Toon posts:

Windows Installer van Office 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh,

Ik heb een vraagje/Probleem.

Hier op kantoor gebruiken wij Win2k met Office 2000.

Bij elke client die wij installeren blijft office terugkomen met Windows Installer schermpjes.
Na het inloggen op de client begint ie gelijk al met installer schermpjes.
Als je vervolgens Word, Excell enz op gaat starten krijg je iedere keer van die Windows Installer Schermpjes.

Wie kan mij helpen.
Ik heb diverse dingen al geprobeert maar niets wil lukken.

Mvg,
Snippertje

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je wel voor de optie gekozen om Office geheel te installeren?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb je wel aangegeven dat alle onderdelen vanaf deze computer uitgevoerd moeten worden?

//edit
Ej Xceed, jij hier? :*

[ Voor 18% gewijzigd door BreadFan op 08-01-2003 10:18 . Reden: typo ]

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

Hier doet hij dat hoogstens 1x na een nieuwe volledige installatie.
Daarna blijft hij weg.

Inderdaad een idee om office volledig te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Xceed schreef op 08 januari 2003 @ 10:16:
Heb je wel voor de optie gekozen om Office geheel te installeren?
Dat heb ik al geprobeerd, werkt niet.
Ik wil ook niet dat alles is geinstalleerd, wij betalen voor licentie's.

Thanx...

Verwijderd

Topicstarter
BreadFan schreef op 08 januari 2003 @ 10:16:
Heb je wel aangegeven dat alle onderdelen vanaf deze computer uitgevoerd moeten worden?

//edit
Ej Xceed, jij hier? :*
Yep !...

Dat zou wel erg stom zijn........als dat aan stond....hahaha

Thanxx

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:30
Dat komt doordat de Windows Installer Engine een aantal settings in het registry doet die gebruikers specifiek zijn. Dit is een van de features van de Windows Installer. Op het moment dat je namelijk onder een admin account zou installeren heeft een installatie alleen maar de mogelijkheid om onder de Current User settings weg te schrijven. Op het moment dat een willekeurige gebruiker aan zou loggen zou hij bepaalde settings niet weten. Het is dus zelfs verstandig hier niets aan te doen

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
xingrs schreef op 08 januari 2003 @ 10:28:
Hier doet hij dat hoogstens 1x na een nieuwe volledige installatie.
Daarna blijft hij weg.

Inderdaad een idee om office volledig te installeren.
"Hier doet hij dat hoogstens 1x na een nieuwe volledige installatie.
Daarna blijft hij weg." Ja Duh.........

Daarom vraag ik of iemand weet waarom ie dat blijft doen.....

...

Goed idee om office helemaal te installeren.... BullShit!

Waarom wil ik office helemaal installeren, dat wil ik dus niet!

Gr,
Snippertje

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Probeer eens als een van de office produkten opgestart is de Help te starten.
Als je daar ook Windows Installer meldingen bij krijgt dan even de CD erin doen en installeren. Normaal gesproken zijn dan de andere Windows Installer meldingen ook weg.
Klinkt vreemd en vraag me niet naar de logica maar bijna altijd is het zo.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
mbrouwer schreef op 08 januari 2003 @ 10:36:
Dat komt doordat de Windows Installer Engine een aantal settings in het registry doet die gebruikers specifiek zijn. Dit is een van de features van de Windows Installer. Op het moment dat je namelijk onder een admin account zou installeren heeft een installatie alleen maar de mogelijkheid om onder de Current User settings weg te schrijven. Op het moment dat een willekeurige gebruiker aan zou loggen zou hij bepaalde settings niet weten. Het is dus zelfs verstandig hier niets aan te doen
Je verhaal snap ik wel....
Maar je krijg die installer iedere keer per gebruiker.
Als er een nieuwe gebruiker aan logt krijg je altijd de installer.
Maar als die nieuwe gebruiker vervolgens opnieuw opstart krijgt ie het WEER en WEER en WEER..
Dus verstandig om dit zo te laten....DUS NIET

Verwijderd

Topicstarter
Mystery schreef op 08 January 2003 @ 10:42:
Probeer eens als een van de office produkten opgestart is de Help te starten.
Als je daar ook Windows Installer meldingen bij krijgt dan even de CD erin doen en installeren. Normaal gesproken zijn dan de andere Windows Installer meldingen ook weg.
Klinkt vreemd en vraag me niet naar de logica maar bijna altijd is het zo.
Hoi,

Nee kreeg geen installer screens met het opvragen van de help.

Thanxx

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Euhhh... zou je de editknop willen gebruiken, dan hoef je niet twee keer achter elkaar te posten en daardoor onbedoeld de indruk te wekken dat je techpost aan het scoren bent... Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif <-- editknop

En reageren met 'bullshit' komt neit vriendelijk over :)

[ Voor 31% gewijzigd door Han op 08-01-2003 10:56 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 10:35
Misschien heb je wat aan deze uitleg van Microsoft? Werkte bij mij in ieder geval....

Verwijderd

Topicstarter
Againzender schreef op 08 January 2003 @ 12:50:
Misschien heb je wat aan deze uitleg van Microsoft? Werkte bij mij in ieder geval....
Nope, Werkt niet.....heb ik ook al geprobeerd.....

Thanxx

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Verwijderd schreef op 08 January 2003 @ 10:37:
[...]

"Hier doet hij dat hoogstens 1x na een nieuwe volledige installatie.
Daarna blijft hij weg." Ja Duh.........

Daarom vraag ik of iemand weet waarom ie dat blijft doen.....

...

Goed idee om office helemaal te installeren.... BullShit!

Waarom wil ik office helemaal installeren, dat wil ik dus niet!

Gr,
Snippertje
Waarom zou je dat niet willen?
Als je van het gezeur van die installer afwilt en je wilt alle functies optimaal benutten :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

xingrs schreef op 09 januari 2003 @ 00:04:
[...]
Waarom zou je dat niet willen?
Als je van het gezeur van die installer afwilt en je wilt alle functies optimaal benutten :?
Dat hoeft bij mij ook niet. voor Powerpoint heb ik bijv voldoende aan de ppviewer.
En outlook erbij geeft alleen maar troubles.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

PipoDeClown schreef op 09 January 2003 @ 01:42:
[...]

Dat hoeft bij mij ook niet. voor Powerpoint heb ik bijv voldoende aan de ppviewer.
En outlook erbij geeft alleen maar troubles.
Nee okej, ik bedoel niet office volledige installeren (kwam misschien wel zo over) maar de onderdelen die je nodig hebt van office volledige installeren, bijv. word en excell.

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Als je bv Word opstart heb je onder het Help menu "Detect and Repair..." kiezen (of het Nederlandstalige equivalent ervan). Heb je deze optie al geprobeerd? Die kan sommige installatie problemen oplossen.

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 12:20

Maartenvs

For Sale

nou als iemand t antwoord weet mail het ook maar naar de systeembeheerder van het ROC college in Tilburg want van dat gezeik over installeren van 2000 iedere keer als je een powerpoint pres opent word je echt helemaal hoerig.

Verwijderd

Niemand die een oplossing heeft kunnen vinden ?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem :? En dat terwijl Office compleet is geinstalleerd.

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 16:26:
Niemand die een oplossing heeft kunnen vinden ?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem :? En dat terwijl Office compleet is geinstalleerd.
Nee... dit hoor je heel vaak, hiero thuis heb ik er geen last meer van. Maar op andere pc's komt hij zo nu en dan terug. Ik begin me sterk af te vragen of dit wel uit te schakelen is... :?

Verwijderd

Hetgeen wat ik bij mij op school doe is hetvolgende.
Ik heb de complete CD van Office2000 naar een hidden share op een van m'n servers gezet.
Vervolgens installeer ik Office2000 vanaf die share. Let op: alleen het .MSI bestand gebruiken!
Voor werkstations die niet over (een bijgewerkte versie van) Windows Installer beschikken: die staat in een submap van de CD-Rom welke later dus ook op de share bschikbaar is.
Ik heb zlef nog in map binnen die share aangemaakt met het Service Pack 3 installatiebestand. Werkt perfect.
Als een werkstation nu een onderdeel van Office2000 wil toevoegen, wordt dit automatisch via het netwerk gevonden. Loopt als een zonnetje en jij bent van het gezeur af.

Verwijderd

Bij mij gaat het gewoon om een enkele installatie. Dus ik heb volgens mij niks met een MSI bestandje te maken.

En het is trouwens best vaag dat ie het bij andere pc's wel doet en bij sommige niet :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 22:31 ]

• littledreamer

littledreamer

Dingen enzo!

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 22:29:
Bij mij gaat het gewoon om een enkele installatie. Dus ik heb volgens mij niks met een MSI bestandje te maken.

En het is trouwens best vaag dat ie het bij andere pc's wel doet en bij sommige niet :?
Ja tis erg vreemd, heeft het niks met bepaalde helpfuncties uitschakelen te maken misschien :?

Verwijderd

Ik gebruik deze altijd om die installer weg te krijgen:

[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\9.0\\Common]
"UserData"=dword:00000001
"OSAShortcut"=dword:00000001

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 21:11:
Ik gebruik deze altijd om die installer weg te krijgen:

[HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Office\\9.0\\Common]
"UserData"=dword:00000001
"OSAShortcut"=dword:00000001
is dat veilig?

ik zit met hetzelde probleem.

sys:
nt 4.0 sp6, altijd als beheerder lokaal ingelogd, office 2000.

[ Voor 23% gewijzigd door smvs op 13-06-2003 19:46 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook al een poosje zitten zoeken naar een oplossing voor dit probleem. In het bedrijf waar ik werk hebben we identiek hetzelfde aan de hand.
We gebruiken zwervende profielen en Windows 2000 en Office 2000 op de clients.
Wanneer een nieuwe gebruiker voor de eerste keer inlogt (of een gebruiker werkt voor het eerst op een andere pc; kan perfect aangezien de profielen zwervend zijn) en een Office-applicatie start, komt steeds weer de Windows Installer tevoorschijn.
De oplossing die Neptune3nl beschrijft, lost het probleem volgens mij niet helemaal op. De bestanden kunnen in dat geval inderdaad over het netwerk van de server geplukt worden, waardoor er geen cd nodig is. Maar bijkomend probleem is dat de gebruiker geen administratierechten heeft, waardoor Windows Installer niet verdergezet kan worden. De enige manier die ik tot nu toe gevonden heb om het probleem te omzeilen is vreselijk nonchalant, doch effectief. Geef de gewenste gebruiker administratierechten, log dan als die gebruiker in en start alle Office-toepassingen 1 keer op, daarna ontneem je de administratierechten weer van die gebruiker.
Je kan je al voorstellen dat dit onbegonnen werk is in een netwerk met meer dan 100 users en zwervende profielen. Verder kan het toch ook nooit de bedoeling geweest zijn dat enkel administrators gebruik mogen maken van MS Office?!
Pagina: 1