Ik heb in februari mezelf op een nieuwe pc getrakteerd: het gaat om een Packard Bell Imedia 9520. Dit zijn de specs:
- Cuba (MSI MS-7301) Motherboard.
- Intel Core 2 Duo E6300.
- nVidia GeForce 7300 SE.
- HDD Seagate TONKA 1.5 Seriële ATA.
- Philips DVD8801.
- Packard Bell Data Secure.
- Philips Dvd-rom DROM6216.
- Microsoft Windows XP Media Center Edition.
Processor
Processor-kloksnelheid 1860 MHz
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processor Intel Core 2 Duo E6300
Processor systeembus 1066 MHz
L2 cache 2 MB
Geheugen
Intern geheugen 1024 MB: DIMM 1GB PC2-5300 (DDR2-667)
Videogeheugen
Grafische adapter nVidia GeForce 7300 SE
Grafische adapter, soort geheugen GDDR3
Maximum geheugen grafische adapter 512 MB
Videokaart 128 bit
Graphics adapter bus clock speed 500 MHz
Nou wil ik graag twee dingen doen met mijn PC:
Punt 1 ik wil mijn bijbehorende interne cardreader werkend krijgen: ik heb al een nieuwe chipset geinstalleerd en tevens al eens de stekker er op nieuw ingedrukt, maar ik krijg met mijn noob kennis het apparaat niet werkend. Het lichtje staat op rood als ik mijn sd kaart er in doe. Er worden geen stations herkend in deze computer die relateren aan de cardreader. Hij heeft nog nooit gewerkt.
Punt 2: ik wil een upgrade uitvoeren:
A: Ik zou graag mijn geheugen uitbreiden maar niet door 130 euro over te maken naar packard bell. Kan ik ook een ander merk geheugen met dezelfde specs plaatsen.
B: Ik wil graag mijn voeding vervangen voor een betere videokaart. Ik weet alleen niet of mijn eigen voeding misschien wel voldoende is, puur omdat ik niet weet hoeveel watt het is. Hoe vind ik dit uit of wie kan mij dit vertellen.
C: Ik wil een nieuwe videokaart met een maximaal te besteden budget van 150 euro. Moet ik voor een directx 10 kaart gaan of kan een directx 9 nog wel een hele tijd mee. Ik zit te denken aan een msi x1950 pro met 512 mb, welke ik binnen het budget kan aanschaffen: niet nieuw weliswaar of een nieuwe 7600 fatal1ty. Of moet ik toch voor een 8600 gaan? Ik hoop dat mensen mij willen helpen dit is mijn eerste post.
- Cuba (MSI MS-7301) Motherboard.
- Intel Core 2 Duo E6300.
- nVidia GeForce 7300 SE.
- HDD Seagate TONKA 1.5 Seriële ATA.
- Philips DVD8801.
- Packard Bell Data Secure.
- Philips Dvd-rom DROM6216.
- Microsoft Windows XP Media Center Edition.
Processor
Processor-kloksnelheid 1860 MHz
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processor Intel Core 2 Duo E6300
Processor systeembus 1066 MHz
L2 cache 2 MB
Geheugen
Intern geheugen 1024 MB: DIMM 1GB PC2-5300 (DDR2-667)
Videogeheugen
Grafische adapter nVidia GeForce 7300 SE
Grafische adapter, soort geheugen GDDR3
Maximum geheugen grafische adapter 512 MB
Videokaart 128 bit
Graphics adapter bus clock speed 500 MHz
Nou wil ik graag twee dingen doen met mijn PC:
Punt 1 ik wil mijn bijbehorende interne cardreader werkend krijgen: ik heb al een nieuwe chipset geinstalleerd en tevens al eens de stekker er op nieuw ingedrukt, maar ik krijg met mijn noob kennis het apparaat niet werkend. Het lichtje staat op rood als ik mijn sd kaart er in doe. Er worden geen stations herkend in deze computer die relateren aan de cardreader. Hij heeft nog nooit gewerkt.
Punt 2: ik wil een upgrade uitvoeren:
A: Ik zou graag mijn geheugen uitbreiden maar niet door 130 euro over te maken naar packard bell. Kan ik ook een ander merk geheugen met dezelfde specs plaatsen.
B: Ik wil graag mijn voeding vervangen voor een betere videokaart. Ik weet alleen niet of mijn eigen voeding misschien wel voldoende is, puur omdat ik niet weet hoeveel watt het is. Hoe vind ik dit uit of wie kan mij dit vertellen.
C: Ik wil een nieuwe videokaart met een maximaal te besteden budget van 150 euro. Moet ik voor een directx 10 kaart gaan of kan een directx 9 nog wel een hele tijd mee. Ik zit te denken aan een msi x1950 pro met 512 mb, welke ik binnen het budget kan aanschaffen: niet nieuw weliswaar of een nieuwe 7600 fatal1ty. Of moet ik toch voor een 8600 gaan? Ik hoop dat mensen mij willen helpen dit is mijn eerste post.