Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gratis firewall vista 64bit

Pagina: 1
Acties:
  • 3.520 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Simpele vraag: wat is een goede gratis firewall voor vista home premium 64 bit.

Onlangs overgestapt van xp naar vista en onder xp gebruikte ik CA Anti-virus samen met Sygate.
Over CA ben ik erg tevreden (en bovendien heb ik al tot volgend jaar betaald) en Sygate vond ik perfekt, vooral ook bij uitgaande verbindingen: altijd een melding als een aplicatie (zoals games of WMP die helemaal NIETS naar buiten hoeven te sturen van mij) naar buiten wilde, dus ook na een update van IE bijv.
Nu is Sygate overgenomen door Symantic en is er geen versie voor Vista. Als je zoekt naar gratis firewalls, krijg ik alleen resultaten terug van complete beveiligingspakketten, zoals Avast en bovengenoemde Symantic bijv.
Ongetwijfeld zijn die goed (en ik stap waarschijnlijk wel over als mijn abo bij CA afloopt) maar is er ook alleen een firewall die gratis is voor Vista?
In de FAQ van dit topic staat een prachtig lijstje van wat er allemaal is, maar helaas staat Vista daar (nog) niet bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 21:22 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Misschien heb je wat aan het lijstje op deze site: http://www.iexbeta.com/wi...ist#Firewalls_.2F_IDS.27s.

Link komt uit Personal firewalls: discussietopic.

And I'm the only one and I walk alone.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb de firewalls bekeken, allen kosten dollars/euros, ik kan met niet voorstellen dat er geen gratis/opensource versie bestaat voor Vista..

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de lijst doorgenomen, maar alle losse firewalls zijn óf niet gratis óf niet voor Vista. Behalve de Vista Firewall Control, maar de gratis versie is beperkt vergeleken met de plus versie waar je wel voor moet betalen.

Hmm, ik dacht makkelijke vraag - 'ik ben toch niet de enige die dit zoekt', maar ik ben nu toch al lang aan het surfen naar een antwoord.

Idd geval bedankt voor je suggestie.

Edit2: Ook heb ik dat topic doorgenomen, maar het lijkt vooral over NAT en routers te gaan (waar ik overigens niet achter zit, maar dit terzijde).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 22:00 . Reden: woordje 'ben' toegevoegd ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
ZoneAlarm is ook een goede firewall, en er bestaat een gratis versie. Ik weet alleen niet of die compatibel is met Vista. Anders kan het zijn dat Sygate wel werkt op Vista, hoor. Anders geeft die anders wel een melding (Vista geeft bij alles een melding !)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Niets is gratis, beter ga je naar de winkel en koop je er 1.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit past beter in Personal firewalls: discussietopic :)

Jack-Venema: laat zulke replies gewoon achterwege, het voegt niet echt iets toe aan het topic. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.