Toon posts:

[VISTA] RAM gebruik veel hoger?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Q6600 processor met 2gb ram. Als ik mijn computer opstart, en laat hem volledig opstarten, en activeer dan de windows sidebar dan kan je daar ook de RAM-gadget activeren. Heb'k ook gedaan. Ik zie dat 1% van mijn CPU gebruikt is en maar liefst 53% van mijn RAM. Is dit normaal dat mijn RAM zo hoog is? ALs ik herstart en doe geen enkele applicatie open dan is het % RAM nog steeds zo hoog.

Valt dit ergens in te stellen, of is dit standaard zo?

Thanks,

Cheers

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Dat klopt.
Vista maakt beter gebruik van het aanwezige ram.
Dit in tegenstelling tot XP waar een hoop geheugen in gaat, maar waar verder
vrij weinig mee gedaan wordt.

Op het moment dat je een toepassing start die veel geheugen wenst, geeft Vista dit zelf vrij.

XP maakte een grote swap aan, deed eigenlijk bijna alles van schijf af.
Vista duwt het geheugen vol, zodat het beschikbare geheugen ook daadwerkelijk gebruikt wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Banshee op 08-06-2007 22:48 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Wees blij dat dit zo is. Programma`s die je veel gebruikt worden in het geheugen geladen zodat ze sneller opstarten.

Mocht je een ander programma starten die veel geheugen nodig heeft geeft vista het geheugen vrij.

Hoe langer je het systeem gebruikt hoe beter vista je leert kennen en zal dus meer gehuegen gaan gebruiken. Want wat heb je aan geheugen dat je niet gebruikt?

[ Voor 27% gewijzigd door Mentox op 08-06-2007 22:54 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je titel klopt dus niet helemaal ;)

Verder wordt je vraag ook in de Windows Clients - Vista FAQ al beantwoord :)

Zou je in het vervolg ook de lokale FAQs willen nakijken of je vraag al eerder gesteld is?
Dat voorkomt het intrappen van open deuren een beetje :)

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 08-06-2007 22:57 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device