Waterkoeling van 4Launch

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views sinds 30-01-2008

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07
Hey allemaal,

Ik wil graag weten wat de waterkoeling installatie van www.4launch.nl inhoud.
Heeft er iemand ervaringen mee? (ook gekozen voor de waterkoeling installatie van 4Launch dus)

Dan graag een reactie en pro's en con's hier posten als je even tijd hebt please. _/-\o_
Fotootje zou ook niet onaardig wezen.

Hoe ik hierbij kom:
Ik ben van plan om een high-end-systeem te bestellen geheel bij 4Launch.
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/6082/bestellijstwh5.png

Ik had er eerst de Zalman 9500 bij besteld omdat ik de processor eerst tot max. 3Ghz
wil opclocken, maar toen zat er bij de essamblage een aanbieding voor een waterkoeling installatie
voor 19 euro. Nu staat er vrij weinig info op de site en van de 3/4 emails werd ik ook niet veel wijzer.

Hierbij. :)

system setup

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Is die installatie niet gewoon het installeren van je waterkoeling?
En dus niet een artikel wat je koopt.

Dus stel je koopt een systeem, met water koeling producten..
Heb je de gewone assemblage.. dan zit er aller er wel op een aan, maar zal je zelf de boel moeten afvullen en testen.
Die waterkoeling installatie is dus het afvullen en testen van je systeem, zodat je thuis gewoon meteen de aanknop in kan drukken.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 12-06-2007 21:53 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lijkt mij logisch dat het voor het installaren van WC is. Bij WC heb je voor 19 euro nog niet eens een blok of pomp.

• Markicks
Pfieeuw, leek me al raar! Dank jullie voor het reageren!

Edit: wat vinden jullie trouwens van de rest van het systeem?

[ Voor 39% gewijzigd door Markicks op 12-06-2007 22:01 ]

system setup

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoiets als voor 50 euro een Ferrari denken te kopen en dan ontdekken dat het alleen de ventieldop betreft :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Markicks
Exirion schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:01:
Zoiets als voor 50 euro een Ferrari denken te kopen en dan ontdekken dat het alleen de ventieldop betreft :+
Wist ik veel. lol :P

system setup

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is toch gewoon ff logisch na denken. Als je ziet dat 1 CPU WC blok al meer dan 30 euro is dan lijkt een complete set voor 19 euro niet echt mogelijk.

• Markicks
PilatuS schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:08:
[...]

Is toch gewoon ff logisch na denken. Als je ziet dat 1 CPU WC blok al meer dan 30 euro is dan lijkt een complete set voor 19 euro niet echt mogelijk.
Ja, maar dat wist ik ook niet van te voren hoor. Ervaring daarmee is nul komma nul.

system setup

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 06:30

link_mario

Ofwa?

Om het nog even te bevestigen:

Het is inderdaad alleen de assemblage ván het waterkoeling systeem. De waterkoeling zelf moet je dus los kopen.

Over je systeem: Mooi systeem, alleen is de harddisk niet wat klein? Aangezien het echt 'n game-systeem moet worden zo te zien, is dan 160 gb niet wat aan de smalle kant?

• Markicks
link_mario schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:39:
Over je systeem: Mooi systeem, alleen is de harddisk niet wat klein? Aangezien het echt 'n game-systeem moet worden zo te zien, is dan 160 gb niet wat aan de smalle kant?
Ik download geen films, dus dat scheelt een slok op een borrel.
En er zitten twee schijven van 160Gb in. ;)

system setup

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-05 06:30

link_mario

Ofwa?

Markicks schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:14:
[...]

Och verrek, ik had die 2 niet eens zien staan. :X En inderdaad, als je geen films download dan scheelt dat flink(of beter: Uberhaupt niet download, games zijn soms groter dan films).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:29

M2M

medicijnman

Misschien zou je nog eens naar je videokaart kunnen kijken. Ik ben geen pro ATI, maar die hebben ook wel leuke dingen in dezelfde prijsklasse. Eventueel een 320 mb versie van de 8800, tenzij je op hele hoge resoluties gaat gamen.

Zie maar, Groet, Maaten.

-_-

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Interessant systeem. Volgens mij ondersteunt de P5B-E echter alleen PWM. ASUS Q-fan zal dus icm de Zalman CNPS9500 niet gaan werken. Je zou dan de CNPS9700-NT kunnen overwegen; die heeft een 4-pins connector, en ondersteunt wel PWM.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Markicks
M2M schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:32:
Misschien zou je nog eens naar je videokaart kunnen kijken. Ik ben geen pro ATI, maar die hebben ook wel leuke dingen in dezelfde prijsklasse. Eventueel een 320 mb versie van de 8800, tenzij je op hele hoge resoluties gaat gamen.

Zie maar, Groet, Maaten.
Ik heb 2 TFT 17" TFT schermen met resolutie 1280×1024 dus het is wel nodig. Als je een andere resolutie kiest bij het gamen verspringt het tweede scherm en dat is lelijk. :|
albatross schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:10:
Interessant systeem. Volgens mij ondersteunt de P5B-E echter alleen PWM. ASUS Q-fan zal dus icm de Zalman CNPS9500 niet gaan werken. Je zou dan de CNPS9700-NT kunnen overwegen; die heeft een 4-pins connector, en ondersteunt wel PWM.
Dank je, dus er zat toch nog een foutje in. Ik laat hem dus in elkaar zetten door 4Launch, als ze er problemen mee krijgen zullen ze er wel mee komen denk ik. En dan zeg ik wel dat ze er wel een 9700 op mogen zetten. Thanks voor de feedback iig. _/-\o_

system setup

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

M2M schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:32:

Zie maar, Groet, Maaten.
ati+8800?

8800 is toch nvidia?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Markicks schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:14:
[...]
Waarom 2 x 160GB voor 104,- 8)7
Vandeweek heb ik 'n 500GB HD gekocht voor 108,- lijkt me toch wel cooler...
Maar je gaat zeker in RAID draaien voor je snelheidswinst en dergelijke :/

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Markicks
CLB schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:08:
[...]
Maar je gaat zeker in RAID draaien voor je snelheidswinst en dergelijke :/
Correct, RAID 2. :*)

system setup

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

you sure?
RAID-2

RAID-2 gebruikt parallel datatransport (zie ook striping bij RAID-0) aangevuld met een zogenaamde Hamming Error Correction Code (ECC), bedoeld voor schijven die geen eigen foutcorrectie hebben.

Alle moderne harde schijven hebben tegenwoordig wel een ingebouwde foutcorrectie. Omdat bij gebruik van een Hammingcode extra bits worden toegevoegd, heeft men meer dan 1 schijf nodig voor de opslag van deze code. Deze RAID-variant heeft geen voordelen ten opzichte van RAID-3.
Van wiki.

Beargumenteer raid2 eens ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Het is niet eens zo raar dat die denkt dat het voor 19 euro kan. Bij 4launch hebben ze al een setje voor 36 euro :p Maar idd ik denk dat het om waterkoeling assemblage kosten gaat.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Markicks schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:05:
[...]
Dank je, dus er zat toch nog een foutje in. Ik laat hem dus in elkaar zetten door 4Launch, als ze er problemen mee krijgen zullen ze er wel mee komen denk ik. En dan zeg ik wel dat ze er wel een 9700 op mogen zetten. Thanks voor de feedback iig.
Maar dan dus alleen de 9700-NT, en *niet* de -LED. Anders gaat het dadelijk alsnog mis. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RAID2? Bedoel je niet gewoon een RAID array van 2 schijven? das namelijk niet RAID2 ;)

RAID0 = Striping, meerdere schijven aan elkaar gekoppeld tot 1 grote virtuele disk.
Pro: heerlijk snel met zowel lezen als schrijven
Con: 1 disk dood = hele array verkloot, data unrecoverable

RAID1 = Mirroring, schijven aan elkaar geknoopt waarbij de ene een kopie is van de andere.
Pro: snel met lezen, 1 schijf dood, andere werkt gewoon verder.
Con: Net zo snel als een enkele disk met schrijven. Je reserveert effectief 50% van je totale schijfruimte voor een kopie.

RAID 2, 3 en 4 worden nooit gebruikt in de praktijk.

RAID5: 3 of meer schijven aan elkaar a-la RAID0, maar 1 schijf voor ECC bits
Pro: Relatief veilig doordat van elke set bits een correctiebit is opgeslagen. 1 schijf dood? vervangen, rebuilden en verder werken. Hoe meer schijven, hoe minder schijfruimte die je procentueel weggooit aan ECC data. Erg snel als je een goede controller hebt (een met eigen processor en RAM)
Con: Kan traag wezen als je geen dedicated controller hebt en een goede controller kost klauwen vol geld.

RAID6: zelfde als RAID5 maar met nog een extra parity block
Pro: veiliger dan RAID5
Con: Extra disk nodig vanwege meer ECC/parity data

Voor zover ik weet bestaan 7, 8 en 9 niet.

RAID10: Mirrored Stripe, 2 stripes die met elkaar gemirrord zijn.
Pro: Combineert de voordelen van RAID0 en RAID1 (snel en veilig)
Con: je gooit 50% van je totale diskspace weg aan een backup. Minstens 4 schijven voor nodig.

RAID50: 2 of meer RAID5 arrays aan elkaar gekoppeld in een Stripe (RAID0)
Pro: Elimineert de kans op meerdere disks die falen in 1 RAID5 array. Snel en veilig.
Con: Meerdere disks die parity data bevatten, effectief meer ruimte die je weg gooit aan parity.

RAID51: 2 (of meer) RAID5 arrays aan elkaar gekoppeld in een Mirror (RAID1)
Pro: Nog veiliger
Con: Je gooit meer dan 50% van je ruimte weg aan parity en backup. Zonde van je disks imho ;)
gebruikershaes schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:35:
Het is niet eens zo raar dat die denkt dat het voor 19 euro kan. Bij 4launch hebben ze al een setje voor 36 euro :p Maar idd ik denk dat het om waterkoeling assemblage kosten gaat.
Dat denk ik ook ja, assemblagekosten voor non-standaard apparatuur :)
19 euro voor een waterkoeling kit lijkt me wel heel goedkoop. Das nog goedkoper als de gemiddelde luchtkoeling :P

edit: by the way,
Mik die Zalman het raam uit en pleur er lekker een Scythe Ninja bij ;) is nog stiller en koelt ook nog beter ;)

En als je het geld over hebt, neem dan 2 grotere disks en pleur ze in RAID0 als je voor snelheid gaat.
Hoe groter de opslagcapaciteit van de disk, hoe hoger de data dichtheid is op de platters.
Hogere datadichtheid => meer bits die per omwenteling van de schijf onder de kop door komen, wat resulteert in hogere snelheid.
Hoe groter de disk, hoe beter ;)

edit: onder het mom van groter en sneller: kijk ff of je ook de Seagate ST3250620AS3 250GB kan vinden.
Bijna 80MB per seconde op een enkele disk. 2 van die in RAID0 is gonna be blazing fast.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 13-06-2007 14:06 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-04 11:04
Ik begreep dat je mogelijk een Scythe Ninja erbij hebt genomen: een goeie keuze _/-\o_ . Eén van de weinige tip die ik nog kan geven is mbt. je kast: de Antec 900 is wel een kast die stof hapt alsof zijn leven ervan af hangt. Het is dus wel zaak het stofgehalte in je kast in de gaten te houden, voor de koeling, maar ook voor de mogelijkheid tot kortsluiting.
Verder wens ik je veel succes met je systeem, maar dat zal vast wel lukken 8)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Ik ga jouw topic dicht doen en dan wel om de volgende redenen:
1) Dit soort onderwerpen horen in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen.
2) Ervaringen kun je terugvinden door de topics aldaar te lezen en de shopsurvey op de frontpage te raadplegen.
3) "Welke moet ik nemen?" staat beantwoord in de FAQ's van de gerelateerde subfora. Hier in Processors, Mobo's & Geheugen is dat dus PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Neem tot slot ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.