Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje over luid spelende speakers en laden van gelaccu

Pagina: 1
Acties:

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar 165mm(6") ronde 2 of 3 weg luidsprekers, die luid spelen aan moeten kunnen. Zijn er bepaalde merken waarvan het merk een algemeen beeld heeft dat ze luid spelen aankunnen?
(Netzoals bijvoorbeeld dat in hifi het beeld heerst dat bij de meeste (budget)series van JBL vaak te veel bas word weergegeven.) En kunnen jullie me eventueel bepaalde types aanraden?

De versterker die eraankomt te hangen levert 2x 50watt ongeveer en het budget is 40/50 euro. Natuurlijk is goedkoper altijd gewenst. :)

De speakers zijn niet bedoeld voor in een auto, maar in een radiokist die buiten staat in het algemeen, vandaar ook dat het luid kunnen spelen gewenst is. Maar dacht aangezien het om autoluidsprekers gaan, dat ik het beste hier terrecht kon.

Verder heb ik nog een vraag over het laden van gelaccu's.
Ik heb een 12v 12 ampere gelaccu. Kan deze opgeladen worden door een lader die 6amp levert(de lader is wel geschikt voor gelaccu's in het algemeen) of is dat vermogen te hoog?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Denk dat het een beetje moeilijk wordt met jou budget, maar kijk eens naar PA luidsprekers, wordt op podiums en dergelijke gebruikt, tis geen merk maar een aanduiding . Waar jij naar wil kijken is de geluidsdruk die ze afgeven bij 1W/1m (1 Watt bij 1 meter). Zou proberen te mikken op 100dB of hoger bij 1W/1m. Pak daarbij ook zo laag-ohmig mogelijke speakers, liefst 2ohm maar dat is moeilijk te krijgen dus 4ohm waarschijnlijk mits je versterker dat aankan.
Moet wel zeggen dat naar mijn subjectieve mening de geluidskwaliteit ervan niet zo denderend is, maar dat was nou ook niet een eis van jou. Het kan dan wel een hoge geluidsdruk leveren.

• heracles
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:35:
Denk dat het een beetje moeilijk wordt met jou budget, maar kijk eens naar PA luidsprekers, wordt op podiums en dergelijke gebruikt, tis geen merk maar een aanduiding . Waar jij naar wil kijken is de geluidsdruk die ze afgeven bij 1W/1m (1 Watt bij 1 meter). Zou proberen te mikken op 100dB of hoger bij 1W/1m. Pak daarbij ook zo laag-ohmig mogelijke speakers, liefst 2ohm maar dat is moeilijk te krijgen dus 4ohm waarschijnlijk mits je versterker dat aankan.
Moet wel zeggen dat naar mijn subjectieve mening de geluidskwaliteit ervan niet zo denderend is, maar dat was nou ook niet een eis van jou. Het kan dan wel een hoge geluidsdruk leveren.
Ja, pa dacht ik ook al aan, maar dan zit ik met het geklooi van losse drivers. Het liefst had ik daarom gewoon een 2/3 weg(2/3 speakers in elkaar, je weet wel wat ik bedoel denk ik).

Verwijderd

Ja, dat noemen ze breedband luidsprekers. Dus als je daarop zoekt, eventueel in het engels kun je ze vinden. Alleen is daarvan de geluidsdruk niet zo hoog, dus erg luid zal het niet zijn.

Edit: hier bijvoorbeeld: http://www.okaphone.com/artikelen.asp?id=3&groep=299
zoeken op breedband luidspreker en auto geeft je veelal dit soort produkten die een conus hebben voor de lagere tonen en een conus/dome/piezo voor de midden en hoge tonen. Als je alleen op breedband luidsprekers zoekt krijg je speakers die met 1 conus het hele frequntiebereik weergeven.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 19:56 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Je kan deze vraag beter kwijt in het grote radiokratje topic.
het grote topic voor de vraag die je hier stelt
die dus.

• heracles
warcow schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:54:
Je kan deze vraag beter kwijt in het grote radiokratje topic.
het grote topic voor de vraag die je hier stelt
die dus.
Bedankt, maar mijns inziens kan ik het beste voor auto-audio(waar ik naar zoek) hier terrecht :) . Hier staat normaal gesproken ook andere auto-audio.

Heb het in dat topic trouwens ook al eens gevraagd(over de accu), maar kreeg geen antwoord.
Pagina: 1