Dual Monitor Setup probleem.

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 08:22
Een vriend van mij heeft het volgende systeem

Moederbord: ASUS M2A-VM, AM2, ATI X1250 chipset.
Processor: AMD 3600+ Dual Core
Geheugen: 1GB DDR2, 667Mhz
Besturingssysteem: Windows XP, Home (NL)

Het moederbord is voorzien van een DVI en D-Sub VGA aansluiting.

Hij heeft een tweetal Acer TFT AL1916WAs 19 Inch monitoren. Die hebben alleen een D-Sub VGA aansluiting.

Dus ik heb 'm gezegd met een DVI > VGA convertor is het mogelijk om die 2e monitor aan te sluiten. Lees ik vervolgens in de handleiding dat dit niet mogelijk is!!!

Dus heb ik 'm een losse videokaart laten aanschaffen dat is een NVIDIA GeForce 6200TC PCI-E geworden.

Hij ziet allebei de kaarten wel alleen heb ik nu last van driver problemen. Op de ene wilt hij niet de juist resolutie en kleurinstelling weergeven. Dus daar kan ik ook niets mee. Werkt dat eigenlijk wel een ATI en NVIDIA kaartje in een systeem?

Nu dacht ik dan gebruik ik toch alleen de Geforce 6200TC met een DVI > VGA convertor. Blijkt er op de Geforce 6200TC ook geen geschikte DVI-D? aansluiting aanwezig is. Hij mist namelijk een deel van de pinnen.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Zou een ATI kaartje die driverproblemen niet kennen? En is dat dus de enige mogelijkheid. Of is er een andere oplossing.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zowel een ATi- als NVIDIA-kaart in één systeem is vragen om moeilijkheden. Het zal met enige moeite misschien wel werkend te krijgen zijn, maar waarom zou je niet gewoon een tweede ATi-kaartje aanschaffen? Let daarbij inderdaad op de juiste DVI-aansluiting, of koop er desnoods één met een D-Sub aansluiting.

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 14-06-2007 16:32 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• et36s
Had ik dat maar gedaan. Ik had verwacht dat het zo wel zou werken. Dus met een ATI X300 met d-sub aansluiting zou het moeten werken?

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
r00n schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:31:
Zowel een ATi- als NVIDIA-kaart in één systeem is vragen om moeilijkheden. Het zal met enige moeite misschien wel werkend te krijgen zijn, maar waarom zou je niet gewoon een tweede ATi-kaartje aanschaffen? Let daarbij inderdaad op de juiste DVI-aansluiting, of koop er desnoods één met een D-Sub aansluiting.
Bij mij werkt het anders prima, net als bij andere mensen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1210570/

[ Voor 8% gewijzigd door CBass op 14-06-2007 17:33 ]

• et36s
Hm Cbass hoe kan ik het beste te werk gaan?

ATI driver deinstalleren

NVIDIA driver deinstalleren

ATI kaart als primaire videokaart in het bios instellen?

ATI driver installeren (reboot)

NVIDIA driver installeren (reboot)

Dan bij beeldschermeigenschappen 'bureablad uitbreiden naar 2e scherm aanvinken" ??

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat spreekt mijn post geenszins tegen. Lees hem nog eens rustig door.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1