Om een voorbeeld te geven wat ik aan Parallels minder vind:
-Ik maak een Windows Express virtueele machine aan. Deze installeert compleet, en ik kan er in werken. Genoeg gewerkt, tijd om hem af te sluiten.
-Ik klik in mijn dock op het Parallels icoon. Meteen krijg ik de wizard wat ik wil doen, een nieuwe virtueele machine installeren. Dat wil ik niet, ik wil mijn oude machine openen. Dus ik klik op cancel, en flop, het programma sluit. Nergens de optie een bestaande machine te openen.
-Via SpotLight zoek ik op ".pvs". Via dit bestand start ik de virtueele machine, deze start gelijk op. Ik merk dat het wat traag gaat, en wat blijkt: Bij de Windows Express mode wijst hij standaard 512MB toe. Ik wil meer, dus ik sluit Windows even af. En flop, Parallels sluit ook gelijk!.
Hoe kan ik nu meer dan 512MB toewijzen, zonder het .pvs bestand in textedit te bewerken? Dus met een GUI?
Verder ben ik het niet echt eens met de strategie dat elke VM een eigen dockicoon krijgt. Zelf ben ik meer van van één dock, meerdere vensters. Zoals basicly 99.9% van alle OS X apps werken