Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen, en heb vele configuraties voorbij zien komen. Ik dacht mijn keus gemaakt te hebben voor een compal of innote. Nu ben ik echter aan het twijfelen gebracht door Acer met de Aspire 5920 (
topic).
De specificatie's van deze Acer:
CPU: Intel Core 2 Duo T7300 (2.00Ghz)
RAM: 2 GB PC667 (2x1 GB, uitbreidbaar tot 4 GB)
Harddisc: 160 GB, 5400rpm
Scherm: 15,4', CrystalBrite (glare), 1280x800
Videokaart: Nvidia Geforce GO 8600 GT, 256 MB dedicate, tot 1 GB Turbocache
Webcam: 0.3 megapixel
Netwerk: IEEE 802.11n, Bluetooth, Gigabit Ethernet
DVDdrive: DVD-super multi layer of optionele HD-DVD drive
Robson Turbomemory: 1 GB installed
Geluid: Dolby Home Theater sound met built-in subwoofer
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium NL
Verder beschikt de laptop over oa. Firewire, 4 USB poorten SmartCard slot, een 5 in 1 cardreader van SD/MMC/MS/MS Pro/xD en een HDMI poort.
En dit alles is verkrijgbaar voor ongeveer 1150 euros
(pricewatch)
Een vergelijkbare compal / innote (Compal IFL90 15,4" WXGA Go 8600, T7300, 2GB 667Mhz, 100GB 7200RPM) kost ongeveer hetzelfde incl. MS Vista.
Mijn vragen op dit moment:
Hoe is de bouwkwaliteit van deze compal in vergelijk met Acer?
Is de resolutie van 1280x800 te doen? de Compal is ook met hogere resolutie te krijgen, de Acer niet. Ik werk momenteel op een 16" laptop met een 1280X1024 scherm, waar ik wel mee kan leven.
Hoe lang werkt een compal op de 6 cells accu (normaal gebruik: wireless internet, muziek etc) De Acer heeft een 8 cells accu, waar bij normaal verbruik een accuduur van 3,5 uur aangegeven is.
Ik zelf vind de grote pluspunten van de Acer de hdmi uitgang, en een 8 cells accu. Een nadeel zou de resolutie en bouwkwaliteit kunnen zijn (al schijnt deze beter te zijn dan oudere Acer modellen). De compal is ook wat ranker en slanker dan de vrij dikke Acer, maar ik weet niet of dit echt storend dikker is...
Ervaringen en tips zijn erg welkom