Toon posts:

Amd systeempje

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan het volgende systeempje te bouwen.

Amd x2 5600
2 gig ddr-800 geheugen
320 gig hdd
dvd brandertje
standaard behuizing

Nou vroeg ik mij af welk moederbord ik hier het beste bij kon nemen.
Ik zou graag zien dat er VGA onboard opzit, aangezien ik nauwelijk spelletjes en dergelijke speel.
Ik heb nog wel een oude geforce fx 5200 liggen, maar die zal wel minder presteren als een hedendaagse onboard VGA chip.

http://www.alternate.nl/h...=GEIG02&showTechData=true

Deze lijkt mij wel geschikt, iemand betere suggestieS?

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Kijk eens naar een Asus M2A-VM.. deze wordt heel veel gebruikt in budget systeempjes...

Heb je dit topic al eens bekeken? \[BBG:mei 2007] Special: Budgetsysteem

@Hieronder... dat is inderdaad dezelfde die ik noemde. Heb vorige week zo'n moederbord gebruikt in een systeem.. volgens mij best een stabiel en snel moederbord. Inderdaad ook een aardige X1250 videokaart.

[ Voor 70% gewijzigd door hars73 op 14-06-2007 13:45 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ja ziet er goed uit. Dit is ook leuk alternatief. Een 690G chipset, die is wel goed volgens mij. En een X1250 videokaart van ATI.

Verwijderd

Topicstarter
uit dat topic komt inderdaad het Asus boardje vaak voor.
Heb momenteel een celeron 2,4 ghz met een asus p4pe-x.. nu bijna 4 jaar oud.
na het eerste jaar ging de geluidskaart kapot, na anderhalf jaar 1 geheugenbank, en na 2 jaar deed nog maar 1 pci slot het. Er is dus erg veel kapot gegaan aan dit boardje.. Maar zo kan je met elk product slechte ervaringen hebben. Er zijn zoveel dingen van asus wel erg goed.

Is het sowieso niet verstandiger om een iets ruimer budget voor het moederbord te reserveren, bijvoorbeeld tot 80 euro o.i.d?

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:50:
uit dat topic komt inderdaad het Asus boardje vaak voor.
Heb momenteel een celeron 2,4 ghz met een asus p4pe-x.. nu bijna 4 jaar oud.
na het eerste jaar ging de geluidskaart kapot, na anderhalf jaar 1 geheugenbank, en na 2 jaar deed nog maar 1 pci slot het. Er is dus erg veel kapot gegaan aan dit boardje.. Maar zo kan je met elk product slechte ervaringen hebben. Er zijn zoveel dingen van asus wel erg goed.

Is het sowieso niet verstandiger om een iets ruimer budget voor het moederbord te reserveren, bijvoorbeeld tot 80 euro o.i.d?
Ik heb nog een systeempje (te koop) met een Asus CU4 nogwat moederbord en dat draait nog steeds zonder problemen (al een jaar of 6 oud). Dus dat is inderdaad toevallig pech hebben, maar dat kan met elk merk.

En waarom zou je tot 80 euro reserveren als een moederbord van 60 euro ook al aan je eisen voldoet? ;) Voor die 20 euro heb je al bijna je DVD brander..

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke helemaal waar :)..
In dat topic welke jij net sturen staat ook een repportage over de 690 chipset

Dan lijkt me dit wel een goede keuze:)

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:59:
Ja oke helemaal waar :)..
In dat topic welke jij net sturen staat ook een repportage over de 690 chipset

Dan lijkt me dit wel een goede keuze:)
Let er dan wel op dat er twee verschillende uitvoeringen zijn, de M2A-VM en de M2A-VM/HDMI. Deze laatste heeft naast een HDMI aansluiting ook firewire (dit heeft de standaard uitvoering niet!)

Verwijderd

Topicstarter
klopt ik zag het net inderdaad!!
Nog beter met HDMI kan ik mijn LCD tv in dual screen zetten.. hd filmpjes kijken enzo!!

Bedankt voor de goede tips!

• Ultraman
  • Laatst online: 28-01 17:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Duik eens in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**
Een vraag over welk moederbord je moet nemen zonder eerst zelf onderzoek te doen schiet niet op.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 15-06-2007 13:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.