Beste voor CSS? Bootcamp? Parallels? Crossover?

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik ben benieuwd naar jullie meningen hiervover ;) ...Ben van plan om maar een windows game te draaien op mijn macbook pro "Counter Strike Source"Alleen tegen mijn wil in, moet ik om dit te realiseren windows installeren! 8)7

Wat adviseren jullie?

- Bootcamp
- Parallels
- Crossover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik speel CSS via Bootcamp en wil het straks gaan proberen via Parallels met DirectX en OpenGL support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Via bootcamp zal het waarschijnlijk het snelst zijn omdat het native is, Parallels is nog te traag imo voor games maar dat zal in de loop van de tijd wel gaan verbeteren als het product en dan voornamelijk de support voor OpenGL/DirectX beter wordt. Nu bootcamp, toekomst Parallels.

[ Voor 24% gewijzigd door Xiqum op 12-06-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Qorne schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:01:
ik speel CSS via Bootcamp en wil het straks gaan proberen via Parallels met DirectX en OpenGL support.
Qorne...wat voor fps haal je met bootcamp?! Parallels 3.0 schijnt echt bagger te zijn voor je fps.

Thanks for the fast replies :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ibix op 12-06-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Parallels is erg veel langzamer. Je kan het beste Boot Camp gebruiken voor games. Drivers zijn dan ook beter heb ik het idee.

Voorbeeldje: Aero (grafisch) werkt niet onder Parallels, wel onder Boot Camp.

Met de nieuwe Boot Camp en Parallels 3 kan je wel beide gebruiken. Je installeert Vista (of XP) met Boot Camp, en kan het vervolgens voor minder zware dingen wel via Paralells booten. En via Boot Camp dus native. Best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net klaar met het installeren van Bootcamp en parallels. Bootcamp ga ik gebruiken om 3dsmax te draaien. Parallels gebruikt mijn bootcamp partitie, en ik kan dus met dezelfde partitie mijn kleine tooltjes en mijn browser/plugin tests onder windows doen.

Parallels kost geen reet voor wat het doet, maar bootcamp (beta) is dan weer gratis. Als je alles goed installeerd, en je krijgt parallels tools dus ook draaiende op je computer is het fantastisch. De zogenaamde coherence view mode is echt geniaal. Je mac desktop krijgt je windows start bar toegevoegd, en applicaties draaien transparant op je mac desktop. Vanuit je start bar kan je dan ook weer je mac applicaties starten. Niet perse heel handig, maar om alle pc browsers netjes op je mac desktop te krijgen is echt een te gekke feature. De 80 dollar voor parallels zeker waard.

Voor de grap heb ik trackmania nations geinstalleerd en onder parallels gedraaid. Dat is dan weer niet de moeite waard. De bench op low res kwam op 9fps uit, dus dat is het echt niet. Als je het onder bootcamp draait kan je de native prestaties van een systeem met die specs verwachten....

Gaming doe ik niet echt op mijn pc of mac, dat doe ik lekker op de xbox360, dus eigenlijk is dat voor mij niet het meest belangrijk, maar wil je prestaties van een 3d applicaties onder windows, zit je toch wel vast aan bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parallels mag dan misschien niets kosten, het totaalplaatje gaat toch al snel over de 150-200 euro heen.

Goed, ik raad je persoonlijk CrossOver aan. Geen Windows licentie nodig, goedkoop, en het draait soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:28:
Parallels mag dan misschien niets kosten, het totaalplaatje gaat toch al snel over de 150-200 euro heen.

Goed, ik raad je persoonlijk CrossOver aan. Geen Windows licentie nodig, goedkoop, en het draait soepel.
Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen. Parallels kost niets tov met wat het doet. Ja je moet een windows licentie hebben. Maar daar staat de licentie van Parallels voor 80 dollar netjes bij. 80 Dollar voor iets dergelijks geavanceerde is echt een nette price, IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:32:
[...]

Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gelezen. Parallels kost niets tov met wat het doet. Ja je moet een windows licentie hebben. Maar daar staat de licentie van Parallels voor 80 dollar netjes bij. 80 Dollar voor iets dergelijks geavanceerde is echt een nette price, IMHO.
Zelf vind ik 80 dollar voor software een vrij hoge prijs, al helemaal als de basicfuncties niet optimaal werken. Ik ben veel meer onder de indruk van CrossOver, 40 dollar (edu) voor een all-in pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Je kan natuurlijk ook kiezen voor VMWare kost ook $80 en met een pre-order prijs van $40. Erg schappelijk geprijst voor software. $80 is niet veel voor software... Verder is de huidige beta al een stuk stabieler dan Parallels. Alleen moet Unity nog vlak gestreken worden. Maar sinds ik VMWare gebruikt heb ik MacOSX niet meer opnieuw hoeven installeren, en ook werd mijn Bootcamp partitie meteen herkent. Ook is de ondersteuning beter, je krijgt in ieder geval een reactie bij VMWare.

Verder is het voor mij ook interessant dat het heerlijk samenwerkt met VMWare Workstation voor Windows. De images zijn makkelijk uit te wisselen, en VMWare Workstation is gewoon een beter product dan de Windows variant van Parallels. Ik loop zelf met een grote boog om de Parallels producten heen. Zelfs RTM versie van Parallels zijn behoorlijk buggy, je lijkt wel te betalen voor buggy software.

Ook de verschillende kernel bestanden die Parallels wijzigt is nou ook niet een lekker idee.

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 13-06-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb zelf geen problemen met Parallels. Er zitten inderdaad nog de nodige bugs in, maar het product wordt actief verder ontwikkeld, en dat is altijd iets positiefs. Ik doe er weinig gekke dingen mee, maar vind het gewoon erg plezierig Windows snel en werkend bij de hand te hebben binnen OSX itt te moeten rebooten. Verder is coherence erg fijn, en vind ik het zelf onmisbaar. Voor games is Parallels inderdaad niet echt geschikt op dit moment, en zou ik voor een meer stabiele oplossing gaan. Maar snel die paar Windows-only programma's kunnen draaien 'binnen' de OSX omgeving is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
voor beste performance Boot camp.
Crossover is traag en niet zo flexibel als virtualisatie software met OS

Paralles heeft nog een lange weg te gaan totdat ze een stabiel product hebben.
Kijk maar naar versie 3...binnen een dag was er een update..(aan testen doen ze nog niet voldoende)
Fusion vind ik zelf de beste product op dit moment.
Beta 4 is heel goed te gebruiken...en het kan alleen maar beter worden...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een voorbeeld te geven wat ik aan Parallels minder vind:

-Ik maak een Windows Express virtueele machine aan. Deze installeert compleet, en ik kan er in werken. Genoeg gewerkt, tijd om hem af te sluiten.
-Ik klik in mijn dock op het Parallels icoon. Meteen krijg ik de wizard wat ik wil doen, een nieuwe virtueele machine installeren. Dat wil ik niet, ik wil mijn oude machine openen. Dus ik klik op cancel, en flop, het programma sluit. Nergens de optie een bestaande machine te openen.
-Via SpotLight zoek ik op ".pvs". Via dit bestand start ik de virtueele machine, deze start gelijk op. Ik merk dat het wat traag gaat, en wat blijkt: Bij de Windows Express mode wijst hij standaard 512MB toe. Ik wil meer, dus ik sluit Windows even af. En flop, Parallels sluit ook gelijk!.

Hoe kan ik nu meer dan 512MB toewijzen, zonder het .pvs bestand in textedit te bewerken? Dus met een GUI?

Verder ben ik het niet echt eens met de strategie dat elke VM een eigen dockicoon krijgt. Zelf ben ik meer van van één dock, meerdere vensters. Zoals basicly 99.9% van alle OS X apps werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai cs1.6 via crossover op mijn Macbook, en dat gaat snel

Verwijderd

cs 1.6 is wel een beeeeeetje achterhaald..

Verwijderd

Ik heb alleen nog quake4 gespeeld via parallels op mijn macbook en dat gaat prima. Vmware heb ik ook, maar die draait bij mij geen games ondanks dat ik direct-x compatability aan heb staan treft hij een video kaart die hij niet kan aansturen. Zegt ie. Dus wat games betreft kan ik persoonlijk alleen maar parallels adviseren. Natuurlijk haal je met bootcamp meer performance in huis. Dat is logisch.

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Parallels kun je toch gewoon downloaden als trial? Dus gewoon dat doen en proberen. Als het niet goed genoeg is gebruik je bootcamp. Vmware zou ik persoonlijk laten liggen.

Ik heb namelijk vmware ook getest en het was sneller dan parallels met windows maar de nieuwste versie van parallels is bloedje snel dus dat argument gaat niet meer op. Daarbij genomen dat parallels in ieder geval je games wel draait lijkt me dat de eerste keus. Serieuze OSX gamers zullen uiteindelijk kiezen voor bootcamp denk ik.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Maar is Parallels inmiddels ook stabiel? Want het mag wel snel zijn maar als het om de haverklap er uit knalt. Verder werkt USB2.0 nou al een beetje fatsoenlijk? Ik zou zelf Parallels links laten liggen als je onafgebroken wilt werken op een dag.

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 20-09-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vandaag een macbook pro. Maar dat parallels is dus niet aan te raden? En wat is crossover precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over Parallels... Vooral de nieuwste versie is een goede stabiele versie.

Als je echt "full driver support" wil hebben zo ik toch voor Bootcamp gaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:43:
Ik krijg vandaag een macbook pro. Maar dat parallels is dus niet aan te raden? En wat is crossover precies?
Gebruik de search of Google, want daar zijn de antwoorden op je vragen te vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:42:
[...]
Gebruik de search of Google, want daar zijn de antwoorden op je vragen te vinden.
De meeste antwoorden zijn daar wel te vinden dan kun je dit hele forum wel opdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Als je een professioneel gebruiker van Parallels of VMWare bent dan is de prijs echt niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 01:11:
Ik ben net klaar met het installeren van Bootcamp en parallels. Bootcamp ga ik gebruiken om 3dsmax te draaien. Parallels gebruikt mijn bootcamp partitie, en ik kan dus met dezelfde partitie mijn kleine tooltjes en mijn browser/plugin tests onder windows doen.
Hoe gaat dit juist in zijn werking? Moet je gewoon Windows installeren via bootcamp en krijg je vervolgens dan tijden de parallels setup de optie om je bootcamp-partitie te gebruiken? Moet Windows dan überhaupt nog eens geinstalleerd worden?

Edit: Heb alvast mijn eigen topic geopend ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 21:39 ]

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
Ik gebruik CrossOver om Counter Strike: Source te spelen. Heeft degelijke support voor Steam. Steam is wel wat traagjes met opstarten (3-5 min), maar ik haal goede FPS op mijn MacBook (niet Pro). Resolutie van 1024x768 (niet widescreen dus), FPS booster geinstalleerd, 42 FPS :D

Vind ik toch aardig lopen voor een integrated graphics chipje! Via VMWare heb ik het ook geprobeerd, maar die was naar mijn mening erg traag en qua FPS een stuk lager. En ik moest Service Pack 2 installeren voor DirectX support. Aangezien ik geen SP2 cd heb, moest ik ook nog eens anderhalf uur spenderen aan het updaten van Windows. (Misschien doe ik iets verkeerd? Het is trouwens wel een legale key.)

Verwijderd

9fps met Parallels vind ik slecht. Dat is niet mijn ervaring. Check of je wel onder video options een vink gezet bij "enable direct-x support".
Pagina: 1