Sinds een paar dagen heb ik bij een klant het volgende probleem, waar ik ook echt niet uit kom.
Omschrijving probleem:
Na het installeren van Office 2003, komt telkens als je een Office component (zoals Word, Outlook enz.) opstart, de Windows installer tevoorschijn, die een paar keer het proces-balkje vult en dan weer weg gaat.
Dit komt voor op de XP machine, bij alle Office onderdelen én Internet Explorer.
Bij de Vista - Home Premium - machine komt het alleen voor bij component Outlook. (Dit is een splinternieuwe laptop met een schone installatie, daarom komt het probleem me erg apart over.)
Wat heb ik geprobeerd:
- Een oplossing van Microsoft voor Office 2000
- Dit Tweakers.net topic (en nog een paar, die kon ik zogauw niet terug vinden)
- De cd tijdens het probleem erin te laten
- Tot tweemaal toe herstellen geprobeerd op de Vista machine
- Account waar het probleem op voor komt verwijderen en nieuw account aanmaken
- En veel geGot en gegoogled zowel in EN als in NL
Wat mij ook nog opviel, is dat er nergens op Got waar het zelfde probleem gemeld wordt, bijstaat dat het opgelost is.
Alvast bedankt lui!
En dan de oplossing:
Einde probleem :-)
Omschrijving probleem:
Na het installeren van Office 2003, komt telkens als je een Office component (zoals Word, Outlook enz.) opstart, de Windows installer tevoorschijn, die een paar keer het proces-balkje vult en dan weer weg gaat.
Dit komt voor op de XP machine, bij alle Office onderdelen én Internet Explorer.
Bij de Vista - Home Premium - machine komt het alleen voor bij component Outlook. (Dit is een splinternieuwe laptop met een schone installatie, daarom komt het probleem me erg apart over.)
Wat heb ik geprobeerd:
- Een oplossing van Microsoft voor Office 2000
- Dit Tweakers.net topic (en nog een paar, die kon ik zogauw niet terug vinden)
- De cd tijdens het probleem erin te laten
- Tot tweemaal toe herstellen geprobeerd op de Vista machine
- Account waar het probleem op voor komt verwijderen en nieuw account aanmaken
- En veel geGot en gegoogled zowel in EN als in NL
Wat mij ook nog opviel, is dat er nergens op Got waar het zelfde probleem gemeld wordt, bijstaat dat het opgelost is.
Alvast bedankt lui!
En dan de oplossing:
code:
1
2
| Ga naar Start -> Uitvoeren -> type in services.msc -> Zoek naar Windows Installer -> op automatisch zetten en starten.. |
Einde probleem :-)
[ Voor 6% gewijzigd door kvdd op 18-06-2007 17:04 . Reden: Oplossing gepost! ]