Toon posts:

Conrad mini-versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 927 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen :P

na wat rondkijken vond ik opeens deze versterker op het internet:

Edit: werkenden link

http://www.conrad.nl/goto/?product=350134

Klein maar fijn
Mini-versterker in een zeer fraai ontwerp. Het metalen front en de houten zijkanten geven deze mini-versterker een professioneel design. Volwaardige versterker met ingangen voor CD, tuner, tape en AUX. De gescheiden basregelaar maakt de optimale aanpassing aan de aangesloten boxen mogelijk.

Uitvoering:
Vermogen 2 x 12 W / 4 Ω, 2 x 8 W / 8 Ω
Frequentiebereik 20 tot 20.000 Hz
Ingangskeuzeschakelaar
Volumeregelaar
Bas- en tweeterregelaar
Balansregelaar
Afm. (lxbxh) 200 x 135 x 65 mm.

Heeft iemand deze versterker? Is dit iets?
weet iemand welk merk? of is het conrad huismerk :P

heeft iemand hier ook reviews van? :)

alvast erg bedankt!

Dragon91

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 11:33 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 16:41
Ik weet niet zo veel van audio en dergelijke af, maar ik denk dat je voor deze prijs niet echt iets geweldigs krijgt. Ik reageer eigenlijk omdat je niet kan deeplinken naar conrad. Als je de desbetreffende pagina wil zien, moet je bij zoeken 'mini-versteker' intypen en dan is het het eerste resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
het moet ook versterkertje worden die op mijn pc moet worden aangesloten. er komen 2×KEF C10 op en meschien ELTAX Concept 400 zwart op te staan. Het moet aleen versteker zijn zodat ik die boxen aan mijn pc kan aansluiten :) voor muziek af te spele en beetje anime en films te kijken

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-01 16:46
Daar is ie prima voor geschikt. Ik neem aan dat je hem ook niet vol open zult draaien en dus zal voor dat geld ook precies krijgen wat je wilt hebben :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Directe link: http://www.conrad.nl/goto/?product=350134

Geinig ding, niet iets waar je je een buil aan kunt vallen, lijkt me, maar dat zul je uiteindelijk toch zelf moeten bepalen door te luisteren.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Ook een leuke: de T-Amp, een versterkertje
dat werkt met pulsbreedtemodulatie. Kost een
beetje en klinkt fabuleus.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 22:26

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Het ziet er wel grappig uit, maar ik zou eerst echt luisteren hoe hij klinkt voordat ik hem zou aanschaffen.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 21:41
Blijkbaar zit er een LM1875 versterkerchip in, prima ding, had ik niet verwacht in Conrad-meuk. Het kan natuurlijk nog een Chinese namaakvariant zijn van de LM1875 ;) maar de originele klinkt in ieder geval goed.

Voor hetzelfde geld heb je trouwens ook een leuke 2e handse versterker.

Verwijderd

Topicstarter
Nyze: ik zal haast nooit flink hard spelen.. anders meschien ooit is voor 1 of 2 nummers :P tenminste.. op ze hardst dat ze niet vervormen en kraken.. zolang ze gewoon zuiver klinken :P

ja maar heeft conrad eigenlijk ergens een gewone winkel? kende het eigenlijk helemaal niet. iemand die deze versterker ergens heeft gehoort? er 1 heeft liggen? of die ELTAX Concept 400 zwart staan?

Verwijderd

Een goed versterktertje hoeft geen handen vol geld te kosten. Je zal dan wel geen zwaargewicht hebben maar dat lijkt me niets uit te maken voor jouw. Ik denk dat je met deze versterker en een paar leuke luidsprekers elke computer box er met gemakt er uit speelt. En als je het voor de computer is dan kan je eventueel met een equalizer het geluid indien nodig nog heel goed bijstellen.

Verwijderd

Topicstarter
mij gaat het alleen maar om dat ik beetje bass en treble bijstellen. en het liefste 4 boxen erop kan aansluiten (eerst die 2 KEF die ik hier heb staat en daarna meschien nog is die Eltax) want ik zoek nog steeds versterker voor <dit>

Dus kopen? of toch nog maar even alle kringloop centra's rondrijden voor leuke 2ehandsje?

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46
Waarom 4 speakers? Alleen die 2 kef speakers klinkt vast mooier. Vergeet ook niet dat de goedkope versterkers bij gebruik van A+B speakers het heel erg moeilijk krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
gelukkie schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:16:
Vergeet ook niet dat de goedkope versterkers bij gebruik van A+B speakers het heel erg moeilijk krijgen!
dat snap ik even niet? wat bedoel je precies?

Verwijderd

je belast de versterker te waar omdat bij aen b tegelijk aan zetten de ohm (weerstand) om laag gaat.
Hierdoor moet de versterker harder werken.

Mijn tip?
Loop eens een rommel markt af of een kringloopwinkel.
Vast en zeker een betere versterker te vinden dan wat je koop bij conrad

Verwijderd

Topicstarter
ga volgende week weer op kringloop jacht :P hopen dat ik iets vind.. heeft iemand hier nog een goedkope (onder 50 euro) versterkertje staan?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 12:39:
ga volgende week weer op kringloop jacht :P hopen dat ik iets vind.. heeft iemand hier nog een goedkope (onder 50 euro) versterkertje staan?
Voor 50 eur mag je mijn "oude" versterker overnemen, Yamaha AX-500

http://www.djsmiley.com/YamahaAX-500.pdf

op marktplaats vragen ze er nog 150+ voor

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 10-06-2007 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je mij even mailtje met msn adres stuurt naar dragon1991@gmail.com dan kunnen we eventjes kijken ;)

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 10 juni 2007 @ 14:53:
[...]

Voor 50 eur mag je mijn "oude" versterker overnemen, Yamaha AX-500

http://www.djsmiley.com/YamahaAX-500.pdf

op marktplaats vragen ze er nog 150+ voor
Inderdaad, ik ben er ook van overtuigd dat voor die prijs een goeie versterker zoals deze hierboven vermeld (mits in goede staat natuurlijk), die Conrad met gemak het huis uit speelt. Bovendien weet ik uit vroegere ervaring dat KEF speakers meestal flink wat vermogen aankunnen en dat ze met die Yamaha veel beter uit de verf zullen komen dan met die Conrad, die qua vermogen toch echt karig bedeeld is.

Verwijderd

In die van Conrad zal ook zeker geen beste ringkern trafo inzitten ofzo, dus de kwaliteit zal wel tegen vallen als je hem koopt.

Verwijderd

Topicstarter
:) ik zal eventjes kijken. zit te wachten tot smiley mailtje stuurt ^^

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:24:
In die van Conrad zal ook zeker geen beste ringkern trafo inzitten ofzo, dus de kwaliteit zal wel tegen vallen als je hem koopt.
Er zijn heel wat betere (ook als highend gecatalogeerde) versterkers op de markt, die NIET over een ringkerntrafo beschikken, dus staar je daar niet blind op!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:59:
[...]

Er zijn heel wat betere (ook als highend gecatalogeerde) versterkers op de markt, die NIET over een ringkerntrafo beschikken, dus staar je daar niet blind op!
Indd, een voorbeeldje;)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan nu aan een phillips 900 serie receiver komen.

als het goed is met deze specificaties (kreg ik als ik het bij google intype)

-135W muziekvermogen
-55W surround voorkanalen
-20W surround en center
-Bioscoopmogelijkheden in de eigen woonkamer met Dolby Pro-logic surround en diverse surround effecten met DSP (hall, 3 ch, stadium, theater, simulated, off)
-Automatische balancering van het ingangssignaal voor een altijd perfecte surroundervaring
-Permanente geheugenbeveiliging met EEPROM
-"Wake Up" door bedienen van de electronische bronkeuzeknop of bedienen van een bron
-8 Kwarts PLL synthesiser tuner met digitale uitlezing
-30 voorkeuzezenders willekeurig in te stellen op FM of MG

Bijgeleverde audio/video afstandsbediening (RC-5)

Op afstand bedienbare gemotoriseerde volumeknop

Aansluitingen voor 5 bronnen (w.v. 2 in/uit)

Sleeptimer: Mogelijkheid voor automatisch uitschakelen van het systeem. Instelbaar tot 90 minuten

Stopcontact voor het aansluiten van apparatuur.

Afmetingen: 43,5 x 14 x 35
Gewicht: +/- 7,5 kg
Wordt geleverd inclusief de originele handleiding en de originele afstandsbediening.

als ik het zo goed bekijk is het een 5.1 versterker? zoja is het een beetje een goede? en hoe krijg je die precies (analoog) 5.1 op je computer aangesloten?

Verwijderd

Voorbeelden? Oa, de Yamaha waarvan hierboven sprake. Of dacht jij dat die Conrad voor 60euri over een ringkern beschikt? Dit lijstje kan je oneindig uitbreiden: vroegere QUAD-modellen (405, eerste modellen 606..), ook bvb Accuphase, Marantz, McIntosh, hadden vroeger géén ringkern.....
Het is niet omdat dit soort trafo bij de betere merken tegenwoordig algemeen wordt toegepast, dat het alleen zaligmakend is! Alsof het vroeger behelpen zou geweest zijn met een bloktrafo.

Verwijderd

Topicstarter
even op topic blijven please :)

kan iemand even kijken naar die reciever die ik in mijn voorlaatste post heb vermeld? heft iemand er ervaring mee? en is het wat? want voor mij is het allemaal chinees wat daar staat :P
Pagina: 1