Toon posts:

[Exchange 2003] Kiezen van welk mailadres je mail verstuurd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Is het ook mogelijk om vanuit outlook 2003 te kiezen van welk mailadres je een email verstuurd, ik weet dat dit mogelijk is als je bv. meerdere POP3 acounts aanmaakt maar nu is het alleen het geval dat alles via een Exchange (Exchange 2003 op een Windows Server 2003 Standaard) server verstuuurd wordt en daar is het niet mogelijk om meerdere accounts aan te maken.

Bvd

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je user "Send As" rechten geven op de andere mailbox op je exchange server.
Mail verzenden namens een andere gebruiker in Outlook

Pvouput live

Verwijderd

maak een delegate? op het adres vanwaar je wilt versturen.

vb:
receptie: Jannie
directeur: Ferry
Jannie moet uit naam van Ferry kunnen sturen. Maak bij Ferry een delegate (Jannie) aan in tools > opties // tabblad: gemachtigden/delegates.
Bij Jannie in outlook weergave: van/from veld weergeven en dan kan zie uit naam van Ferry versturen.

Ik weet niet of dit precies is wat je zoekt maar vast een alternatief

---------------------------------------------------------------------------
O-)
Edit >> Anders een extra profiel aanmaken: start > instellingen > configuratiescherm > email > profielen > rondje zetten op profiel kiezen > nieuw profiel aanmaken met ander email adres.

Als je nu outlook start moet die met een popup komen waar je een profiel kan kiezen. kies de gewenste en je zit in een andere mail box

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met de info uit de vorige posts ben ik eruit gekomen eigenlijk vrij makkelijk nu zit ik eigenlijk weer met een probleem want met een bepaald mailadres krijg ik het net voor elkaar. Het zit als volgt:

gebruiker Kees met mailadres kees@gnu.nl wil mail kunnen versturen met het mailadres kees@nug.nl wat een distrubutiegroep is. Ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik kom er echt niet uit. Het vreemde is dat het me al wel een keertje gelukt is met een ander mailadres wat ook een distrubutie groep is dus ik dacht ik kopieer die rechten gewoon een op een en dan zou het moeten werken maar niet dus. Het volgende heb ik geprobeerd.

bij distrubutiegroep kees@nug.nl de gebruiker kees toegevoegd en hem send as rechten gegeven en hem ook gelijk member gemaakt van het mailadres. De mail die daarna toe wordt gestuurd komt ook gewoon binnen zowel intern als extern dus dat gaat allemaal goed alleen het versturen van mail vanaf distrubutiegroep kees@nug.nl lukt niet dus ik dacht dat het aan de smtp licht maar is ook zo goed als uitgesloten want die staat ook gewoon zoals bij het mailadres waarmee het al wel gelukt is en ik heb ook bij de recipient het smtp adres toegvoegd alleen dit heeft nog steeds niet het gewenst resultaat.

Eigenlijk heb ik gewoon geen flauw idee waarom het niet lukt, iemand een idee?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
wrong post

[ Voor 98% gewijzigd door Rolfie op 27-06-2007 11:00 ]