[laptop keuze] Compal IF / BTO 15W25 / Zepto

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 11.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 20:01:
[...]

ik heb hem wel in bestelling staan, en ik had begrepen dat er eind volgende week weer barebones binnen zouden moeten zijn, tenminste dit werd mij gister verteld. Maar dat is het enige wat ik weet en dat kan natuurlijk best ondertussen achterhaalde info zijn.
Als alles goed gaat komen er dinsdag weer nieuwe binnen. Ik hoop dat die van mij erbij zit :D er staan ondertussen een hoop mensen op de lijst, dus als je hem net besteld hebt zal je denk ik nog even moeten wachten.

@hierboven: Ik weet dat Informatique zelf logotjes heeft als je een inNote bij hen besteld. Ik weet niet zeker of je deze er automatisch bij krijgt of dat je dat appart moet vermelden. Als het goed is kom ik daar komende week achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

MethodP schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:46:

Zelf ben ik er dus uit dat ik een Compal IFL90 neem, alleen weet ik nog niet welke res. (1440x900 of de 1680x1050), mar ik heb nog tot aug de tijd om er rustig over na te denken :)

Ik ga de laptop in ieder geval bestellen met een T7300, 2 GB ram en een 160 GB 7200 HD en natuurlijk de 8600GT.
Ik heb zoals je ziet ook de 1680x1050 resolutie, 1440x900 vind ik persoonlijk meer iets voor een 14.1 inch notebook. De 160 GB zal waarschijnlijk ook van Seagate zijn, echt een heerlijk snelle en stille schijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ik heb nu bij informatique een 'offerte' aangevraagd (kun je niet direct bestellen ofzo?). Het is de InNote GTX90 met:

15.4" WSXGA+, T7300, 4 GB RAM *drool*, 160gb 5400rpm, 1gb turbo memory à 1392 euro.

Hopelijk krijg ik snel een mailtje van ze terug :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MethodP schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:46:
Ik heb een vraagje.
De IFL90 (1440x900 en de 1680x1050) zijn te koop in vele winkels: Informatique, FC, Alternate en natuurlijk BTO notebooks. Het klopt toch dat er geen enkel verschil tussen de aangeboden modellen zitten afgezien van de samengestelde specificaties? Ik dacht dat er maar één verschil was, en dat is het logo op de bovenkant....en daar gaat mijn vraag over. Ik weet dat BTO hun logo daar heeft staan. Maar wat hebben die andere winkels erop staan?

Ik weet niet precies wie zijn IFL90 al binnen heeft afgezien van BTO, maar ik zou dit dus erg graag willen weten/zien.

Zelf ben ik er dus uit dat ik een Compal IFL90 neem, alleen weet ik nog niet welke res. (1440x900 of de 1680x1050), mar ik heb nog tot aug de tijd om er rustig over na te denken :)

Ik ga de laptop in ieder geval bestellen met een T7300, 2 GB ram en een 160 GB 7200 HD en natuurlijk de 8600GT.
Mijn moeder heeft een wat oudere ALDI-17"er met 1440x900 en die resolutie vind ik net niet genoeg voor photoshop. Bovendien heeft zij *maar liefst* 512 MB geheugen, wat op vakantie in Australië echt heel krap werd (nou ja, te weinig gewoon, op elk punt). Zelfs in mijn photoshop-machine met 1,5gb schiet ik regelmatig tekort als ik een 32 megapixel panorama in elkaar klus dus ik ga nu voor de top: 4 GB. Bij informatique kun je dat er ronduit goedkoop in kopen (meerprijs 142 euro). Bij btonotebooks en dell bijvoorbeeld kosten zulke upgrades zakken met geld (200-600 euro). Zelf erin zetten is dan uiteraard de beste optie, weet je ook dat je goed spul hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Ja bij informatique is het verschil tussen 2GB en 4GB 100 euries, en dat is niet erg veel. Toch ga ik voor 2 GB, want ik werk niet al te veel met photoshop, en ik heb nu ook 1,5 GB in me pc zitten, en dat gaat toch wel redelijk goed. Ik weet niet of 3d programma's als solid works (dat gebruiken ze dacht ik bij IO te delft) veel geheugen lekker vinden? :)

Wat ik dan weer nadelig vind bij informatique, is dat ze een 9 cells batterij erbij doen. Maar die wil ik helemaal niet :P die steekt zo uit, wat ik persoonlijk erg lelijk vind, en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
ssj3gohan schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:27:
Ik heb nu bij informatique een 'offerte' aangevraagd (kun je niet direct bestellen ofzo?). Het is de InNote GTX90 met:

15.4" WSXGA+, T7300, 4 GB RAM *drool*, 160gb 5400rpm, 1gb turbo memory à 1392 euro.

Hopelijk krijg ik snel een mailtje van ze terug :)
Meestal zijn ze vrij rap met een reactie dus dat komt wel goed. Ik heb zelf de GTX 90 15.4" WSXGA+, T7500, 4GB RAM, 160GB Seagate 7200.2 met 1GB Turbo Mem en Bluetooth voor 1469 euri. Ook geen verkeerde prijs. Baal alleen nog steeds van de lange levertijd. En ik hoop dat ik WSXGA+ een beetje fatsoenlijk leesbaar is voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Kasj schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:40:
[...]

Meestal zijn ze vrij rap met een reactie dus dat komt wel goed. Ik heb zelf de GTX 90 15.4" WSXGA+, T7500, 4GB RAM, 160GB Seagate 7200.2 met 1GB Turbo Mem en Bluetooth voor 1469 euri. Ook geen verkeerde prijs. Baal alleen nog steeds van de lange levertijd. En ik hoop dat ik WSXGA+ een beetje fatsoenlijk leesbaar is voor me :)
Leuk laptopje :D , heb ook enorm zitten twijfelen nieuwe laptop maar me h80 werkt nog prima
en kan over 2 weken een mooie Q6600 opdekoptikken :D en dan bordje en 8800gtx erbij en 8 gig memory en olee :D , denk ik daar toch wat meer aan heb dan een nieuw lappie van 1400 euro terwijl ik voor een systeem die sneller is nog minder kwijt ben...

Toch hou ik van een lappie :$ Moeilijk Moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je als je je laptop net hebt nog alle drivers installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:49:
Als je zelf XP/ Vista gaat installeren wel! Als je dat erbij gekozen hebt doen zij 't voor je :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

[quote]Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:49:
[/quote]

Wat bedoel je? Als je er geen OS bij koopt - nogal wiedes. Als er al een OS bij zit - nee.
CLB is me voor!

Kasj: idd al mail terug, ze waren mn turbo memory vergeten te integreren. Maandag krijg ik vast wel een mailtje dat ik het er alsnog in krijg en dan kan ik 'm over 2 weken ophalen.

Levertijd is *lang* maar nog lang niet zo erg als de latitude&inspiron modellen van Dell die momenteel pas eind augustus worden geleverd, en ook andere FL90s die pas half augustus worden geleverd.

Mektheb: 3 kg en 35W is toch een stuk sexier dan 25 kg en 290W... Alleen al de stroomkosten rechtvaardigen de laptop voor mijn doen. Ik moet alleen inboeten op grafische power, nou, daar koop ik komend jaar wel een ExpressCard externe videokaart voor :-) Heb toch een Quadro nodig voor CAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
ssj3gohan schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:02:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:49:
[/quote]

Wat bedoel je? Als je er geen OS bij koopt - nogal wiedes. Als er al een OS bij zit - nee.
CLB is me voor!

Kasj: idd al mail terug, ze waren mn turbo memory vergeten te integreren. Maandag krijg ik vast wel een mailtje dat ik het er alsnog in krijg en dan kan ik 'm over 2 weken ophalen.

Levertijd is *lang* maar nog lang niet zo erg als de latitude&inspiron modellen van Dell die momenteel pas eind augustus worden geleverd, en ook andere FL90s die pas half augustus worden geleverd.

Mektheb: 3 kg en 35W is toch een stuk sexier dan 25 kg en 290W... Alleen al de stroomkosten rechtvaardigen de laptop voor mijn doen. Ik moet alleen inboeten op grafische power, nou, daar koop ik komend jaar wel een ExpressCard externe videokaart voor :-) Heb toch een Quadro nodig voor CAD.
hahah true maar die pc ik ga bouwen is toch 5x de laptop , en sja stroom betaal ik niet doet me vader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mektheb schreef op zondag 15 juli 2007 @ 20:17:
[...]

hahah true maar die pc ik ga bouwen is toch 5x de laptop , en sja stroom betaal ik niet doet me vader ;)
klein beetje offtopic: ik ben wel zo'n duurzame-energie-malloot die graag aan besparing doet en fietst ipv autorijdt enzo. Ik ben heel zuinig bezig: 2 laptops waarvan één met extra scherm, straks een nieuwe laptop, nog een serverlaptop en een desktop met 2 schermen. Wel allemaal tft en power-optimized ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 13:28
Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen, en heb vele configuraties voorbij zien komen. Ik dacht mijn keus gemaakt te hebben voor een compal of innote. Nu ben ik echter aan het twijfelen gebracht door Acer met de Aspire 5920 (topic).

De specificatie's van deze Acer:

CPU: Intel Core 2 Duo T7300 (2.00Ghz)
RAM: 2 GB PC667 (2x1 GB, uitbreidbaar tot 4 GB)
Harddisc: 160 GB, 5400rpm
Scherm: 15,4', CrystalBrite (glare), 1280x800
Videokaart: Nvidia Geforce GO 8600 GT, 256 MB dedicate, tot 1 GB Turbocache
Webcam: 0.3 megapixel
Netwerk: IEEE 802.11n, Bluetooth, Gigabit Ethernet
DVDdrive: DVD-super multi layer of optionele HD-DVD drive
Robson Turbomemory: 1 GB installed
Geluid: Dolby Home Theater sound met built-in subwoofer
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium NL

Verder beschikt de laptop over oa. Firewire, 4 USB poorten SmartCard slot, een 5 in 1 cardreader van SD/MMC/MS/MS Pro/xD en een HDMI poort.

En dit alles is verkrijgbaar voor ongeveer 1150 euros (pricewatch)

Een vergelijkbare compal / innote (Compal IFL90 15,4" WXGA Go 8600, T7300, 2GB 667Mhz, 100GB 7200RPM) kost ongeveer hetzelfde incl. MS Vista.

Mijn vragen op dit moment:

Hoe is de bouwkwaliteit van deze compal in vergelijk met Acer?

Is de resolutie van 1280x800 te doen? de Compal is ook met hogere resolutie te krijgen, de Acer niet. Ik werk momenteel op een 16" laptop met een 1280X1024 scherm, waar ik wel mee kan leven.

Hoe lang werkt een compal op de 6 cells accu (normaal gebruik: wireless internet, muziek etc) De Acer heeft een 8 cells accu, waar bij normaal verbruik een accuduur van 3,5 uur aangegeven is.

Ik zelf vind de grote pluspunten van de Acer de hdmi uitgang, en een 8 cells accu. Een nadeel zou de resolutie en bouwkwaliteit kunnen zijn (al schijnt deze beter te zijn dan oudere Acer modellen). De compal is ook wat ranker en slanker dan de vrij dikke Acer, maar ik weet niet of dit echt storend dikker is...

Ervaringen en tips zijn erg welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb er zelf niet voor gekozen omdat ik hem ronduit lelijk vindt. Het ziet er een beetje als als "baby's first laptop" of zoiets. En hij schijnt vrij dik te zijn, maar ik heb geen idee of hij nu dikker is dan een compal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Ik ben eruit!
denk ik...

Ik ga voor de Compal IFL90 van informatique, dus de innote 154-GTX90.
Met de volgende configuratie:

15,4" WSXGA+ NonGlare
T7300 2 GHz
GF 8600GT 512MB
Seagate Momentus 7200.2 160GB
2 x Kingston 1GB DDR2 PC5300
Intel 4965 Wireless
Bluetooth Module

en de rest...

Alleen wil ik erg graag weten welk logo informatique erop zet. Zo staat er : "inNote Aluminium Logo plaatje (Compal)". Dus ik wil eigenlijk nog even wachten tot een van jullie de laptop binnen heeft :)
Dan zou ik dus graag wat pica's zien :9

Ook zit ik eigenlijk nog een klein beetje te twijfelen tussen 2 of 4 GB aangezien het verschil (100 euro) niet al te groot is. Maar in weze heb ik geen 4 GB nodig, maar het is natuurlijk wel lekkerder. Alleen dan moet je toch een 64 Bit besturingssysteem nemen?

Ik moet nu wel opschieten anders heb ik mijn laptop niet op tijd binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Acer heeft een vga uitgang...

2Gb zal wel genoeg zijn (hangt er natuurlijk ook vanaf wat je doet), voor 4gb heb je vista (of xp) 64bit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

ja ik zal veel moeten werken met solid works (3d prog), wat photoshop en gamen, toch denk ik dat 4 GB dan wel handig is.

Ik vroeg me trouwens ook nog af of die harde schijf van seagate een beetje goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

MethodP schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:59:
Alleen wil ik erg graag weten welk logo informatique erop zet. Zo staat er : "inNote Aluminium Logo plaatje (Compal)". Dus ik wil eigenlijk nog even wachten tot een van jullie de laptop binnen heeft :)
Dan zou ik dus graag wat pica's zien :9
Ik kan je vertellen wat voor logoplaatje ze erop plakken, heb ze zaterdag gezien namelijk. Het is gewoon een zilver/rvs gekleurd plaatje waar in t zwart "inNote" op staat, heel beschaafd dus. Ik weet alleen niet of je deze automatisch krijgt of dat je hem erbij moet bestellen, maar kga er vanuit dat het er bij zit.

Nice choice btw, ik krijg deze hoop ik woensdag binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:41:
Die Acer heeft een vga uitgang...
HDMI ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

pposthoorn schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:16:
[...]

Ik kan je vertellen wat voor logoplaatje ze erop plakken, heb ze zaterdag gezien namelijk. Het is gewoon een zilver/rvs gekleurd plaatje waar in t zwart "inNote" op staat, heel beschaafd dus. Ik weet alleen niet of je deze automatisch krijgt of dat je hem erbij moet bestellen, maar kga er vanuit dat het er bij zit.

Nice choice btw, ik krijg deze hoop ik woensdag binnen :D
nice! kun je dan wat alsjeblieft foto's schieten. Ik denk dat ik em vrij snel zal bestellen met de genoemde config, en met 4 GB. Dit komt dan neer op een bedrag van € 1429,-

Alleen zal ik nog even contact opnemen met informatique. Want hun doen bij deze laptop een 9 cells batterij erbij. Maar ik wil liever een 6 cells. Hopelijk kunnen ze dit regelen, en kan er wat van de prijs af :)
anders; Wil iemand nog een 6 cells tegen een 9 cells batterij ruilen ? :+

EDIT: he wacht eens, pposthoorn ik zie dat je werknemer bent bij informatique 8)
kun jij me vertellen of hier iets aan te doen is?

[ Voor 23% gewijzigd door MethodP op 16-07-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Ik kan woensdag pas foto's maken, van mijn eigen lap, want ik werk alleen in het weekend.
Voor zover ik weet leveren wij ze standaard met 9-cell, maar het zou kunnen dat we ook 6-cells hebben. voor de Hel80 hadden we ze ook. Dat zou je dus toch even moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'pposthoorn', zijn de behuizing en de specificaties van de Informatique inNote 154-GTX90 identiek aan die van de BTO 15W25+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja PUNT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wow, method, praktisch dezelfde keuze als ik. Ik ben echt constant aan het watertanden over dat ding, wat een sexy specs (en uiterlijk ook wel). Ik kan echt niet wachten tot ik hem over anderhalve week binnenkrijg!

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt om 4gb te kiezen, ik weet dat Catia en 3ds max er ontzettend van kunnen profiteren (hoef ik niet meer te 'optimizen for memory'). En de RAM-prijzen liggen op een all-time-low, moet je van profiteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MethodP schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:27:
[...]

anders; Wil iemand nog een 6 cells tegen een 9 cells batterij ruilen ? :+
JA 8) Als je serieus bent ruil ik met je op het moment dat ik mijne binnen krijg, ik heb 6 cells+9 cells besteld dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn hier mensen die de tv tuner erbij hebben genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zit te twijvelen, heb dit forum zo bekeken en had een paar vragen waarmee jullie mij goed mee kunnen helpen hoop ik.

Het gaat om de compal ilf90 serie met 4GB geheugen, met turbo memory 160 GB HD etc etc. van laptops4u.nl

http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-hr566c-vbi-1473.html

Of een laptops met identiek dezelfde spec.(alleen de HD mag dan kleiner zijn BV. 120GB S-ata 7200Rpm.)

Waar kan ik deze laptop het best bestellen qwa levertijd, service van shops en garantie afhandeling prijs, Fc/l;aptops4u.nl/??.
Ik hoef der geen bestuurings systeem (os) bij.
Ik vraag niet om alle ander confuguraties per laptop want er zijn duizenden mogelijkheden maar het gaat puur om deze specs. en waar ik deze het best kan bestellen met de kortse levertijd beste service etc etc. in ieder geval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:56:
Ik zelf zit te twijfelen, heb dit forum zo bekeken en had een paar vragen waarmee jullie mij goed mee kunnen helpen hoop ik.

Het gaat om de compal ilf90 serie met 4GB geheugen, met turbo memory 160 GB HD etc etc. van laptops4u.nl

http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-hr566c-vbi-1473.html

Of een laptops met identiek dezelfde spec.(alleen de HD mag dan kleiner zijn BV. 120GB S-ata 7200Rpm.)

Waar kan ik deze laptop het best bestellen qwa levertijd, service van shops en garantie afhandeling prijs, Fc/l;aptops4u.nl/??.
Ik hoef der geen bestuurings systeem (os) bij.
Ik vraag niet om alle ander confuguraties per laptop want er zijn duizenden mogelijkheden maar het gaat puur om deze specs. en waar ik deze het best kan bestellen met de kortse levertijd beste service etc etc. in ieder geval bedankt voor de hulp
Euh ze kampen allemaal met redelijk lange levertijden door dat de 'fout' bij Compal ligt en niet echt bij de winkels zelf. je hebt frieslandcomputer, informatique en laptops4u. ik zou persoonlijk nooit kopen bij Laptops4U omdat ze geen antwoord gaven op een mail. Frieslandcomputers & informatique keuring binnen de 24 uur (informatique 1x binnen de 32 uur maar was na een weekend.. dus zal wel wat druk geweest zijn)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:07:
[...]

Euh ze kampen allemaal met redelijk lange levertijden door dat de 'fout' bij Compal ligt en niet echt bij de winkels zelf. je hebt frieslandcomputer, informatique en laptops4u. ik zou persoonlijk nooit kopen bij Laptops4U omdat ze geen antwoord gaven op een mail. Frieslandcomputers & informatique keuring binnen de 24 uur (informatique 1x binnen de 32 uur maar was na een weekend.. dus zal wel wat druk geweest zijn)
Als je communicatie zo belangrijk vindt, waarom bel je L4U niet gewoon? Ik heb nu al een aantal emails verstuurt en ik krijg daar netjes antwoord op. Voer jij wel de juiste emailadres in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

@Hermantop: Als je wilt weten hoe de service ed is van verschillende webshops kan je een kijkje nemen bij de shopserveys. En wat de levertijd betreft slaat Icekiller2k6 de spijker op de kop. Ze zijn overal schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:17:
[...]

Als je communicatie zo belangrijk vindt, waarom bel je L4U niet gewoon? Ik heb nu al een aantal emails verstuurt en ik krijg daar netjes antwoord op. Voer jij wel de juiste emailadres in?
ik ben Belg...en euh.. nu geen moppen deroveR.. maar copy pasten gaat niet echt slecht gaan

heb gemaild naar:
info@laptops4u.nl en staat ook zo in m'n 'verzonden berichten'.. dus zal wel goed zijn hé...

kan trouwens enkel zeggen wat ik zelf ondervonden heb.. dat jij keurig berichtjes terug kreeg is zoveels te beter.. ik kan enkel mijn eigen ervaringen zeggen

[ Voor 35% gewijzigd door Icekiller2k6 op 16-07-2007 23:45 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dan dat je in de spamfilter terecht bent gekomen ofzo, ze negeren geen vragen (je bent een potentiële klant, waarom zouden ze?).

En Belgen zijn ok d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok maar bij mij werd er niet op de mailtjes naar FC gereageerd maar goed dat even terzijde in ieder geval bedankt voor de informatie qwa webshops

en wat is de beste optie qwa prijs??

en nog iets wat ik niet begrijp dat er bij FC identieke laptops zijn maar dan met een kleinere HD nl. 120 GB en dan is hij ook gelijk 1404 euro (ergens gelezen op forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:55:
en wat is de beste optie qwa prijs??
Wat denk je ervan om dat zelf uit te zoeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry Cook
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:06:
zijn hier mensen die de tv tuner erbij hebben genomen?
Ik neem aan dat je de interne TV-tuner van Compal bedoeld?
Ik heb het wel overwogen maar volgens Informatique zat er geen hardwarematige MPEG2-encoder in de tvtuner. Dan kan je wanneer je bijvoorbeeld iets opneemt niet of nauwelijks verder werken. Ik heb zelf de Hauppauge PVR USB2 erbij genomen. USB kabeltje loskoppelen is ook net even iets handiger dan een stugge coaxkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14

TVL

Bij Friesland-Computers bieden ze een IFL90 aan met 3GB geheugen. Waarschijnlijk omdat Vista 32 bit geen gebruik kan maken van 4GB. Met 3GB kan je niet in Dualchannel werken dus kan ik dan niet beter 2GB nemen in plaats van 3GB? Of geeft die 3GB zo'n performance boost meer dan 2GB dat het wel zinnig is om 3GB te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

TVL schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:47:
Bij Friesland-Computers bieden ze een IFL90 aan met 3GB geheugen. Waarschijnlijk omdat Vista 32 bit geen gebruik kan maken van 4GB. Met 3GB kan je niet in Dualchannel werken dus kan ik dan niet beter 2GB nemen in plaats van 3GB? Of geeft die 3GB zo'n performance boost meer dan 2GB dat het wel zinnig is om 3GB te nemen?
De eerste 2GB werken wel in dual channel, de laatste 1 GB niet, de geheugen performance index van 2GB is gelijk aan die van 3GB. Dus als je het geheugen nodig hebt voor bepaalde toepassingen is 3GB toch prettiger. Je kunt ook om een upgrade vragen naar 4GB dan is alles dualchannel en ben je voorbereid voor Vista 64bit, kost 67 Euro meer als ik me niet vergis.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb mijn bestelling gedaan bij FC nu afwachten in ieder geval bedankt voor de info (voor zover de mensen die wouden geven) en ik hou dit forum in de gaten, maar eerst afwachten aldus FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Heeft iemand z'n monster-config nou al eens binnen van Friesland-shizzle!? Wordt weleens tijd zeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

kor952 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:42:
[...]

De eerste 2GB werken wel in dual channel, de laatste 1 GB niet, de geheugen performance index van 2GB is gelijk aan die van 3GB. Dus als je het geheugen nodig hebt voor bepaalde toepassingen is 3GB toch prettiger. Je kunt ook om een upgrade vragen naar 4GB dan is alles dualchannel en ben je voorbereid voor Vista 64bit, kost 67 Euro meer als ik me niet vergis.
Maar moet je om in dualchannel te draaien niet twee dezelfde geheugenmodules hebben? Of geldt dit niet voor deze moederborden (Chipset)? Mijn AMD64 3500 Desktop moest dit wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de bron nu niet zo snel vinden maar ik geloof dat wat kor952 zegt niet helemaal accuraat is. Tomvdlee heeft volgens mij wel gelijk, ze moeten qua aantal chips op de PCB identiek zijn iig.

Edit:

Excuus, wiki is always right, dus kor 952 heeft weldegelijk gelijk. *Klik*

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:09:
Heeft iemand z'n monster-config nou al eens binnen van Friesland-shizzle!? Wordt weleens tijd zeg :?
Ik geloof dat je de 1280x800 varianten niet meetelt, maar ik heb deze (klik) al een tijdje binnen en ben ernstig tevreden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
De levertijd van de compals is weer wat uitgesteld, getuige het volgende mailtje van informatique:

Geachte klant,

Tot onze spijt kregen wij zojuist de mededeling van onze leverancier dat de levering van de barebone die gebruikt wordt in de inNote 154GTX opnieuw is vertraagd. Door schaarste van de 965 chipset is de fabrikant Compal niet in staat om op dit moment voldoende barebones te fabriceren. Voor ons, maar met name voor u een uitermate vervelende situatie, waarvoor wij dan ook onze welgemeende excuses aanbieden.

Alle bestelde en ingeplande inNote 154-GTX systemen hebben wij vooruit moeten plannen naar 31 juli. Wij gaan ervan uit dat de problemen dan zijn opgelost en alle barebones voldoende voorradig zijn. Mochten de barebones eerder binnenkomen dan zullen wij uiteraard direct met assemblage starten.

Mocht u onverhoopt de door u bestelde inNote 154-GTX willen annuleren dan hebben wij daar uiteraard begrip voor. Laat dit dan weten middels een reply op deze mail. Wij zullen dan de order annuleren en eventueel vooruitbetaalde bedragen direct naar u terugstorten (vermeld dan wel uw rekeningnummer.

Wij proberen er alles aan te doen om de levering te bespoedigen maar zijn hierbij helaas afhankelijk van leverancier en fabrikant. Wij hopen op uw begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Larry Cook schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:21:
[...]

Ik neem aan dat je de interne TV-tuner van Compal bedoeld?
Ik heb het wel overwogen maar volgens Informatique zat er geen hardwarematige MPEG2-encoder in de tvtuner. Dan kan je wanneer je bijvoorbeeld iets opneemt niet of nauwelijks verder werken. Ik heb zelf de Hauppauge PVR USB2 erbij genomen. USB kabeltje loskoppelen is ook net even iets handiger dan een stugge coaxkabel.
sure.. dual core en niet verder kunnen werken.. m'n cheap tv kaartje heeft ook geen mpeg2 decoder. maar kan nog altijd internetten en dvdtjes branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:30:
[...]

JA 8) Als je serieus bent ruil ik met je op het moment dat ik mijne binnen krijg, ik heb 6 cells+9 cells besteld dus :P.
Ik heb dus gevraagd aan informatique of ze die 9cells batterij kunnen vervangen door een 6cells. Dit kan niet, dus op zich zou ik dan best graag willen ruilen ja (tegen een kleine aanbetaling van jouw kant 8) ). MAAR ik heb nog niets besteld hè, dus nog even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

CLB schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:09:
Wat versta je onder monster-config, als alles goed gaat krijg ik de mijne komende vrijdag, T7500, 4GB, 120GB 7200.2, WXGA. Pixel had zijn notebook al meer dan een week geleden in huis....
Wanneer WXGA+ leverbaar is, is nog steeds niet bekend.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

kor952 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:20:
[...]
Wat versta je onder monster-config,
Die configs van 1300 euro met T7500, 4GB RAM, GO8600 en 'n WXGA+ / WSXGA scherm :)
Leuk allemaal dat je ze kan bestellen en dat de levertijd op 'meer dan 2 weken' staat, maar dat is nu al weken aan de gang en nog werkelijk niemand heeft z'n laptop ontvangen van Friesland-Computers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:21:
[...]

Die configs van 1300 euro met T7500, 4GB RAM, GO8600 en 'n WXGA+ / WSXGA scherm :)
Leuk allemaal dat je ze kan bestellen en dat de levertijd op 'meer dan 2 weken' staat, maar dat is nu al weken aan de gang en nog werkelijk niemand heeft z'n laptop ontvangen van Friesland-Computers :/
Sorry hoor, maar ben je selectief aan het lezen ofzo?

''Ik geloof dat je de 1280x800 varianten niet meetelt, maar ik heb deze al een tijdje binnen en ben ernstig tevreden!''. Daarnaast heeft Pixel zijn laptop ook gekregen en ook een korte review geschreven. Dus uitleveren doet FC zeker wel.

Jij weet volgens mij ook goed dat de WXGA+ barebones overal ter wereld vertragingen hebben opgelopen, puur vanwege een tekort aan Intel Chipsets en schermen die hierin zitten. Niet alleen FC, maar Laptops4U en Informatique kampen met deze problemen.

FC klinkt trouwens betrouwbaarder dan Zepto aan de berichten te zien. Gelukkig zit ik bij Laptops4U :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Yup, ik heb mijn monster-config binnen (OK, niet de grootste monster-config, maar naar mijn maatstaven aardig monster :) ) van FC.

1280x800, T7300, 2GB, GF8600M GT.

Het vreemde is dat FC me had beloofd er 3GB in te zetten als compensatie voor het mindere scherm, maar dat is kennelijk mislukt. Ik heb hem al gemaild om dan maar gewoon wat geld terug te vragen.

Er is wel een klein probleempje: als ik hem in slaapstand (hibernate) zet en hem dan weer probeer te wekken, blijft de monitor uitstaan... de lampjes gaan wel weer branden, dus ik weet niet precies wat dit zou veroorzaken. Verder is het een prima apparaat. Voordat ik hem kreeg was ik met name over het toetsenbord wat zenuwachtig, maar dat typt echt heerlijk (naar laptopmaatstaven dan): geen doorbuigen, duidelijke 'klikjes' bij aanslagen en niet te klein.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Eelke Spaak schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:53:
Yup, ik heb mijn monster-config binnen (OK, niet de grootste monster-config, maar naar mijn maatstaven aardig monster :) ) van FC.

1280x800, T7300, 2GB, GF8600M GT.

Het vreemde is dat FC me had beloofd er 3GB in te zetten als compensatie voor het mindere scherm, maar dat is kennelijk mislukt. Ik heb hem al gemaild om dan maar gewoon wat geld terug te vragen.

Er is wel een klein probleempje: als ik hem in slaapstand (hibernate) zet en hem dan weer probeer te wekken, blijft de monitor uitstaan... de lampjes gaan wel weer branden, dus ik weet niet precies wat dit zou veroorzaken. Verder is het een prima apparaat. Voordat ik hem kreeg was ik met name over het toetsenbord wat zenuwachtig, maar dat typt echt heerlijk (naar laptopmaatstaven dan): geen doorbuigen, duidelijke 'klikjes' bij aanslagen en niet te klein.
dat van dat keyboard is mooi om te horen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MethodP schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:26:
[...]

dat van dat keyboard is mooi om te horen :*)
Ik was er ook een beetje huiverig over, de modellen hiervoor leken daar wel in achter te blijven (notebookreview). Ding wordt alsmaar beter 8) kan echt niet wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:39:
[...]
Sorry hoor, maar ben je selectief aan het lezen ofzo?

''Ik geloof dat je de 1280x800 varianten niet meetelt
Klopt, want die hadden niet van die ultiem lage knalprijzen
FC klinkt trouwens betrouwbaarder dan Zepto aan de berichten te zien.
Als we zo gaan beginnen :) :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist je dat de inkoopprijs van de WXGA+ tegenover de WXGA maar 5 tientjes bedraagt? Dus de prijzen kunnen heel goed.

Wat moet ik trouwens beginnen? Het is me opgevallen dat zepto negatiever overkomt dan FC, iets dat ik totaal niet had verwacht. Mensen komen hier om feedback te lezen over de gang van zaken omtrent laptops. En de feedback voor Zepto is niet geheel positief op dit moment.

Maar dit is geheel offtopic, wooosaaaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:29:
Wist je dat de inkoopprijs van de WXGA+ tegenover de WXGA maar 5 tientjes bedraagt?
Dus de prijzen kunnen heel goed.
Weet ik ja! En de productiekosten van 'n glare-scherm bedragen 1 dollar meer ;)
Wat moet ik trouwens beginnen? Het is me opgevallen dat zepto negatiever overkomt dan FC, iets dat ik totaal niet had verwacht. Mensen komen hier om feedback te lezen over de gang van zaken omtrent laptops. En de feedback voor Zepto is niet geheel positief op dit moment.

Nu heb je 'n uitleg :) daarnet vond ik 't ietwat flamerig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:29:
Wist je dat de inkoopprijs van de WXGA+ tegenover de WXGA maar 5 tientjes bedraagt? Dus de prijzen kunnen heel goed.

Volgens mij nog minder. Bij Dell betaal je voor een upgrade van WXGA naar WXGA+ 42 euro. Daar zit waarschijnlijk al een kleine winstmarge in. Dus reken op 30-35 euro kostprijs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Tja het prijsverschil kan wel maar 3 tientjes bedragen, als de schermpjes er niet zijn schiet je daar weinig mee op...

Ik heb onze vriend Frits van FC gemaild over mijn missende GB geheugen (met daarbij vermeld: "ik stuur de laptop niet terug") en hij bood direct zijn excuses aan. Hij gaf me de keuze tussen een gratis Creative i-Trigue 3330 of 46 euro retour. Aangezien ik op audiogebied al voorzien ben ben ik toen voor de 46 euro gegaan. Al met al geeft Friesland Computpers dus erg goede service en snelle afhandeling van mails (in mijn ervaring althans) :) .

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:16:
Ik kan de bron nu niet zo snel vinden maar ik geloof dat wat kor952 zegt niet helemaal accuraat is. Tomvdlee heeft volgens mij wel gelijk, ze moeten qua aantal chips op de PCB identiek zijn iig.

Edit:

Excuus, wiki is always right, dus kor 952 heeft weldegelijk gelijk. *Klik*
Niet helemaal. Wiki heeft het over 2 paar sockets (dus 4), waarbij elk paar uit andere geheugenmodules mag bestaan. Binnen het paar moeten ze echter wel hetzelfde zijn, d.w.z. zelfde grootte en zelfde snelheid. Je mag dus wel single- en doublesided (SO)DIMM's combineren.
De compal heeft een max van 4GB geheugen en dus maar 2 sockets (1 paar). Één module van 1GB en één module van 2GB in dezelfde bank(=paar) gaat dus niet werken. Zie de RAM FAQ.

Is dat misverstand ook weer uit de wereld. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:15:
[...]

Is dat misverstand ook weer uit de wereld. :9
Niet dus.....Het volgend gaat welliswaar over een S96S maar voor een Compal IFL90 geldt waarschijnlijk hetzelfde. (Quote uit een email aan mij)

.....Trouwens, bij 3GB geeft de laptop (bij de Asus S96S) bij het opstarten het volgende aan 'Dual-Channel L-Shaped Mode'.

Mvg,

Frits Bergsma
Friesland-Computers.....

:P

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zit ofwel wiki en de RAM FAQ fout, ofwel Mnr. Bergsma.

En als dat dezelfde Mnr. Bergsma is die mij dit heeft gestuurd...

...Geheugen van 800Mhz wordt ook ondersteunt. Wij hebben gekozen voor 677Mhz geheugen omdat dit scherp geprijst is en goed leverbaar.

Mvg,

Frits Bergsma
Friesland-Computers

Compal Specs :P

Edit:

Heeft iemand misschien een bron over dit 'L-Shaped Mode' principe of ervan gehoord? :? Google levert niks op. :| As far as I'm concerned, is dit bs untill further notice...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Hmmm, bij Informatique zijn ineens de WXGA+ uitvoeringen weer terug, terwijl ik een week geleden te horen krijgen dat deze niet meer te bestellen waren. N.a.v. dit bericht heb ik toen geupgrade naar SWXGA, terwijl WXGA+ me eigenlijk de meest relaxte resolutie leek. Ik heb wel al regelmatig gelezen dat het 1680x1050 Compal scherm fabelachtig mooi schijnt de zijn. Maar is de WXGA+ dan minder? Of van dezelfde kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zelfde kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Mij lijkt de WXGA+ ook een meer relaxte resolutie dan SWXGA. Vraag anders nog of je kan veranderen?

Informatique is trouwens echt goedkoop zeg:
T7300, 2GB, 120GB 7200rpm, WXGA+, 8600GT voor maar 1169 euro!

[ Voor 35% gewijzigd door silmaril8 op 18-07-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Zijn er nog meer belangrijke verschillen?

Hier het linkje:
http://www.informatique.n...ndex.htm&naam=IQnotebooks

[ Voor 3% gewijzigd door Kasj op 18-07-2007 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Heb me net een Innote 154-GTX90 besteld:

T7700
4 Gb geheugen
120 gb 7200 RPM
Vista Ultimate 32 B
Bluetooth
Intel turbo

1800 €

Enigste nadeel is het design :D

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

not2secure4u schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:58:
Heb me net een Innote 154-GTX90 besteld:

T7700
4 Gb geheugen
120 gb 7200 RPM
Vista Ultimate 32 B
Bluetooth
Intel turbo

1800 €

Enigste nadeel is het design :D

Wel T7700 en 4GB maar geen 160GB harddisk? raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
pposthoorn schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:03:
[...]

Wel T7700 en 4GB maar geen 160GB harddisk? raar :P
niet iedereen heeft nood aan zoveel opslag... ;)

of zijn geld was op ..hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Goede opmerking, Geld was HELEMAAL op :D en heb ook niet echt nood aan zoveel opslag, eventueel later externe HD indien nodig. Het zou een "studielaptop" moeten worden !

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
not2secure4u schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:07:
Goede opmerking, Geld was HELEMAAL op :D en heb ook niet echt nood aan zoveel opslag, eventueel later externe HD indien nodig. Het zou een "studielaptop" moeten worden !

hehe.. ik wil ongeveer hetzelfde maar met een tragere cpu ^^ omdat ik dus blijkbaar een 'armere' student ben als u.. en het verschil tussen 7700 & 7500 minimaal is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Geloof mij ,

Ik ben vrij arm :D. Gewoon enooooorm lang doorgespaard :D
Ik laat jullie iets weten als hij binnen is + pics + review + filmpje indien anyone wilt ?

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:49
Ben een tijdje weggeweest en hoop door te lezen. Voor de mensen die alles hebben bijgehouden. Waar is nu de beste deal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not2secure4u schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:50:
Geloof mij ,

Ik ben vrij arm :D. Gewoon enooooorm lang doorgespaard :D
Ik laat jullie iets weten als hij binnen is + pics + review + filmpje indien anyone wilt ?

Beste n²,
Review en pics graag... vooral iets over kwaliteit van het scherm.
Heb je een 9 cel accu besteld?
Weet jij of het mogelijk is om zelfde configuratie met een 6cell accu te bestellen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ik heb hem nog niet binnen :D , op aanvraag kan dit mss wel ( de batterij ) ...
Betaling is vandaag nog maar toegekomen ... Dus nog ffjes wachten :D

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 21:02:
[...]

Beste n²,
Review en pics graag... vooral iets over kwaliteit van het scherm.
Heb je een 9 cel accu besteld?
Weet jij of het mogelijk is om zelfde configuratie met een 6cell accu te bestellen?

bvd
154-GTX90 kan alleen met een 9 cells batterij. Ik heb informatique al gevraagd, om er een 6 cells batterij in te doen ipv een 9 cells. Dit doen ze niet. Stond trouwens een paar post terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inderdaad mensen, ik zie zoveel vragen 40x voorbijkomen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

Ik heb trouwens nog een vraag over die 9 cells batterij. Ik weet dat hij uitsteekt, maar ik hoor op vele forums dat dit best mee valt. Dan kan ik daar nog mee leven, maar ik moet wel mobiel zijn met mijn laptop. Dus leek mij een sleeve of zo wel handig. Ik neem aan dat een laptop met een uitstekende batterij niet in een sleeve past, of toch wel? Of zijn er speciale sleeve's/tassen om dit te vervoeren. Of zal ik de batterij gewoon los moeten koppelen? Toch heb ik liever de 6 cells accu, toch even makkelijker , maarja als je dan toch een 9 cells batterij erbij krijgt, is het toch wel weer mooi meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij steekt echt uit en dat is zo'n 3,5 tot 4,0 centimeter :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/15339/2002391127937418609_rs.jpg Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/14588/2002363927551765795_rs.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door CLB op 18-07-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

CLB schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:42:
Hij steekt echt uit en dat is zo'n 3,5 tot 4,0 centimeter :)

[afbeelding] [afbeelding]
je pakt er twee plaatjes van een zepto erbij...daar heb ik het niet over.

als ik naar hieronder kijk:

Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/img/inNote/ifl90(8).jpg

en ik meet het dus op, dan kom ik met een liniaal (:+) op 10cm voor de laptop, en 10,5 voor laptop plus batterij. Nou is de lengte 25,7 cm. Dit staat dus gelijk aan die 10 cm. Dus 1 cm op de foto staat gelijk aan 2,57 cm in het echt. De batterij is steekt op de foto dus 0,5 cm uit. Dus is dit 1,285 cm... snap je het nog een beetje :9

Ik moet erbij zeggen dat opmeten lukte voor geen meter (wat een woordspeling :P) want het scherm waar ik achter zit is zo bol als, uhm laat maar, je snapt het.

net even met photoshop nagerekend :D
kom ik uiteindelijk op 2 cm precies...

[ Voor 4% gewijzigd door MethodP op 18-07-2007 23:05 . Reden: photoshop duurde lang met opstarten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

MethodP schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:59:
[...]
je pakt er twee plaatjes van een zepto erbij...daar heb ik het niet over.
Dat weet ik, maar batterijen zijn universeel qua maat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

De Zepto heeft een 12 cell, de Compal/BTO/inNote een 9 cell, dus die is wel degelijk een stuk kleiner :)

Maar dan nog, alles wat uitsteekt is lelijk dus de beste optie vind ik zelf nog steeds de gewone 6 cell batterij.

[ Voor 36% gewijzigd door LZF op 18-07-2007 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik had een 9-cell batterij in mijn Asus F3Jc laptop en deze stak ongeveer 2cm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Die 2cm is volgens mij correct. En ik kan ook zeggen dat hij in deze sleeve past (andere weet ik dus niet zeker), ik heb het pas zelf geprobeerd en dat ging makkelijk. Ik hoefde niet te proppen of te trekken, hij gleed er zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ochja, hij mag dan mss wel wat uitsteken maar de extra tijdsduur die de batterij geeft is het dan IMO weer waard!

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dan neem ik alles terug :) Had niet stil gestaan bij 't feit dat Zepto 'n 12 cell'er aanbiedt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

haha, mijn rekenskills hebben mij gelukkig nog niet in de steek gelaten (had een 8 voor wis b1+2 op me vwo diploma :P )

2 cm vind ik dan nog meevallen, en ik denk dat ik dan de 9 cell ook houd. En die extra tijd is dan zeker mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
De Compal IFL90 heeft bij mij de aandacht ook getrokken :) mooie specs en ziet er ook goed uit.

Ik heb er nog een engelse review (filmpje) van gevonden, misschien wel handig voor de anderen:

http://www.youtube.com/watch?v=b7s9bXKwP1I

Als iemand deze laptop binnen heeft, kan diegene dan een leuk reviewtje ervan maken ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
Ga ik zeker doen, ik heb een mail gekregen dat ik heb 2e week van augustus aan mijn deur zou moeten staan hebben ;)

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik denk dat ik een 1440x900 bij FC bestel en dan bestel ik voor 72 Euro een 9 Cells accu erbij (heb ik een 6 en 9 cells). Volgens mij is FC een paar euro goedkoper als Informatique en heb ik iets meer keuze. Bij Informatique kan je zo te zien geen Robson module mee bestellen bij de 1440x900 en hebben ze geen fingerprint.
Informatique heeft wel een hele goede naam.

[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 19-07-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
not2secure4u schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:16:
Ga ik zeker doen, ik heb een mail gekregen dat ik heb 2e week van augustus aan mijn deur zou moeten staan hebben ;)

Ok, ik ben benieuwd :) ik ben dan wel op vakantie, maar dan kijk ik na de vakantie wel naar je review en dan koop ik hem denk ik bij L4U.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
TVL schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:16:
Ik denk dat ik een 1440x900 bij FC bestel en dan bestel ik voor 72 Euro een 9 Cells accu erbij (heb ik een 6 en 9 cells). Volgens mij is FC een paar euro goedkoper als Informatique en heb ik iets meer keuze. Bij Informatique kan je zo te zien geen Robson module mee bestellen bij de 1440x900 en hebben ze geen fingerprint.
Das het verschil in model denk ik met vingerprint of zonder was met de H80 H81 ook zo :) 1 met vinger + webcam , de andere zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
TVL schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:16:
Een robson module kan wel. Fingerprint inderdaad niet.

Ik twijfel trouwens zelf nog tussen de Innote XS 90 (WXGA+ zonder fingerprintreader, zonder pianolak) en de Innote GTX 90 (WSXGA). De XS 90 is ongeveer 100 euro goedkoper. Iemand nog tips of doorslaggevende argumenten om voor de 1 of de ander te kiezen? Daar zou ik erg mee geholpen zijn!

Linkje naar de specs:
http://www.informatique.n...ndex.htm&naam=IQnotebooks

[ Voor 27% gewijzigd door Kasj op 19-07-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GTX90 heeft een non-Glare scherm. Handig om mee in de tuin te zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:17:
[...]

Een robson module kan wel. Fingerprint inderdaad niet.
Ik heb geinformeerd bij Informatique, en de fingerprintreader is standaard op deze laptop (GTX90).
Ik ga hem vanmiddag nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

GTX-90

Behuizing: BCFL90, PM965, GF8600GT, 15,4" WSXGA+ NonGlare
Beeldscherm: 15,4" WSXGA+ NON GLARE (1680x1050)TFT
Processor: Intel Core 2 Duo T7300, 2.0GHz, 800MHz, SockP,
Harddisk: Seagate Momentus 7200.2, 120GB, 2.5", 8MB,
Geheugen: 2x Kingston SO-Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz, 200p
Netwerkkaart: Intel 4965 Wireless Lan Mini PCIe, 802.11a/g/n
Besturing: Geen
Videokaart: nVidia GeForce Go 8600GT, 512MB

Bluetooth Module voor FL9x +
Intel Intel Turbo Memory 1GB PCIe Minicard

=1.311,00€
----------------------------------------------------

Zepto 6224W

Santa Rosa technologie
Intel® 965PM / ICH8-M Chipset
Beeldscherm: 14.1" WXGA+ screen 1440x900
Processor: Intel C2Duo T7300 2,00Ghz 800Mhz 4MB
Harddisk: 80GB 7200omdr. SATA Hitachi ,
Geheugen: 2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ
Netwerkkaart: Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk

=1.369,69 €

Tja lastige keuze.. Welke zal het worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
haha idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

gezien de specificaties niet echt ! Resolutie vind ik een pro van compal (niet voor gamen misschien)

tja, ik vond het verschil in afmetingen tussen de 14" zepto, en de 15,4" Compal best weinig. Het scheelt zowel in lengte als in breedte ongeveer 1 cm. De Compal is zelfs nog dunner. Tja dan het gewicht, daar wint de Zepto. Maar ik ben erg sterk, dus dat was geen probleem >:)

Ik ga zelf voor de Compal, alleen dan met een grotere HD en 4 gb ram _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Blanco88 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 02:00:
GTX-90

Behuizing: BCFL90, PM965, GF8600GT, 15,4" WSXGA+ NonGlare
Beeldscherm: 15,4" WSXGA+ NON GLARE (1680x1050)TFT
Processor: Intel Core 2 Duo T7300, 2.0GHz, 800MHz, SockP,
Harddisk: Seagate Momentus 7200.2, 120GB, 2.5", 8MB,
Geheugen: 2x Kingston SO-Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 667MHz, 200p
Netwerkkaart: Intel 4965 Wireless Lan Mini PCIe, 802.11a/g/n

Bluetooth Module voor FL9x +
Intel Intel Turbo Memory 1GB PCIe Minicard

=1.311,00€
----------------------------------------------------

Zepto 6224W

Santa Rosa technologie
Intel® 965PM / ICH8-M Chipset
Beeldscherm: 14.1" WXGA+ screen 1440x900
Processor: Intel C2Duo T7300 2,00Ghz 800Mhz 4MB
Harddisk: 80GB 7200omdr. SATA Hitachi ,
Geheugen: 2GB (2x1024) DDR2 PC6400 - 800MHZ
Netwerkkaart: Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk

=1.369,69 €

Tja lastige keuze.. Welke zal het worden..
Als je ze wilt vergelijken, moet je natuurlijk wel de bluetooth en de 1gb module eraf halen :P
Dan ben je dus meer dan 100 euro duurder uit bij de Zepto. Alleen de Zepto is lichter (400gr ofzo?) dan de compal... Dat is het enige voordeel van de Zepto. Dus je moet voor je zelf afvragen of je dat belangrijk vindt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En de resolutie is anders... wat weer meer frames/ seconde inhoudt bij games :)
En de Zepto heeft wel 'n ingebouwde BT-module dus dat is 'n beetje scheef qua vergelijking.

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 21-07-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ah ja, dat is waar. Maar dan moet de laptop worden vergeleken met een 15,4 inch Zepto!

Als je wilt kiezen tussen een 6224W en een andere laptop doe dat dan met een Compal WXGA+ (1440x900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

dus dan is de vraag natuurlijk wat je ermee wilt doen :)
gamen of werken?
ga je er veel me reizen of staat ie vaker thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

MethodP schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 11:30:
dus dan is de vraag natuurlijk wat je ermee wilt doen :)
gamen of werken?
ga je er veel me reizen of staat ie vaker thuis?
Redelijk wat gamen.. en ja hij moet elke dag mee naar school toe..
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.