Toon posts:

Geheugen wel of niet dual channel mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik had ander geheugen besteld maar de levertijd was van 1 '/m 5 dagen ineens omhoog gesprongen naar 24 dagen + zodoende ben ik gaan zoeken naar ander geheugen.

en dit had ik gevonden maar ik kan nergens een 2gb 2x1gb kits vinden via de pricewatch ect.
maar wel een losse 1gb kan ik daar dan gewoon 2 van bestellen en in dual channel zetten of is dat dan niet mogelijk?
of moet je dan perse een dual channel kit hebben of zijn 2 exact dezelfde chips ook goed?

mischien hele domme vraag ben nog redelijk noob

het ging om dit geheugen: Kingston KHX6400D2UL/1G,1024MB, 800MHz, DDR2. PC6400 € 90
de kingston hyper X met latencies 3-3-3-10

en is dit goed geheugen of is het een miskoop?
en past het op mijn moederbord de MSI p965 Platinum? het ondersteund wel gewoon 800mhz.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 15:25
Meest betekend dual channel kit dat het 2 reepjes zijn van dezelfde bouw.Dus geen speciale aparte techniek. In principe zou je ze ook los kunnen kopen als het maar zelfde type is.

[ Voor 10% gewijzigd door Ascathon op 12-06-2007 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook maar vragen kan nooit kwaad.

bedankt voor snelle reactie weet je ook zo of ze wel goed zijn?
het zijn leuke timings in mijn ogen.
k heb nu nog 667mhz 5-5-5-15 geheugen haha dus dat is wel een verschil vergeleken met dat kingston

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het antwoord staat gewoon in de FAQ :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Die dual setjes zijn marketingblaat, het zijn gewoon twee dezelfde DIMMs die je prima ook los kunt kopen. Soms is los goedkoper, soms in setje - koop gewoon datgene wat goedkoopst is. En lees voortaan eerst de FAQ :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.