Hey,
Ik heb een vraag waar ik al lang mee loop te knoeien en er niet uit kom.
Ik heb een DFI CFX3200-DR moederbord.
Zoals sommige mensen weten zit daar een brakke Uli chip op.
Hierdoor zijn de 4 sata poorten die op het moederbord zitten eigenlijk niet te gebruiken.
Nu zit er ook nog een Silicon Image chip op waar ik op dit moment al m'n schijven aan heb hangen.
Nu baal ik ervan, want het is zo traag als d*kke str*nt door een tr*chter.
Ik ben op dit moment toch niet van plan crossfire te gaan draaien dus ik gebruik m'n 2e pci-e x16 slot niet.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan er nog niet echt een goed antwoord op vinden.
Kan ik een sata raid controller op m'n pci-e x16 slot aansluiten?
Ik heb in gedachten om een HighPoint RocketRAID 2320 aan te schaffen.
Op de website van Highpoint staat dat de kaart wordt ondersteund op een x16 slot.
Omdat de kaart maar x4 lijnen pakt.
In de handleiding van m'n moederbord kan ik niet vinden of je een andere kaart in dat slot mag doen ipv een grafische kaart.
De controller ondersteund 8 schijven, want ik ben nog van plan extra schijven te kopen om in raid-0 te zetten.
Ik heb op dit moment de volgende harddisks.
1x western digital 74gb raptor
1x western digital 250gb sata2
2x seagate 320gb sata2
Ik heb de vraag eigenlijk al een keer gesteld, maar ik doe het toch nog maar een keer.
Kan ik die kaart op m'n x16 slot aansluiten?
Ik heb een vraag waar ik al lang mee loop te knoeien en er niet uit kom.
Ik heb een DFI CFX3200-DR moederbord.
Zoals sommige mensen weten zit daar een brakke Uli chip op.
Hierdoor zijn de 4 sata poorten die op het moederbord zitten eigenlijk niet te gebruiken.
Nu zit er ook nog een Silicon Image chip op waar ik op dit moment al m'n schijven aan heb hangen.
Nu baal ik ervan, want het is zo traag als d*kke str*nt door een tr*chter.
Ik ben op dit moment toch niet van plan crossfire te gaan draaien dus ik gebruik m'n 2e pci-e x16 slot niet.
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan er nog niet echt een goed antwoord op vinden.
Kan ik een sata raid controller op m'n pci-e x16 slot aansluiten?
Ik heb in gedachten om een HighPoint RocketRAID 2320 aan te schaffen.
Op de website van Highpoint staat dat de kaart wordt ondersteund op een x16 slot.
Omdat de kaart maar x4 lijnen pakt.
In de handleiding van m'n moederbord kan ik niet vinden of je een andere kaart in dat slot mag doen ipv een grafische kaart.
De controller ondersteund 8 schijven, want ik ben nog van plan extra schijven te kopen om in raid-0 te zetten.
Ik heb op dit moment de volgende harddisks.
1x western digital 74gb raptor
1x western digital 250gb sata2
2x seagate 320gb sata2
Ik heb de vraag eigenlijk al een keer gesteld, maar ik doe het toch nog maar een keer.
Kan ik die kaart op m'n x16 slot aansluiten?
Blyatifull