[BBG] Studenten notebook zomer 2007

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

[BBG: Zomer 2007] Studenten notebook

Inleiding

Wegens de grote drukte en het grote succes van Icey's eerdere Studenten laptop BBG heb ik het initiatief genomen zijn BBG up te daten. Deze gids kun je gebruiken bij het kiezen van een notebook als student. We gaan er hierbij van uit dat je je notebook graag ook op de Universiteit wilt gebruiken en hem daarom ook vaak mee neemt.

« ·^

Waar?

• In de winkel

Dit heeft als grote voordeel dat je de laptop concreet kunt keuren. Is het toetsenbord en beeldscherm naar wens? Vaak hebben nabije winkels niet het assortiment waar jij op wacht en is de prijs in de meeste gevallen aan de hoge kant.

• Op het internet

Lage prijzen brengen de Tweaker vaak in verleiding te bestellen bij de webwinkels. Garantie is ook hier een issue aangezien de shops vaak niet om de hoek zitten. Mocht je een notebook op het oog hebben waarbij de fabrikant al standaard pickup & return garantie geeft, is dit natuurlijk geen issue. Het lezen van de Shop Survey is een absolute must.

• Via de onderwijsinstelling

Vaak is het mogelijk om een korting als student te krijgen op notebooks. Zo zijn er sites als http://www.pcprojecten.nl. Apple geeft tevens een extra korting aan studenten. Het is vaak mogelijk je notebook af te betalen in termijnen, wat later in deze BBG wordt besproken. Vaak is de garantie hierbij prima geregeld.

Deze keuze is makkelijk gemaakt, bestellen via je school / een PC-Project is de winnaar. Je bent goedkoper uit, hebt de keuze uit leuke laptops, hebt een hele redelijke garantie (2jaar), waarvan je weet dat de service desk op jouw school je de zelfde dag nog een vervangende laptop kan geven. Vaak ben je voor extra garantie al snel honderden Euro's kwijt bij normale notebooks.

« ·^

Welke notebook?

Nu wordt het iets ingewikkelder. Je zal een afweging moeten maken tussen veel performance en een lange accutijd. Vaak is het niet handig om elke dag 4 kilo mee te nemen in je rugtas. Het is ook vaak handig om lang te kunnen werken op je accu en niet teveel fratsen te hebben die je toch niet zult gebruiken. Als je opzoek bent naar een notebook om veel mee te gamen, raad ik je aan niet verder te lezen. Wij zijn uit op een hulpmiddel, een echte werkbak dus. Een aantal belangrijke punten hierbij zijn:

• Het geheugen is een belangrijke factor bij het kiezen van je notebook. Met een Vista installatie zal je vaak aan 512MB intern geheugen niet genoeg hebben. 1GB is dus zeker geen overbodige luxe. Ga je voor Windows XP of Windows 2000 zou je nog 512MB kunnen overwegen, maar gezien de lage geheugenprijzen raad ik je aan jezelf een plezier te doen door ruim voldoende intern geheugen in je Laptop te hebben.
  • Een opslagcapaciteit van 200GB is leuk, maar vaak niet nodig. Met een redelijke installatie van Windows Vista, een lading muziek en wat handige applicaties heb je vaak aan een 80GB schijf meer dan voldoende. Wel is aan te raden om te kijken naar een disk van 5400rpm. De performance in Windows gaat er stukken op vooruit t.o.v. de normale 4200rpm disk. Vaak kosten deze 2.5" disken los minder €80,-. Als meerprijs van een notebook verschilt het nogal, maar schroom niet om een disk te vervangen van je pas aangeschafte notebook. Dit is meestal een simpele klus en vaak raak je hierbij ook niet je garantie kwijt (dit is ook per fabrikant verschillend!).
  • Jij hoeft er niet op te gamen, dus een (dure) laptop met een goede videokaart hoeft niet. Met een simpele intergrated kaart kun je nog steeds oude en simpele games spelen en hierbij komen geen overbodige FANs en andere stroomgebruikende rommel kijken.
  • Een DVD Brander is tegenwoordig meer een regel dan een uitzondering. Vaak zul je het waarschijnlijk niet gebruiken, verkijk je niet op de specificaties van deze optische drives.

Nu komt het allemaal neer op één onderdeel: de processor. Er zijn verschillende 'types' met allemaal een ander doel, net zoals autos, je heb sportautos, of-the-road-autos, busjes en personenautos, ze brengen je allemaal van a naar b, maar ze verschillen in kosten, en doel waar ze voor gemaakt zijn.

Op dit moment zijn er slechts enkele grote spelers op de processormarkt voor de notebooks. Processorfamilies die er uit springen zijn AMD's Turion X2 en Intel's Core Duo processor. Van Intel's Core Duo processor zijn er twee smaken te vinden: De Core 2 Duo en de Core Duo verschillen onderling waardoor de performance van de grotere broer hoger ligt. Beide processors slagen er in om een prima performance neer te zetten tegenover een hoge accutijd die nauwelijks onderling verschilt. Als je weinig prioriteit legt bij de processorkracht, zal een Core Duo CPU zeker voldoen.
AMD's tegenhanger van de Core Duo, de Turion X2, weet ook prima resultaten neer te zetten. De processor is echter niet zuiniger dan Intel's tegenhanger, waardoor voor velen toch de keus naar Intel gaat. Toch is het stroomgebruik van de Turion zeker niet hoog vergeleken met de eerdere Pentium M processoren. Je hoeft je niet te schamen voor een Turion processor dus, alles behalve... ;)

« ·^

Overige tips & Nawoord

Een notebook kost geld, maar goedkoop is duurkoop bij notebooks. Simpele laptops kunnen snel gebreken geven en zijn vaak minder stevig gebouwd. Als je je notebook gaat gebruiken voor je studie, geef dan gewoon genoeg uit voor een degelijke notebook zodat je, in elk geval voor je studiejaren, een goede notebook hebt.

Welk merk notebook je aanschaft, is helemaal aan jou. IBM/Lenovo, wat vaak wordt aangeboden door de TU/e, is een aanrader wat betreft bouwkwaliteit. Wat dat betreft zit je dus goed als student aan deze universiteit: ieder jaar is er wel een aanbieding waarbij je goedkoop zo'n notebook op de kop kunt tikken. De notebooks van Dell zijn ook erg degelijk, terwijl de Aspire serie van Acer toch minder goed staat aangeschreven. Veelal maken fabrikanten gebruik van hetzelfde ontwerp voor vele notebookseries. Het loont dus zeker om te zoeken naar algemene ervaringen m.b.t. bouwkwaliteit van eerdere series. Hierbij kun je prima gebruik maken van de informatie die al op GoT te vinden is door te zoeken.

Wat ook nog een aanrader is, is een externe floppydrive. Dit medium wordt nog vaak genoeg gebruikt (helaas). Even iets op een floppy zetten is niet meer mogelijk met moderne notebooks. Een USB drive kost vaak minder dan 2 tientjes.

De keus blijft persoonlijk. Jij zal uiteindelijk degene zijn die de notebook moet gebruiken. Deze guide is geen wet en voel vrij om zelf een verschillende keus te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Laurent op 14-07-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212692

Ja handig! Alleen heb nu ook laptop 80 gig is best weinig voor al die programma's van school, en al die andere dingen!

Ga een HP Business laptop nemen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219080

Ik mis bij het kopje "welke" de maat, 17 inch is natuurlijk leuk maar als je je laptop elke zoveel uur/minuten weer moet verslepen gaat dat snel vervelen. Je zou zelfs het gewicht mee kunnen nemen in je afweging. of Mobiliteit als geheel natuurlijk, zit het allemaal bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Modbreak:Het is niet de bedoeling hier losse vragen in te dumpen waardoor het niet meer gaat over de BBG. Zie ook: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

[ Voor 89% gewijzigd door Laurent op 18-07-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48
Welk merk notebook je aanschaft, is helemaal aan jou. IBM/Lenovo, wat vaak wordt aangeboden door de TU/e, is een aanrader wat betreft bouwkwaliteit.
Ik vraag me werkelijk af of dit nog echt waar is. Ik ben wat dat betreft ook wel benieuwd naar de ervaringen van de eerstejaars van dit jaar, of zij ook weer zo enthousiast zijn over de bouwkwaliteit. Ik heb zelf een IBM T42 van de TU (3 jaar oud nu) en deze is in de afgelopen 3 jaar 2 keer stuk gegaan. Op zich is dat niet veel, maar ik ben wel benieuwd of de huidige degelijkheid nog steeds zo goed is, omdat aan de ene kant ik wel steeds vaker negatieve verhalen hoor over IBM's en aan de andere kant vraag ik me af of de degelijkheid er werkelijk zo veel toe doet (als ik een Asus zou hebben, zou deze dan ook in 3 jaar 2 keer stuk zijn gegaan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Als je op zoek bent naar een solide laptop is het sowieso aan te raden dit topic door te nemen: Stevige studielaptop . Hier wordt overigens ook Lenovo aangeprezen. O.a. hier wordt ook de T40 genoemd.

[ Voor 23% gewijzigd door Laurent op 20-07-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127166

Ik vind anders de MacBooks ook erg goede notebooks als studie-notebooks. En zeker voor studenten altijd relatief goedkoop aan te schaffen. Ok, dat had je al opgenomen, zie ik.

Verder vraag ik me af in welke mate de bouwkwaliteit van Lenovo nog steeds superieur is, zeker tegenover merken als HP en Apple.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 127166 op 22-07-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Modbreak:Het is niet de bedoeling hier losse vragen in te dumpen waardoor het niet meer gaat over de BBG. Zie ook: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

[ Voor 87% gewijzigd door Thandor op 25-07-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 18:58:
[modbreak]Het is niet de bedoeling hier losse vragen in te dumpen waardoor het niet meer gaat over de BBG. Zie ook: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast [/]
Kan ik mn orginele reactie nog terugzien?
Want dan maak ik even een nieuw topic aan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Misschien is het bij de tips handig om even te wijzen op studie-specifieke laptopeisen. Hierbij denk ik aan studenten die misschien verwacht worden om bepaalde programma's van school/universiteit te draaien of gebruiken maar dat afhankelijk van het platform niet kunnen.

Bijvoorbeeld gis- of statistiekpaketten waar (helaas) veel studies naar closed source oplossingen grijpen en je dus bijvoorbeeld half verplicht bent om winXP te gebruiken.

Andere zaken waar een (aspirant)student ook best even rekening mee houdt is hoe te connecteren naar haar schoolnetwerk. Sommigen verkiezen 1 of andere cisco-vpn client bijvoorbeeld.

Is er op jou school ook rekening mee gehouden dat jij eventueel een andere vpnclient (of ander specifiek softwarepakket) gebruikt of zal je net dat besturingssysteem waar dat specifieke pakket op kan draaien nodig hebben?

edit: hou er rekening mee dat als je afwijkt qua software, je vaker zelf verplicht bent om het allemaal te onderhouden en configureren...

[ Voor 7% gewijzigd door kwadronaut op 26-07-2007 00:40 . Reden: Nog wat om rekening mee te houden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
@kwadronaut

daarvoor hebben we tegenwoordig VMware, dat ene programmaatje wat alleen in een specifiek OS draait kun je fijn daarin gebruiken :)

insta-edit: bedenk je dan alstjeblieft wel minstens 2GiB RAM te nemen, anders is het huilen met de pet op ja.

[ Voor 27% gewijzigd door iceheart op 30-07-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Je zal een afweging moeten maken tussen veel performance en een lange accutijd. Vaak is het niet handig om elke dag 4 kilo mee te nemen in je rugtas
Wat ik mis is ook

1: het belangrijke punt van de grootte van het scherm en de laptop zelf. Wil je hem vaak meenemen en gebruiken in de collegebanken dan is een 12" fijner dan een 17" scherm immers kleiner scherm -> kleinere laptop -> minder ruimte. Ben je daarentegen van plan de laptop voor al op je studentenkamer te gebruiken (en heb je daarnaast geen desktop PC/TFT scherm) dan wil je juist wel een groot scherm.

2: De garantie. Als je laptop heel belangrijk is voor je studie dan heb je het liefst een laptop van een leverancier die je zo snel mogelijk een vervangend of gerepareerd exemplaar geeft en je niet 3 - 6 weken zonder laptop laat.

3: Een stukje over de voor- en nadelen van matte/glansende schermen bij tekstverwerking.

4: Het verhaaltje over een externe floppydrive is een beetje suf. Een USB memorystick volstaat prima tegenwoordig.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 31-07-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:09
AMD's tegenhanger van de Core Duo, de Turion X2, weet ook prima resultaten neer te zetten. De processor is echter niet zuiniger dan Intel's tegenhanger, waardoor voor velen toch de keus naar Intel gaat. Toch is het stroomgebruik van de Turion zeker niet hoog vergeleken met de eerdere Pentium M processoren. Je hoeft je niet te schamen voor een Turion processor dus, alles behalve... ;)
Het max verbruik van de Turion X2 is lager dan die van de CD (TPD van intel kan worden overschreden in real life). Tevens is de Turion X2 zuiniger is idle wat een notebook voornamelijk is als je um primair voor je studie gebruikt.

dus voor een echte studie notebook is een Turion X2 wel zuiniger, maar als je regelmatig zwaar werk wilt verzetten kan een CD of zelfs een C2D een betere keus zijn.
toch?

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
Deze keuze is makkelijk gemaakt, bestellen via je school / een PC-Project is de winnaar. Je bent goedkoper uit, hebt de keuze uit leuke laptops, hebt een hele redelijke garantie (2jaar), waarvan je weet dat de service desk op jouw school je de zelfde dag nog een vervangende laptop kan geven. Vaak ben je voor extra garantie al snel honderden Euro's kwijt bij normale notebooks.
Toch heeft niet elke hogeschool dat. Op PC Projecten bijvoorbeeld kan je wel een laptop kopen, maar dan heb je geen Santa Rosa laptop. Wat ik toch liever wel wil hebben aangezien ik beter op de toekomst voorbereid wil zijn. Verder, waar kan je ergens zien wat voor korting je krijgt bij Apple als je besteld?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:48
Misschien is het ook wel geen slecht idee om de Belgische tegenhanger van pcprojecten.nl te vermelden?

Voor zover ik weet werken alle universiteiten/hogescholen bij ons via Signpost. En die heeft daarvoor een speciale website ingericht: http://www.academicshop.be .

Dit jaar is er blijkbaar voor de HP Business Series gekozen voor het gros van de instituten, alhoewel er ook uitzonderingen zijn: zo heeft de Hogeschool Gent Dell-laptops in de aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 23:47
Anoniem: 212692 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 15:23:
Ja handig! Alleen heb nu ook laptop 80 gig is best weinig voor al die programma's van school, en al die andere dingen!

Ga een HP Business laptop nemen denk ik
Ik heb ook een laptop (BTO 15W25 van vorige zomer) met een 80GB en dat vind ik eigenlijk meer dan voldoende qua opslagcapaciteit hoor. Heb er WinXP Pro op staan met een hele zut programma's en een enkele game, Kubuntu Feisty, en nog wat muziek, aantal Top Gear afleveringen, enz.
Meer is altijd lekker natuurlijk, maar noodzakelijk.. neuh. Hoef geen 160GB muziek op m'n laptop hoor, dat doe ik wel op m'n desktop. Gewoon wat goede muziek (12GB ofzo) erop vind ik meer dan voldoende.
80GB zou echt zat moeten zijn. Zeker als je bedenkt dat het merendeel geen Dualboot gaat draaien en dus ruimte overhoudt t.o.v. mij. Daar tegenover heb ik weer wat weinig echt grote programma's voor m'n studie. Het blijft een laptop voor "studie" uiteindelijk en tuurlijk is wat muziek, een game of wat afleveringen van je favoriete serie leuk. Maar dat moet je toch echt kunnen redden met 80GB lijkt me.

Overigens had ik gewoon uit het oogpunt "meer is altijd makkelijk" graag 120GB ofzo gehad natuurlijk. Zeker als ik @ campusnet een beetje ga zitten "spelen" kan het ding snel vol zijn ;) Echter koos ik voor een 7200rpm en die zijn een stukkie duurder dus vond ik het wel best zo :P

[ Voor 19% gewijzigd door Laurenz op 02-08-2007 22:44 ]

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:43
Ik denk dat de nieuwe Notebook FAQ hier ook niet mag missen. Zo te zien is hij nog niet in de FAQ gezien in de 4 weken dat ik weg was, gelukkig heb ik hem online gezet.

Notebook FAQ by DaMarcus & GremliN-Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 15:00
SneakyViper schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:36:
[...]

Ik vraag me werkelijk af of dit nog echt waar is. Ik ben wat dat betreft ook wel benieuwd naar de ervaringen van de eerstejaars van dit jaar, of zij ook weer zo enthousiast zijn over de bouwkwaliteit. Ik heb zelf een IBM T42 van de TU (3 jaar oud nu) en deze is in de afgelopen 3 jaar 2 keer stuk gegaan. Op zich is dat niet veel, maar ik ben wel benieuwd of de huidige degelijkheid nog steeds zo goed is, omdat aan de ene kant ik wel steeds vaker negatieve verhalen hoor over IBM's en aan de andere kant vraag ik me af of de degelijkheid er werkelijk zo veel toe doet (als ik een Asus zou hebben, zou deze dan ook in 3 jaar 2 keer stuk zijn gegaan?).
En dan heb jij het nog goed gedaan SneakyViper,

ik heb dezelfde laptop, uit dezelfde batch (ook van de TU/e) en die van mij heeft inmiddels (als ik goed geteld heb) z'n 6e moederbord erin zitten. Helaas is nu wel de garantie verlopen, dus ik als ik het bekende probleem nu weer krijg zal ik toch aan een nieuwe moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 19:57
Zijn er ervaringen met de HP Business reeks in het studentenleven?
Ik ben namelijk van plan deze notebook te kopen. Hierbij komt nog een extra reepje geheugen van 1gb of 2gb.

Taken voor deze laptop zijn: nota's nemen, mailen, internetten, java en .net programmeren. Ik heb gekozen voor een 14" omdat deze mij kleiner/handiger en leuker lijkt om mee op de schoolbanken te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Ik twijfel tussen de

Asus F3SC-AP023C
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=28173736
+ betrouwbaarder
- geen officepakket

en de

Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530
http://digidesk.vu.nl/pri...7%202008%20versie%202.pdf
+ office geinstalleerd
+ goedkoper (ik krijg 200,- subsidie van VU)
- minder betrouwbaar en degelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 157478 op 15-08-2007 17:08 ]

Anoniem: 140651

Anoniem: 157478 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:08:
Ik twijfel tussen de

Asus F3SC-AP023C
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=28173736
+ betrouwbaarder
- geen officepakket

en de

Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530
http://digidesk.vu.nl/pri...7%202008%20versie%202.pdf
+ office geinstalleerd
+ goedkoper (ik krijg 200,- subsidie van VU)
- minder betrouwbaar en degelijk
zonder twijfel voor de FS !!
een beter merk wat betreft laptops als asus :)

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verhaal over grootte HD is vaak wel waar, maar er moet niet vergeten worden dat een grotere HD gepaard gaat met een hogere datadichtheid en dus ook hogere leessnelheden bij een gelijk RPM. Snelheid van een HD wordt namelijk niet alleen bepaald door het aantal RPM. Mijn 60GB 7200RPM presteert namelijk nagenoeg gelijk aan een 80GB 5400Rpm, omdat het aantal platters gelijk is.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
MacBooks/iBooks zijn inderdaad nog steeds mooie dingetjes voor studenten. Zeker met de extra korting het overwegen waard :)

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:18
Wat een hele mooie laptop kan zijn voor de student is de nieuwe Vostro serie van Dell.

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Als je zorgt dat je aan een kortingscoupon komt van 5% en je stelt je laptop samen door de E-value code naar consumenten te transporteren kan je goedkoop een hoge midden segment laptop samenstellen.

Anoniem: 52977

Black Sparrow schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:17:
Wat een hele mooie laptop kan zijn voor de student is de nieuwe Vostro serie van Dell.

http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd

Als je zorgt dat je aan een kortingscoupon komt van 5% en je stelt je laptop samen door de E-value code naar consumenten te transporteren kan je goedkoop een hoge midden segment laptop samenstellen.
uhm kortingscoupon? transporteren? zou je willen uitleggen hoe en waar? ben namelijk erg geinteresseerd in vostro 1700 en jouw tips zou het mogelijk maken om deze binnnen budget te houden :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Anoniem: 52977 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:45:
[...]

uhm kortingscoupon? transporteren? zou je willen uitleggen hoe en waar? ben namelijk erg geinteresseerd in vostro 1700 en jouw tips zou het mogelijk maken om deze binnnen budget te houden :) thnx
zie topic: Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 7

Stel op de website jouw ideale laptop samen. Bel dan met Dell en probeer met de verkoper te onderhandelen over de prijs of over extra opties. Op de website staan niet alle mogelijke opties vermeld, omdat dat de gemiddelde gebruiker afschrikt. Via de telefoon kun je echter soms nog wel een betere harde schijf of een mooier beeldscherm bestellen, die niet op de site vermeld stond. Ook kun je de aanbiedingen die op dat moment gelden nog wel wat aanpassen. Wil je bijvoorbeeld niet die gratis printer of die paar jaar McAfee, dan kun je soms wat korting krijgen, of een andere upgrade voor dezelfde prijs. Krijg je een verkoper aan de lijn die niet zoveel voor je kan/wil doen, bel dan gewoon opnieuw, een andere verkoper doet het misschien wel!

Er is ook nog een manier om via de website wat goedkoper uit te zijn (al werkt het niet altijd, blijf het resultaat checken!). Ga vanaf de startpagina naar het kopje "kleine ondernemingen", in plaats van "consumenten". Zoek daar je favoriete laptop uit en kijk wat daarvan de E-Value-code is (tweedelige code). Kopieer deze en ga dan terug naar het consumentengedeelte. Vul daar de net gekopieerde E-Value-code in en pas de configuratie aan aan je wensen. Vaak scheelt het een paar tientjes! Deze truc maakt niets uit voor je garantie.

Ook bestaan er waardebonnen, waarmee je korting kunt krijgen op je aankoop. Dit is niet hetzelfde als de E-Valuecode, de E-Valuecode geeft alleen aan welk systeem is geselecteerd! Op dit moment zijn deze waardebonnen bekend en werkend:
bon 1: 1TJ$N20835B2SZ
bon 2: ?Q7S30HKQRGXVZ
Beide bonnen geven 5% korting op je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluim
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07-2015
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken. Zou de 1000 met eventueel extra uitbreiding genoeg zijn voor een simpele studentenlaptop waar dus Word, een dataverwerkingsprogramma (bijv SPSS) en een internetsite tegelijk soepel op zouden moeten kunnen draaien? Of is de 1000 te licht? Bij Dell krijg ik namelijk verschillende antwoorden.
Ook bestaan er waardebonnen, waarmee je korting kunt krijgen op je aankoop. Dit is niet hetzelfde als de E-Valuecode, de E-Valuecode geeft alleen aan welk systeem is geselecteerd! Op dit moment zijn deze waardebonnen bekend en werkend:
bon 1: 1TJ$N20835B2SZ
bon 2: ?Q7S30HKQRGXVZ
Beide bonnen geven 5% korting op je aankoop!
Als ik deze bonnen invoer herkent Dell ze wel, maar geeft hij aan dat er nog extra informatie o.i.d. nodig is. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

de actie voor gratis verzending bij vostro desktops is ook opeens weggehaald

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Anoniem: 140651 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:46:
[...]

zonder twijfel voor de FS !!
een beter merk wat betreft laptops als asus :)
Euhm.. waar baseer je je op? :?
Heb zelf nou al een jaarenhalf een asus-laptop, heb asus laptops sindsdien al aan een 5tal mensen aangeraden, en nog NIKS van problemen gehad (ik of die mensen die 'm op mijn aanraden gekocht hebben).

Dus als het over studentenlaptops gaat, zou ik zeker ASUS aanraden.. het blijft gewoon een ijzersterk, degelijk merk. imho natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Laatst online: 10-06 10:20
Hier nog een linkje naar wat aanbiedingen via enkele scholen waaronder de Universiteit Maastricht

http://www.notebookprojec...0COMPUTERS&ic=NOT&pg=&bc=

De prijzen in de links zijn overigens wel anders als je ze via een van de instellingen besteld (je moet eigenlijk eerst inloggen op notebookprojecten.nl) zie hier voor de studenten prijzen van de unimaas:

Amilo La 1703 Sempron 3500+, 15 inch, 512 Mb, 80GB, Vista, incl. 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (instap model) €539,-

Amilo Pi-1536 Intel Pentium Dual Core T2080 *, 15 inch, 2Gb, 160GB, Vista, incl. 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (mid-range model) €699,-

Amilo PI 2530 Intel Core2 Duo T7100, 15 inch ,2Gb, 160GB, Vista, incl. 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (high-end model) €899,-

Fujitsu Xa-2528 TL-56/17/2GB/160GB/Cam, incl. 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie €899,-

Wat vinden jullie ervan? Ik ben niet echt onder de indruk van de prijzen eigenlijk, en ook valt het formaat mij tegen, waarom zit er geen 13.3 inch bij ofzo? Ik weet niet of die van de paradigit al eens in een collegezaal hebben gezeten, maar dan is het echt wel fijn een kleinere laptop te hebben.

Bovendien ben ik niet echt te spreken over de configuratie...die HD2300 is niet echt geweldig, bovendien geen TV-OUT wat ik toch wel jammer vindt.Geen firewire, ook geen Gbit Lan zover ik kan beoordelen, kleine 6cell accu en geen extra's (ook niet nodig misschien) zoals bluetooth.

Dan stel ik me toch liever zelf een zepto samen ofzo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

In de Pi1536 kun je een X1800 / X1900 Mobile, plaatsen en heb je dus voor 1000,- een leuke gamenotebook.

Die X1800 / X1900 Mobile is niet via notebookprojecten.nl verkrijgbaar, maar wel via andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Reactie op de HP Businessnotebooks:
Ik ben inmiddels (bijna ;)) 4e jaars en moet nu mijn 3e laptop uitzoeken... Ik een jaar vor ik ging studeren een Toshiba Sattelite gekregen. Hiervan hield ik na 1,5 jaar het scherm in mijn handen (terwijl de rest nog op de grond lag... Toen laten repareren en na een paar maanden hetzelfde. Toen helaas buiten de garantie, hoop gedoe geweest, maar niks vergoed gekregen.

Toen heb ik een NX8220 HP businessnotebook gekocht bij Mediamarkt. Met verzekering erbij via de ABN Amro. Na 2 maanden last van uitvallers, defect mobo, laten vervangen door HP. Vervolgens na 6 maanden zelfde problemen en weer nieuw mobo gehad. (beide keren 4 weken de laptop kwijt). Nu inmiddels is het mobo weer defect, alleen nu net buiten de schamele garantie van een jaar van HP. Indien je je beroept op het consumentenrecht van 2 jaar, moet je alsnog de helft betalen (economische levensduur van 3 jaar / tijd dat je gebruikt hebt = deel dat je moet betalen) en dit zou in mijn geval de helft van 600 tot 700 euro zijn... Nu licht mijn claim bij de verzekering en moet ik maar eens afwachten wat de ABN eraan gaat doen... Voor mij dus ook geen HP meer, want ook al is de behuizing wel oerdegelijk, de service en kwaliteit vallen tegen.

Sinds mijn HP kapot is werk ik veel op de Macbook van mijn vriendin (ben veel van huis ;)) en heb gemerkt dat dit een leuk ding is, zeker kwa formaat. Maar toch te beperkt voor mijn eisen.

Nu ben ik het inmiddels redelijk zat en overweeg ik een IBM/Lenovo Thinkpad als opvolger voor mijn HP. Dan kan ik mijn HP na reparatie altijd nog aanhouden als spare of verkopen. Budget heb ik niet echt vastgesteld, eigenlijk is alles onder de 1500 incl BTW geen enkel probleem. Liefst zou ik een 12 inch kopen, maar indien dit binnen gesteld budget niet mogelijk is zou 14 inch ook al prima zijn. Een leuke core2duo erin en 512 of 1 x 1 GB geheugen (heb nog 1x 512 DDR2 ram liggen). HDD maakt ook niet heel veel uit, zolang het 2.5 inch is. Brander hoeft niet, als het maar dvd's kan afspelen.

Ben nu beetje aan het shoppen voor een Thinkpad maar wordt niet echt wijs uit de serie's die er zijn. Iemand die me (op basis van genoemde voorwaarden) schop in goede richting kan geven?

En hoe zit het met garantie op de thinkpads? Is het mogelijk om dit via IBM te laten uitbreiden naar 2 of 3 jaar? Ik wil namelijk nu wel eens een laptop hebben die WEL zijn verwachte levensduur gaat waarmaken, dan maar met een paar reparaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
StraightOn.NL schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:59:

Amilo Pi-1536 Intel Pentium Dual Core T2080 *, 15 inch, 2Gb, 160GB, Vista, incl. 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (mid-range model) €699,-
Deze laptop lijkt me wel wat voor mijn vriendin die ook een typische studentenlaptop zoekt. Ik vroeg me alleen af hoe lang de accu het uithoudt en wat voor een processor dit is. (Sorry voor zomaar vraagjes hier, maar, mocht iemand het weten, dan is het ook voor de BBG zelf wel handig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
onkl schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:05:
[...]
Deze laptop lijkt me wel wat voor mijn vriendin die ook een typische studentenlaptop zoekt. Ik vroeg me alleen af hoe lang de accu het uithoudt en wat voor een processor dit is. (Sorry voor zomaar vraagjes hier, maar, mocht iemand het weten, dan is het ook voor de BBG zelf wel handig :P )
offtopic:
Dat zijn typische Search/Google vragen, tik de naam van de processor in en je vind tientalle topics, over de batterijduur zal niemand kunnen oordelen tenzij je ergens 'n review/eigenaar kunt vinden, maar daarvoor kun je ook beter zoeken ipv hier te plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 22:48
In het Lenovo Topic is inmiddels de aanbieding bij Surfspot ontdekt, weliswaar aan de late kant, maar toch handig. Hier moet je inloggen met de account van je school/universiteit en vervolgens kan je doorklikken naar een speciale website voor Surf van Megasellers, waar een viertal zeer interessant geprijsde Lenovo's te vinden zijn. Nadeel hiervan is wel dat je al ingeschreven moet zijn en je account ook al actief is, anders kan je niet inloggen bij Surfspot, maar daar staat wel tegenover dat je vervolgens een Thinkpad kan bestellen voor een mooie prijs (de goedkoopste is een R61 met Celeron voor 675 euro, de duurste een T61 voor 1199 euro, daartussen nog 2 R61's met wat betere specificaties dan de eerste). Zie ook IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. Series Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Niet gek, thinkpads zijn wel lelijk, maar wel uitermate bikkelig. Die kan je uit een rijdende auto laten vallen en dan doen ze het nog (don't try this at home, just a figure of speech :P)

Ook netjes geprijst trouwens, maar die R61 heeft volgens Megasellers wel een Roll Cage terwijl in het IBM/Levono Thinkpad topic staat dat alleen de T61 beschikt over een Roll Cage en de R61 niet :| als dat zo is dan is de T61 zonder meer de betere koop, maar daar hangt dan ook wel een hoog prijskaartje aan. Niet zomaar voor de gemiddelde student...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157545

Ik ben ook opzoek naar een goede laptop.
Zelf twijfel ik tussen de HP Pavilion dv6570ED en de SONY VAIO VGN-N38Z/W

De HP heeft een intel centrino duo, wel weer als voordeel dat het een degelijke laptop is, goede videokaart, afstandbediening, webcam etc. Sony heeft ook weer hele goede specs, computertotaal heeft een sony als beste koop staan voor september, maar niet dit model. Deze is zelfs beter, alleen hoor ik nu van mensen dat HP betere helpdesk heeft en Sony is meer voor het design. Nadeel is weer dat bij de dv6000 serie de accu tegen zou vallen?

Het gaat me echt om degelijkheid en service, tuurlijk is het leuk als ie mooi is moet er toch vaak achter zitten. Maar wil niet om de paar maanden opsturen voor reperatie, kortom heeft er iemand ervaring met deze notebooks; accuprestaties, degelijkheid, uitvallers of niet etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157545 op 26-08-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 11:05

SolidD

Wat is er nou zo speciaal aan die surfnet aanbieding? Ik was al opzoek naar een nieuwe laptop voor komend jaar, maar het model dat het beste zou voldoen aan m'n eisen / prijswensen is de 'tweede' versie, de R61 met T7100. Maar dat is de enige met een minimale korting, van 849 voor 820 Euro. Voor die dertig euro...
Maar waar ik het meest mee zat, is dat er geen variatie in beeldschermgrootte mogelijk is. Ben ik de enige die het idee heeft dat 15.4" toch aardig groot is als je het elke dag mee wilt nemen? Ik ben nu vooral desktops gewend, ben wel benieuwd naar ervaringen om office / studententaken te verrichten op een beeld van minder dan 15.4", waarbij ik zelf dacht aan 14(.1)".

Alternatieven die ik nu overweeg zijn de Asus A8JN-4P006M met een C2D T5600 processor, voor 880 Euro, waarbij je dan wel een grotere harde schijf krijgt, of misschien nog een stapje lager de Asus A8FM-4P047C met een CD T2350. Het grootste veschil zijnde de processor, was ik benieuwd naar ervaringen/inzicht in wat deze procs nou in dagelijks gebruik van elkaar verschillen? Ze zijn allemaal 1,83 Ghz, en ik kan me natuurlijk voorstellen dat er dan nog (grote) onderlinge verschillen in kunnen zitten, alleen die kan ik dus niet zelf kwalificeerbaar maken aan de hand van de overige brei aan nummers :P en hedendaagse technologieën die erbij betrokken zijn.
Dus weet iemand misschien iets meer over het verschil in gebruik, bij 'allerdaagse taken':
aantal browservensters tegelijk open hebben staan + winamp/foobar + word + msn, of eventueel een potje CS:Source (geen vereiste, maar zou wel leuk zijn) of ook eventueel het draaien van Adobe Premiere Elements 3.0 om wat met-telefoon-gemaakte mp4 files te bewerken tot leuke korte filmpjes.

Ik ga zo even naar een winkel om 14" en 15" schermen goed te kunnen vergelijken, zal de ervaringen hier wel neerzetten. Enige info is altijd welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Dat vind ik dus ook, 15,4 is te groot..

ik zou eens kijken naar de 13,3 sony vaio's dat zijn best complete dingen en handig om mee te nemen. Niet dat ik een vaio fanboy ben, tegendeel zelfs, maar een aantal mede studenten hebben er een en ik begin hem zelf nu ook bijna leuk te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Anoniem: 157545 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:49:
Ik ben ook opzoek naar een goede laptop.
Zelf twijfel ik tussen de HP Pavilion dv6570ED en de SONY VAIO VGN-N38Z/W

De HP heeft een intel centrino duo, wel weer als voordeel dat het een degelijke laptop is, goede videokaart, afstandbediening, webcam etc. Sony heeft ook weer hele goede specs, computertotaal heeft een sony als beste koop staan voor september, maar niet dit model. Deze is zelfs beter, alleen hoor ik nu van mensen dat HP betere helpdesk heeft en Sony is meer voor het design. Nadeel is weer dat bij de dv6000 serie de accu tegen zou vallen?

Het gaat me echt om degelijkheid en service, tuurlijk is het leuk als ie mooi is moet er toch vaak achter zitten. Maar wil niet om de paar maanden opsturen voor reperatie, kortom heeft er iemand ervaring met deze notebooks; accuprestaties, degelijkheid, uitvallers of niet etc.
Ik zou zeggen kijk eens naar de Compaq Presario V6580ED. Ik heb die zelf aangeschaft afgelopen vrijdag en het is een meesterlijk ding voor €949 ->

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/22797-186289-179547-179547-179547-80208276-80429177.html

Hij heeft echt bijna alles erop en eraan behalve een webcam en bluetooth.

Qua service vind ik HP voldoende.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Mooie laptop inderdaad, en de behuizing is meestal van Antec (bij deze ben ik me echter niet zeker) maar als hij dat wel is, dan is het zeker een sollide beestje

Ik snap echt niet waarom er nog in elke laptop een 56K modem zit, dat is toch echt verouderd volgens mij...wie gebruikt dat nog :P zet er dan bluetooth voor in de plaats ofzo want dat is toch echt wel handig tegenwoordig.

Je hebt nu voor 25 euro p/m al een HDSPA verbinding, dan ga je toch niet meer zitte inbellen enzo

bovendien scheelt het weer plaats op het moederbord en kosten...

[ Voor 29% gewijzigd door StraightOn.NL op 02-09-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:40

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

StraightOn.NL schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:54:
Mooie laptop inderdaad, en de behuizing is meestal van Antec (bij deze ben ik me echter niet zeker) maar als hij dat wel is, dan is het zeker een sollide beestje

Ik snap echt niet waarom er nog in elke laptop een 56K modem zit, dat is toch echt verouderd volgens mij...wie gebruikt dat nog :P zet er dan bluetooth voor in de plaats ofzo want dat is toch echt wel handig tegenwoordig.

Je hebt nu voor 25 euro p/m al een HDSPA verbinding, dan ga je toch niet meer zitte inbellen enzo

bovendien scheelt het weer plaats op het moederbord en kosten...
Het is cker een solide beestje. Ik snap ook niet waarom er niet standaard bluetooth in zit :S. Ik heb zelf cker nix aan een in-de-weg-zittende 56k modem.

Ik ga ff zoeken of er een simkaart adapter voor express cards bestaat en die misschien halen en tmobile P.I.T. erin zetten. Draadloos i-netten via GPRS. :9 :9~

Ik heb bewust gekozen voor deze laptop vanwege de lage prijs (€949,- @ BCC) i.c.m. de aangeboden hardware.

Ik ben nog geen adnere laptop tegen gekomen die dezelfde specs heeft voor die prijs. Mooie van dit systeem is ook weer dat er max 4GB intern geheugen in kan.
Wat ik zeker nodig ga hebben met VMware en Virtual PC.

[ Voor 14% gewijzigd door crzyhiphopazn op 02-09-2007 23:33 ]

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
onkl schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:05:
[...]
Dat zal wel snor zitten, Core Duo cpu's zijn nog wat zuiniger dan de Core2 Duo's dus maak je daar maar geen zorgen over. 2 uur werken op de accu moet gewoon kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Hij staat al in het aldi topic, maar hij is hier het noemen toch ook wel waar!

Vanaf 5 september:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_36/OFF01.HTM

Multimedia Notebook voor 699.-
• 1.86 GHz Dual-Core Processor T2130
• 15,4" TFT WXGA
• 2048 MB DDR2 SDRAM
• 160 GB Harde Schijf
• Intel® Graphics Media Accelerator 950 op basis van PCI-Express-technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:46
Ik zit ook te twijfelen over een CompalFL90 of die aanbieding van sufspot Lenovo T61P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Kent niemand deze als studenten notebook? Hij is veel goedkoper bij deze sony winkel als bij andere winkels in de Pricewatch

Sony Laptop VGN-C2Z/B Core2 Duo 1.66GHz 2GB RAM 120GB 13.3" LCD VGNC2Z/B.NL3
Timeless black - stylish and powerful
Original price:
1.499,00 € VAT incl.
Price:
999,01 € VAT incl.

You save:
499,99 €

Available Soon

Afbeeldingslocatie: https://shop.sonystyle-europe.com/catalog/45/45B8D54A85D9007A000000002BC29B86.jpg

Intel® Centrino® Duo mobile technology with Intel® Core™ 2 Duo processor T5500 (2 MB L2 cache, 1.66 GHz and 667 MHz FSB) and Intel® PRO/Wireless 802.11a/b/g
Genuine Windows Vista™ Home Premium (English or Dutch version)
120 GB Serial ATA 5400 rpm hard disk drive
2 GB DDR2-533 SDRAM (2 x 1 GB), maximum 2 GB DDR2-533 SDRAM with 2 x 1 GB DDR2-533 SDRAM
13.3" WXGA (1280 x 800) Widescreen X-black LCD screen
NVIDIA® GeForce® Go 7400 notebook graphics processing unit with Total Available Graphics Memory of 335 MB
DVD±RW/±R DL/RAM drive
Wireless LAN IEEE 802.11a/b/g; Bluetooth®
UK QWERTY keyboard
Centrino, Centrino Logo, Core Inside, Intel, Intel Logo, Intel Core, Intel Inside and Intel Inside Logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries. Microsoft, Windows and Vista are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Ja deze laptop is al een beetje uit het assortiment volgens mij, vandaar dat hij nog zo duur geprijst staat, maar het is echt een super beestje! Zeker voor de student, 2 vrienden van mij hebben er ook een en zijn er echt tevreden over!

::edit::

alleen erg vreemd dat er Available Soon staat...Nu begin ik namelijk te twijfelen :P

[ Voor 17% gewijzigd door StraightOn.NL op 09-09-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Hier ook nog een redelijke mooie Dell Inspiron 6400 T2130 Processor 1,86 GHz, 2GB DDR2, 120GB HDD en de grotere 9cell accu in, bluetooth, en een truelife scherm als gekozen opties.

Hopelijk is het nog een beetje overzichtelijk...

Via Dell.nl http://configure2.euro.de...DONL&oc=N0964002&x=7&y=12

met kortingsbon: ?Q7S30HKQRGXVZ

SYSTEEMCOMPONENTEN

InspironTM6400 (N0964002) Aantal 1
Prijs per eenheid Incl. BTW € 617,61
Catalogusnummer: 2121 N0964002

Processor Intel® Pentium® Dual Core T2130 Processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Grafische kaart Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen
Harde Schijf 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Overige Opslagmedia Geen diskettestation
Modem NL - Modem & Adapter
Optical Drives Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Draadloos Netwerk Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Mini-PCI-kaart (voor Dual Core-processors)
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Gedis Bundle Reference 6400 Silver N0964002
Microsoft-software Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Standaard Garantie 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Support Services 1 jaar basisgarantie - Collect & Return
Beveiligingssoftware Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding 65 W wisselstroomadapter
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate voor Vista
Order Information Inspiron-bestelling - Nederland
Batterij 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Dell System Media Kit DVD met hulpbronnen - diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Kleur Keuze Zonder QuickSnap® LCD-backcover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Dell Internet Order Bestelling via internet bij Dell
LCD Scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
TOTAAL Incl. BTW:€ 617,61

Extra kortingen en waardebonnen
Nu 5% korting op uw order! - € 30,88

Vervalt woensdag 31 oktober 2007
Details bekijken

Waardebon verwijderen

Totaal excl. BTW BTW-tarief Totaal incl. BTW
Subtotaal € 493,05 19,00 % € 586,73
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25
Totaalprijs € 568,05 19,00 % € 675,98

• odyon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Op TU Delft aanbiedingen hoef je in ieder geval niet te rekenen (tenzij je 1e jaars BSc-student bent). :(
Ze hebben naar mijn mening een behoorlijk rielekste aanbieding (Dell Latitude D830, 2gb ddr2, 80gb, 15.4" WSXGA+, software pakket, etc), en even uitgezocht wat deze bij Dell zou kosten, €1236+19% BTW = €1470
En met deze aanbieding van de TU is die maar €952. Ik stond op het punt deze te bestellen, blijkt er in de FAQ te staan dat de aanbieding alleen voor sjaars geldt |:( alsof ik niet voor mijn master een laptop nodig heb, argh!
Verder zoeken dan maar, en deze topic in de gaten houden

Anoniem: 232234

Ik heb bij Dell deze samengesteld voor 834 euro. De Vostro™ 1500 NB(N0915001)

Intel® Core™2 Duo T7300 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport
15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate, voor Vista

Ik kan nog besparen op het scherm en de processor (2GB mem moet), maar that`s it denk ik. Ik krijg em niet onder de 800.
Ik wil deze als eerstejaars student voor nogal zware ontwerpprogs gebruiken (Cad, Inventor) dus ja...
Iemand nog andere suggesties? :)

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:36
Anoniem: 232234 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:35:
Ik heb bij Dell deze samengesteld voor 834 euro. De Vostro™ 1500 NB(N0915001)

Intel® Core™2 Duo T7300 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport
15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Primaire Batterij
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate, voor Vista

Ik kan nog besparen op het scherm en de processor (2GB mem moet), maar that`s it denk ik. Ik krijg em niet onder de 800.
Ik wil deze als eerstejaars student voor nogal zware ontwerpprogs gebruiken (Cad, Inventor) dus ja...
Iemand nog andere suggesties? :)
is dat zonder BTW? ik krijg het niet voor elkaar namelijk
of stel je em samen in het MKB gedeelte?

Steam: CatBearCow

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 07:04
Ik heb deze week de nieuwe HP Compaq 6720s (GR645EA) besteld voor 650 euro. Specs:

Intel® Core™2 Duo Processor T5470 1,60 GHz , 2 MB L2 cache, 800-MHz FSB
Legitieme Windows Vista® Home Basic 32-bits; Legitieme Windows Vista® Home Basic 64-bits
Intel® Wireless LAN 802,11a/b/g MOW2, mini-PCI card, Bluetooth
Chipset: Mobile™ Intel® 965GM
1 x 1024 MB DDR2
8x DVD+/-RW SuperMulti met Lightscribe
15,4" 1280 x 800 WXGA
Intel® Graphics Media Accelerator X3100
6-cels lithium-ion batterij (47 Watt/uur)

Volgens HP doet hij het 4,5 uur op de accu en dat is voor mij meer dan zat. Ideaal voor de student met een wat krappere beurs. (Ik wilde er gewoon niet meer aan uitgeven). Op internet zijn er nog nergens reviews over te vinden dus mocht er interesse zijn...

Anoniem: 77857

Kan ik beter gaan voor 2 GB met CD of 1 GB met C2D, aangezien mijn beurs niet enorm groot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 14:04
Misschien dat jullie mij kunnen helpen beslissen, het gaat over deze 2 notebooks:

Fujitsu-Siemens Amilo PI 2530
Intel Core 2 Duo T7100 (1,8GHz)
2x 1024 MB DDR2 667
160 GB SATA 5400 rpm
ATI Mobility Radeon HD 2300 128MB DDR2
15.4 Inch WXGA 1280 x 800
Vista Home Premium
€899,=

of

Sony Vaio FZ11E
2x 512MB DDR2 667
120 GB SATA 5400 rpm
nVidia GeForce 8400M GT (64MB dedicated???)
Vista Home Premium
€999,=

Ik ga hem gebruiken voor wat tekenwerk in 3D (Solidworks etc), wat tekenwerk in 2D (CAD) en Office. Ook moet ik op mijn opleiding gebruik kunnen maken van WiFi (maar dat kunnen beide).
Draagbaarheid zit bij beide modellen ook wel goed (niet te groot en rond de 2,7 à 2,8 kg).

PS: Is 1GB ram (Sony) voldoende voor de programma's die ik wil draaien icm Vista? Volgens sommigen moet dat wel lukken, zal ernaast namelijk mijn desktop gebruiken voor muziek / downloads / etc

[ Voor 0% gewijzigd door Shivan_20 op 14-09-2007 15:20 . Reden: Bedragen toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81899

Besteld:

Dell Vostro 1700

Specs:

Core 2 Duo T7300 2.00 GHz
17" WUXGA 1900x1200 met TrueLife
2.0 MegaPixel webcam integrated
2048 MB 667 MHz Dual-Channel DDR2 SDRAM (2x 1024 MB)
Hard Drive 320 GB Serial ATA (2x 160GB 7200RPM)
DVD +/- RW Drive 8x
9 Cell 85 WHr Li-Ion Battery
256 MB NVIDIA GeForce 8600M GT
Intel Next-Gen Wireless-N Mini PCI Card (a/b/g/n)
Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module
Vista Business (UK)

Ok de specs zijn wat overdreven voor een student, maar ik ben blij :)
Heb er een Targus XL CarryCase Rugzak bij gekocht.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Uhm, prijs? Ben wel geinteresseerd in wat je ervoor betaald hebt, en of je nog iets van die genoemde kortingcodes gebruikt hebt.

Anoniem: 81899

Tsunami schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 10:07:
Uhm, prijs? Ben wel geinteresseerd in wat je ervoor betaald hebt, en of je nog iets van die genoemde kortingcodes gebruikt hebt.
Ik ken iemand bij Dell en krijg dus speciale korting (MKB) Geen kortingscoupons gebruikt. Ik weet dus niet of ik hier zomaar die prijs mag melden. Tegelijkertijd heb ik ook nog 2x Vostro 1500 besteld voor vrienden van mij, dus daardoor kon de prijs nog wat verder omlaag.

Als je iets bij Dell besteld, is het 9 van de 10 keer beter om ze gewoon eens op te bellen. Je kan dan naast de kortingcoupons ook nog vaak gratis accesoires krijgen oid.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Op surfspot verschillen de aanbiedingen, er is bijvoorbeeld voor studenten aan de TU Delft ook een model T61p verkrijgbaar met 15.4" WUXGA scherm en Quadro FX570M voor 1200 euro. Dat is zeker duizend euro goedkoper dan elders, dus 'pretty much a no-brainer' - als je daar student wordt kun je maar het beste die laptop nemen.

Verder heb ik zelf dus (voordat ik wist dat die thinkpad bestond) een Compal IFL90 gekocht, hoogste model, en ben er uiterst tevreden mee. Hij trekt alles wat ik er naartoe smijt met het grootste gemak en is zo stil als maar kan. Zojuist merkte ik nog op dat zelfs als één core van de proc volledig wordt belast, de fan hoogstens op de laagste stand door blijft blazen. Als je 'gewoon' bezig bent met tekstverwerken/internetten slaat de fan minder dan 25% van de tijd aan. Voor zo'n zware config is dat echt heel goed.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• BHStar
  • Laatst online: 20:36
Sperenvanger schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:13:
Ik heb deze week de nieuwe HP Compaq 6720s (GR645EA) besteld voor 650 euro. Specs:

Intel® Core™2 Duo Processor T5470 1,60 GHz , 2 MB L2 cache, 800-MHz FSB
Legitieme Windows Vista® Home Basic 32-bits; Legitieme Windows Vista® Home Basic 64-bits
Intel® Wireless LAN 802,11a/b/g MOW2, mini-PCI card, Bluetooth
Chipset: Mobile™ Intel® 965GM
1 x 1024 MB DDR2
8x DVD+/-RW SuperMulti met Lightscribe
15,4" 1280 x 800 WXGA
Intel® Graphics Media Accelerator X3100
6-cels lithium-ion batterij (47 Watt/uur)

Volgens HP doet hij het 4,5 uur op de accu en dat is voor mij meer dan zat. Ideaal voor de student met een wat krappere beurs. (Ik wilde er gewoon niet meer aan uitgeven). Op internet zijn er nog nergens reviews over te vinden dus mocht er interesse zijn...
Ik zou zéér geïnterreseert zijn.. Ik zag net deze laptop op megasellers, en het is de goedkoopste laptop die ik heb gezien met Santa Rosa, hij is zelfs goedkoper dan de vostro 1500, door de mindere videokaart gok ik.. Ik ben heel geïnterreseert, dus als je wat tijd vrij hebt hoor ik er graag wat over..

Edit; ik zie net dat er bij je winkelwagentje nog 110 euro BTW bij komt, dat is minder.. Heb jij een code gebruikt of gewoon een andere site?

[ Voor 5% gewijzigd door BHStar op 15-09-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Ik twijfel tussen deze 3, waar ik het meest twijfel tussen de videokaarten. Want naast het standaard internet en type werk wil ik er ook wel af en toe wat age of empires of WoW op spelen.

Dell Inspirion €724,-
AMD® Athlon™ 64 X2 Mobiele Technologie TK-53
90 dagen basisgarantie - Collect & Return
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
256 MB ATI® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory™
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
6-cel lithium-ion batterij (53 W/h)

Acer AS5366WLMI €619,-
CPU Type Intel Core 2 Duo T5500
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2
Video Chip GeForce Go 7300
Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Hardeschijf Grootte 160GB

Toshiba Satellite L40-12K €663,p
CPU Type Intel Core Duo T2130
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2
Video Chip Intel Graphics Media Accelerator 900
Verbinding (Video) D-Sub
Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Hardeschijf Grootte 120GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Alle drie zijn het complete poepvideokaarten, maar de GMA 900 spant nog wel de kroon. Op specs zou ik voor de acer gaan, die heeft in ieder geval nog een fatsoenlijke 7300 en een niet-budget processor. Ik ben dan helemaal geen fan van acer omdat ze uit elkaar vallen als je er naar kijkt, maar als je heel netjes op je laptop bent moet ie best wel een paar jaartjes mee kunnen gaan.

Het is wel een extreem krap budget, dus verwacht geen wondermachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Shivan_20 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:19:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen beslissen, het gaat over deze 2 notebooks:

Fujitsu-Siemens Amilo PI 2530
2x 1024 MB DDR2 667
160 GB SATA 5400 rpm
ATI Mobility Radeon HD 2300 128MB DDR2
Vista Home Premium
€899,=

of

Sony Vaio FZ11E
2x 512MB DDR2 667
120 GB SATA 5400 rpm
nVidia GeForce 8400M GT (64MB dedicated???)
Vista Home Premium
€999,=

Ik ga hem gebruiken voor wat tekenwerk in 3D (Solidworks etc), wat tekenwerk in 2D (CAD) en Office. Ook moet ik op mijn opleiding gebruik kunnen maken van WiFi (maar dat kunnen beide).
Draagbaarheid zit bij beide modellen ook wel goed (niet te groot en rond de 2,7 à 2,8 kg).

PS: Is 1GB ram (Sony) voldoende voor de programma's die ik wil draaien icm Vista? Volgens sommigen moet dat wel lukken, zal ernaast namelijk mijn desktop gebruiken voor muziek / downloads / etc
2GB ram is zeker aan te raden voor Vista, maar.... die laptop van Fujitsu is niet geschikt voor Solidworks. Ik ken er een die die laptop heeft en gevraagd naar ervaringen. Toen noemde hij het een aardige laptop, maar dat ie veel problemen had met de HD2300 icm. Solidworks.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45859

Volg nu al een tijdje deze en meerder laptoptopics.
Zelf zoek ik een laptop rond de 1000 euro. (voor office-, foto- en ontwerpwerk)
Vooral belangrijk is de duurzaamheid. (lekker lang mee, weinig 'onderhoud', voor zover upgradable)

Dit is mijn conclusie tot nog toe: Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/2157/specs2km7.th.png
(Met de pijltjes geef ik aan waar de specs veranderen tov. de vorige linker kolom)

Wat ik graag hoor wat ik nog vergeet, welke ik zeker (niet) moet kiezen.
Ik neig zelf naar de T61, maar dan moet ie ook wel zeker beter zijn.
De Apple (MET ADC korting!) staat er bij als mooie referentie, maar valt buiten mijn budget.
Die Vostro1500 van 830 euro komt vers van een ander topic, en zeer interessant..

Ik kies voor 15,4" omdat ik er op flexibele werkplekken (altijd een stroomvoorziening) mee moet kunnen werken. Voor thuis wil ik later een grote TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Das wel een hele goedkope deal voor een mbp. Vergeet alleen niet dat een mbp in principe geen laptop, maar meer een soort desktopvervanger is. Ze schijnen loeiend heet te worden (te weinig koeling) en dus niet echt op schoot te kunnen worden gebruikt. Ik gok dat in dat overzicht ofwel de lenovo, ofwel de 1440x900 innote de beste keus is. Moet je wel eventjes een grotere hdd erin kopen (maar dat kost weinig). De vostro is gewoon een heel goedkope optie, maar zelf heb ik het niet zo heel erg op delletjes. Wel geweldig veel korting (denk ik?) dat je daarop krijgt!

edit: ik ben dus wel bevooroordeeld - ik heb die innote nu (weliswaar een luxer model) en merk dat hij gewoon ontzettend goed in elkaar zit, zeker vergeleken met de mbp welke ik ook heb mogen aaien. Hij komt wat koeling en degelijkheid zelfs dicht in de buurt van de lenovo, maar de laatste is nog wel beter in bouwkwaliteit.

Let wel: bij zwaardere configuraties kun je het echt vergeten om voor looks te gaan. Macbook prootjes zien er leuk uit maar ze oververhitten en zitten brak in elkaar. Hij is wel echt véél dunner en bijna 300 gram lichter dan de concurrentie. Zelfde met sony. Als je een performance-configuratie neemt is dikker=beter, lijkt wel. Niet zo klein voordeel is ook dat in de innote een 9-cel batterij kan, dat zul je nodig hebben. Laatste tip: 7200rpm schijf.

[ Voor 40% gewijzigd door mux op 17-09-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 07:04
BHStar schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 23:29:
[...]

Ik zou zéér geïnterreseert zijn.. Ik zag net deze laptop op megasellers, en het is de goedkoopste laptop die ik heb gezien met Santa Rosa, hij is zelfs goedkoper dan de vostro 1500, door de mindere videokaart gok ik.. Ik ben heel geïnterreseert, dus als je wat tijd vrij hebt hoor ik er graag wat over..

Edit; ik zie net dat er bij je winkelwagentje nog 110 euro BTW bij komt, dat is minder.. Heb jij een code gebruikt of gewoon een andere site?
Ik heb voor NotebookReview.com een review geschreven over de HP Compaq 6720s. Je kunt hem hier vinden. Ik heb hem overigens bij OBCS gekocht en niet bij megasellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:11
Asus A8M

Turion 64 X2 TL-52
14''
6 cell batterij
1 GB Ram
Vista Home Premium

Circa 600 euro.
Voor een student zeker een aanrader denk ik; redelijk krachtig, portable en een goede batterij.
Ik ga 'm bestellen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tha-PC-Legend op 17-09-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233142

Ik ben niet echt student, maar toch:

Acer 5633WLMi
C2D T5500
2x 512MB DDR2 667MHz
80GB HDD
Intel IGP
Vista HP

Samen iets meer dan 600 euro. Daarbij een extern muisje en het is helemaal af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Deze hierboven zijn gewoon ultieme budgettertjes hè. Voor de vijfde keer: verwacht hier geen wonderen van, je mag blij zijn als ze niet na een jaar al uit elkaar vallen. Verder is een AMD Turion X2 echt significant langzamer dan een core duo en is 1GB RAM veel te weinig om voorbereid te zijn voor de toekomst, zeker met vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ssj3gohan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 07:54:
Deze hierboven zijn gewoon ultieme budgettertjes hè. Voor de vijfde keer: verwacht hier geen wonderen van, je mag blij zijn als ze niet na een jaar al uit elkaar vallen. Verder is een AMD Turion X2 echt significant langzamer dan een core duo en is 1GB RAM veel te weinig om voorbereid te zijn voor de toekomst, zeker met vista.
Vista HP gebruikt hier met wat programma's draaiend ~600MB RAM.
Ik heb geloof ik Aero Interface ook nog aanstaan. Het is dus wel te doen.
Zodra je wat zwaardere programma's gaat gebruiken gaat de HDD ook lekker meedoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker652
  • Laatst online: 09-05 21:03
J-air schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:06:
Kent niemand deze als studenten notebook? Hij is veel goedkoper bij deze sony winkel als bij andere winkels in de Pricewatch

Sony Laptop VGN-C2Z/B Core2 Duo 1.66GHz 2GB RAM 120GB 13.3" LCD VGNC2Z/B.NL3
Timeless black - stylish and powerful
Original price:
1.499,00 € VAT incl.
Price:
999,01 € VAT incl.

You save:
499,99 €

Available Soon

[afbeelding]

Intel® Centrino® Duo mobile technology with Intel® Core™ 2 Duo processor T5500 (2 MB L2 cache, 1.66 GHz and 667 MHz FSB) and Intel® PRO/Wireless 802.11a/b/g
Genuine Windows Vista™ Home Premium (English or Dutch version)
120 GB Serial ATA 5400 rpm hard disk drive
2 GB DDR2-533 SDRAM (2 x 1 GB), maximum 2 GB DDR2-533 SDRAM with 2 x 1 GB DDR2-533 SDRAM
13.3" WXGA (1280 x 800) Widescreen X-black LCD screen
NVIDIA® GeForce® Go 7400 notebook graphics processing unit with Total Available Graphics Memory of 335 MB
DVD±RW/±R DL/RAM drive
Wireless LAN IEEE 802.11a/b/g; Bluetooth®
UK QWERTY keyboard
Centrino, Centrino Logo, Core Inside, Intel, Intel Logo, Intel Core, Intel Inside and Intel Inside Logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries. Microsoft, Windows and Vista are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries
Dacht ik eindelijk een notebook te hebben gevonden die aan mijn eisen voldeed, is ie niet meer leverbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Laatst online: 20:36
ssj3gohan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 07:54:
Dus je prikt er voor 40 euro een gig bij?.. Verder zal een ASUS echt niet uit elkaar vallen, de acer is misschien iets minder degelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45859 schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:32:
Ik zoek een laptop van rond de 1000euro. Dit is mijn conclusie tot nog toe: [afbeelding]
Het liefst koop ik een daar een laptop voor met een mid-range processor, minimale accutijd, snelle CPU-MEM-HD combinatie, highres 15"er.
Na speurwerk nu deze FCB gevonden.. Als ik deze vergelijk met de Thinkpad T61:
  • 8600M GS 256MB is minder, maar ondersteund wel directX10. Niet dat ik Vista wil draaien, maar wel op de toekomst gericht.
  • WXGA1280x800 Clearview: veel minder dan de 1920x1200, maar misschien moet ik toch wat minder eisen stellen.
  • €1.002 scheelt 210 euro, maar is wel direct leverbaar
  • Behuizing (gewicht materiaal), en extra's (9cell, DVI) wegen misschien wel tegen elkaar op.
..En voor die 200 euro is er dan weer de FCB8252B Het scherm is nog steeds minder, maar dan wel een T7500-4GB667-7200RPM combinatie, zoals ssj3gohan dat aanraadde..

Zoals je ziet, ik ben er nog niet uit. Thinkpads zijn ijzersterk, maar momenteel nog veel onduidelijk over de levering door Megasellers. Ik hoop met wat van jullie ervaringen nog wat extra inzicht te krijgen.

Laatste vraag: hoeveel waarde moet ik hechten aan 800Mhz FSB tov. de 677 geheugenrepen die in de meeste shops worden geplaatst. (Met een C2D-800 processor natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Anoniem: 45859 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:09:
[...]

Het liefst koop ik een daar een laptop voor met een mid-range processor, minimale accutijd, snelle CPU-MEM-HD combinatie, highres 15"er.
Na speurwerk nu deze FCB gevonden.. Als ik deze vergelijk met de Thinkpad T61:
  • 8600M GS 256MB is minder, maar ondersteund wel directX10. Niet dat ik Vista wil draaien, maar wel op de toekomst gericht.
  • WXGA1280x800 Clearview: veel minder dan de 1920x1200, maar misschien moet ik toch wat minder eisen stellen.
  • €1.002 scheelt 210 euro, maar is wel direct leverbaar
  • Behuizing (gewicht materiaal), en extra's (9cell, DVI) wegen misschien wel tegen elkaar op.
..En voor die 200 euro is er dan weer de FCB8252B Het scherm is nog steeds minder, maar dan wel een T7500-4GB667-7200RPM combinatie, zoals ssj3gohan dat aanraadde..

Zoals je ziet, ik ben er nog niet uit. Thinkpads zijn ijzersterk, maar momenteel nog veel onduidelijk over de levering door Megasellers. Ik hoop met wat van jullie ervaringen nog wat extra inzicht te krijgen.

Laatste vraag: hoeveel waarde moet ik hechten aan 800Mhz FSB tov. de 677 geheugenrepen die in de meeste shops worden geplaatst. (Met een C2D-800 processor natuurlijk.)
Persoonlijk hecht ik vooral aan het scherm en m'n geheugen - videokaart is toch compleet onvoldoende om moderne games op enige resolutie mee te spelen, zeker dx10 games. Daar hoef je het niet echt voor te doen. 7200rpm is écht een aanrader, en core 2 duo vind ik wel zo'n gigantisch groot performance-verschil hebben met de concurrentie dat het bijna een must is (ondanks dat het géén goedkope procjes zijn).

Over fsb en geheugen: je hebt geen keus, klaar. Er zit *fixed to the machine* een 800 MHz fsb op en santa rosa ondersteunt alleen 533 en 667 MHz RAM. Daar is dus niks te winnen of te verliezen.

Nog even echt een dikke aanrader: ga asjeblieft voor het hi-res scherm, je zult het waarderen. Voor 1200 euro kun je gemakkelijk een 1680x1050 scherm ergens in krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door mux op 18-09-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus een goede summary voor een (voor mij) goed studentensysteemm met een budget van tot 1200 euro..:
  1. T7300 (2GHz, 800MHz, 4MB)
  2. 15.4" WSXGA+
  3. 2x1(of 2)GB 667DC
  4. 100GB en wel 7200rpm
  5. Grafische kaart: iets als een GeForce Go 7400 (oldskool DX9)
  6. Excl. OS. trek ik wel van MA3D
  7. CDR. DVDR vind ik nog een beetje B$%^S, net als Bluetooth. Dan pak ik wel een externe HD! NB. Voor de prijs moet je het misschien niet laten.
  8. Wifi a/b/g/n. (Die krijgen ze vast op TU hotspots..)
  9. Gewicht tot 2,8kg
  10. Solide constructie. (zijn die Vostro's nou ook van een Mg-legering?)
  11. VGA/DVI out
Maar bij wie moet ik aankloppen om dit systeem samen te stellen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45859 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:42:
Dus een goede summary voor een (voor mij) goed studentensysteemm met een budget van tot 1200 euro..:
  1. list
Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

2. 15.4" WSXGA+
  3. 2x1(of 2)GB 667DC
  4. 100GB en wel 7200rpm
  7. CDR. DVDR vind ik nog een beetje B$%^S, net als Bluetooth. Dan pak ik wel een externe HD! NB. Voor de prijs moet je het misschien niet laten.
  9. Gewicht tot 2,8kg
  11. VGA/DVI out
Je noemt nu exact een compal/zepto, zie CSL, btonotebooks.nl, informatique, de greef, friesland computers. Dell is ook mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149553

Ik twijfel tussen de volgende 2 systemen:
Vostro 1000 met een AMD® Turion™ 64 X2 Mobiele Technologie TL56.
Of een Inspiron 6400 met Intel® Pentium® Dual Core T2130 Processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache). De rest van de specs en de prijs zijn nagenoeg hetzelfde. Wat zijn de grootse verschillen tussen beide processoren? Is de 1 veel sneller en hoe zit het met de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149553

Even voor de volledigheid; het gaat om de volgende 2 systemen:

Inspiron 6400
PROCESSOR Intel® Pentium® Dual Core T2130 Processor (1,86 GHz, 533 MHz, 1 MB L2-cache) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar basisgarantie - Collect & Return bewerken
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™ bewerken
GEHEUGEN 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024] bewerken
HARDE SCHIJF 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) bewerken
GRAFISCHE KAART Intel® Media Accelerator 950-graphics tot 256 MB aan gedeeld grafisch geheugen bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h) bewerken
DISKETTE / MEDIASTATIONS Geen diskettestation
593 euro

Vostro 1000
Base AMD® Turion™ 64 X2 Mobiele Technologie TL56 bewerken
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands bewerken
Ondersteuningsdiensten 1 Jaar On-Site Hardware Support - Next Business Day bewerken
LCD-scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 bewerken
Geheugen 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024] bewerken
Harde schijf 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) bewerken
Grafische kaart ATI Radeon® Xpress 1150 HyperMemory (geïntegreerd) bewerken
Optische stations Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software bewerken
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion batterij (85 W/h) bewerken
641 euro

Welke zouden jullie kiezen? Ik kom er namelijk echt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Knappe batterij!

De processoren verschillen in die zin dat zelfs het 'budgetmodel' Pentium Dual-Core van Intel nog sneller is per kloktik dan amd's variant - je zult dus zeker weten dat de 6400 sneller is. Of je daar heel veel waarde aan moet hechten weet ik niet, het zal maar procenten (in het beste geval een tiental procenten) schelen, daar merk je niks van. Ik zou meer waarde hechten aan de videokaart - en geloof me, een intel GMA 950 is veel slechter dan een Radeon Xpress 1150, hoewel het allebei natuurlijk poepkaarten zijn.

Iemand die meer ervaring heeft met dit segment?

• Bartjeuhz
heb ff zitten piele op dell.nl en voor 1021 euro een aardig systeem samengesteld dacht ik zo:

Base Intel® Core™2 Duo T7300 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY)
Grafische kaart 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
Harde schijf 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Modem NL - Modem & Adapter
Optische stations Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Draadloze connectiviteit Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Gedis-pakketreferentie V1500 Silver N0915002
Microsoft-software Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Standaardondersteuning Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
Ondersteuningsdiensten Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
Beveiligingssoftware Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding 90 W wisselstroomadapter
Bestelgegevens Vostro Notebook Order - Netherlands
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Systeemmedia CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's
Keuze uit kleuren Matte Jet Black zonder camera
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell
LCD-scherm 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™

• mux

mux

99% efficient!

Die batterij is echt te klein, daar ga je minder dan 2 uur op mee met rustig werken, full blast minder dan een uur. Persoonlijk zou ik zon geweldig wsxga+scherm nemen maar dat zeg ik tegen iedereen ;) Verder voor de prijs een prima ding, veel goedkoper zul je het bij dell niet kunnen maken. Overweeg ook gelijk geconfigureerde alternatieven adhv je gebruiksprofiel: als je hem alleen maar ergens neerzet en er een aparte muis en tobo aan hangt, en hem niet intensief gebruikt kun je gerust een paar honderd euro uitsparen door een acertje te nemen, als je intensief aan de gang gaat en hem veel moet meesjouwen kun je misschien beter een compal/zepto/xxodd kopen (die zijn wat steviger dan dell/acer en je kunt er erg goedkoop reserve-onderdelen voor krijgen als er iets misgaat, bovendien kun je het 100% configureren zoals je wilt). Als je echt denkt dat het ding minstens vijf keer uit je tengels zal flikkeren kun je misschien aan een thinkpad denken.

• Bartjeuhz
ssj3gohan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:46:
Die batterij is echt te klein, daar ga je minder dan 2 uur op mee met rustig werken, full blast minder dan een uur. Persoonlijk zou ik zon geweldig wsxga+scherm nemen maar dat zeg ik tegen iedereen ;) Verder voor de prijs een prima ding, veel goedkoper zul je het bij dell niet kunnen maken. Overweeg ook gelijk geconfigureerde alternatieven adhv je gebruiksprofiel: als je hem alleen maar ergens neerzet en er een aparte muis en tobo aan hangt, en hem niet intensief gebruikt kun je gerust een paar honderd euro uitsparen door een acertje te nemen, als je intensief aan de gang gaat en hem veel moet meesjouwen kun je misschien beter een compal/zepto/xxodd kopen (die zijn wat steviger dan dell/acer en je kunt er erg goedkoop reserve-onderdelen voor krijgen als er iets misgaat, bovendien kun je het 100% configureren zoals je wilt). Als je echt denkt dat het ding minstens vijf keer uit je tengels zal flikkeren kun je misschien aan een thinkpad denken.
opzich maakt me die batterij niet zo veel uit... gebruik em voornamelijk thuis en school is 5 minuten fietsen vanaf hier. gaat me er gewoon om dat ik em zo nu en dan mee kan nemen en dat ik van mijn lelijke desktop af ben :P
maar het xga/wsxga verhaal. in hoe verre is dit verschil merkbaar als je nauwelijks games speelt?
(zo nu en dan een keertje warcraft 3 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik zoek een laptop voor maximaal 600 euro voor mijn vriendin. Het wordt voor het grootste gedeelte een office slaaf, moet handzaam zijn want moet vaak worden meegenomen in de trein etc. Daarnaast zal ze af en toe programma's als Adobe Photoshop en indesign gebruiken.

Nu zat ik te kijken bij de mediamarkt en zag daar een Acer staan voor 499 met een celeron m proc 1.6 ghz 1gb ddr etc voor 499 euro. Opzich een leuk dingetje, maar ik vroeg me af of het toch niet echt verstandiger is om voor een core (2) duo te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door DarkShadow op 25-09-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Lijkt me prima voor die toepassingen. Op dat budget hoef je niet eens te denken aan andere merken dan Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
En deze dan:
http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=75694775

Lijkt me toch net wat beter (is natuurlijk ook iets duurder) maar past nog net in het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Technisch gezien zit die wel een heel stuk in prijs boven die andere laptop :) Ja, dat is ook zeker geen slechte aanbieding. Goedkope asussen schijnen niet geweldig te zijn met de koeling, dus hij zal wat lawaaiig zijn, maar verder is het doorgaans goede kwaliteit (beter dan acers/goedkope dells). Niks baanbrekends, maar dat heb je ook zeker niet nodig.

• Bartjeuhz
ssj3gohan schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 14:16:
Technisch gezien zit die wel een heel stuk in prijs boven die andere laptop :) Ja, dat is ook zeker geen slechte aanbieding. Goedkope asussen schijnen niet geweldig te zijn met de koeling, dus hij zal wat lawaaiig zijn, maar verder is het doorgaans goede kwaliteit (beter dan acers/goedkope dells). Niks baanbrekends, maar dat heb je ook zeker niet nodig.
naar mijn idee hoor ik meer positief over dell dan over acer....ken ook niet veel mensen die dell krakkemikkig vinden ofzo :?

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 13:33
Heb zelf net mijn 2e laptop voor mijn studie aangeschaft. Ben 2e jaars en had voordat ik aan mijn eerste jaar begon een hele dure HP/Compaq business notebook gekocht. Die zelfs door HP op maat laten maken. Maar uiteindelijk een pech exemplaar te pakken, ding is 5x gerepareerd binnen garantie en is nu (net buiten de garantie) weer defect aan het raken (Backlight probleem, schijnt bekend te zijn bij HP).

Wel een mooi excuus voor een nieuwe met een Core 2 Duo processor te kopen *O*

Mijn bestelling:
ProcessorIntel® Core™2 Duo T5470 Processor (1,60 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
OSLegitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands
Ondersteunende services2 jaar hardwaresupport voor bedrijven - Next Business Day
Accident Damage Support2 jaar Accident Damage Support
LCD-Scherm15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™
Geheugen1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
Harddisk120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Videokaart128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
OpticaldriveVast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Accu6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

Totaal ben in 1079,33 euro kwijt incl. BTW en verzendkosten.
Toch behoorlijk hoeveelheid bang-for-bucks dacht ik zo. Maar dit is natuurlijk wel een systeem wat iets overkill is voor een beginnende student die alleen een beetje Word, Excel en dergelijke gebruikt...

Opper-prutser

Anoniem: 158048

en wat voor laptop ga je nu kopen dan? Dell? weer een HP? of is dit een acer ;)

• mux

mux

99% efficient!

Bartjeuhz schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:57:
[...]

naar mijn idee hoor ik meer positief over dell dan over acer....ken ook niet veel mensen die dell krakkemikkig vinden ofzo :?
Nou, als je dell stukgaat krijg je prima service, als je acer stuk gaat heb je een groot probleem (zelfs binnen de garantie) in sommige gevallen. Goedkope delletjes zijn ook bezuinigingsbeestjes hoor, maar de duurdere zijn inderdaad prima in kwaliteit (denk 1520/1720 en hoger).

• Bartjeuhz
FatalZero schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:22:
Heb zelf net mijn 2e laptop voor mijn studie aangeschaft. Ben 2e jaars en had voordat ik aan mijn eerste jaar begon een hele dure HP/Compaq business notebook gekocht. Die zelfs door HP op maat laten maken. Maar uiteindelijk een pech exemplaar te pakken, ding is 5x gerepareerd binnen garantie en is nu (net buiten de garantie) weer defect aan het raken (Backlight probleem, schijnt bekend te zijn bij HP).

Wel een mooi excuus voor een nieuwe met een Core 2 Duo processor te kopen *O*

Mijn bestelling:
ProcessorIntel® Core™2 Duo T5470 Processor (1,60 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
OSLegitieme Windows Vista® Home Basic - Nederlands
Ondersteunende services2 jaar hardwaresupport voor bedrijven - Next Business Day
Accident Damage Support2 jaar Accident Damage Support
LCD-Scherm15.4" W Screen XGA+ TFT Display resolution: 1440x900 with TrueLife™
Geheugen1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
Harddisk120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Videokaart128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
OpticaldriveVast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Accu6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

Totaal ben in 1079,33 euro kwijt incl. BTW en verzendkosten.
Toch behoorlijk hoeveelheid bang-for-bucks dacht ik zo. Maar dit is natuurlijk wel een systeem wat iets overkill is voor een beginnende student die alleen een beetje Word, Excel en dergelijke gebruikt...
eerlijk gezegt vind ik het nog best prijzig...weet niet welk merk het is maar bij dell heb je voor 1075 dit:
Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/10qau14.jpg
(let niet op de rode omlijningen btw :))
en dan is de 5% korting er nog niet vanaf die iedereen eigenlijk kan krijgen

• StraightOn.NL
Hij heeft wel 2 jaar hardware garantie en accident support.

Wat moet ik me bij accident support eigenlijk voorstellen:

Je belt Dell op ... ja help ik heb de laptop laten vallen

Dell: Gaat hij nog aan?

Jij: Nee

Dell: oh dan is hij kapot

ofzowiets :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137367

2. 15.4" WSXGA+
  3. 2x1(of 2)GB 667DC
  4. 100GB en wel 7200rpm
  9. Gewicht tot 2,8kg
  11. VGA/DVI out
Ga eerst naar de sportschool en zorg dat je iets meer kilo's kunt dragen :).
Met die eisen zou ik voor:
Acer Notebook Aspire 5920G-302G16N GF8600GT (1061,-) 1 jaar garantie
Asus F3Sv-AS147C - GF 8600GS (1141,-) 2 jaar garantie

heb je iets meer te besteden:
MSI GX700-007NL - Bevat ook de 8600GT kaart, 2 jaar garantie, en 17" scherm - echter wel: 1400 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Anoniem: 137367 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:11:
[...]

Deze heb ik nu, echt een briljante laptop. Ik gebruik hem als desktop vervanger thuis en neem hem soms mee naar school. Is hij perfect voor. Lekkere prestaties ook, ik zou niet verder kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 137367 schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:11:
Met die eisen zou ik voor:
Asus F3Sv-AS147C - GF 8600GS (1141,-) 2 jaar garantie
Zou ik voor Asus gaan. Sowieso 2 jaar garantie, maar over het algemeen zijn Asus notebooks ook betrouwbaarder dan Acer notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De persoon hierboven heeft een goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235129

Bartjeuhz schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:15:
[...]

eerlijk gezegt vind ik het nog best prijzig...weet niet welk merk het is maar bij dell heb je voor 1075 dit:
[afbeelding]
(let niet op de rode omlijningen btw :))
en dan is de 5% korting er nog niet vanaf die iedereen eigenlijk kan krijgen
Hou er wel rekening mee dat je nog BTW en verzendkosten moet betalen. Dit is namelijk een bedrijfslaptop.

Je komt dan ong op 1290 excl verzendkosten uit. uitgaande van 20% BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Als je goed kijkt, zie je dat die prijs al incl. btw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
Anoniem: 86614 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:43:
Als je goed kijkt, zie je dat die prijs al incl. btw is.
idd :) en als je even met dell belt kan je vaak nog wel wat van de prijs af krijgen...of je gebruikt een kortingsbon van internet oid.
vaak kan je er ook wel voor zorgen dat je geen verzendkosten hoeft te betalen ofzo

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is niet in het leven gebracht voor 'welke moet ik nemen?'-vragen!
Vragen zoals 'welke processor is sneller?' of 'zal ik laptop x of laptop y kopen?' zijn dus niet gewenst en worden verwijderd!