Ik ben van plan om een radeon PCI videokaart naast mijn nvidia AGP videokaart in mijn pc te zetten, zodat ik 3 of eventueel 4 monitoren kan aansluiten. Nu heb ik dit forum al afgezocht maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden op de vraag; werken de drivers van deze twee videokaarten naast elkaar of geeft dit problemen?
agp werkt meestal niet gelijkertijd samen met pci, je moet 1 van de 2 in de bios selecteren
Mwa Tweakertjes genoeg die het wel werkend hadden echter altijd ATI+ATI of nVidia+nVidia en niet mixen dat is inderdaad alleen leuk als je van Driver conflicten houdtIRCfreAk schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:48:agp werkt meestal niet gelijkertijd samen met pci, je moet 1 van de 2 in de bios selecteren
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
AGp en PCI videokaarten werken wel degelijk goed samen in een systeem (uitzonderingen daargelaten), maar die BIOS optie die jij aangeeft is UITSLUITEND en alleen maar om aan te geven welke van de twee als eerste moet worden gestart (en daarmee het Primaire beeldscherm wordt).
Verder doet die optie helemaal niets.
Gewoon erin prikken en dan zul je zien dat het gewoon goed werkt...
Dat conflict tussen nVidia en ATI drivers komt alleen voor als je eerst een nVidia kaart als Primaire (AGP) hebt gehad, en de drivers niet verwijderd hebt voordat er een AGP ATi kaart gebruikt wordt.
Omdat dan de drivers gebruik willen maken van dezelfde poort kan het tot problemen leiden, maar een AGP kaart en een PCI kaart naast elkaar is geen probleem. De drivers "weten"als het ware in welk slot welke kaart aangestuurd moet worden...en als dat twee verschillende slots zijn gaat het over het algemeen prima...zoals het ook hoort natuurlijk.
Verder doet die optie helemaal niets.
Gewoon erin prikken en dan zul je zien dat het gewoon goed werkt...
Dat conflict tussen nVidia en ATI drivers komt alleen voor als je eerst een nVidia kaart als Primaire (AGP) hebt gehad, en de drivers niet verwijderd hebt voordat er een AGP ATi kaart gebruikt wordt.
Omdat dan de drivers gebruik willen maken van dezelfde poort kan het tot problemen leiden, maar een AGP kaart en een PCI kaart naast elkaar is geen probleem. De drivers "weten"als het ware in welk slot welke kaart aangestuurd moet worden...en als dat twee verschillende slots zijn gaat het over het algemeen prima...zoals het ook hoort natuurlijk.
Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
Jij haalt waarschijnlijk wat door elkaar. Je kan/moet vaak in de BIOS selecteren welke video adapter (je video kaartje) is als Primaire video adapter wilt hebben. Dus je kan gewoon een AGP/PCI-E samen met een PCI kaartje gebruiken. Het is wel zo, dat vaak het eerste PCI slit (die direct onder je AGP slot) een gedeeld IRQ adres heeft met het AGP slot. Dus gewoon het eerste PCI slot vrij houden, dan moet het gewoon kunnen.IRCfreAk schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:48:
agp werkt meestal niet gelijkertijd samen met pci, je moet 1 van de 2 in de bios selecteren
eventjes wat reacties:
Tomino+nero355: Weet je dat zeker? Ervaring? Zo, ja hoe verklaar je de reacties van Shaggy_NL en GAMEBOY
IRCfreAk: zijn zat mensen die dit aan de praat hebben.
GeFoXxX: Ik wil op alle monitoren ander beeld hebben.
Shaggy_NL en GAMEBOY: Dus als ik het goed heb. Pak een PCI-slot ver van het AGP-slot verwijderd. Stop radeon kaart erin. Stel in mijn bios PCI->AGP als volgorde in. Start windows en installeer drivers behoordende bij de radeon kaart. Daarnaast heb ik dan ook voor jullie de vraag; Hebben jullie hier ervaring mee of is dit een beredeneerd antwoord?
Tomino+nero355: Weet je dat zeker? Ervaring? Zo, ja hoe verklaar je de reacties van Shaggy_NL en GAMEBOY
IRCfreAk: zijn zat mensen die dit aan de praat hebben.
GeFoXxX: Ik wil op alle monitoren ander beeld hebben.
Shaggy_NL en GAMEBOY: Dus als ik het goed heb. Pak een PCI-slot ver van het AGP-slot verwijderd. Stop radeon kaart erin. Stel in mijn bios PCI->AGP als volgorde in. Start windows en installeer drivers behoordende bij de radeon kaart. Daarnaast heb ik dan ook voor jullie de vraag; Hebben jullie hier ervaring mee of is dit een beredeneerd antwoord?
Ik heb thuis een on-board ATI x200 & een PCI-e 16x GeForce 6600 naast elkaar werkend. Drivers vinden het niet super ofzo (bench/game preformance gaat iets achteruit) maar niets denderends. Zal helaas niet altijd 100% zeker zijn!
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Heb je de kaarten al in huis?
Zo ja, dan zou ik het gewoon eens gaan proberen. Weet je gelijk hoe het zit.
In theorie zou het gewoon goed moeten gaan want de verschillende drivers gaan een verschillend adres aanspreken.
Voor Direct3D functies kun je vaak aangeven welke je wilt gebruiken dus op zich zou dat goed moeten gaan.
Ik heb wel vaker verschillende merken naast elkaar gehad, zonder problemen.
Als je de tweede kaart nog aan moet schaffen is het natuurlijk een ander verhaal.
Zo ja, dan zou ik het gewoon eens gaan proberen. Weet je gelijk hoe het zit.
In theorie zou het gewoon goed moeten gaan want de verschillende drivers gaan een verschillend adres aanspreken.
Voor Direct3D functies kun je vaak aangeven welke je wilt gebruiken dus op zich zou dat goed moeten gaan.
Ik heb wel vaker verschillende merken naast elkaar gehad, zonder problemen.
Als je de tweede kaart nog aan moet schaffen is het natuurlijk een ander verhaal.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik had hem besteld op internet en begon te twijfelen. Maar ondertussen heb ik het prima aan de praat. Geen problemen ondervonden. Instelling zijn nu een beetje vervelend door de verschillende control centers.
Waarom heb je niet meteen een nVidia PCI kaartje geregeld? Waarom moeilijk doen?
Ja dat is een goede vraag, ik kon er geen vinden die betaalbaar was en beschikbaar, ander was het wel een nviia gewordenCubefanatic schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:09:
Waarom heb je niet meteen een nVidia PCI kaartje geregeld? Waarom moeilijk doen?
Ik heb tijden lang met ATI + Nvidia combos gedraaid en werkelijk nooit gezeik gehad met de drivers. Het enige probleem dat ik had was dat de beeldopbouw ranzig traag was op mijn 2e monitor, maar ik denk dat ik net een gare combo te pakken had met mijn AMD 760MPX plank.
Maar dat probleem had ik ook met ATI + ATI combos en ook met Nvidia + Nvidia, dus was niet te wijten aan de drivers.
Maar dat probleem had ik ook met ATI + ATI combos en ook met Nvidia + Nvidia, dus was niet te wijten aan de drivers.
Ik heb een tijdje een Asus 7700 GTS (Geforce 2 AGP) gehad naast een Ati Radeon 7500 PCI.
Diezelfde Ati Radeon heeft later ook nog even naast een Asus 6600GT gewerkt.
Leverde geen problemen op.
Diezelfde Ati Radeon heeft later ook nog even naast een Asus 6600GT gewerkt.
Leverde geen problemen op.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Je moet de drivers welt goed installeren! Dan werkt het. Ik heb een keertje....
Matrox G450 met een Geforce ti4200 en een TNT2 gedraaid! Alleen mijn bureau was te klein voor de aantal CRT's.....
Matrox G450 met een Geforce ti4200 en een TNT2 gedraaid! Alleen mijn bureau was te klein voor de aantal CRT's.....
Daar heb je toch de optie "bureaublad uitbreiden naar deze monitor" voor?zonglew00 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:32:
Alleen mijn bureau was te klein voor de aantal CRT's.....
Pagina: 1