledig. Het gaat niet zozeer om de socket, maar vooral om de chipset. Zoals ik herhaaldelijk schreef kun je met een P35 moederbord (en dus impliciet NIET met 9XX chipsets) compatibiliteit verwachten met alle aankomende 45nm processors en heb je reeds ondersteuning voor DDR3. Bovendien heeft AMD nog niet expliciet gesteld dat AM2 de K10 volledig ondersteunt (er is een reden waarom binnenkort AM2+ komt).
Helaas lijkt deze discussie er van Intel vs AMD fanboys te worden en dat is in ieder geval niet mijn bedoeling. Laten we gewoon objectief naar de feiten kijken, daar heeft de TS het meeste aan.

Off-topic @ Guardian Angel
Mijn heer Guardian Angel (met welgemeende excuses, ik had het inderdaad op kunnen zoeken),
U draait. U bent zelf degene geweest die met uw eerste reply dit topic probeerde te reduceren tot een soort helpdesk, door de door mij aangezwengelde discussie als irrelevant te betitelen en slechts de door de TS gestelde vraag te beantwoorden.
Ik ben het in zekere zin met u eens dat dit forum geen helpdesk zou moeten zijn, maar tegelijk vraag ik me af hoe reeel dat is (kijkend naar de aard van ongeveer 90% van de topics op dit forum). Daarnaast bestrijd ik ten stelligste dat dit forum alleen voor ICT-professionals en gevorderde gebruikers bedoeld is. U zou u moeten afvragen hoe het komt dat dit forum zo succesvol is, alvorens u het gros van de gebuikers diskwalificeert.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

offtopic:
Goh, probeer je op niveau te schrijven? Belachelijk.

Daarnaast lees eens de links die ik gaf en probeer, hoe moeilijk het soms ook kan zijn, te begrijpen wat daarin staat.

Dit soort topics hoort hier niet thuis en dat heb IK niet verzonnen maar het staat gewoon in de FAQ van dit sub-forum.

En daarmee is de discussie over en weer wat mij betreft afgerond. Als je commentaar wilt leveren of bezwaar hebt tegen mijn reactie dan ga je maar bij een moderator klagen.

Daarnaast reageer ik in het algemeen en niet op jou. Natuurlijk mag van mij "wie de schoen past trekke hem aan" door iedereen op zichzelf worden toegepast.

reviews: Tweakers.net FAQ
Registratievoorwaarden / korte FAQ

[ Voor 20% gewijzigd door Guardian Angel op 15-06-2007 10:02 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

off-topic
Ik verbaas mij zeer over uw reactie. Het is namelijk buitengewoon kinderachtig om mij op mijn taalgebruik aan te vallen. In tegenstelling tot velen -en blijkbaar ook u- hecht ik nu eenmaal waarde aan het gebruik van fatsoenlijk Nederlands. De suggestie dat ik de FAQ wel eens niet zou kunnen begrijpen vind ik ook van een niveau dat hier niet thuis hoort.
Bovendien draait u wederom. Zoals ik al schreef bent U het die dit topic tot een soort helpdesk probeerde te reduceren. Gaat u DAAR dan eens op in, mijn heer Guardian Angel. Als het u werkelijk zo aan het hart gaat kunt U misschien beter op een moderator afstappen om dit topic te laten sluiten. Overigens heeft GoT uitstekende moderators die zeer wel in staat zijn om erop toe te zien dat op dit forum geen dingen gebeuren die niet de bedoeling zijn. Daar bent u geenszins voor nodig.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:30:
@ mad_max234
Je mist de feiten volledig. Het gaat niet zozeer om de socket, maar vooral om de chipset. Zoals ik herhaaldelijk schreef kun je met een P35 moederbord (en dus impliciet NIET met 9XX chipsets) compatibiliteit verwachten met alle aankomende 45nm processors en heb je reeds ondersteuning voor DDR3. Bovendien heeft AMD nog niet expliciet gesteld dat AM2 de K10 volledig ondersteunt (er is een reden waarom binnenkort AM2+ komt).
Helaas lijkt deze discussie er van Intel vs AMD fanboys te worden en dat is in ieder geval niet mijn bedoeling. Laten we gewoon objectief naar de feiten kijken, daar heeft de TS het meeste aan.
AMD heeft wel duidelijk laten weten dat de HT1.0 ongeveer 2-3% ga schelen tegenover de AM2+ (ht 3.0) en dan mis je nog de mogelijkheid om de cores op verschillende snelheden te laten lopen. Dat is alles. ;) En DDR3 is nvt bij k10 en heeft ook niks met de chipset te maken bij AMD hoe je dus niet bang voor te zijn dat je dat nodig gaat hebben.

Feiten zijn voor dit systeem van de TS:

1. Sneller dan intel voor het zelfde geld.
2. Goedkoper mobo met de zelde functie als intel
3. De komen de tijd (misshien wel jaren) te upgraden naar de K10 cores.
4. De TS wilt ook graag een AMD, en is ook een uitstekend keuzen van de TS.

Zo beter :+

@Timaniac_NL
Trek je er niks van aan, zijn altijd van die gasten. Ik ben zelf woordblind en word ook wellus aangvallen op mijn taal. Je moet maar denken dat die gasten ook een tekortkoming hebben op een ander gebied die ik weer niet hebben. ;)

En het is een Tech forum waar niet 100% ABN gesproken hoeft te worden maar je wel proberen om het goed leesbaar te houden. Dat zijn de regels van got in mijn woorden. :+

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 12:15 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ahhhh een ouderwets gezellig AMD vs Intel topic :)
De TS is trouwens verdacht stil.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nee, ik probeer de TS aan zo een goed mogelijk systeem te helpen voor zijn geld. Als intel beter was geweest in zijn prijsklasse dan had ik een intel gekozen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 12:17 ]

Verwijderd

ja laten we eens stoppen met die onzin ,dit is beter dat is beter blablablabka,intel en amd gaan zowat gelijk op,ligt eraan wat voor soort moederbord en wat voor soort geheugen ,dit is geen topic om te gaan smijten dit is beter of dat is beter ,we zijn hier om freestyler2 te helpen,

ik zou in iedergeval gaan voor de p35 chipset als je teminste op de toekomst bereid wil zijn

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2025
ik weet niet bij welke winkel je 160 euro moet betalen voor 2 gb ram. kijk bijvoorbeeld dit is:
http://www.alternate.nl/h...?baseId=2829&artno=ibieml

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:22:
ja laten we eens stoppen met die onzin ,dit is beter dat is beter blablablabka,intel en amd gaan zowat gelijk op,ligt eraan wat voor soort moederbord en wat voor soort geheugen ,dit is geen topic om te gaan smijten dit is beter of dat is beter ,we zijn hier om freestyler2 te helpen,

ik zou in iedergeval gaan voor de p35 chipset als je teminste op de toekomst bereid wil zijn
Waarom word er nogsteeds een C2D aangesmeerd? Als alles er op wijst dat de TS graag een amd wilt en dat ook een beter keuzen is. 8)7

Wat helpen we de TS om te roepen dat hij een p35 moet nemen zonder goede onderbouwing? :? "Op de toekomst" en "Intel". lol dat gaat niet samen.

AM2 gaat waarschijnlijk nog langer ondersteund worden dan de p35. :D

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 13:21 ]

Verwijderd

@ mad_max234

Allereerst dank voor je steun.

Ik heb net nog even wat reviews (en de charts van Ome Tom) erop nageslagen en de E6420 en 5200+ ontlopen elkaar inderdaad niet veel. Kijk, als de TS echt wil vasthouden aan AMD dan is dat zijn goed recht. Uit wat ik heb gelezen houd ik echter de stellige indruk over dat je met het oog op wat komen gaat beter voor de P35 kunt kiezen.

Als de TS bij AMD wil blijven heb ik twee concrete voorstellen:
2x Pci-e: MSI K9N SLI Platinum nF5-SLI E96,09
1x Pci-e: Asus M2N-E
Beide zijn voorzien van de nForce 570 chipset.

Verwijderd

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 13:25 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Op de prijs na. :P

5200+ 136 euro
E6420 160 euro

Moet je kijken wat een 5200+ setup kost en wat een gelijke E6420 setup kost.

Dan kan je het geld wat je overhoud weer bij een snellere cpu leggen. ;)
Zoals ik herhaaldelijk schreef kun je met een P35 moederbord (en dus impliciet NIET met 9XX chipsets) compatibiliteit verwachten met alle aankomende 45nm processors en heb je reeds ondersteuning voor DDR3.
Nog iets wil je nu al DDR3 gaan kopen? Het is DDR3 of DDR2 ondersteung, de chipset kan het alle twee maar het mobo dat je gaat kopen meestal niet(ze komen wel, maar tegen de tijd dat DDR3 te betalen is is je mobo verouderd en kan niet de snelste DDR3 aan wat pas op die snelheid voordeel gaat geven tov DDR2). En DDR3 is niet echt een opties als je naar de prijs kijk en wat de TS wilt uitgeven.

Zo toekomst gericht is de P35 ook niet, wat is de maximale DDR3 snelheid wat hij aankan? Dat is waaschijnlijk niet genoeg om DDR2 te verslaan. (klok voor klok is DDR3 langzamer dan DDR2, net als DDR2 klok voor klok langzamer is dan DDR1)

[ Voor 126% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 13:50 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De hogere prijs van DDR3 geheugen weegt niet of nauwelijks op tegen de minimale snelheidsvermeerdering. Ook is de P35 ondanks de grotere bandbreedte niet sneller in verhouding tot de P965 waardoor de enige reden om een P35 aan te schaffen gereduceerd wordt tot alleen de mogelijkheid om later naar een QuadCore CPU over te stappen.

Maar aangezien de TS een AMD wil en die alleen met een hamer op een P35 of P965 MB past, is dit allemaal off-topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 15-06-2007 14:41 ]

ARME AOW’er

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Niks offtopic je moet alles mee nemen in je besluit ook de P35. ;) Hij maakt niet voor niks een topic, als hij er al uit zou zijn is het topic overbodig. En als een intel systeem gewoon veel beter zou zijn zou hij denk ik wel overstappen. (Is niks meer dan logies)

Maar ik denk dat voor de TS een M2N-E een erg leuk bordje is. met wat corsair geheugen. Kijk wel even in de QVL lijst van asus. Kost je iets van 69 euro en heeft alles wat je nodig hebt en meer. :)

[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 15:36 ]

• freestyler2
  • Niet online
Excuus voor mijn stilheid :+

Ik ben de laatste tijd niet echt meer up2date qua hardware, het gaat min of meer allemaal te snel. Jullie mogen mij best overtuigen voor Intel maar zoals ik al eerder aangaf mijn voorkeur gaat uit naar AMD, en inderdaad op de meeste site's komt de c2d E6600 er het snelste uit, en ook wil ik wel min of meer oog op de toekomst hebben (vandaar ook de keuze voor mijn videokaart met DX10 ondersteuning).
Wat mischien ook niet onbelangrijk is, de spellen die ik van plan ben om te spelen waaronder rainbowsix Vegas en volgens vele een veel systeem eisend spel maar ook Battlefield 2 en dat soort spellen (voornamelijk aktie,race en dat soort spellen dus), en dit wil ik zonder al te veel moeite kunnen spelen zonder al mijn programma's te moeten afsluiten ( wat ik nu ook moet doen als ik NFS carbon op laagste resoluties speel ! )
En zoals ik ook al in SP aangaf het moederbord hoeft geen SLI te hebben dat is een extra optie waar je toch meer voor moet betalen ? en toch wil ik de pc zo goedkoop mogelijk houden.
Het gaat mij er gewoon om ik wil goed kunnen gamen en ook met een klein oog op de toekomst

@jochemh, haha dan scheelt het geheugen ook weer in geld :)

Edit: amd athlon 64 x2 5600+ & amd athlon 64 x2 6000+ wat is eigenlijk het verschil hiertussen ? behalve dat ze 2 tientjes van elkaar verschillen :+

[ Voor 13% gewijzigd door freestyler2 op 15-06-2007 17:06 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

mad_max234 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:10:
Niks offtopic je moet alles mee nemen in je besluit ook de P35. ;)
Ja wél off-topic. Over de P35 en weet ik veel wat zijn er alleen de laatste maand al duizenden reacties geweest en om telkens die zooi weer te herhalen is onzinnig.

ARME AOW’er

Verwijderd

mad_max234 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:18:
[...]

Waarom word er nogsteeds een C2D aangesmeerd? Als alles er op wijst dat de TS graag een amd wilt en dat ook een beter keuzen is. 8)7

Wat helpen we de TS om te roepen dat hij een p35 moet nemen zonder goede onderbouwing? :? "Op de toekomst" en "Intel". lol dat gaat niet samen.

AM2 gaat waarschijnlijk nog langer ondersteund worden dan de p35. :D
ik smeer helemaal niks aan,ten eerste jij bent degene die amd zo in wolken ligt te prijzen,ten 2de,het is maar een MENING als je dat snapt.en ten3 hoezo bedoel je toekomst en intel gaan niet samen?? er is nog genoeg te krijgen van intel en ook oudere sockets ,ik snap je punt niet.

AM2 gaat waarschijnlijk nog langer ondersteund worden dan de p35. ,waar is die onderbouwing van jou dan.precies nergens :X

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bij intel moet je gewoon als je naar 1 jaar wilt upgraden naar de nieuwste cpu bijna altijd een nieuw mobo dat is al jaar en dag zo. Al is het nog het zelfde socket. Bedoel natuurlijk niet dat je nog oud hardware kan kopen voor je oude socket maar dat je nieuwe hardware kan draaien op je bestaande mobo.

En amd staat bekent dat ze wat langer met hun socket doet.

En mijn mening over amd of intel laat ik niet mee gelden in mijn beoordeeling van de keuzen van de cpu voor iemand anders zijn systeem. (lijkt me logies) Mening is ook niet relevant, het gaat om feiten die ik noem.

Als het nu mijn eigen systeem was, dan is het een andere zaak en dan geld mijn mening wel. ;)

Ik wil alleen maar dat de ts het best voor zijn geld krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 17:53 ]

Verwijderd

Ik wil alleen maar dat de ts het best voor zijn geld krijgt.
...daar gaan we weer

ik heb toevallig een gelijkaardig systeem draaien hier:

- Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS..
-Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
- MSI P6N SLI Platinum, nForce 650i SLI
- Antec LifeStyle Sonata II

ik ben absoluut geen intel of amd fanboy maar moet je hier toch aanraden om de kiezen voor de E6600 en bijpassende nForce 650i, voor zijn prestaties, overklokbaarheid,... Ik speel met de pc oa. graw, rainbow six, oblivion en dat allemaal op maximale graphics. In het comprimeren van bestanden scoort hij ook uitstekend, ik heb met andere woorden niet dan lof voor deze processor.

Het moederbord is natuurlijk ook een belangrijk onderdeel, alle oem licenties (aanzienlijk goedkoper dan de retail versies) van vista (dx10) worden immers gebonden aan een moederbord waardoor ik je zou aanraden om niet zomaar een goedkoop moederbord uit te pikken maar wel degelijk een die voorbereid is op de toekomst. Hierbij zijn we natuurlijk ook bij een andere kwestie gekomen: je os maar aangezien je dx10 wilt zal je niet veel keuze hebben vrees ik.

Het moederbord dat ik gebruik heeft bovendien een boost functie waardoor de processor vanzelf wordt overklokt voor optimale prestaties, zo kan ik gamen en comprimeren ter zelfde tijd. Ik heb begrepen dat je geen sli wenst maar ook dat is geen rekening houden met de toekomst, als je later een nieuwe videokaart wilt plaats je hem er gewoon naast en verdubbelen je prestaties bijna...

succes met je zoektocht :p

ps:
En amd staat bekent dat ze wat langer met hun socket doet
mad max: met zo'n beweringen is niemand niets, ik zou je argument wat meer gaan ondersteunen met wat concrete voorbeelden..ik dacht trouwens dat we bezig waren over chipset en geen socket..?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 18:29 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik stop ermee, jammer dat er te weinig mensen de Startpost lezen. En zomaar iets roepen om erbij te horen ofzo. 8)7

Wat een niveau weer, lees het topic nog eens en beoordeel dan de discussie nog dan nog eens dan weet je waar over ging. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 18:54 ]

Verwijderd

Als de TS bereid is tot 19 juli te wachten met zijn aankoop wordt Intel nog een stuk interessanter: dan volgt immers de volgende reeks prijsdalingen. Vooral een processor als de E6600, die hierboven ronduit werd geprezen, wordt dan spotgoedkoop.

• freestyler2
  • Niet online
Mad_max234 blijf aub meepraten ik wil graag discussies zien, jij kiest duidelijk voor AMD, en de meeste zijn er tegen die kiezen voor Intel, opzich maakt het mij niet heel veel uit AMD of Intel ik wil gewoon geen gezeik dat iets langzaam is of wat dan ook, dat moederbord van tommy22 lijkt mij ook wel wat omdat die zelf op zoek gaat naar de beste prestaties.

@timaniac_NL mijn nieuwe pc heeft inderdaad niet erg veel haast het kan best nog een paar weekjes wachten. Maar wat ik nu graag wil horen,
1. is videokaart goed ja/nee
2. proccesor verschil AMD Athlon 64 X2 5200+ & AMD Athlon 64 X2 6000+ ( en eventueel ook C2D Intel E6400)
3. en niet te vergeten het moederbord, graag concrete type nr's en niet van je kan is op de site van msi kijken als je snapt wat ik bedoel.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Sorry hoor ik bedoel als jij voor 900-1000 euro een pc koopt(- logitech spul) kan er met gemak een E6600 in van Intel met een goed P35 Gigabyte moederbord.
Intel is sneller, zuiniger, koeler & klokt beter over. Niet dat ook maar 1 amd X2 uberhaubt in de buurt komt van de E6600 en hijs nog goedkoper ook. En daarnaast kan je elke E6600 naar de 3.0GHz klokken wat je de waarde geeft van een X6800(mits je PC5300ddr hebt en een goed moederbord)
Er is tegenwoordig 1 reden om voor amd te gaan: En dat is en heel laag budget en geen verstand van overklocken hebben zodat je de goedkope E4300 niet kan overklocken. Hier val jij buiten dus wees aub geen "fan" koop een Intel.

En die AMD cpu zal je 8800GTS hard vertragen ;)

Specs

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kijk nu word het een ander verhaal, als de TS meer wilt uitgeven aan een cpu dan kan je beter bij intel zijn.Vuistregel als je meer dan +-190 euro wlt uitgeven aan een cpu moet je bij intel zijn, daaronder moet je bij amd zijn. Dit geld natuurlijk voor dit moment en dat je niet aan oc doet.

Aan jou de keuzen dus.

@hier boven
Weer zo een uitspraak, dat amd niet een 8800GTS kan aansturen en dat de E6600 het altijd wint van AMD cpu. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/amd_athlon_64_x2_5600/images/3dmarkcpu.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/athlon64-x2-6000/fear.png

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/cpu/athlon64-x2-6000/ut.png

Dus niet altijd. ;) om maar een paar voorbeelden te noemen, en nu stop ik lijkt wel of niemand iets uitzoekt.

Ken de feiten!

[ Voor 44% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 21:08 ]

Verwijderd

@ freestyler2
antwoord op de vragen die je stelde:
1. videokaart is goed, simpelweg doordat de 8800GTS 320 op dit moment geen ATi-tegenhanger heeft.
2. je kunt zelf heel simpel reviews opzoeken via Google.
3. ik gaf eerder al een aantal concrete voorbeelden van geschikte moederborden.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 13:46 ]

Pagina: 1