Toon posts:

Gaming PC samengesteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers. Via mijn werk kan ik tegen 20% korting een computer bestellen. Omdat mijn oude pc al reeds een dikke 4 jaar oud is heb ik hier wel interesse in. Maar helaas heb ik de hardware veranderingen over de laatste jaren niet echt gevolgd. Nu heb ik alles opgezocht op het internet en wil ik aan jullie experts eens vragen wat jullie van de samengestelde configuratie denken.
Deze nieuwe computer wil ik gaan gebruiken voor van alles eigenlijk. Voornamelijk internet, skype, word, films etc. Maar ik speel ook wel graag eens een nieuw spel. Voornamelijk eigenlijk de nieuwe C&C en Supreme commander (die op mijn huidige systeem net speelbaar zijn). De gaming mogelijkheid is daardoor ook de enigste reden voor de aanschaf van de nieuwe pc.
Ik heb geen interesse in overclocken met dit systeem. Het liefst had ik wel een zo stil mogelijk systeem zonder al te veel hoeven te betalen.

CPU:
Intel Core 2 Duo E6600 S775 1066FSB 2.40GHz 4MB

Op tom's hardware heb ik de statistieken gezien van deze CPU en ik ben zeer tevreden. Hij komt overal wel hoog uit. Bovendien ben ik wel gecharmeerd van de dubbele processor eenheid omdat ik ook wel vaker switch tussen applicaties lijkt mij dit handig. De AMD is wel wat goedkoper, maar komt in de meeste test net iets lager uit. Omdat ik op mijn oude PC bespaard heb op de CPU heb ik hier eigenlijk altijd wat spijt van gehad en wil ik deze fout niet nogmaals maken.

CPU koeler:
Zalman CNPS9500-LED for S-775/478/754/939/940

Zover ik zag komt de CPU niet uitgerust met een standaard koeler. Omdat ik niet wil dat mijn pc een vlammenzee wordt heb ik deze koeler uitgezocht. Hij is redelijk stil vergeleken met andere koelers en zou voldoende moeten zijn voor de CPU (koelt CPU’s tot 2400Mhz). Bovendien heeft hij een leuk LEDje dat mooi zou zijn in een doorzichtige kast.

Geheugen:
Kingston DDR2-800 2GB CL5 HyperX Kit

Twee GB geheugen is op dit moment voldoende voor de nieuwste spellen. Als het nodig is kan ik het in de toekomst ook nog altijd uitbreiden. Ik heb zelf goede ervaringen met Kingston en zie ook dat veel andere hun systeem uitrusten met dit merk. 800Mhz lijkt me snel genoeg, zoveel zal het verschil wel niet zijn maar het kost hetzelfde als 533.

Moederbord:
Asus P5B-DLX/WIFI S775 Intel-P965 DDR2

Het moederbord is de basis van de PC dus het moet over een goede kwaliteit beschikken. Bovendien heb ik nog paar oude PCI kaarten (TV kaart, modem, geluidskaart) die ik wil gebruiken. Dus ik heb 2-3PCI aansluitingen nodig. Ik heb verschillende positieve reacties gezien over dit bord en uit de gegevens lijkt mij dit gewoon een goed bord dat alles goed kan aansturen.

Harddisk:
Seagate Barracuda 500GB 7200.10 SATA2 16MB

Ik heb al zo’n schijfje thuis. Het werkt perfect, en genoeg ruimte. RAID heb ik (nog) niet nodig. Backups maak ik op DVD. En voor de performance van 2 schijven kan ik altijd nog ooit een schijf bijplaatsen.

Videkaart:
Asus EN8800GTS 320MB DDR3 PCI-E

Lijkt mij een zeer goede videokaart. Zag ook dat veel andere hier op tweakers deze hebben besteld. Is evengoed nog flink duur, maar lijkt mij noodzakelijk om de nieuwste spellen in al hun glorie te spelen.

Casefan:
Zalman ZM-F1 80mm Silent Fan

Voor de kast wat extra te koelen. Ik zag op verschillende sites dat een casefan tegenwoordig echt geen extra luxe meer is. Zeker in deze hete zomerdagen lijkt mij.

Kast:
AOpen Midi Nouveau Zwart,Zwart 400W

Lijkt mij een goede kast. Zag er in ieder geval zeer mooi uit. Zijkant is doorzichtig (daarom ook de LED koeler). De voeding geeft mij wel enige twijfels. 400W is tegenwoordig niet meer zoveel, maar een 600W kost al snel 70-90 euro extra.

DVD brander:
NEC AD-7173S DVD-RW 18xR SATA DL Labelflash (b)

Zwart past bij de kast, snel genoeg en SATA (wil geen IDE kabels meer).

Bediening:
Logitech MX518 Gaming Optical Mouse USB/PS2
Logitech Media Keyboard PS2 (b)

Ben zeer tevreden over Logitech. Mooi en degelijk. En muis is goed voor games begrijp ik.

Floppy:
Sony Floppy Drive 3.5" 1.44MB Bulk (b)

Tja, ik wil nog zeker een jaar Windows XP blijven gebruiken. En meestal heb je daar een floppy voor nodig met SATA drivers bij de installatie.

Geluidsboxen:
Logitech X-230 2.1 32W RMS

Zien er goed uit. Vriend van mij heeft ze en komt goed geluid uit. Met 5.1 en 7.1 ben ik niets omdat ik geen boxen achter mijn stoel kan plaatsen.

Monitor:
Acer AL1951Es 19" LCD 2ms (b/s)

Mooi en groot genoeg scherm vond ik. Eigenschappen leken mij allemaal voldoende om games op te spelen.

Kosten met korting (kan nog iets afwijken)

Intel Core 2 Duo E6600 S775 1066FSB 2.40GHz 4MB€ 192,00
Kingston DDR2-800 2GB CL5 HyperX Kit€ 111,00
Asus P5B-DLX/WIFI S775 Intel-P965 DDR2€ 144,00
Zalman CNPS9500-LED for S-775/478/754/939/940€ 37,10
Seagate Barracuda 500GB 7200.10 SATA2 16MB€ 112,40
Asus EN8800GTS 320MB DDR3 PCI-E€ 236,00
Zalman ZM-F1 80mm Silent Fan€ 5,18
Acer AL1951Es 19" LCD 2ms (b/s)€ 196,40
Logitech X-230 2.1 32W RMS€ 32,40
Sony Floppy Drive 3.5" 1.44MB Bulk (b)€ 5,35
Logitech Media Keyboard PS2 (b)€ 10,30
Logitech MX518 Gaming Optical Mouse USB/PS2€ 38,60
NEC AD-7173S DVD-RW 18xR SATA DL Labelflash (b)€ 27,00
AOpen Midi Nouveau Zwart,Zwart 400W€ 144,80
Totaal:€ 1.292,53

Verwijderd

Intel Core 2 Duo E6600 S775 1066FSB 2.40GHz 4MB € 192,00
2 gb ddr 2 533 100 euro
gigaBYTE ds 3 100 EURO
geen processor cooler
2*320 GB seagate in raid 0
ati radion x2900xt 400 euro
Geen extra fan
Acer AL1951Es 19" LCD 2ms (b/s) € 196,40
Logitech X-230 2.1 32W RMS € 32,40
Sony Floppy Drive 3.5" 1.44MB Bulk (b) € 5,35
Logitech Media Keyboard PS2 (b) € 10,30
Logitech MX518 Gaming Optical Mouse USB/PS2 € 38,60
NEC AD-7173S DVD-RW 18xR SATA DL Labelflash (b) € 27,00
antec sonata 2 100 euro

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:22 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:21:
Intel Core 2 Duo E6600 S775 1066FSB 2.40GHz 4MB € 192,00
2 gb ddr 2 533 100 euro
gigaBYTE ds 3 100 EURO
geen processor cooler
2*320 GB seagate in raid 0
ati radion x2900xt 400 euro
Geen extra fan
Acer AL1951Es 19" LCD 2ms (b/s) € 196,40
Logitech X-230 2.1 32W RMS € 32,40
Sony Floppy Drive 3.5" 1.44MB Bulk (b) € 5,35
Logitech Media Keyboard PS2 (b) € 10,30
Logitech MX518 Gaming Optical Mouse USB/PS2 € 38,60
NEC AD-7173S DVD-RW 18xR SATA DL Labelflash (b) € 27,00
antec sonata 2 100 euro
Ds3 heeft brakke raid, dus een slecht idee om 2 schrijven in raid te zetten ;) .

Verwijderd

bassie_ schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:48:
[...]

Ds3 heeft brakke raid, dus een slecht idee om 2 schrijven in raid te zetten ;) .
Dan een schijff van 500 GB, de rest lijkt me wel beter :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Een alternatief voor je cpu-koeler is de Arctic Freezer 7 Pro, ook goed, stil & stukken goedkoper.
Als je niet gaat overclocken, heb je aan PC-5300 geheugen genoeg, PC-6400 is alleen zinvol als je gaat OCen, anders heb je er niets aan.

Ik neem aan dat je de P5B Deluxe WiFi gekozen hebt omdat je de WiFi ook gaat gebruiken ?
Een 400W voeding is ruim voldoende, mits de voeding van een beetje goede kwaliteit is ...

PS: Die Antec Sonata 2 kast (met 450W voeding en 12cm casefan) lijkt me inderdaad wel het overwegen waard ...

[ Voor 33% gewijzigd door SKiLLa op 02-05-2007 12:15 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
De zalman cooler had ik uitgezocht omdat hij een van de weinige coolers was die werden geleverd bij onze leveranciers. Eigenschappen zijn goed, maar die artic freezer heeft dat inderdaad ook (die zou ik wel ergens anders moeten bestellen en maakt net iets meer geluid). Zalman is wel erg zwaar, en die artic freezer is licht. Niet dat ik mijn pc zo vaak verplaats, maar die zalman maakt het eigenlijk wat moeilijker om de pc mee te nemen naar lan parties aangezien zalman aanraad de pc niet te verplaatsen met die cooler.
str1ker: Ik zag in jou configuratie staan dat een cooler niet nodig is? Kan deze CPU voldoende passief gekoeld worden? Dacht namelijk dat deze nieuwe processors nogal warm werden.

Het geheugen heb ik zo gekozen omdat enkel 1euro verschil zat tussen de prijzen bij onze leverancier.

Nee, ik heb (nu nog) geen WIFI nodig. Maar de P5B Deluxe had 2 pci express sloten inplaats van 1. Dit lijkt me wel handig als ik nog ooit iets zou bijplaatsen.

Voor de kast heb ik het probleem dat hij niet geleverd wordt door onze leverancier. Ook zou ik het mooi vinden om een doorzichtige zijkant te hebben (daarom ook de LED op de fan).

str1ker: De extra case fan is overbodig neem ik aan uit jou antwoord? Ik wist niet zeker als dit nodig was, maar het koste slechts 5-6 euro, dus dacht, kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
De x2900xt is een radeon kaart. Ik heb op dit moment een radeon 9600Pro. Maar ik heb eigenlijk enkel problemen met de drivers gehad. Bij de nieuwe spellen gaat het wel goed. Maar half-life 1 hoef ik daar niet meer mee te spelen. Mijn oude gforce2 kaar daar tegenover heb ik nooit problemen mee gehad. Dus ik wil eigenlijk gewoon liefst geen radeon meer.

Ik was eingelijk niet van plan om een RAID op te zetten. Je hebt dan ook twee hardeschijven nodig, wat duurder is dan een grote schijft. Ik had niet verwacht dat dit zo'n groot performance verschil maakte?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 12:59 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:57:
Bedankt voor de snelle reacties.
De zalman cooler had ik uitgezocht omdat hij een van de weinige coolers was die werden geleverd bij onze leveranciers. Eigenschappen zijn goed, maar die artic freezer heeft dat inderdaad ook (die zou ik wel ergens anders moeten bestellen en maakt net iets meer geluid). Zalman is wel erg zwaar, en die artic freezer is licht. Niet dat ik mijn pc zo vaak verplaats, maar die zalman maakt het eigenlijk wat moeilijker om de pc mee te nemen naar lan parties aangezien zalman aanraad de pc niet te verplaatsen met die cooler.
str1ker: Ik zag in jou configuratie staan dat een cooler niet nodig is? Kan deze CPU voldoende passief gekoeld worden? Dacht namelijk dat deze nieuwe processors nogal warm werden.

Het geheugen heb ik zo gekozen omdat enkel 1euro verschil zat tussen de prijzen bij onze leverancier.

Nee, ik heb (nu nog) geen WIFI nodig. Maar de P5B Deluxe had 2 pci express sloten inplaats van 1. Dit lijkt me wel handig als ik nog ooit iets zou bijplaatsen.

Voor de kast heb ik het probleem dat hij niet geleverd wordt door onze leverancier. Ook zou ik het mooi vinden om een doorzichtige zijkant te hebben (daarom ook de LED op de fan).

str1ker: De extra case fan is overbodig neem ik aan uit jou antwoord? Ik wist niet zeker als dit nodig was, maar het koste slechts 5-6 euro, dus dacht, kan beter het zekere voor het onzekere nemen.
De x2900xt is een radeon kaart. Ik heb op dit moment een radeon 9600Pro. Maar ik heb eigenlijk enkel problemen met de drivers gehad. Bij de nieuwe spellen gaat het wel goed. Maar half-life 1 hoef ik daar niet meer mee te spelen. Mijn oude gforce2 kaar daar tegenover heb ik nooit problemen mee gehad. Dus ik wil eigenlijk gewoon liefst geen radeon meer.

Ik was eingelijk niet van plan om een RAID op te zetten. Je hebt dan ook twee hardeschijven nodig, wat duurder is dan een grote schijft. Ik had niet verwacht dat dit zo'n groot performance verschil maakte?
Waarom geen Samsung 931BW? Widescreen, resolutie 1440x900. Widescreen is tegenwoordig helemaal 'in' en het overgrote deel van de nieuwe games ondersteunt WS resoluties. Het is natuurlijk wel een persoonlijke afweging, verdiep je hier nog even in.. (931BW kost 212 euro bij Azerty).

RAID 0 geeft een behoorlijke performanceboost hoor, twee degelijke harde schijven in RAID 0 geven even goede prestaties als een WD Raptor van 10,000 RPM. Het is misschien 40 euro duurder, maar je krijgt er heel wat voor terug.

Ik neem aan dat je een medewerker in een computerwinkel o.i.d. bent en dat je dus vast zit aan een bepaalde leverancier, wel jammer aangezien dit behoorlijk hoge prijzen zijn voor een 19% BTW korting.. Als je dit bijv. bij Azerty of Salland bestelt en vervolgens 19% BTW er af trekt ben je een stuk goedkoper uit, kan ik je verzekeren.

Verder heb je geen duidelijk budget opgegeven. Ik vind je probleembeschrijving over je ATi 9600 Pro een beetje vaag, ik denk eerder dat je zelf wat fout hebt gedaan dan dat ATi brakke drivers heeft geleverd (no offense). nVidia staat immers bekent om haar teleurstellende drivers, ik heb bijvoorbeeld drivers voor een 7-serie kaart die al meer dan een half jaar oud zijn. Het is overigens een beetje simpel om te zeggen 'dus ik wil nooit meer een Radeon', het gaat er gewoon om welke fabrikant het beste product voor de beste prijs op de markt zet en of de service een beetje ok is. De 2900XT zet echt zeer goede prestaties neer voor zijn beschaafde prijs, als er nog wat speling in je budget zit zou ik je echt aanraden om deze kaart te kopen..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Er is ook een 80 euro (ik zoek even...) geheugen

http://tweakers.net/productsurvey/125088

Dat je volgens de survey gemakkelijk naar 800MHz krijgt. Heb je toch die snelheid, voor mindere prijs.

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:44:
RAID 0 geeft een behoorlijke performanceboost hoor, twee degelijke harde schijven in RAID 0 geven even goede prestaties als een WD Raptor van 10,000 RPM. Het is misschien 40 euro duurder, maar je krijgt er heel wat voor terug.
Ze geven qua doorvoer hetzelfde, maar daar blijft het bij. De accestimes zijn echt wel een héél pak lager, en het is juist dat dat je bij normaal pc-gebruik voelt. Opstarten van programma's ed gaat gewoon een heel pak sneller. Ik heb zelf een eindje gewerkt met 2 DM10's 200gig in raid0 als bootdisk, en dat was inderdaad een hele vooruitgang tov een single disk. Dan ben ik overgestapt naar Seagate 7200.10's in raid0 als bootdisk, wat amper vooruitgang opleverde, en nu ben ik overgestapt op 2 74gig raptors in raid0, en de snelheid is echt een héél pak hoger dan met die seagate raid0 (zelfs een single werkt sneller dan een raid0).

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De Aopen kast is mooi maar de voeding is waarschijnlijk niet zo super (wel duur kassie trouwes). Ah ik zie nu een optionele voeding nou dan zou ik er een ander bij doen die 85%+ effiecient is.

Ik kan altijd een efficiente voeding aanraden, want dat betaald zich in de jaren zeker terug en nog sneller als je een 8800 bezit :P (idle record verslinder tot nog toe :9, heb zelf me stroommeter al verstopt, en me voeding watergekoelt :P)

Nukezone FTW

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Ze geven qua doorvoer hetzelfde, maar daar blijft het bij. De accestimes zijn echt wel een héél pak lager, en het is juist dat dat je bij normaal pc-gebruik voelt. Opstarten van programma's ed gaat gewoon een heel pak sneller. Ik heb zelf een eindje gewerkt met 2 DM10's 200gig in raid0 als bootdisk, en dat was inderdaad een hele vooruitgang tov een single disk. Dan ben ik overgestapt naar Seagate 7200.10's in raid0 als bootdisk, wat amper vooruitgang opleverde, en nu ben ik overgestapt op 2 74gig raptors in raid0, en de snelheid is echt een héél pak hoger dan met die seagate raid0 (zelfs een single werkt sneller dan een raid0).
Misschien 'voelt' een Raptor in het gebruik sneller aan dan een RAID setup, maar dit artikel laat zien dat in benchmarks een RAID 0 setup het toch wint van een single Raptor: http://www.tomshardware.c...ages_wd_raptor/index.html
Overigens is RAID 0 een mooie tussenweg voor iemand die snelheid wilt, maar niet té veel wilt betalen :).

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:13:
Misschien 'voelt' een Raptor in het gebruik sneller aan dan een RAID setup, maar dit artikel laat zien dat in benchmarks een RAID 0 setup het toch wint van een single Raptor: http://www.tomshardware.c...ages_wd_raptor/index.html
Overigens is RAID 0 een mooie tussenweg voor iemand die snelheid wilt, maar niet té veel wilt betalen :).

Even die benchmark doorgenomen en daaruit blijkt wat ik gezegd heb; de single raptor is qua handling van kleine files en qua opstarten van programma's sneller dan een stripe. Aangezien je die brute leessnelheid niet zo heel vaak nodig hebt (ik kan me niet voorstellen dat jij vaak files van ettelijke 100den megabyte's, tenzij het is voor te kopieren naar andere schijven/raidarrays) vind ik nog steeds 1 single raptor beter dan een stripe.
Het is inderdaad wél een goede oplossing om voor weinig geld meer prestatie te krijgen, aangezien je met 1 raptor amper opslagruimte hebt, terwijl dat met een stripe direct het geval is

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-01 15:19
Jedi_Pimp schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:13:
[...]

Ja, tom zegt dus mooi dit:
"though the WD Raptor clearly remains the fastest Serial ATA desktop hard drive, the RAID 0 array beats it in most benchmarks except access time and I/O performance."

En waar koop je zo'n Raptor voor, niet om grote hoeveelheden data te verplaatsen.....
Leuk al die synthetische benchmarks, maar echt een raptor verslaan doet zo'n raid 0 config ook niet hoor. Die raptor voelt dan ook niet alleen sneller aan, die is gewoon sneller in normaal gebruik.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Jedi_Pimp:
Ik heb over een widescreen gedacht inderdaad. Maar ben bang dat sommige dingen tog nog wat lelijk worden uitgetrokken. Dus ik blijf even bij een standaard scherm.

Ik werk niet in een computer winkel. (anders kreeg ik de spullen waarschijnlijk wel wat goedkoper). Maar mijn bedrijf is wel ICT gerelateerd waardoor we soms computer artikelen doorverkopen aan onze klanten. De prijzen vallen mij ook beetje tegen. Ik vergelijk alles bijna op alternate en azerty en de prijzen verschillen amper.

Mijn budget is inderdaad niet duidelijk. Ik heb voldoende geld dat het niet op een paar tientjes uitkomt, maar liefst had ik een goede prijs/kwaliteit verhouding aangezien ik binnenkort een huis wil gaan kopen. Dus een goed systeem voor 1300Euro is geen probleem, maar 1500Euro voor een computer die amper sneller is vind ik zonde.

De radeon kaart heeft het vroeger wel goed gedaan moet ik toegeven. Maar de laatste 2 jaar crashen al mijn spellen. Het ligt ook echt aan de kaart want ik krijg zo'n ATI schermpje dat de driver is gereset. In heb toen internet afgespeurd naar de foutmelding uit het windows log, en blijkbaar hadden meerdere mensen dat probleem. Als ik de resolutie en al de instellingen bij spellen op low zit dat gaat het wel goed. Maar een spel als battlefield 1942 zou ik eigenlijk in volledige graphics moeten kunnen spelen. Mischien dat het ook wel een hardware probleem is, maar de garantie is ondertussen voorbij. Mijn gforce2 werkt aan de andere kant nog steeds perfect na iets van 7-8 jaar. Maar ik zal inderdaad eens overwegen om de 2900XT te kopen.

----

De RAID is nu nog een beetje onduidelijk. Ik zie dat de reacties enigzins afwijken. Mischien is het slimmer om 1 schijf te kiezen nou, en later 1 (of dan meteen 2) kleine schijfjes toetevoegen als ik merk dat de performce wat beter kan?

Voor de kast heb ik een andere keuze gemaakt. Hoewel deze combinatie mischien duurder is zijn de kwaliteiten wel beter. Ik zat te denken aan de behuizing van Antec Performance One P160W-EU ATX en een voeding van Sirtec ATX2 PSU 500W Active PFC 12cm Fan

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien wil ik ook de video kaart vervangen door een Asus EN8800GTS 640MB DDR3 PCI-E
Ik kon op internet niet zoveel reviews/benchmarks vinden en heb besloten om tot tegen kaart te kiezen (is 90 euro duurder)

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:28:
Bij nader inzien wil ik ook de video kaart vervangen door een Asus EN8800GTS 640MB DDR3 PCI-E
Ik kon op internet niet zoveel reviews/benchmarks vinden en heb besloten om tot tegen kaart te kiezen (is 90 euro duurder)
Wacht gewoon nog heel eventjes tot uiterlijk 14 mei, dan zullen er 'echte' benchmarks van de 2900XT komen die het een en ander zullen duidelijk maken :). Houd deze keuze nog 1,5 week vast, en kijk dan hoe de 2900XT presteert t.o.v. de 8800GTS en de 8800GTS en of je het de meerprijs waard vindt (~380 euro bij Salland).

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de korting actie dan al voorbij... Ik verwacht wel dat de 2800xt beter gaat zijn, maar er komt altijd wel een nieuwe kaart die beter is.

Mijn totaal prijs zit nu op 1500Euro
Pagina: 1