Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mail verzenden namens een andere gebruiker in Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 13.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb even een vraag over het verzenden van e-mail met Outlook, namens een andere gebruiker.
Het betreft Outlook met accounts op een Exchange Server.
In Outlook van de persoon namens wie ik een mailtje wil verzenden, heb ik de andere gebruiker gemachtigd, en van daaruit kan ik door het gebruik van de regel / het veld VAN de gebruikersnaam selecteren van de andere gebruiker namens wie ik wil verzenden.
Echter, als het mailtje dan bij de ontvanger binnenkomt, staat in de naam van afzender: <Naam gebruiker A> namens <Naam gebruikerB>.

Weet iemand misschien hoe ik kan instellen dat dat "namens....." er niet meer bij komt te staan, maar dat als afzender alleen de naam van degene namens wie ik wil versturen?

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 15:55 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Moe je FF aan je systeembeheerder vragen of zij gebruiker A send as rechten wil geven op gebruiker B

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:44:
Moe je FF aan je systeembeheerder vragen of zij gebruiker A send as rechten wil geven op gebruiker B
Die rechten heet de TS zichzelf al gegeven via de outlook client van de betreffende personen. Zover ik weet is er geen gemakkelijke manier (behalve de mailbox openen) om de melding van/namens te veranderen.

*edit* na het nog eens lezen ben ik confused.
In Outlook van de persoon namens wie ik een mailtje wil verzenden, heb ik de andere gebruiker gemachtigd, en van daaruit kan ik door het gebruik van de regel / het veld VAN de gebruikersnaam selecteren van de andere gebruiker namens wie ik wil verzenden.
Hoe heb je de rechten nu precies toegepast en vanuit welke mailbox mail je ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 18:59 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:44:
lees de draad voordat je blaat en zo...

@ts, is volgens mij niet mogelijk, je zal zoals Misser aangeeft dan echt de mailbox van die gebruiker meoten openen.

En compleet offtopic, maar er zijn andere mailservers die het wel kunnen ;)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Telnet @ port 25 kan een hoop ja *grijns*

• Gert22
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
rac-on schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:58:
[...]

lees de draad voordat je blaat en zo...

@ts, is volgens mij niet mogelijk, je zal zoals Misser aangeeft dan echt de mailbox van die gebruiker meoten openen.

En toch heeft Brahiewahiewa volgens mij gelijk. Op mijn werk hebben we een vergelijkbaar probleem gehad wat inderdaad door de exchanebeheerders is opgelost door send as rechten te verlenen.

Volgens mij is de exchangebeheerders vragen dit in te stellen de enige optie voor TS
Of, als hij zelf de beheerder is:
http://support.microsoft.com/?kbid=281208

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

rac-on schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:58:
[...]lees de draad voordat je blaat en zo...
Ik zou daar aan toe willen voegen: "Zorg dat je weet waarover je praat, voordat je blaat"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Rac-On
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:41:
[...]
Ik zou daar aan toe willen voegen: "Zorg dat je weet waarover je praat, voordat je blaat"
ik weet waarover ik praat, ik beheer hier op kantoor een exchange server voor zo'n 200 man. Wat mij opvalt is dat de topic starter aangeeft "heb ik de andere gebruiker gemachtigd" oftewel: send as rechten gegeven, en dat jij vervolgens blind roept " A send as rechten wil geven op gebruiker B" wat hij *dus al gedaan heeft*...

Ik heb het hier op kantoor nog even geprobeerd, en ik heb mezelf op onze exchange server alle rechten gegeven die er maar te bedenken zijn op een ander account, en nog staat er dat "on behave of". Wellicht is dit verschillend per exchange versie oid???

Verwijderd

Ik zit met ongeveer met het zelfde probleem.

Want ik heb geprobeert met exchange server die send as rechten in te stellen.

Maar is niet mogelijk dat ik onder een naam van een andere gebruiker mail kan versturen. Dat er niet bij staat gebruiker A namens Gebruiker B

Kan het mogelijk zijn dat outlook deze melding genereerd ??/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 09:43 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

rac-on schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:31:
[...]ik weet waarover ik praat, ik beheer hier op kantoor een exchange server voor zo'n 200 man. Wat mij opvalt is dat de topic starter aangeeft "heb ik de andere gebruiker gemachtigd" oftewel: send as rechten gegeven, en dat jij vervolgens blind roept " A send as rechten wil geven op gebruiker B" wat hij *dus al gedaan heeft*...
Nee, je weet niet waarover je praat. Een eindgebruiker kan alleen maar het Send on Behalf recht uitdelen. Het Send As recht kan alleen door Administrators toegekend worden en dat moet in ADUC; niet in de Outlook client.
Ik heb het hier op kantoor nog even geprobeerd, en ik heb mezelf op onze exchange server alle rechten gegeven die er maar te bedenken zijn op een ander account, en nog staat er dat "on behave of". Wellicht is dit verschillend per exchange versie oid???
Over het lezen van de draad gesproken: de link die Gert22 geeft, legt keurig uit hoe je het Send As recht geeft voor verschillende versies van Exchange

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Eindelijk is gelukt naar een reboot van de DC is de send as Optie verwerkt :)

Mvg

• Rac-On
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:45:
[...]
Nee, je weet niet waarover je praat. Een eindgebruiker kan alleen maar het Send on Behalf recht uitdelen. Het Send As recht kan alleen door Administrators toegekend worden en dat moet in ADUC; niet in de Outlook client.
[...]
Over het lezen van de draad gesproken: de link die Gert22 geeft, legt keurig uit hoe je het Send As recht geeft voor verschillende versies van Exchange
je hebt een gelijk en ook een beetje ongelijk:
er zit inderdaad een verschil tussen "send as" en "send on behalf". Dit wist ik niet, dus thanx voor de tip!
Daarnaast kan je als admin gelukkig wel send on behalf rechten geven, namelijk in je ADUC naar het account -> properties -> exchange general -> delivery options -> Send on behalf
jij gelijk, ik ook klein beetje gelijk en bij deze excuus voor eerste post , bijltje begraven??

@SmKes: je hebt toch niet serieus de DC gereboot als in "start -> afsluiten -> opnieuw opstarten" ???

Verwijderd

rac-on schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:58:
[...]

je hebt een gelijk en ook een beetje ongelijk:
er zit inderdaad een verschil tussen "send as" en "send on behalf". Dit wist ik niet, dus thanx voor de tip!
Daarnaast kan je als admin gelukkig wel send on behalf rechten geven, namelijk in je ADUC naar het account -> properties -> exchange general -> delivery options -> Send on behalf
jij gelijk, ik ook klein beetje gelijk en bij deze excuus voor eerste post , bijltje begraven??

@SmKes: je hebt toch niet serieus de DC gereboot als in "start -> afsluiten -> opnieuw opstarten" ???
@Rac-aan : nee niet serieus Roflmoa dat kan ik niet maken heb even gewacht tot actief was :).

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Mijn excuses dat ik reageer op dit toch wel redelijk stoffige topic, maar ik heb een vraag die hier perfect past.

Ik heb hetzelfde probleem als de TS, ik wil van de "Namens" of "Send on Behalf" af...

Is er inderdaad een apart recht dat "Send As" heet? ik kan het namelijk nergens vinden (Exchange 2003), en is het nou wel of niet nodig de DC te rebooten (ik volg niet helemaal of het nou wel of niet gedaan is, gezien de latere replies)... Alvast bedankt!

edit: Owke, ik was weer te voorbarig, even zoeken op Technet en ik heb Send As (Exchange System Manager-> Server Properties -> tabblad security) gevonden... Het blijkt echter dat "Send on Behalf" niet eens mogelijk zou zijn zonder "Send As"... Het probleem blijft dus bestaan...

[ Voor 27% gewijzigd door Freggel_United op 24-11-2005 11:29 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

Is het niet mogelijk die postbus zeg maar toe te voegen van de geen waar namens je wil Emailen
mischien dat het dan werkt is het probeeren waard mischien dat je dan meer rechten hebt als het op mailen aan komt omdat hij je dan ziet als eigenaar van de postbus..

ik weet niet of dit de oplossing is...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Ik heb hier op kantoor ook al mee lopen stoeien maar ik krijg het niet weg. Echter zie ik wel het volgende:

1. Mailen namens een andere exchange gebruiker naar een derde exchange gebruiker resulteert in het from adres: "<naam user> namens <naam user>"
2. Mailen namens een andere exchange gebruiker naar een internet e-mail adres resulteert in een correct from adres.

Ik heb al vaak met de send on behalf en ownership rechten zitten rommelen maar ik ben er nooit uitgekomen.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Maar heb je dan ook de postbus bij je zelf toegevoegt daar ben ik benieuwt naar mischien dat je dan nieuwe rechten krijgt waar je normaal niet over beschikt.

En als het via de exchange server werkt zo als je beschijft moet het toevoegen van die extra postbus geen probleem geven (synchronisatie)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:44:
Maar heb je dan ook de postbus bij je zelf toegevoegt daar ben ik benieuwt naar mischien dat je dan nieuwe rechten krijgt waar je normaal niet over beschikt.

En als het via de exchange server werkt zo als je beschijft moet het toevoegen van die extra postbus geen probleem geven (synchronisatie)
Het toevoegen van degene wie je als verzendadres wil gebruiken werkt in ieder geval niet. Ik heb de volledige rechten van een mailbox van een collega overgenomen, maar zonder send on behalf kan ik niet namens hem zenden of reageren, en als send on behalf aanstaat krijg ik dus keurig (Zowel intern als extern) van Ik@bedrijf namens collega@bedrijf... en die eerste twee zijn nou net niet wat ik wil... alleen collega@bedrijf moet overblijven...

lastig :) maar we geven niet op...

By each crime and every kindness, we birth our future

• Jp2x
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-07-2023
Als domain admin lukt het wel, dus het ligt ergens aan een rechten probleem,

Machtigingen voor 'Verzenden als' en 'Verzenden namens' in Exchange 2000 Server en Exchange Server 2003

Machtigingen verlenen voor 'Verzenden als'
Als u een gebruiker machtigingen verleent voor 'Verzenden als' voor een postbus van een andere gebruiker, kan de Gemachtigde gebruiker e-mailberichten verzenden als de Postbuseigenaar. Het vak Van wordt in deze berichten weergegeven als:
Van: Postbuseigenaar
U gaat als volgt te werk om een gebruiker machtigingen te verlenen voor 'Verzenden als': 1. Klik op een Exchange-computer op Start, wijs Programma's aan, wijs Microsoft Exchange aan en klik op Active Directory: gebruikers en computers.
2. Klik op Advanced functions in het menu Beeld.
3. Vouw Gebruikers uit, klik met de rechtermuisknop op het object Postbuseigenaar waaraan u de machtiging wilt verlenen en kies Eigenschappen.
4. Open het tabblad Beveiliging en klik op Geavanceerd.
5. Klik in het dialoogvenster Toegangsinstellingen voor Postbuseigenaar op Toevoegen.
6. Klik in het dialoogvenster Gebruikers, computers of groepen selecteren op de gebruikersaccount of de groep waaraan u machtigingen wilt verlenen voor 'Verzenden als' en klik op OK.
7. Klik in het dialoogvenster Machtigingsvermelding voor Postbuseigenaar op Alleen dit object in de lijst Toepassen op.
8. Blader in de lijst Machtigingen naar Verzenden als en schakel het bijbehorende selectievakje Toestaan in.
9. Klik driemaal op OK om de dialoogvensters te sluiten.
Als u bijvoorbeeld gebruiker B machtigingen verleent voor 'Verzenden als' voor de postbus van Gebruiker A, kan Gebruiker B berichten verzenden die verzonden lijken te zijn door Gebruiker A. Het vak Van wordt in deze berichten weergegeven als:
Van: GebruikerA
Opmerking Als u een gebruiker zowel de machtiging 'Verzenden als' als “Verzenden namens” verleent, heft de machtiging 'Verzenden als' de machtiging 'Verzenden namens' op.

[ Voor 255% gewijzigd door Jp2x op 26-02-2008 16:35 . Reden: probleem opgelost.. ]

Pagina: 1