Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
hij zou toch ergens eind juli komen?whiteguy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:11:
[...]
Het blijft voor een product wat al bijna in de schappen moet liggen angstvallig stil iig...
Verwijderd
Nee einde van het jaar en dat is niet eens zeker of dat ook in Europa zo zou zijn.
Voor de US staat de release date op Q4 2007 dus ongeveer november prolly.
Mijn vermoeden wordt gesterkt door dingen die ik erover lees:
http://www.eeeuser.com/
Met name:
http://www.eeeuser.com/20...-more-expensive-than-199/
http://www.eeeuser.com/20...le-sooner-for-more-money/
Ik denk persoonlijk dat het ding met 7" in NL echt niet voor onder de 300 euro te krijgen zal zijn.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja, het lijkt mij ook het enige waar ze op kunnen verdienen met zo'n totaalprijs. De doorsnee consument zal zich meer geheugen laten aanpraten (van Asus uiteraard), waardoor die marge alsnog gepakt wordt.0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:58:
het lijkt erop dat de "kale" versie inderdaad 199,- kost, maar niet verkrijgbaar is en je een versie met geheugen moet kopen (4GB) waarvan de meerprijs bijna 100,- is? daar zal asus wel op verdienen of niet?
Importeren, das toch niet moeilijkExirion schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 07:36:
Ik denk persoonlijk dat het ding met 7" in NL echt niet voor onder de 300 euro te krijgen zal zijn.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
4GB geheugen op zo'n laptop? Denk niet dat je dat echt gaat gebruiken.0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:58:
het lijkt erop dat de "kale" versie inderdaad 199,- kost, maar niet verkrijgbaar is en je een versie met geheugen moet kopen (4GB) waarvan de meerprijs bijna 100,- is? daar zal asus wel op verdienen of niet?
1GB zal al wel genoeg zijn.
Die 10" lijkt me trouwens een erg leuk laptopje. Als die zo goedkoop wordt ga ik hem ook wel kopen.
Vergeet niet dat daar je OS + al je persoonlijke bestanden op moeten staan natuurlijk.-DG- schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:01:
[...]
4GB geheugen op zo'n laptop? Denk niet dat je dat echt gaat gebruiken.![]()
1GB zal al wel genoeg zijn.
Ik weet wel dat het dingen een flash schijf heeft in plaats van een gewone HD, maar dat noem je nog steeds niet het geheugen.
[ Voor 66% gewijzigd door -DG- op 22-06-2007 11:14 ]
bijvoorbeeld
kaal systeem (7"+2GB) €199
2 GB extra opslag = €75
6 GB extra opslag = €150
14 GB extra opslag = €250
-------------------------------------------+
7"met 4 GB = €274
waarschijnlijk gaan de meeste tweakers voor 8 GB (just to make shure) dus die betalen dan €349
en dit is waarschijnlijk excl. BTW
dit is puur speculatie natuurlijk maar dit lijkt mij het meest waarschijnlijk....
de 10"is gewoon zelfde maar dan basis 299 excl.
【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】
BTW en invoerheffingen.....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
CLB schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:01:
Importeren heh![]()
Laten we zeggen 299,- dollar (voor de versie met 8GB flash)
naja dat is dus 220,- euro + 20% maakt 275,-, daarvoor importeer ik 'm wel hoor
Hoe kun je iemand fucken.. Door te zeggen: Ik heb al 'n Asus Eee PC701
idd, en ik ga (volgens die berekening) geen 75 euro betalen voor een 2GB CF-kaartje... zo'n ding regel ik zelf wel0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:11:
als ik dat zo zie gaan toch de meeste mensen voor de goedkoopste en hangen er voor 100 eu een externe HD aan van 500gig ofzo?
Maar zoals iemand anders al aangaf, ik ga zo langzamerhand ook een beetje vermoeden dat de goedkoopste nooit in de buurt gaat komen van 199 euro consumentenprijs, Althans niet in Europa.
Als ik er even op los fantaseer, dan zie ik mij met dit ding op de bank zitten, terwijl ik mijn bestanden op mijn NAS benader via de wireless verbinding. Ideaal.0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:11:
als ik dat zo zie gaan toch de meeste mensen voor de goedkoopste en hangen er voor 100 eu een externe HD aan van 500gig ofzo?
ik ben alleen bang gezien de berichtgevingen dat er in nederland alleen de duurdere varianten verkrijgbaar zijn, dus dat we vast zitten aan de grotere geheugen versies...dit zou knap vervelend zijn, aangezien ik hier NIET op zit te wachten...ik wil dat ding juist omdat ie goedkoop is, niet dat ik er voor 200 eu aan geheugenupgrades op kan moet gooien...
USB GPS'je eraan .. Audio naar Audio-IN van radio ..
(dus navigaie, MP3, DivX filmpje pakken, etc ...)
Ik zie wel perspectieven met zo'n ding !!
Ff langs de HotSpots voor de mail-updates via WiFi ..
Hebbe !!
Verwijderd
in je auto inbouwen of op de bijrijders stoel?flubke01250 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:46:
Zal deze eee niet heel grappig kunnen gaan dienen als CAR-PC ??
USB GPS'je eraan .. Audio naar Audio-IN van radio ..
(dus navigaie, MP3, DivX filmpje pakken, etc ...)
Ik zie wel perspectieven met zo'n ding !!
Ff langs de HotSpots voor de mail-updates via WiFi ..
Hebbe !!
Verwijderd
The low-cost Asus ultra-mobile that became the sensation of this year's Computex trade show is to go on sale in Britain within a few weeks for around £199, the company has confirmed.
Blijven speculaties, maar 199 Britse ponden = 295.857 Euro
volledige tekst
Ik denk niet dat je zo makkelijk geheugen kan upgraden als het ding eenmaal uit de fabriek komt rollen (ik hoophet wel maar denk het niet). Zo wel dan ga ik er als de prijs daar goed voor is (en er is nu al een 1GB sd kaartje voor 9 euro) dat ding helemaal volproppen met geheugen...
Maar nogmaals ze zullen het geheugen wel in een speciale formfactor drukken of een speciale nergens op lijkende aansluiting hebben.
Weer allemaal speculatie maar niet ondenkbaar, is weet niet of er een standaard is voor sit soort dingen maar ik dacht het niet...
Ik wil niemand zijn feestje bederven maar de kans dat je een 7" 2GB versie koopt voor het minimale bedrag en die dan zelf upgrade naar een 8 of zelfs 16 GB versie in een handomdraai voor een paar knaken is denk ik ee utopie...
Nogmaals ik hoop dat ik ongelijk heb maar Asus moet toch ook ergens winst draaien op dat ding en dat kan alleen als ze er 1 veel verkopen 2 goed mee kunnen adverteren (vanaf 199 (en dan heel klein voor 2GB excl BTW.) 3 er vanuit kunnen gaan dat iedereen een andere versie koopt dan de goedkoopste versie daar draaien ze geen winst op.
Dit artikel is ook al van 13 juni dus ze wisten toen evenveel als wij en vertalen de prijs van $199 gewoon naar 199 pond (net als wij $199 naar €199 vertalen (niet helemaal ongegrond)). Ik wil graag wat meer info van Asus we worden "geil" gemaakt en dan niet met info over de brug komen...Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:06:
Van een Engelse site(www.pcw.co.uk):
The low-cost Asus ultra-mobile that became the sensation of this year's Computex trade show is to go on sale in Britain within a few weeks for around £199, the company has confirmed.
Blijven speculaties, maar 199 Britse ponden = 295.857 Euro
volledige tekst
Ik snap dat dat marketing strategie is maar ik vind het wel vervelend
Het is nu gewoon gissen naar de prijs. Hopelijk komen ze wel over een tijdje over de brug met die info.4play schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:00:
[...]
Dit artikel is ook al van 13 juni dus ze wisten toen evenveel als wij en vertalen de prijs van $199 gewoon naar 199 pond (net als wij $199 naar €199 vertalen (niet helemaal ongegrond)). Ik wil graag wat meer info van Asus we worden "geil" gemaakt en dan niet met info over de brug komen...
Ik snap dat dat marketing strategie is maar ik vind het wel vervelend
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
het gebrek aan info vind ik stuitend...
Misschien doet Asus wel met opzet vaag, om zo reacties van het publiek los te krijgen. Zij zullen ook wel de fora volgen en zien wat er onder potentiele kopers leeft en hoe men dat kan vertalen in een beter product.4play schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:18:
het gebrek aan info vind ik stuitend...
Verwijderd
zou best eens kunnenRoamor schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:53:
[...]
Misschien doet Asus wel met opzet vaag, om zo reacties van het publiek los te krijgen. Zij zullen ook wel de fora volgen en zien wat er onder potentiele kopers leeft en hoe men dat kan vertalen in een beter product.
Verwijderd
Waar is "hier"? Nederland, of gaat het over heel europa... Zou toch best zo'n eee 701 willen hebben. Importeren vanuit GB of Duitsland zie ik nog wel zitten, maar vanuit China / Amerika...Roamor schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:10:
Ik las net in de Automatiseringsgids dat een vertegenwoordiger van Asus de prijs tussen de 200 en 600 euro schat, en dat alleen de 10 inch versie hierheen zal komen. Nogal ruime marge imho.
Daar heb ik dan weer minder moeite mee of je nu iets laat opsturen uit België of uit canada maakt toch helemaal niets uit... (voor mij dan)Alex Picard schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:38:
[...]
Waar is "hier"? Nederland, of gaat het over heel europa... Zou toch best zo'n eee 701 willen hebben. Importeren vanuit GB of Duitsland zie ik nog wel zitten, maar vanuit China / Amerika...
Verwijderd
Ik ben niet van het laten overkomen uit het buitenland, maar bij zo een 'klein' bedrag4play schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:49:
[...]
Daar heb ik dan weer minder moeite mee of je nu iets laat opsturen uit België of uit canada maakt toch helemaal niets uit... (voor mij dan)
Voor mij ook! En die Chinezen zijn nog simpeler ook dan die moeilijke UK'ers4play schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:49:
[...]
Daar heb ik dan weer minder moeite mee of je nu iets laat opsturen uit België of uit canada maakt toch helemaal niets uit... (voor mij dan)
Ik blijf erbij hoor, dat ik 'm gewoon importeer vanuit de VS (dat zal 't waarschijnlijk worden)
De Microsoft Zune kwam net uit, had 'm al gepreorderd via eBay (m'n eerste aankoop) en hij werd 11 november ofzo gelaunched, had 'm keurig 'n paar dagen later binnen! Ben ik nu weer van plan! Super!
3 maanden later was die ook via Nederlandse kanalen te krijgen voor zo'n 50,- minder dan dat ik ervoor betaald had... Boeiend? Nee voor mij niet, had er wel 3 maanden plezier van, dus dat doe k graag!
Nog even nagekeken; het artikel citeert de Nederlandse woordvoerder en het betreft de Benelux. Eind Augustus is de verwachte introductie.Alex Picard schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:38:
[...]
Waar is "hier"? Nederland, of gaat het over heel europa... Zou toch best zo'n eee 701 willen hebben. Importeren vanuit GB of Duitsland zie ik nog wel zitten, maar vanuit China / Amerika...
Maar wat de Asus zo bijzonder maakt, is de lage prijs voor een ultramobiele laptop. Een 15 inch is standaard en daarom redelijk goedkoop te maken. Verwacht voor die prijs dan wel een zwaar geval dat warm zal worden.terracide schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:46:
ik zag gisteren in een "blaadje" een laptop met 15,1 "scherm en 60GB hd voor 399 euro. Als ASUS het richting die prijs drukt gaan niet zoveel mensen dat doen ben ik bang.
12 inch en lager is meestal een veelvoud duurder, omdat de componenten in een veel kleinere behuizing moet passen. De prijs is denk ik het enige waarin deze twee ongeveer gelijkhebben, verder zal het een wereld van verschil zijn.
Als die EEE een succes moet worden moeten ze d'r heel veel van verkopen. Als men dan alsnog gewoon een 15.4" gaat aanschaffen dan kan de eee niet echt een succes worden.
Wij tweakers willen persee deze omdat het klein is en sexy enzo maar de gewone man die een eee koopt zal eerder een 15.4"kopen want die heb alles meer (meer HD meer scherm wel een dvd speler enz wel windows XP).
Ik hoopte eingelijk dat de EEE een succesje gaat worden zodat er veel mensen actief software voor gaan maken. Zo kan linux ook gelijk een flike duw krijgen en zien mensen ook eens de voordelen van een andere OS als dat eeuwige windows.
Ik heb mijn plan al klaar, er gaan wat emulators op een Doom/Quake (1, 2 of 3) voor linux en wat open source programma's. Daarna wacht ik op de eerste hacks
[edit]
Ik vond op het forum van eeeuser.com een knappe kerel die een plaatje had bekeken en dacht...
Fn+1 : Eject SD
Fn+Esc : Toggle Backlight
Fn+~ : Toggle VGA port
Fn+F1 : Brightness Up
Fn+F2 : Brightness Down
Fn+F3 : Sleep System
Fn+F4 : Sleep "HD"
Fn+F5 : Volume Up
Fn+F6 : Volume Down
Fn+F7 : Mute
Fn+F8 : Toggle Wireless Lan
Fn+F9 : Toggle Antenna(s) or Transmitters ??
Fn+F10 : Toggle Bluetooth
die wijsheid heeft hij van dit plaatjes http://www.hothardware.com/articleimages/item981/big_a4.jpg
Bluetooth???
[ Voor 24% gewijzigd door 4play op 26-06-2007 12:42 ]
Verwacht je dat er veel te hacken valt dan? Er draait een normale processor in, dus elk x86 programma zal hier ook op kunnen draaien.4play schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:37:
Ik heb mijn plan al klaar, er gaan wat emulators op een Doom/Quake (1, 2 of 3) voor linux en wat open source programma's. Daarna wacht ik op de eerste hacks
en de tobo's die erop zitten zullen ook wel van die standaard dingetjes zijn die voor alles en niets gebruikt worden.
maar vind die eerste ook wel mooi...eject SD? tis geen cdrom ofzo waar de tray naar buiten komt en je de SD eruit kan hale? gaat een wereld voor me open als ik hier over nadenk
EDIT: maybe beetje vroeg maar is een poll wie de zwarte of witte gaat halen een leuk idee?
persoonlijk zou ik voor de zwarte gaan (ondanks ik de witte mooier vind) vanwege de zwarte randen om het scherm, in de hoop dat die minder opvallen)
[ Voor 24% gewijzigd door j0rDy op 26-06-2007 13:35 ]
Dat zijn allemaal geen hacks. Dat is gewoon overclocken en dingen als geheugen vervangen enz.4play schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:28:
overklock hacks, geheugen hacks enz enz er moet toch me te stoeien zijn neem ik aan kijken of je de pro6or hoger kan krijgen kijken of je meer geheugen kan aanbrnegen (werk of opslag geheugen) enz enz
Overigens draait windows er ook op.
pro6or
Ik denk dat je dat moet vergelijken met het 'Veilig verwijderen' van Windows. Als je die kaart er zomaar uit drukt, slaat het systeem compleet vast denk ik.0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:30:
maar vind die eerste ook wel mooi...eject SD? tis geen cdrom ofzo waar de tray naar buiten komt en je de SD eruit kan hale? gaat een wereld voor me open als ik hier over nadenk
Met hem boven mij. Bij hacks dacht ik namelijk aan de hacks die toegepast worden op apparaten die veel meer kunnen dan hun fabrikanten hun laten doen. De Xbox bijvoorbeeld (XBMC4play schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:28:
overklock hacks, geheugen hacks enz enz er moet toch me te stoeien zijn neem ik aan kijken of je de pro6or hoger kan krijgen kijken of je meer geheugen kan aanbrnegen (werk of opslag geheugen) enz enz
[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 26-06-2007 14:07 ]
gast, dit is een gadget om in de trein of op het strand of whatever te internetten/mailen/tekstverwerken etc. Die ga je toch niet overklokken of hacken?4play schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:28:

Sowieso nog wachten of ie hier uberhaupt komt en wat de prijs wordt. Ik zou nog niet te enthousiast plannen gaan maken
[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 26-06-2007 14:46 ]
en over die remove SD had ik nog niet nagedacht (vergete dat er een OS op stond)
Nee daar houden tweakers van zich nogal aan helemaal die gasten die overal linux op willen draaien... Die willen er zowiezo mee pielen...Palomar schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:42:
[...]
gast, dit is een gadget om in de trein of op het strand of whatever te internetten/mailen/tekstverwerken etc. Die ga je toch niet overklokken of hacken?
Er draait al linux op deze machine. Valt dus weinig eer meer aan te behalen4play schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:01:
[...]
Nee daar houden tweakers van zich nogal aan helemaal die gasten die overal linux op willen draaien... Die willen er zowiezo mee pielen...
Eigenlijk is dat een belachelijke prijs voor een laptop zonder harddisk en een mierig 7" scherm en een 900Mhz cpu.0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:24:
persoonlijk ben ik al niet meer geinteresseerd als ie meer dan 299,- gaat kosten...
....
Dat is toch niet waar het om gaat? Het gaat erom om bewust keuzes te maken en niet te vergeten wat je eigenlijk koopt. 300 euro is de goedkoopste laptop dan, maar wel heel erg beperkt.
Ik vind het ook een super sexy ding, maar mijn punt is dat dat ding gewoon die 199 dollar moet kosten en niet ineens veel meer. Als Asus hem de 299 dollar laptop had genoemd was de marketing hype een stuk minder. Ze moet gewoon waarmaken wat ze beloven. En ik wil best 40 euro meer betalen voor 2 GB meer, conform marktprijs. Maar gekker dan dat moet het niet zijn.
Verwijderd
Er is geen laptop die zo compact is, je betaald bij deze laptop puur voor mobiliteit.
( whisfull thinkin - misschien past er wel een 1,8" HD in ... en is het flash geheugen zo'n module, van 2/4/8/16 GB )
maar voor we hem open hebben liggen weten we het niet

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 26-06-2007 21:00 ]
true...daarom mag ik hopen dat de prijs ZEKER onder 299,- blijft willen ze dit apparaatje succesvol laten worden...terracide schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:28:
[...]
Eigenlijk is dat een belachelijke prijs voor een laptop zonder harddisk en een mierig 7" scherm en een 900Mhz cpu.
Vergeet ik heus niet hoor, vind 'n prijs tot zo'n 300,- nog wel schappelijk moet ik zeggen!terracide schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:53:
[...]
Dat is toch niet waar het om gaat? Het gaat erom om bewust keuzes te maken en niet te vergeten wat je eigenlijk koopt.
M'n PDA kan veel minder en kost zo'n 480,- voor 'n losse unit, dat is pas hoog en dat koop ik ook
Maar wel 'n laptop en geen PDA/ organizer of wat dan ook! Dus wat dat betreft: functies zat300 euro is de goedkoopste laptop dan, maar wel heel erg beperkt.
Dan zou dit een ideaal ding zijn om ook nog even in de tuin tv te kijken.
299 voor de 7"Precio asequible de lanzamiento
Shih también indicó que ASUS planea comenzar el envío de las unidades en julio o agosto, con el objetivo de alcanzar las 200.000 unidades vendidas este año. Entre tanta expectación del público, los Eee PC llegarán al mercado a un precio extremadamente competitivo alrededor de los 299€ para las unidades de 7’’, y unos 499€ para la versión de 10’’
499 voor de 10"
Geloof je het niet of is jou spaans wel goed http://es.asus.com/news_show.aspx?id=7465 maar er komt dus een 7" in europa vnauti spanje kan de sint em zo voor je meenemen.
Op nl.asus.com is nog niets te vinden over de EEE PC.
Gevonden via eeeuser.com
Ik zie zoiets meer als 'n gadget en aangezien ik wel van gadgets houd, is de keuze snel gemaakt!
Ga wel eerst eBay afspeuren of die toevallig niet voor iets minder te koop is, blijf 'n Nederlander
De 7 incher zou 'n scherm van 800x480 hebben volgens sommige GoTters-DG- schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:59:
Is de resolutie van beide notebooks eigenlijk al bekend?
@ 0uTsIdEr84: Je haalt 'n paar dingen door de war...
Hij zou eerst 199 dollar zijn, dat wordt volgens die site in Europa 299 euro!
Ook heb jij 't over 'n 10 inch versie en de geschatte prijs van de 7 incher was dus 199 dollar
Dus hoe jij aan 'n 10 incher komt van 299 euro begrijp ik al helemaal niet! (net als dit stukje tekst)
[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 27-06-2007 12:50 . Reden: wrong numbers ]
De simpele rekensom is dan $299 = €299 dus daarom dacht iedereen dat de 10" vanaf 300 zou zijn natuurlijk was dat met 4 GB maartoch.. ik vind 500 wel iets teveel van het goede dan maar een 15.4" voor €600
Maar toch blijft dat 299 voor een 7" ook wel lokken.
Eerst maar eens revieuws en naakte plaatjes zien van dat ding... maar een 10"versie ga ik niet kopen...
'Around' 299€ zegt nog steeds niks... Maar het is iig wel fors meer dan 199 euro.Shih also indicated that ASUS glides to begin the shipment of the units in July or August, with the objective to reach the 200,000 sold units this year. Between as much sense of expectancy of the public, Eee PC will arrive at the market to an extremely competitive price around 299€ for the units of 7’’, and 499€ for the version of 10’’.
Nu ik er bij nadenk, is die 199 euro/dollar eigenlijk ooit door Asus zelf genoemd als consumentenprijs? Of is dat door speculaties van nieuwssites ontstaan? Enige wat ik kan terugvinden in een nieuwsbericht op t.net is:
Voor ontwikkelingslanden is natuurlijk een heel andere prijs dan voor westerse consumenten...Intel en Asustek hebben vandaag bevestigd dit jaar samen met een laptop van 200 dollar te komen voor educatieve doeleinden in ontwikkelingslanden.
@Palomar: die 199,- dollar is inderdaad bevestigd...maar niet of deze ook voor de westerse consument gelijk zou zijn...dus het blijft gokken...
echter moet ik hard nadenken of ik er een wil voor 299,- die 10" valt zoiezo al af (grootte maakt mij niet heel veel uit, dus zou ik voor betere specs gaan)
iemand heeft daar iets gelezen in de Taipei Times en dat verer uitgezocht.
De disk schijnt een intel solit state disk te zijn van 2 tm 40 GB
The 7-inch panels for the notebook computers will be sourced from AU Optronics Corp (� �� �光電), it added.
Dat is nog eens handige info
hij heb ook een PDFje opgeduikeld van dat scherm.
http://www.mt-system.ru/p...c4ef9a6d53ca9ff1dc103.pdf
dat geeft wel wat info over het scherm denk ik
Verwijderd
Het zijn dus goede schermen, maar ze gaan erg snel kapot of hebben rare problemen (controllers die regelmatig crashen of bepaalde input niet goed aankunnen). Ik heb toen gesproken met de mensen daar in Hong Kong of weet ik waar, maar die konden je ook niet echt helpen.
Ik heb ze toen met een scherm wat ik had waarvan de controller raar deed de serienummers gemaild, ik heb toen de datasheets wel gekregen (wat gunstig was), maar ze konden het probleem ook niet echt verhelpen. Ze gaven aan dat het een productiefout was in die serie en dat het bijna niet gefixed kon worden.
Uiteindelijk heb ik het probleem wel kunnen fixen maar een maand later ging er weer een ander onderdeel op het scherm kapot dus dat schoot niet hard op.
----
Led backlight, das wel nice
http://www.palm.com/us/pr...ompanion/foleo/index.html
10 inch voor $499
Draait Linux.
http://www.infosyncworld.com/news/n/8049.html
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 14:06 ]
Lijkt me geen concurrentie. Is een hele andere markt, is duurder, kan minder en is voornamelijk bedoeld om gebruikt te worden met een pda.Philflow schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:56:
'Soort concurrentie' voor de Asus eee:
http://www.palm.com/us/pr...ompanion/foleo/index.html
10 inch voor $499
Draait Linux.
http://www.infosyncworld.com/news/n/8049.html
De Foleo lijkt op een kleine laptop maar Palm waakt ervoor het systeem als zodanig te bestempelen. Bij de presentatie maakte Palm-oprichter Jeff Hawkings bijvoorbeeld al bekend dat de Foleo geen pdf- en ppt-bestanden kan creëren, geen dvd-speler huisvest en te langzaam is om video in een browser af te spelen.
De Foleo is er voor de onwetende zakenman die veel reist en realiseert dat hij zijn laptop primair maar voor drie dingen gebruikt: e-mail, surfen op het web en Office.
Misschien toch meer dan je denkt. Allebei 10 inch, allebei rond de kilo, allebei uitgekleed qua functionaliteit. Vooral bedoeld voor internet en email. en $499= 344 euro. Ik moet nog zien wat de Asus 10 inch gaat kosten.Alex Picard schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:29:
[...]
Lijkt me geen concurrentie. Is een hele andere markt, is duurder, kan minder en is voornamelijk bedoeld om gebruikt te worden met een pda.
Die genoemde prijs van 199 dollar is meer een marketing stunt.
Anyway, voor mij zijn het concurrenten want ik zoek een mobiel surfijzer met emailfunctionailiteit en toetsenbord. Voor <500 euro.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 15:57 ]
Sorry, maar de asus eee pc 701 kan desktop applicaties draaien, inclusiefPhilflow schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:40:
[...]
... allebei uitgekleed qua functionaliteit. ...
open office, firefox, media player, etc. Zelfs windows XP (!) kun je er op draaien. De processor mag dan niet supersnel zijn (relatief gezien), maar is wel volledig x86 compatible.

Hopelijk rond de 200 Euro
Het zal wel hoger uitvallen natuurlijk, die prijs te mooi om waar te zijn.