Toon posts:

stroom afsluiten van externe harde shijf

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb van de week een maxtor basic personal storage 3200 gehaald. Het was een aanbieding van mediamarkt. Koste maar 79 euries. Ik heb wel 2 vraagjes.

Aansluiting kan alleen via usb 2.0 en het heeft een externe voeding.
Als ik de pc afsluit gaat de schijf niet automatisch uit.
Alleen als ik de stekker er uittrekt. Is dat erg voor de schijf? Er zit namelijk geen aan en uit knop op.

Mijn gegevens gaan niet verloren omdat ik bij "hardware veilig verwijderen" bij beleidsinstellingen de optie "optimaliseren voor snelle verwijderen" heb aangevinkt. De schrijfcache van windows word niet ingeschakeld.

Maar je kan ook de optie "optimaliseren voor prestaties" aanvinken. De schrijfcache van windows word dan wel ingeschakeld. Is dit dan beter?

Tja heb ik dit op de verkeerde forum geplaats sorry

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 00:53 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De stroom van de hdd afhalen kan geen kwaad. Het is geen onnoemelijk antiek ding meer dat je nog moest parkeren vordat hij uit kon. Dus als je je pc uitzet en dan de voeding eruit trekt dan is dat prima.

En wat fijner is, optimaliseren voor snelle verwijdering of voor prestaties is wat je zelf het belangrijkst vind. Hangt die disk altijd aan je pc, dan zijn prestaties natuurlijk het belangrijkst. Echter, gezien het een externe disk is ga ik er vanuit dat je hem voornamelijk voor backups gebruikt, dan zou ik juist kiezen voor snel verwijderen (na de backup kan de schijf weer los en hoef je niet eeuwig te wachten tot windows het daarmee eens is).

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
oke dan thanx voor de replys, maar wat betekent Move OH >> OM?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat je topic van 'Overige Hardware' (waar jij 'm had geplaatst) naar 'Opslagmedia & I/O Controllers'
is verplaatst, wat er dus eigenlijk op neerkomt, dat je voortaan goed moet kijken waar je 'n topic opent!

EDIT: En waarom 2 topics over 't zelfde onderwerp: stroom uitzetten van externe harde schijf

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 08-06-2007 13:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik wou die ene waar ik het in overige hardware had geplaats wissen maar dat kon niet.
Dus dacht ik dat de mod het wel zou doen.
Ik ben d,r nu uit door de toppers hier _/-\o_
Van mijn part mogen de topics close

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hou het bij 1 topic en ga niet in verschillende subfora je probleem posten :)
stroom uitzetten van externe harde schijf
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.