[XP][Vista] Office installer bij opstarten Office component

Pagina: 1
Acties:
  • 1.163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Sinds een paar dagen heb ik bij een klant het volgende probleem, waar ik ook echt niet uit kom.

Omschrijving probleem:
Na het installeren van Office 2003, komt telkens als je een Office component (zoals Word, Outlook enz.) opstart, de Windows installer tevoorschijn, die een paar keer het proces-balkje vult en dan weer weg gaat.
Dit komt voor op de XP machine, bij alle Office onderdelen én Internet Explorer.
Bij de Vista - Home Premium - machine komt het alleen voor bij component Outlook. (Dit is een splinternieuwe laptop met een schone installatie, daarom komt het probleem me erg apart over.)

Wat heb ik geprobeerd:
- Een oplossing van Microsoft voor Office 2000
- Dit Tweakers.net topic (en nog een paar, die kon ik zogauw niet terug vinden)
- De cd tijdens het probleem erin te laten
- Tot tweemaal toe herstellen geprobeerd op de Vista machine
- Account waar het probleem op voor komt verwijderen en nieuw account aanmaken
- En veel geGot en gegoogled zowel in EN als in NL

Wat mij ook nog opviel, is dat er nergens op Got waar het zelfde probleem gemeld wordt, bijstaat dat het opgelost is.

Alvast bedankt lui! :)

En dan de oplossing:

code:
1
2
Ga naar Start -> Uitvoeren -> type in services.msc 
-> Zoek naar Windows Installer -> op automatisch zetten en starten..

Einde probleem :-)

[ Voor 6% gewijzigd door kvdd op 18-06-2007 17:04 . Reden: Oplossing gepost! ]

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Heb je de office er volledig opgezet of geïnstalleerd met de standaardinstellingen?
Indien het met de standaardinstellingen is, is dat normaal.
Bij een volledige installatie zou dat niet het geval mogen zijn (behalve mss bij outlook)

Zou het eventueel geen oplossing zijn om de nieuwste windows installer te downloaden en opnieuw te installeren?

Simke

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Simke schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:30:
Heb je de office er volledig opgezet of geïnstalleerd met de standaardinstellingen?
Indien het met de standaardinstellingen is, is dat normaal.
Bij een volledige installatie zou dat niet het geval mogen zijn (behalve mss bij outlook)

Zou het eventueel geen oplossing zijn om de nieuwste windows installer te downloaden en opnieuw te installeren?
Office 2003 heb ik bij de Vista computer er volledig opgezet, en idd bij Outlook heb ik alleen het probleem, niet bij de overige Office onderdelen.
Bij de XP machine weet ik niet of die volledig is geinstalleerd, Office staat daar al langer op. Het ene account op de XP machine heeft het probleem niet (administrator rechten) het andere account heeft het probleem wel. (standaard rechten)

Ik zal eerst gaan proberen om de nieuwste Windows installer op de XP machine te zetten. (lijkt me overigens wel dat deze op de Vista machine up to date is)

[ Voor 0% gewijzigd door kvdd op 08-06-2007 12:28 . Reden: typootje ]