M'n PC begint zo onderhand na 5 jaar wel een beetje oud te worden. Tijd voor een update. belangrijkste reden voor update is gamen. Ik doe ook wel wat photoshop en webdevelopment, maar dat draait nu ook allemaal nog "prima".
de onderdelen die ik nog nodig heb zijn
- Processor
- Moederbord
- (eventueel) Koeling
- Geheugen
- Harde schijf
- Videokaart
Dvd brander, floppydisk, behuizing, voeding(300watt) & netwerk kaart heb ik nog van mijn vorige pc en daar is nog niks mis mee dus waarom vervangen
Ik heb al een beetje rondgekeken op Tweakers, en zag dat de Harde schijf van Seagate Barracuda (7200.10, 320GB) van € 67,44 een goede keuze blijkt te zijn.
Ik heb het liefst een AMD Processor aangezien ik daar goede ervaringen mee heb.
Wat ik op het oog heb/had is een AMD Athlon 64 X2 3800+ - € 64,95 nu weet ik niet in hoeverre dit is veroudert en of er een beterere oplossing voor is.
Het moederbord maakt mij opzich niet veel uit er hoeven weinig extra's op te zitten.
Deze heb ik gevonden Asus P5N32-E SLI € 159,70 maar nu zag ik dat dit niet zal werken met een AMD ?
Het Geheugen 2gb ( minder mag ook maar hoe sneller hoe beter )
Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 - € 118,79
en het belangrijkste de videokaart moet goed zijn !
Maar daar heb ik niet echt iets van kunnen vinden helaas.
En nogmaals de computer is speciaal bedoelt voor spellen
( o.a Battlefield 2, Rainbowsix vegas, en allerlei andere spellen die veel van de computer vragen )
De prijs mag +/- € 1000 zijn goedkoper mag natuurlijk altijd maar dan word meestal de pc ook goedkoper qua prestaties
Totaal € 426,64
( maar zit nog geen Videokaart bij )
Mochten er nog dingen ontbreken in mijn verhaal vraag ernaar en ik zal het erop zetten
Alvast bedankt voor jullie medewerking
Update: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2007
Is deze samenstelling minus Muis, Toetsenbord, Headset, Luidsprekers, Monitor, Behuizing, Diskettestation en Dvd-brander ook een goede keuze ?
Totaalprijs zou dan komen op €1002,11 aan nieuwe onderdelen.
Maar de videokaart moet toch goedkoper kunnen ? Want ik wil natuurlijk wel een game pc maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn ...
de onderdelen die ik nog nodig heb zijn
- Processor
- Moederbord
- (eventueel) Koeling
- Geheugen
- Harde schijf
- Videokaart
Dvd brander, floppydisk, behuizing, voeding(300watt) & netwerk kaart heb ik nog van mijn vorige pc en daar is nog niks mis mee dus waarom vervangen
Ik heb al een beetje rondgekeken op Tweakers, en zag dat de Harde schijf van Seagate Barracuda (7200.10, 320GB) van € 67,44 een goede keuze blijkt te zijn.
Ik heb het liefst een AMD Processor aangezien ik daar goede ervaringen mee heb.
Wat ik op het oog heb/had is een AMD Athlon 64 X2 3800+ - € 64,95 nu weet ik niet in hoeverre dit is veroudert en of er een beterere oplossing voor is.
Het moederbord maakt mij opzich niet veel uit er hoeven weinig extra's op te zitten.
Deze heb ik gevonden Asus P5N32-E SLI € 159,70 maar nu zag ik dat dit niet zal werken met een AMD ?
Het Geheugen 2gb ( minder mag ook maar hoe sneller hoe beter )
Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 - € 118,79
en het belangrijkste de videokaart moet goed zijn !
Maar daar heb ik niet echt iets van kunnen vinden helaas.
En nogmaals de computer is speciaal bedoelt voor spellen
( o.a Battlefield 2, Rainbowsix vegas, en allerlei andere spellen die veel van de computer vragen )
De prijs mag +/- € 1000 zijn goedkoper mag natuurlijk altijd maar dan word meestal de pc ook goedkoper qua prestaties
| Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ - € 64,95 |
| Moederbord: Asus P5N32-E SLI - € 159,70 |
| Koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) - € 15,76 |
| Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 - € 118,79 |
| Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB - € 67,44 |
Totaal € 426,64
( maar zit nog geen Videokaart bij )
Mochten er nog dingen ontbreken in mijn verhaal vraag ernaar en ik zal het erop zetten
Alvast bedankt voor jullie medewerking
Update: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2007
Is deze samenstelling minus Muis, Toetsenbord, Headset, Luidsprekers, Monitor, Behuizing, Diskettestation en Dvd-brander ook een goede keuze ?
Totaalprijs zou dan komen op €1002,11 aan nieuwe onderdelen.
Maar de videokaart moet toch goedkoper kunnen ? Want ik wil natuurlijk wel een game pc maar het hoeft niet het beste van het beste te zijn ...
[ Voor 43% gewijzigd door freestyler2 op 02-05-2007 12:11 ]
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.