hulp aub met mijn pentium 4 D 3.0 ghz

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
hoi allemaal,

ik ben hier net neiuw, als ik dit niet goed gepost hebt sry dan aan de admins ;-)

ik heb een jaartje terug een intel pentium D 3.0 ghz gekocht.
het zit in een intel D915 gagl moederbordje micro atx stel niet veel voor denk ik.
heb er 2 latjes kingston ddr1 geheugen inzitten beide draaiend op 333mhz (is dual channel geheugen denk ik). het is 2x 512 mb
heb een MSI geforce 6600gt tdi 128 mb.
zit ook nog extra geluidskaartje in en tv kaart.

al bij al een redelijk cheap pc'tje

ik kreeg gisteren een overschutdown van men cpu temperatuur, met de orginele intel s775 cooler. Deze was redelijk warm. Nu heb ik er een vele zwaardere cooler opgezet die ik nog had liggen voor een s775 intel.
ook 2 van men 5 sata verbindingen functioneren niet meer.

ik ben dus aan het uitzien naar een nieuw moederbordje, maar zou eventueel men gehuegen willen houden, tenminste als dit een goede keuze is, ik zou redelijke prestaties willen doen met games. (toch normale resoluties 1024x756 kan ik niet fatsoenlijk draaien op medium details bij bv half life2 en cs-source)

wat raden jullie mijzelf aan? ik kan er niet hopen geld aan spenderen, maar ik zou graag prijs / kwaliteit hebben zodat alles goed fuctioneert.

ik zou graag ook leren overclocken zonder al te zwaar risico, maar dat kan ik later nog met andere topic openen. (misschien wel iets om rekening mee te houden in het moederbordje)
ik heb al wat ge-experimenteerd met het flashen van videokaarten enzo, maar zou ook graag leren welke stappen ik moet ondernemen voor deze te overclocken.

al bij al, en gewone goede raad gevraagd ivm men pcke ;-)

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Wat is geen hopen geld? Wat is je precieze budget?

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk hier eens: http://tweakers.net/pricewatch/cat/281
kun je mooi sorteren op budget en dan kijken welk bord dat binnen je budget valt voldoet aan je eisen.

• Robinator
om en bij de 200 eurootjes, mag mss iets meer. heb niet veel budget op de moment, maar misschien spaar ik dan wat door, zodat ik dan tenminste een richtprijs heb. alvast bedankt voor de reacties.

• Robinator
wel hierbij al de volledige specs van men pc (voor zover ik zelf weet)
moederbordje intel d 915 gagl met een pentium d 3.0 ghz (ik geloof de 833 ofzoiets)
men beeldkaart MSI starforce 6600 gt tdi 128mb (pci e)
men geheugen 2x 512 mb kingston dual channel ddr1 @ 333mhz
wintv kaartje en extra soundcard voor zaken te doen met men mengpaneel.

waar ik men pc vooral voor gebruik:
Vooral muziek en dvd bewerking. ben hiermee veel bezig (editeren van muziek niet downen ofzo)
meestal shoot em up games zoals cs-source, half life2, world of warcraft, need for speed etc.
momenteel kan ik wel gamen enkel heb ik enorme schokken en vertragingen (bij elke game van hierboven)
ik zou graag in toekomst meer leren van OC. dus daarmee wil ik graag rekening houden.

wat ik voorlopig in gedachten had en wat me een redelijk moederbord leek is de MSI p6n sli
hiermee heb ik genoeg pci sleufjes voor men rand hardware. momenteel heb ik altijd tevreden geweest over MSI, maar ik weet echt niet wat jullie ervan denken, ken niets van de prestaties.

ik weet ook bv niet welk redelijk ddr2 geheugen is. (merk en advies voor OC mischien)

ik ben niet echt een kenner op gebied van chipsets enzo, vraag meer advies over keuze van mb waarmee ik later kan OC.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06

Thandor

SilverStreak

De i915 ondersteunt officieel geen dual-core processoren. Het is dus sowieso verstandig om een nieuw moederbord aan te schaffen. Zie PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? voor informatie omtrent de aanschaf. Het komt er dus op neer dat je even goed moet zoeken naar reviews van moederborden. Goed lezen wat de specificaties zijn en ervaringen van andere mensen kunnen jou prima vertellen of een moederbord geschikt is voor overclocken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.